simpele legging

Gestart door Grijze man, augustus 30, 2016, 09:27:25 AM

Grijze man

wat gaat weg: zwaarden 5
wat is nu: zwaarden schildknaap
wat komt er aan: pentakels koning

de strijd verdwijnt, ik wil graag laten zien wat ik kan en eind goed al goed :)

of leg ik mijn simpele legging nu te simpel uit?

Gabriëlla

Eind goed al goed is het in die zin dat je eindelijk voor elkaar krijgt wat je wilt (Pentakels Koning). Gelet op de zwaardenkaarten, zal je de strijd op eigen kosten winnen. Een stukje strijd gaat weg (Zwaarden 5) maar er komt een nieuw stukje strijd bij (Zwaarden Schildknaap). Het komt erop neer om voor jezelf te bepalen wat je allemaal voor het bereiken van je doel over hebt. En zeker niet onbelangrijk: HOE bereik je je doel? Door ellebogenwerk of door eerlijke(re) methoden?

Misschien zie ik het nu te simpel Grijze Man en/of ben ik bevooroordeeld jegens jou maar ik denk dat jij graag haantje de voorste wilt zijn die weinig middelen schuwt om zijn doel te bereiken. Maar deze conclusie zegt mogelijk iets van mij.

GABRIELLA

Zazen

Je kan het ook anders zien wellicht.

dat de met strijd gecreëerde wapenstilstand verdwijnt en er is een nieuw conflict aan het ontstaan, wat bijna altijd begint met je eigen gedachtes.

Ik mis eigenlijk een vierde opdracht/oplossingkaart die de koning beter kan verklaren. Maar in eerste instantie zou ik zeggen dat het je je eigen perceptie de baas word en de 'juiste' kant op weet te buigen.

Grijze man

Citaat van: Gabriëlla op augustus 30, 2016, 12:53:39 PM
..of ben ik bevooroordeeld jegens jou..

Dat klopt ja, en ik begrijp niet zo goed waarom eigenlijk.

Bedankt voor jullie uiteg Gabriella en Zazen!

Gabriëlla

Hoi Grijze man

Ik ben je uitleg schuldig. Om te beginnen wil ik duidelijk maken dat ik niks tegen mensen heb die uit zichzelf willen halen wat in hun zit. Ik gun mensen een hogere positie op de werkladder als zij daar op een eerlijke manier hard voor gewerkt hebben. Het is in zijn algemeenheid zo dat het gros van de collega's zo'n hardwerkend persoon zijn of haar positie ook gunnen.
Bij het bestuderen van meer van jouw leggingen, viel mij als eerste op dat Zwaarden Koningin vaak verschijnt! Dit betreft vaak pientere vrouwen die een ander een goede positie gunnen maar slecht tegen onrechtvaardigheid kunnen. Probeer je ze de loef af te steken dan ben jij meestal degene die het bezuurt. Regelmatig kreeg ik bij deze vrouw het gevoel dat ze op zijn minst beducht was/is op jou. Ik kreeg op de een of andere manier ook het gevoel dat je collega's jou die goede positie niet gunnen. Terwijl ik dus weet dat dit wel het geval is als een positie op een eerlijke manier wordt verkregen.

Nu zie ik wederom zwaardenkaarten. Ik weet uit ervaring dat het bij Zwaarden 5 absoluut om de knikkers gaat en niet om het spel (bij Staven 5 is dat andersom). Daarbij kan Zwaarden Schildknaap zeer negatief gedrag aan de dag leggen als het om zaken onder controle houden gaat c.q als hij de baas wil zijn.
Wat Pentakels Koning in zijn kop heeft, heeft hij niet in zijn kont! Zelfs als hij beroerd is van de hele situatie kan hij nog doorgaan!!
Het lijkt wel alsof deze man juist de eerste wil zijn als hij wordt tegengewerkt.

Ofwel: jij bent die Pentakels Koning en/of je zit in een omgeving die (lang) niet zo goed bij je blijkt te passen als je aanvankelijk dacht!

GABRIELLA

Grijze man

Hoi Gabriella,

Grappig hoe jij kaarten zo heel anders uitlegt dan ik.

De zwaarden koningin verschijnt vaak in mijn leggingen, ik heb echter nooit ervaren dat ze tegen mij zou zijn of worden. Het is een slimme berekenende vrouw maar ik ervaar het meer als dat ik bedacht op mijn relatie met haar moet zijn, dat er vriendelijkheid is maar dat ze iets van mij wil of kan gaan willen waar ik voor op moet passen. Ik heb haar in mijn leggingen nooit ervaren als iemand waarmee ik strijd of competitie zou voeren.

Nu komt ze in deze legging helemaal niet voor, dus ik zou in geen geval haar invloed in deze legging meewegen.

Zwaarden 5 is strijd, maar is ook de kaart die als "verdwijnt" opduikt in deze legging.

De schildknaap zwaarden is een leerling, leren over (omgaan met) strijden.

Pentakels koning is voor mij een kaart die economische kracht en de mogelijkheid om je wensen te verwezenlijken uitdraagt.

De lijn die ik zie is daarmee de strijd die verdwijnt, ervoor in de plaats een les uit of een begrip over die strijd en de gunstige invloed van die les of dat begrip komt er aan.

Gabriëlla

Dank je Grijze Man,

Dan ben ik waarschijnlijk (over)gevoelig voor jou bedachte houding jegens haar en/of haar onderliggende motieven/gevoelens die ik niet kan duiden. Of ik ben alleen gevoelig voor haar als type! Typisch dat dit dan zo bij mij doorkomt. Stof tot nadenken voor mij dus.

Pentakels Koning is inderdaad een economische kracht maar nu had ik dat allang van jou begrepen hoor ;D Ook zonder deze kaart!!

Ik ben reuze benieuwd naar jouw nieuwe les en/of begrip die jij uit die gewezen strijd hebt gehaald of gaat halen! Ik hoop dat je economische kracht binnenkort beloond gaat worden!

GABRIELLA