Liefdeslegging.. en nu?

Gestart door Mika45, augustus 06, 2016, 10:51:39 AM

Mika45

Dag allemaal,

ik leg al een tijdje af en toe een Tarotkaart, puur voor mezelf en kijk dan heel vaak naar de betekenissen die ik hier terug lees, maar nu voelde ik de sterke behoefte om mijn ´liefdeslegging´ aan jullie voor te leggen.

Ik trok voor mezelf: De Geliefden
De relatie: De Zon
De partner: De Hogepriesteres.

Ik vond het een fijne 'uitkomst', maar zou heel graag iemands mening erover horen...
Willen jullie meer info of juist niet? Als je verder leest vertel ik even wat meer.. ;)

Mijn vraag bij het leggen was of ik iets 'mag doen met R.' Ik heb hem afgelopen weekend ontmoet en het was erg bijzonder, ik was zó mezelf en zó ontspannen... en hij vond mij blijkbaar erg aantrekkelijk. Er zijn natuurlijk tig haken en ogen, maar het was fijn om te ervaren dat hij mij als mens zag en niet als een mooie vrouw ofzo. Ik was onder de indruk van de legging: de geliefden voor mezelf, ja, ik heb intens behoefte aan geliefd worden, zijn... (kort door de bocht).. De zon, we ontmoetten elkaar ook in een zonnige setting, vond t een mooi detail. En dan partner de hogepriesteres; in de grote arcana uitleg spreekt Ricca in de eerste zin die ze aan de priesteres wijdt over het boek der wijsheid. Toen we afscheid namen zei ik tegen hem dat ik hem zo wijs vond...

Voor mij klinkt het heel goed, maar ik heb geen idee of het iets kan zeggen over de toekomst. Of dat ik gewoon dit moment mag koesteren en dat het daarbij moet blijven.
Mag ik -heel bescheiden- om jullie mening vragen..?

Alvast ernstig dank! :-)

Mika

Gabriëlla

Hoi Mika,

Een erg mooie legging! Het lijkt mij nog iets te vroeg om 'iets' met hem te doen. Te snelle actie kan je prille relatie zelfs teniet doen.
Hou je vast aan dat ontspannen gevoel! Praat en lach veel met elkaar, kom er op die manier achter hoe jullie elk in het leven staan en vooral hoe jullie naar elkaar toe kunnen groeien.

Hoe reageerde hij op jou toen je zei dat je hem zo wijs vindt? Ben je heel misschien wat bang dat hij je zal afwijzen als je niet meteen 'iets' doet?

Groet,

GABRIELLA

Mika45

Hallo Gabriëlla,

dankjewel voor je snelle reactie!
Ja, ik denk ook wel dat het woord 'iets' wellicht te lastig is. Ik weet ook niet precies wat ik ermee bedoelde eigenlijk.
Hij vond het heel leuk om te horen dat ik hem wijs vind. Heb ook verteld waarom ik dat zei. Hij was ook wel complimenteus naar mij toen. (Maar wat ik precies gezegd heeft weet ik niet meer haha, toch meer onder de indruk dan ik door had vermoed ik)

Ja, ik hou vast aan dat ontspannen gevoel en het gevoel dat hij mij gaf! En heel eerlijk, ik weet niet of ik hem uberhaupt nog 's terug ga zien. Mss wel niet, en was de ervaring voldoende....
Ik ben wel wat bang dat we elkaar niet meer zien, mss dat ik daarom ook vroeg of ik 'iets' kan of mag of moet doen.. actie..

Ja, vind je t een mooie legging? Ik kreeg wel een glimlach op mn gezicht, het paste zo mooi.. Kun je er nog meer betekenis aan geven voor me?
Dank!!
Groetjes, Mika

Gabriëlla

Hoi Mika,

Het gevoel wat ik erbij krijg, is dat hij misschien wat voorzichtiger is in het aangaan van een relatie. Maar op een gegeven moment is hij er toch aan toe. Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat er iets moois tussen jullie gaat opbloeien. Mocht het zo zijn dat jij hem niet meer ziet, kun je dan zelf contact met hem opnemen?

GABRIELLA

Mika45

Hoi Gabriella,

wat ontzettend fijn dat je mee wilt denken. (Ik merk dat ik het prettig vind om t er even met iemand over te hebben die er meer verstand van heeft dan ik!)

Ja, ik kan contact met hem opnemen, heb zijn telefoonnummer. Heb hem een appje gestuurd.

Als ik de betekenis -zoals op cathweb- van de kaarten erbij pak zie ik nog wel meer mooie details die aansluiten bij de ontmoeting. De aartsengel Rafaël op de Geliefden 'symboliseert een hoger bewustzijn en hoort bij het element lucht'. De man in kwestie is piloot, en we keken samen naar de sterren, mooi he? En een hoger bewustzijn, ja, ook dat herken ik. Het was niet in Nederland waar we elkaar ontmoet hebben, maar in Midden-Amerika. We gingen met een groep walvissen kijken. En ik was er erg van onder de indruk. Liep met tranen in mn ogen het eiland waar we gingen lunchen op. Voor mij was het echt een spiritueel moment.

