Soort-type legging?

Gestart door Mika45, augustus 09, 2016, 14:39:47 PM

Mika45

Hallo allemaal,

ik heb een vraag over welke legging ik het beste zou kunnen gebruiken in de volgende situatie.
Het gaat namelijk niet goed met mijn broer, zijn nieuwe vriendin en zijn ex. Dat heeft invloed op ons als familie, en ondertussen heeft vriendin mij ook 'afgeserveerd'. Ik weet niet goed wat ik ermee moet en ook niet wat ik ermee 'kan'.

Eigenlijk zou ik graag willen begrijpen wat er allemaal gebeurt geloof ik.
Zoekend op het forum vraag ik me af welke legging ik hierbij zou kunnen gebruiken en ik kom er zelf niet uit.
Is er iemand die me kan helpen?

Alvast dank! Mika

Mika45

Oh! En toen vond ik toch de uitgebreide toelichting van Ricca op het Keltisch Kruis. En legde er een...

Mijn vraag was 'wat kan ik doen om te helpen in deze situatie?'
Maar nu de interpretatie daarvan....

Ik deel 'm even met jullie:

1. Centrumkaart Staven 7
2. Kruiskaart Keizerin
3. Basis/grond Duivel

4. Recent verleden Staven 6
5. Kroonkaart/mogelijke uitkomst Pentakels 9
6. Nabije toekomst Staven 4

7. Zelf Zwaarden 8
8. Omgeving Magier
9. Hoop en vrees Staven 5

10. Uitkomst De Maan

Mijn interpretatie, voor zover ik er al zicht op heb. Er zitten helemaal geen bekers (water?) in de legging. Dat zou te maken hebben met 't ontbreken van emoties? Hmmm... er zijn wel emoties, maar die zitten idd meer in de vuur (boos, ruzie) sfeer en niet in de liefde-sfeer.

Ik schrok erg van de Duivel, maar tegelijkertijd past ie perfect op de plek waar ie ligt. Het is een duivelse situatie waar we in lijken te zitten. Wat ik ook doe, ik denk dat ik niet t juiste doe.. niks doen, wel iets zeggen, nouja, het voelt alsof ik geen juiste keuze kan maken. Zelfs liefdevol proberen te zijn voelt als gevaarlijk, omdat ik bang ben dat t verkeerd geïnterpreteerd wordt/ kan worden.

De Keizerin als kruiskaart... dat zou ik niet weten, hoe ik dat moet interpreteren, ware het niet dat Ricca in de uitleg toevallig spreekt over de combinatie van het ontbreken van bekers en de aanwezigheid van de Keizerin. Dat is dus gunstig, dus dat lijkt me goed.

In het recente verleden Staven 6, ja, de afgelopen periode had ik juist weer wat beter contact met mn broer; dat voelde als een kleine overwinning. Maar als ik de tijdlijn bekijk, 2/4/6 dan zie ik wel dat we nu in die 'gevechtshouding' zitten... het doet me goed dat op 6 (nabije toekomst) staven 4 ligt. Het komt goed.

Maar dan ik: wat is mijn rol/functie/taak....ik weet niet hoe ik het moet noemen. Als ik 7 interpreteer als mijn rol dan past dat precies bij hoe ik me voel. Alsof ik moet doen dat ik niks zie, vastgebonden zit en geen uitweg heb. Is dat echt zo?

Mijn hoop en vrees (9) zit er wel in dat ik bang ben dat we ons vast zetten in onze eigen posities en dat er dus geen samenwerking meer is.
Positie 8, omgeving: de magier... ja, mss hebben we wel iets bijzonders nodig om eruit te komen.. magie! Veel verder dan deze interpretatie kom ik helaas niet..

En dan 10, de uitkomst, de Maan... ai ai.. gelukkig schijnt de zon, en is het licht, maar toch heb ik altijd een beetje dubbel gevoel bij de maan, zeker ook door die huilende honden...

