dromen van mijn dochter

Gestart door Siro, september 16, 2016, 08:11:00 AM

Siro

Hoi,

mijn dochter droomde 2 maal deze nacht over mijn ex. Omdat de dromen haar bang hebben gemaakt, schrijf ik ze hier neer.

eerste droom: wij zitten thuis aan tafel te eten. Mijn ex komt binnen en valt plat op zijn gezicht. Hij is helemaal bruin verbrand, behalve een vierkant in zijn gezicht en een band over zijn heupen. Hij had enkel een onderbroek aan. Toen is ze wakker geworden.

daarna droomde ze dat wij samen een huis bezochten die te koop stond. Maar het was blijkbaar al verkocht aan mijn ex. Die liep in dat huis rond. Van buiten gezien leek het of hij helemaal was geverfd in een schilderij, Picasso stijl. Toen kwam hij naar buiten en was die beschildering weg. Hij zei dat hij bang was voor de waterput. Mijn dochter heeft de put leeg geschept en de bodem gevonden. Hij vroeg haar wat ze deed. Mijn dochter had haar tablet bij, en als ze muziek op zette, kwamen er meisjes uit de put waarmee zij heeft gedanst. Haar vriendin was daar ook. Mijn ex is terug in huis gelopen.

En nu vertrek ik vlug naar mijn werk...

liefs,
Siro

Gabriëlla

Vierkanten in dromen staan voor het aardse (materiële) leven. Dat dit vierkant op zijn gezicht zit, zegt mij dat hij aan dit aspect macht ontleent. Het feit dat hij plat op zijn gezicht valt, zegt mij weer juist verlies op dit vlak, op met materiële/persoonlijke vlak. Beide aspecten kan hij schijnbaar niet (goed) van elkaar loskoppelen. Dat wordt hij kwetsbaar (naaktheid dus).

Het huis staat voor iemands persoonlijkheid. Die Picasso schildering, zegt mij dat hij zeer, (te)abstract denkt. Die angst voor de waterput zegt mij dat hij bang is voor zijn eigen waarheid, moeite heeft om zichzelf 'aan te raken'. Kan het zijn dat hij die angst op jouw dochter projecteert, dat zij dit voelt en haar dit beangstigd?

Ik vermoed dat ze door hem wordt ingezet zodat hij opgevrolijkt wordt.

Siro

Dank je wel Gabriëlla,

van dat materiële klopt wel, hij vindt bezit wel belangrijk. Een mooie wagen, een grote TV, een eigen huis ... Maar hij heeft er vaak het geld niet voor.

Met 'zichzelf aanraken', bedoel je dan zichzelf zien zoals hij is. Want dat klopt wel. Of hij die angst op mijn dochter projecteert weet ik niet.
Enerzijds keek hij op naar haar, anderzijds kon hij haar om futiliteiten de grond in boren. Maar ik heb dat altijd een beetje als rivaliteit met zijn dochter gezien. Mijn dochter doet het goed op school en heeft tal van interesses en hobby's. Zijn dochter doet het ook goed op school, maar krijgt voor de rest weinig kansen. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat zijn dochter veel talenten heeft.

Eigenlijk is er al lange tijd geen contact meer tussen mijn ex en mijn dochter. Ze heeft zich nooit openlijk verzet tegen hem, maar achteraf bekeken meed ze hem als ze kon.

liefs,
Siro

Gabriëlla

Hoi Siro.

Inderdaad! Zichzelf zien en vooral accepteren hoe hij is. Ik heb het gevoel dat jouw dochter op dat punt nog weleens stukken sterker zou kunnen zijn dan hij (waterput) maar dat moet de tijd uitwijzen. Als dit zo is, kan dit er de reden van zijn dat hij het nodig vond om haar de grond in te boren. Kan het zijn dat jouw dochter hem (op dat moment) iets zei wat hem raakte, waardoor hij zo op haar reageerde?

Siro

Dag Gabriëlla,

ik weet echt niet meer wat de aanleiding was voor zijn reactie op haar. Het is al zo lang geleden dat mijn dochter contact met hem heeft gehad.

Als ik alles bij elkaar bekijk; die dromen van mijn dochter, de tarot leggingen, de Lenormand kaarten - dan komen we telkens op hetzelfde punt uit; hij durft/kan zichzelf niet accepteren/aanvaarden en is als het ware constant op de vlucht (middelen gebruik) voor zichzelf. En om toch bevestiging te krijgen, omringt hij zich met mensen uit hetzelfde milieu. Die bevestiging kreeg hij niet, noch van mij, noch van mijn dochter, voor de negatieve dingen die hij deed. Thuis kreeg hij kritiek ervoor, terwijl hij voor hetzelfde in de uitgaanswereld de hemel wordt ingeprezen. Waarschijnlijk is dat de reden dat hij in dat wereldje blijft hangen. Hij wordt alsmaar ouder en zijn "vrienden" alsmaar jonger (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik hoop voor hem dat hij ooit sterk genoeg is en durft om vanachter die façade te voorschijn komen. Maar mijn ervaring, met hem, zegt me dat er een serieuze impuls (iets catastrofaals als het ware) van buitenaf zal nodig zijn om bij hem de klik te maken.

