Super mooie legmethode van De Zegewagen

Gestart door Gabriëlla, september 25, 2016, 11:26:26 AM

Gabriëlla

Hallo allemaal,

In het boek Tarotwijsheid heb ik een mooie legging van De Zegewagen gezien. Ik heb hem gedaan en ik ben super Enthousiast over de uitwerking die de legging op mij heeft. Je voelt als het ware de magie.
De legging is bedoeld om de touwtjes van De Zegewagen, van je leven dus, beter in de hand kan houden. De legging is gestoeld op de eerste acht kaarten van de Grote Arcana. Ik heb deze legmethode op mezelf toegepast. Ervaar de magie zelf.

0. De Dwaas: waar spring ik op dit punt van mijn leven in? De Zon
1. De Magiër: waar/wat is de magie?                                   Matigheid
2. De Hogepriesteres: wat is geheim/verborgen?                 Pentakels 2
3. De Keizerin: wat is mijn passie?                                       De Toren
4. De Keizer: wat is noodzakelijk/wet?                                 Kelken 10
5. De Hogepriester: wat is het pad wat voor mij ligt?           Staven Koning
6. De Geliefden: wat breng ik tot uitdrukking?                      Pentakels 9
7. De Zegewagen: waar gaat het allemaal heen?                   Kelken 5

Dit is wat ik er voor mezelf uithaal. Niks is wat het lijkt! Er is nog een hoop verborgen (Pentakels 2) en ik zal nog (veel) wisselende situaties meemaken eer de stabiliteit zich aandient (zie ook De Toren). Gelet op die toren, denk ik niet dat mijn leven echt gezapig c.q rustig zal worden maar wel wat bestendiger. Ik moet, veel meer dan ik zelf dacht, door de uiterlijke schijn heen kijken.
Ik moet me ook overgeven aan de tijd, dingen gebeuren op het moment dat de tijd daar rijp voor is (Kelken 10)
Het is ook verrassend hoe erg ik mijn magie door mijn ongeduld blokkeer (Matigheid). Mijn magie zit hem juist in de rust, uitdieping en overdenking. In positieve zin heb ik een grote spanningsboog nodig, de spanning van het onverwachte en dan plotseling keihard toeslaan (De Toren),
Mijn passie is in ieder geval door het traditionele heen kijken en constant mijn blik te vernieuwen (De Toren). En ook dingen zeggen of doen die anderen niet of nauwelijks durven, het doorbreken van taboegebieden dus. Ik zal zelf ook moeten aantonen dat ik handel naar de zaken waar ik voor sta. Gelet op Pentakels 9 laat ik dat nu nog te weinig zien. Moeilijk als je je enerzijds geduldig moet opstellen en anderzijds jezelf moet laten zien (volg je het nog :))
Ik denk dat vooral in dat laatste nog weleens hét verdriet zou kunnen gaan zitten (Kelken 5). Als ik dit zo eens lees, zal ik beslissingen gaan nemen waar mijn omgeving het op zijn minst niet helemaal mee eens is. Ik sluit eerlijk gezegd beslist niet uit dat ze er zelfs helemaal op tegen zijn. Ik troost me maar dat zowel De Zon als Staven Koning mij een gelukkig levenspad laten zien! Weliswaar is het offer afscheid nemen van mensen en situaties die voor mij vertrouwd aanvoelen maar dan heb ik ook wat zeg maar.

Mensen, ik weet dat dit allemaal zeer technisch klinkt maar er komt zoveel op me af, ook nu ik dit weer zit te typen, dat ik eigenlijk niet anders kan want anders wordt dit topic te verwarrend. Uiteraard hebben jullie vragen aan mij, stel ze mij gerust! Ik wens jullie veel leesplezier en ben natuurlijk benieuwd naar jullie reacties.

Een spirituele groet van

GABRIELLA

Lief

hoihoi,

Hoe zit de legging precies in elkaar? Ik leg de eerste acht, schud de rest en leg achter iedere kaart een kaart die ik zelf trek? Of moet het op willekeurige volgorde?

Ik hoor het graag.

liefs, Lief :-*
Look for the answer inside your question...

Gabriëlla

Hoi Lief,

Je schudt de kaarten eerst en daarna trek je willekeurig acht kaarten uit het deck! Vooral moet je wel met jezelf afspreken of je de laatste kaart als eerste wilt leggen, daarna de op een na laatste enzovoort! Of dat je meteen de door jou eerst getrokken kaart ook als eerste telt.
Daarna leg je de kaarten zoals hieronder beschreven.

Lief

Dank je wel voor de uitleg.

Ik ga er eens naar kijken.

fijne avond!

Gabriëlla

Lief

Mijn legging 30/9

0. De Dwaas: waar spring ik op dit punt van mijn leven in? Aas van munten
1. De Magiër: waar/wat is de magie?                                   De Ster
2. De Hogepriesteres: wat is geheim/verborgen?                 munten 7
3. De Keizerin: wat is mijn passie?                                       Staven 8
4. De Keizer: wat is noodzakelijk/wet?                                 Zwaarden 5
5. De Hogepriester: wat is het pad wat voor mij ligt?           Kelken 4
6. De Geliefden: wat breng ik tot uitdrukking?                   Koningin van zwaarden
7. De Zegewagen: waar gaat het allemaal heen?             Schildknaap van munten

Ik ga daar van de week in alle rust eens even naar kijken....

groetjes, Lief :-*

Gabriëlla

Hey Lief!

Jij springt op zowel innerlijke als materiële rijkdom in! Verborgen boodschap (Munten 7): het zal absoluut niet snel gaan!! Je geduld zal op de proef gesteld worden aangezien snelheid je passie is (Staven 8). De verborgen boodschap is denk ik ook om niet uitsluitend op impulsen te reageren.
Je zult eerst op de proef gesteld worden door iemand die je in de wielen wil rijden. Iemand die jou mogelijk streberig aangelegd vindt en/of jaloers op je zou kunnen zijn. Gemeenheid van deze persoon kan troef zijn! Hoe kritischer je echter naar jezelf kijkt, des te minder kan die ander je kwetsen! Bedenkt goed waarmee de persoon in kwestie je kan terugpakken! Wat is je zwakke plek?
Los van deze, lastige persoon kun je op een normaal niveau met onbegrip te maken krijgen. De kunst van dit alles is ook nog om van zoveel mogelijk win-win situaties te maken en niet altijd als winnaar willen eindigen. Juist daarin schuilt je kracht en mogelijk ook zelfvertrouwen.

De magie zit hem hierin, dat jij door deze lastige persoon en juist niet door anderen begrepen worden, dit jouw zelfvertrouwen juist vergroot. Dit doordat je juist helemaal op jezelf wordt teruggeworpen! Je bent steeds beter in staat om door uiterlijke schijn heen te kijken (Aas van Munten) zodat je beter kan bepalen wat/wie wel/niet goed voor je is.

Jij laat op een gegeven moment een hele strategische. slimme, mondige vrouw zien die ECHT durft te zijn! Je nieuwsgierigheid, leergierigheid zal op een vernieuwende. verjongende manier aangewakkerd worden! Nieuw werk en/of nieuwe relatie of het begin van een studie.

GABRIELLA

Lief

Dank je wel Gabriella,

Ik ga dit eens even op mij in laten werken...