Al met al zie ik wel hoe het zit geloof ik. We zitten vast in al die Staven (vuur, maar ook in de hoeveelheid) en we komen er wel uit, maar voor mij is onduidelijk hoe.
Ik denk wel dat ik vast blijf houden aan mijn eigen houding van me er niet zoveel mee bemoeien en proberen wijze dingen te zeggen tegen de andere betrokkenen.

Als ik naar de kleuren kijk zie ik van een afstandje veel geel en blauw. Dat is wel echt opvallend.

Wie wil er meekijken? Dat zou ik fijn vinden!

groetjes Mika

Gabriëlla

Hoi Mika,

Zo te lezen een zeer nare situatie!! Het allereerst wat in mij opkomt, is dat deze hele situatie puur een strijd om de macht is! En om welke macht? Ik vraag het me af! Maar duivels is de situatie zeker, het gevoel is in ieder geval zo goed als weg (ontbrekende bekers).
Ik krijg sterk het gevoel dat jij het meest van de situatie op je nek neemt. Ik heb het idee dat jij je er meestentijds alleen voor voelt staan! Je voelt je ingesloten (Zwaarden 8) maar ook ten onrechte veroordeeld. Terwijl je de situatie niet kunt laten rusten, moet je dat nu juist wel doen. Hoe moeilijk dat ook is.
Want als ik kijk naar de omgevingskaart (De Magiër) dan speel je de machthebber steeds meer in de kaart als je maar op situaties blijft reageren.

Gelet op Pentakels 9, denk ik dat alleen matig contact hebben met je broer het meeste is wat erin zit :( Weliswaar krijg je in de nabije toekomst een opleving omdat zijn vriendin jullie dan weer even toelaat maar dan zal ze jullie weer buitensluiten. Ik krijg nu een naar gevoel van een zeer manipulerend iemand! Ik krijg een beeld van iemand die heel lang alleen geweest is, nu dus een relatie met je broer heeft en hem helemaal voor zichzelf wil hebben en daarom niemand in zijn omgeving duldt. Mogelijk is zij vaak teleurgesteld in relaties voor zij jouw broer kende.
Ik weet natuurlijk niet hoe rijk of arm je broer is maar kan het misschien zijn dat ze op de erfenis aast? Dat ze daarom niemand in zijn buurt wil hebben? De Duivel geeft dit namelijk niet zelden aan!

De Maan. Zegt mij dat jij je broer uiteindelijk gaat helpen maar ik krijg wederom een eng gevoel bij die vrouw. Krijg ik een beeld van overspel ??? Vaag natuurlijk maar ik vertrouw het in ieder geval niet. Zegt mij dat jullie achter een donker kantje van haar zullen komen.
Is de vriendin van je broer vaak (donker) grijs gekleed, keurig gemanicuurde handen en altijd opgemaakt? Weer zo'n beeld wat ik niet kan verklaren.

Wil je meer weten Mika, dan ben ik bereid om een legging voor je te doen aangaande de persoonlijkheid en achtergrond van deze vrouw. Of je moet die legging zelf willen doen, mocht je vinden dat dit nodig is. Geef me maar een seintje, dan mail ik de legging wel door!

GABRIELLA

Mika45

Hoi Gabriëlla,

ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat als je haar ziet als manipulerend. En dat zij mijn broer het liefst voor zichzelf wil hebben dat herken ik ook!
Ze is niet van de keurige manicures en kapsels trouwens. Maar wel vaak donkere kleding ja, dat klopt wel.

Ik herken ook erg dat idee van macht, maar waarover, en voor wie? Geen idee! Ik weet wel dat zij getrouwd geweest is en binnen een jaar gescheiden omdat haar man vreemd ging. Zo vertelt ze het althans. Mijn broer heeft geen grote erfenis ofzo, sterker, hij denkt dat zij uit een familie komt die meer geld heeft (ik denk dat dat relatief is) maar ik heb wel de indruk dat zij een beetje van hem leeft.

Ze vertelt zelf, over zichzelf, dat ze geen maskers meer wil opzetten, maw, dat heeft ze dus wel lang gedaan. Ik ben eigenlijk ook bang dat we er nog niet zijn met haar...