In ieder geval heel erg bedankt voor jouw hulp!!!!

liefs,
Siro

Gabriëlla

Dank je voor je duidelijke uitleg Siro! Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd!

Siro

Dank je wel,

ik zal het nodig hebben.

Ik zie er enorm van af dat het in zo'n verschrikkelijke ruzie is geëindigd.
Het voelt echt niet goed aan.

liefs,
Siro

Gabriëlla

Siro,

Je bent een hele taaie doorzetter (dat gevoel krijg ik althans) maar kap met dingen die niet goed voor je zijn. Je hebt er alleen jezelf mee als je dat niet doet. Je gevoel is in dit soort dingen heel vaak goed!!

GABRIELLA

Siro

Hoi,

gisteren volgende droom gehad:
ik bracht het dochtertje van mijn ex terug bij hem. Hij lag in een bed of een zetel. Hij was niet onvriendelijk, maar afstandelijk en ontwijkend. Tot ik hem zeg dat ik weet dat hij een nieuwe vriendin heeft. Die komt tevoorschijn, maar houdt zich afzijdig. Opeens ben ik met die nieuwe vriendin, een vriendin van haar en 2 kinderen (hij heeft maar 1, maar in de droom zijn het zijn kinderen) in een pretpark. In eerste instantie houden zijn nieuwe vriendin en haar vriendin afstand en kijken de kat uit de boom. Na een poosje maken ze toch contact, ze vinden mij OK. We kunnen het goed vinden met elkaar, maar dan komt bij mij het gevoel dat mijn ex denkt dat we samenspannen tegen hem.
Toen ben ik wakker geworden.

Die droom blijft hangen, en ik weet niet waarom. Iemand die me kan uitleggen wat hij zou kunnen betekenen.

bedankt!
Liefs,
Siro

Gabriëlla

Jouw ex wil dus niet dat jij je met zijn vriendinnen bemoeit! Anders ervaart hij jouw contact met hun niet als onprettig! Hij ligt in bed, hij wil het dus rustig en ontspannen hebben met zijn nieuwe vlam. Heb je zelf enig idee waarom jij in die droom contact wil met deze twee vrouwen?

Siro

Ik wil niet persé contact met hen. Zij waren mee naar dat pretpark. Misschien om controle te houden over hoe ik met die kinderen omging. Dat gevoel had ik wel.
Het was een beetje zoals met de mama van zijn dochter: samenwerken in functie van het meisje.

Wat je vertelt: hij wil niet dat ik me met zijn vriendin bemoei, maar contact tussen ons zou hij OK vinden? Klinkt dat niet tegenstrijdig?

Trouwens in real life weet ik wel wie zijn nieuwe vriendin is, maar ik ken ze niet.

Liefs,
Siro

Gabriëlla

Ik denk eerder dat hij dan bang is dat het ruzie wordt of zo. Ik heb ook het idee, dat is hij althans van plan, om met die vriendin verder te gaan en met een schone lei beginnen. Daar kan hij al dat oude niet bij gebruiken, snap je?

Ik voel wel een enorme angst voor verlies van dat kind bij jou! Ik zou dat met de mama van zijn dochter bespreken en misschien zelfs wat regelen dat je dat kind nog ziet maar verder is het beter om je ex te laten voor wat het is denk ik.

Siro

Citaat van: Gabriëlla op november 27, 2016, 14:08:41 PM
Ik denk eerder dat hij dan bang is dat het ruzie wordt of zo. Ik heb ook het idee, dat is hij althans van plan, om met die vriendin verder te gaan en met een schone lei beginnen. Daar kan hij al dat oude niet bij gebruiken, snap je?

Ik hoop voor hem dat het hem ook lukt.

Hoe bedoel je: een enorm angst voor verlies van het kind bij mij? Dat begrijp ik niet goed.

Siro

Gabriëlla

Ik dacht al dat je hem dat gunde Siro want je hebt tenslotte gewonnen toen jij hem in niet mis te verstane Vlaams duidelijk maakte dat jij niets meer te maken wilde hebben. Je was toen zo blij dat je De Toren trok weet je nog :)

Die opmerking over dat kind maak ik omdat jij het zo fijn vindt dat haar mama dat kind bij jou komt brengen! Je bent bang dat dit niet meer gebeurt of heb ik het mis?

Siro

ja inderdaad. Of dat hij of zijn moeder haar opstookt tegen mij.
Zou ik heel erg vinden.