Weer tijd voor een legging? Werk/ prive

Gestart door Meis, september 25, 2016, 21:01:22 PM

Meis

Hoi,

Ik kom hier regelmatig en vraag af en toe om een legging.

Ik heb de laatste tijd het idee dat ik alleen maar met werk bezig ben ook in mijn hoofd en wil weer een beetje een balans vinden met werk en privé/sociaal. Wil iemand hier een legging voor mij over leggen?

Liefs meis

Gabriëlla

Hoi Meis,

Ik heb voor je vraag eerst een kleine legging gedaan die je voor alle vragen kunt gebruiken.

1. Hoofdaspect: Kelken Koningin
2. Verleden      : Staven Ridder
3. Toekomst    : De Magiër
4. Wortel         : Zwaarden 7
5. Uitkomst     : Pentakels 9

Je vraag is hoe je weer balans kunt krijgen tussen je werk en privéleven. Gelet op Kelken Koningin, denk ik dat je het liefst helemaal een time-out wilt nemen of je wilt misschien wel iets totaal anders gaan doen. Je wilt je avontuurlijke kantje weer eens aanspreken (Staven Ridder en De Magiër). Ik heb het idee dat jij je erg opgesloten voelt op je werk omdat je je ei daar niet zo goed kwijt kunt. Mogelijk word je teveel belast met (te) moeilijke opdrachten. Mogelijk laat je je wat ondersneeuwen door je baas of collega's.
Omdat dit een algemene legging is dus ik je nu dingen zeg die je al weet, doe ik een extra legging van De Magiër want daar ligt bij jou momenteel wel het zwaartepunt van meer willen ontdekken.

1. Wat is magie voor jou? Zwaarden 4
2. Wat doet magie in jouw leven? Staven 10
3. Waar moet je magie zoeken? De Maan
4. Hoe vind jij het? Zwaarden Schildknaap
5. Hoe gebruik jij het? Zwaarden Koningin
6. Hoe word je een magiër? Gerechtigheid
7. Wat doet dit voor jouw toekomst? De Hogepriester

1. Zoals je al aangeeft voel je een sterke behoefte aan een periode van rust in je leven, misschien zelfs naar een time-out. Ik heb het vermoeden dat je intussen meer naar goede relaties verlangt dan naar werk. Je hebt het gevoel dat je je vrienden en kennissen wat verwaarloosd hebt. Dit gevoel is zo sterk, dat je het gevoel hebt dat je 'van bovenaf' geleid wordt.

2. Magie zorg ervoor dat jij in steeds mindere mate het teveel aan werk op je schouders wilt nemen. Als je niet aan je behoefte zou toegeven dan nog zal het automatisch gebeuren dat je werk uit handen wordt genomen. Toch denk ik dat jij het zelf bent die haar grenzen gaat aangeven. Je geeft aan dat je ook eens eerder naar huis wilt, ik zeg maar wat of dat die ander ook weleens de vervelende klusjes kan doen.

3. De meeste magie zit hem in je verwaarloosde avontuurlijke kantje maar ook in nog helemaal onontdekte kantjes van jezelf. Op een langzame maar gestage manier zullen die zich aan je openbaren.

4/5. Hoe jij 'het' vindt en gebruikt. In plaats van in hoofdzaak een beroep op je gevoel te doen, schakel jij nu je zeer intelligente, strategische kant in! Je geeft op een zeer constructieve en opbouwende wijze je grenzen aan! Daarbij laat je goed merken dat de grens is bereikt!! De Magiër geeft in dit geval dus aan dat jij boven de dingen gaat staan. Nu nog in hoofdzaak op je werk maar later sowieso in het geheel. Stop jezelf daar niet weg maar laat je zien!!

6. Zie daarbij Gerechtigheid! Vervolgens ga je voor jezelf eens kijken wat er juridisch en financieel mogelijk is. Mag ik werkelijk wel zoveel werken? Kan ik minderen? Wat zijn voor mij de gevolgen als ik word ontslagen? Schakel desnoods een sociaal raadsman, jurist of advocaat in als je er voor jezelf niet uitkomt! Wat wil ik later gaan doen als ik stop met dit werk?

7. Dit is een beschermkaart voor jouw toekomst. Wat bij jou past zal jou ten deel vallen en wat niet (meer) bij je past zal uit je leven verdwijnen. Je laat je niet meer onbelangrijk maken! Een sterke vrouw zal uit jou komen. Dat ben je al maar het is nu een stuk minder zichtbaar voor anderen. Komende fase dient om je onzekerheid/teruggetrokkenheid te overwinnen.

Klopt het dat jij een soort van bang bent voor iemand?

GABRIELLA

Meis

Hoi Gabriëlla, wat fijn dat je weer een legging voor mij hebt gedaan. Mooie legging waar ik naartoe kan werken als ik het zo lees.

De vraag of ik voor iemand soort van bang bent, waar komt deze vraag vandaan? Ben ik benieuwd naar? Is die persoon ook werk gerelateerd?

Ik kan mij wel iemand inbeelden, zij kan erg intimiderend overkomen, nu kan ik daar meestal wel tegenin gaan, maar zij kwam wel direct naar voren toen ik de vraag las.

Gabriëlla

Ik had het idee dat deze persoon werkgerelateerd is. Als jouw gevoel dat ook zegt zal het denk ik wel kloppen! Ik heb het idee dat het een kleine vrouw is met op zijn minst donkerblond haar en blauwe ogen. Ze heeft van die zeer plotselinge scherpe uitvallen, dat is het beeld wat ik van haar krijg tenminste.
Ik heb het idee dat ze graag en meestal nog ongevraagd ook haar neus in andermans zaken steekt, zaken waar ze zich helemaal niet mee moet bemoeien. Ik heb het idee dat ze een wat exotisch uiterlijk heeft. Het zal me niet verbazen als zij een halfbloedje is om voor de duidelijkheid dat rare woord maar te gebruiken (een mens zit tenslotte vol met bloed!).
Het is misschien jammer om het toe te moeten geven :) maar ze ziet er goed uit. Ik denk alleen niet dat ze goed eet. Ze rookt denk ik en ze houdt nogal van een pilsje. Ik krijg een beeld van een bierdrinker.

Kijk goed uit wat je aan haar vertelt! Het lijkt me een roddeltante. Ik denk ook aan een milde vorm van bezetenheid en/of ruzies in haar privéleven. Het zal me niet verbazen als ze zelf moeite heeft met het accepteren van gezag.

Meis

Sorry voor de late reactie erg druk gehad, ja ik denk dat wij dezelfde persoon voor ogen hebben. Ik heb af en toe nogal botsingen met haar, maar merk dat ik in mijn werk wel steeds wat sterker word. Weet alleen niet of ik wel zeker weet of ik deze functie leuk vind, maar aan andere kant heb ik wel uitdagingen waar ik van kan leren. Lastig!

Gabriëlla

Hoi Meis,

Ik denk dat jij eerst dat proces van sterker worden gaat doorlopen en dat er dan een andere functie op je weg komt.