Jouw beeld van mij, en mijn situatie klopt. Ik voel me heel erg ten onrechte veroordeeld! En probeer me voor de situatie af te sluiten, want ik heb t gevoel dat ik nu toch niks kan.

Ja, als je een legging voor me zou willen doen? Mss dat ik daar toch iets aan kan hebben....dankjewel!

groetjes, Mika

Gabriëlla

Mika,

Ik doe dat nu niet want ik moet eten maar vanavond (weet nog niet hoe laat) of anders morgen staat er een legging van die vrouw en haar achtergrond voor je klaar. Ik vertrouw het namelijk niet!
Ik wil hier even serieus tijd aan besteden, je hebt niks aan flut antwoorden als ik haast heb.

Tot later,

GABRIELLA

Mika45

Natuurlijk!! Super fijn dat je het uberhaupt wilt doen!
Eet smakelijk en tot later!

Gabriëlla

Hier de piramidelegging voor de vrouw van jouw broer Mika! Ik kan het profiel van de legging hier niet uittekenen maar kan het verleden, heden enz. verklaren.

Verleden:
1. Zwaarden Aas
2. Pentakels 9
3. Pentakels 8
4. Kelken Koning

Heden
5. Zwaarden Ridder
6. Zwaarden Koning
7. Kelken 5

Toekomst
8. Kracht
9. Kelken Ridder

Resultaat/afloop
10. De Geliefden

Kijk ik naar de kaarten van het verleden, zegt mij dit dat ze altijd van anderen geleefd heeft. Het is in hoofdzaak de materie die haar heeft geïnteresseerd in haar relaties met mannen. Het is een type van ik heb nooit genoeg. Klinkt misschien heel raar maar eigenlijk wil ze het liefst een miljonair aan de haak slaan. Maar ze ziet en voelt dat haar dat niet zal lukken (Pentakels 9/Zwaarden Aas). Ze heeft dan maar een soort plichtsgevoel van zichzelf om dan maar wat minder vermogende mannen aan zich te binden maar gelukkig wordt ze daar niet van. Het is eigenlijk een heel triest maar ook een heel eenzaam figuur.
Ik zie wel (Kelken Koning) dat zij een relatie heeft gehad met een blonde man. Ik denk dat het emotioneel gezien niet zo'n hele sterke man was (Pentakels 8 ligt erbij). Ik krijg niet het gevoel dat hij haar heeft geslagen maar zij heeft hem wel teleurgesteld. Hij heeft haar toch e.e.a gegeven maar er weinig tot niets voor teruggekregen. Ik denk ook dat haar gevoel van eigenwaarde niet zo groot is. Op zeker dat ze wel moeilijkheden heeft gehad met de mensen uit de omgeving van die man. Ik denk dat zij hem van haar verlost hebben, daar hun voorzagen dat hij er anders berooid af zou komen.
Ik sluit niet uit dat dit er ook de reden van is dat zij jullie nu op afstand houdt, snap je ;)

Kijk maar eens naar de kaarten van het heden!! Ze neemt jouw broer plus zijn leven over (Zwaarden Koning). Ik krijg helaas ook het gevoel :( dat er momenteel nog een man in haar leven een rol speelt (Zwaarden Koning). Ik krijg namelijk het gevoel dat dit zwaard aan twee kanten snijdt en misschien zelfs wel aan drie kanten!! Ik denk namelijk ook dat deze Koning met haar verleden te maken heeft (gehad?). Mogelijk heeft hij nog geld van haar tegoed of er zijn andere redenen waarom ze jullie in verband hiermee van jullie broer vandaan wil houden! Ik denk, helaas Mika :-[ dat ze toch meer respect (of moet ik zeggen ontzag?) heeft voor die man dan voor je broer.
Toch voert ze met hem een strijd waar zowel jij/jullie als zijn omgeving weinig tot niets vanaf weten! Ik denk dat ze qua gemeenheid aan elkaar gewaagd(er) zijn. Nu weer een zeer rare vraag mijnerzijds maar hebben jullie iets met Frankrijk??? Vakantie in Frankrijk schiet er nu ineens door mijn hoofd. Jullie komen tijdens een vakantie meer aan de weet over haar c.q jullie komen erachter :-\

Kijk ik naar de toekomst (Kracht en Kelken Ridder). Ik 'zie" gekibbel en verhitte discussies. Dat jij/jullie je broer in de gate houden wordt als het ware beloond, al is dit waarschijnlijk een wat ongelukkig gekozen woord in dit geval. Die relatie met je broer wil ze nog wel maar het wordt wel vager waarom.

De Geliefden staat voor de keus van het hart. De rest van de legging in aanmerking genomen, denk ik dat ze niet uit zichzelf kiest. Jullie komen erachter wat zij met die man heeft en/of achter nog meer dingen, dan zal het pas met je broer uit gaan.
Een zeer vermoeiende situatie voor je broer maar toch ook zeker voor jullie. Ik heb trouwens ook het gevoel dat haar leven triest eindigt. Maar dat is natuurlijk een andere zaak!

GABRIELLA

Mika45

Weetje, Gabriëlla, ik schrik er niet eens van wat je allemaal schrijft, terwijl het objectief gezien echt naar is al met al...

Ik vertrouw haar voor geen meter. En dat komt op de één of andere manier ook omdat ze zich niet laat kennen. Bovendien hoor ik mijn ouders, bijvoorbeeld, vertellen over haar reacties en zij zien geen enkele emoties terwijl die wel 'passend' zouden zijn in bepaalde situaties. Ik hoor je dezelfde dingen zeggen als die wij ook zeggen: typisch hoor! (Nouja, ook niet verrassend eigenlijk...!) Het lijkt haar idd om materie te gaan, terwijl ze dat verpakt als yoga-docente. Maar ik zie geen enkele empathie in wat ze naar mij schrijft.

En idd, ik krijg wel de indruk dat zij mijn broer voor zich alleen wil. Nou heeft hij twee kinderen en ik vraag me af of ze het aandurft om die van hem te vervreemden zodat ze hem écht alleen heeft, of dat ze gaat voor het vormen van een gezin met zijn kinderen omdat ze een onvervulde kinderwens heeft. Zijn ex, goede vriendin van mij, heeft familie in Frankrijk. In die zin 'hebben' we iets met of in Frankrijk. Ik weet niet hoe ik dat moet duiden.

Maar jij ziet het dus duidelijk niet goed aflopen? Ik ook niet eigenlijk, ondanks de geliefden, maar die interpreteer jij als zijn keuze uiteindelijk.. ik denk ook niet dat zij de stekker eruit trekt.

Die man uit haar verleden... tja, ik kan er helaas niets over zeggen, ik weet echt niks van hem! Behalve dat ie dus vreemd zou zijn gegaan (maar daar lijkt me altijd 'een' reden voor) en dat ie ADHD zou hebben.. en dat zij daar niet tegen zou kunnen.
Triest en eenzaam, ja soms heb ik wel eens medelijden met d'r, maar dat beklijft eigenlijk nooit. Ken je dat gevoel?

Jij spreekt van twee mannen, eigenlijk he, een uit haar verleden en een die nu -naast mijn broer- een rol zou spelen in haar leven. Mss moeten we daar maar rekening mee houden dan. Want je zou best s gelijk kunnen hebben! Laatst hadden ze een crisis en is zij een week weg geweest, ik denk dat er in die week best 's wat gebeurd zou kunnen zijn, omdat ze ook bij de nijmeegse vierdaagse feesten was. Da's wel zo'n sfeertje waarin je iemand kunt ontmoeten. Maar mss speelt er al wel veel langer iets.. dat is voor mij nu echt puur giswerk.

Dat ze mijn broer inpalmt, ja, dat idee heb ik zeker!

Eigenlijk hoop ik dat ze snel een ander slachtoffer vindt... erg he. Maar mss snap je dat wel na je legging!

Dank dat je dit wilde doen.. ik zal s vragen of zijn ex iets weet over haar ex-man. Wie weet!

Thx! Mika

Gabriëlla

Heel veel sterkte Mika!

GABRIELLA

Mika45

Dankje Gabriëlla!
Ik hou je op de hoogte (en anderen die meelezen) ;-)!