Ook in 'zijn' kaart (Hogepriesteres) herken ik hem wel. Hij was voor mij zo zeker van zichzelf, een sterke persoonlijkheid zonder zich op te dringen, het was intiem zonder dat ik dat kan vertellen. Ik bedoel, we hebben niet veel persoonlijk-intieme dingen uitgewisseld ofzo. De sfeer was intiem. (Ik heb zn rug ingesmeerd bv.) haha..  Als ik Boaz in de Tora opzoek kom je ook bij Ruth uit. De vrouw (een van de enkele vrouwen in de Tora die het Israelitische volk liet voortbestaan) die mee ging met haar schoonmoeder en uiteindelijk met Boaz trouwde. Die Ruth was een sterke vrouw die duidelijke keuzes maakte, in die tijd mss nog wel opmerkelijker dan nu? Nouja, enfin, ik weet niet of ik hier iets mee kan hoor, maar het fascineert me al een tijdje.

En dan de zon, die iets te zeggen heeft over 'onze' relatie. Ik zet dat onze tussen aanhalingstekens want er is immers nog geen ons.. Zoals ik al vertelde hebben we elkaar op een zonnige bestemming ontmoet, maar dat is mss niet zo van belang..
Waar ik mezelf wel in herken is dat deze ervaring me erg bewust heeft gemaakt van mezelf. Ik moet de duisternis verdringen, er is lang genoeg duisternis geweest en het is nu wel klaar daarmee. Zo voel ik dat ook echt wel.

Want in de praktijk zal het wel niks worden. Haken en ogen aan alle kanten. Dus mss zegt die zon mij ook wel dat ik me als volwassene moet gedragen en dit moet laten voor wat het is: een mooie ervaring. Hoewel ik dolgraag zou verkennen of er meer is of kan zijn tussen ons. Maar die indruk had je vast al..;-)

Ik zal me ook voorzichtig opstellen en hem niet overladen met appjes, maar ik denk dat ik wel de gok neem om hem nog te berichten vanaf mn vakantie, had gezegd dat ik nog wel een fotootje zou sturen en dat vond ie heel leuk (dat zei ie ten minste..). En dan hoop ik stiekem wel op een leuke reactie natuurlijk.. dat mag he?

Dankjewel Gabriella, ik vind t echt leuk om er virtueel samen over te kunnen kletsen..

Mika

Gabriëlla

Met Liefde gedaan hoor Mika!

Ik kan van jouw laatste bericht ook leren hoor! Mooi om te lezen welke verbanden je allemaal legt! Ik ga er trouwens vanuit dat iedereen op dit forum van elkaar kan leren.
Het hoger bewustzijn wat jij nu aankaart, heeft naar mijn idee te maken met het vermogen om je partner als een individu te zien (en te accepteren!) die oneindig anders is dan jij! Het komt er in hoge mate op aan om respect te hebben voor elkaar uniekheid c.q eigenheid!
Maar ook om je partner als de spiegel van je ziel te zien. In de regel weerspiegelt een partner onze eigen, niet uitgedrukte kanten. Die partner is als het ware een stimulans om juist dat niet uitgedrukte uit jezelf te halen en te ontwikkelen.
Maar wat leuk trouwens dat je in Midden-Amerika geweest bent!! Hoe lang ben je daar geweest? Ik kan ook ontroerd raken door mooie dieren zoals walvissen. Kon ik maar heel dichtbij ze zijn voel ik dan maar helaas gaat dat niet :)

Ik heb het idee dat die man een zeer sterke binding heeft met de oergrond van het bestaan. Hij begrijpt het leven als geen ander.
Met het schaamrood op mijn kaken moet ik je bekennen dat ik even niet meer weet wie Boaz is, wil je mij dat uitleggen? Enkele vrouwen die het Israëlische volk lieten voortbestaan, was Esther daar ook bij? Daar staat me namelijk iets van bij. Esther schijnt op een goede manier een eigengereide vrouw geweest te zijn. Naar huidige maatstaven, denk ik dat ze weleens hooggevoelig was. Misschien dat ze erg veel op Ruth lijkt? Ik denk ook dat deze vrouwen helderziend/voelend en/of horend geweest zijn. Hetgeen in die tijd stukken opmerkelijker was maar vooral ook enger dan nu!
Misschien een hele rare vraag maar kan het zijn dat jouw vriend (ik noem hem maar even zo ;D) veel van Ruth en/of Esther weg heeft? Ik heb het gevoel dat dit nu niet voor niks in je opkomt of ga ik nu te ver? Ik sluit trouwens niet uit dat deze zeer sterke dames (heimelijk?) veel van het heidense geloof begrepen en er mogelijk ook veel van in zich hadden. Grote kans dat ze dit voor zichzelf hielden. Godsdienstige opvattingen waren toentertijd aanzienlijk minder van elkaar gescheiden dan men nu aanneemt denk ik.

De Zon geeft in hoge mate het Mogen Zijn aan! Wat niet (meer) bij je hoort zal door de zon verbrandt worden. Wat niet meer bij je hoort dat mis je ook niet. Je gaat de duisternis niet in, je blijft in het licht staan. Jij hebt dat licht gevonden. De Zon staat trouwens ook voor eeneïige tweelingen.

Stuur hem gerust nog een fotootje van je vakantie, die gok kun je best nemen!

Liefs,
GABRIELLA

Mika45

Hoi Gabriëlla,

Ruth was één van de schoondochters van Naomi, die weduwe werd. Ruth ging met haar mee terug naar Betlehem waar ze vandaan komt en van weg getrokken is vanwege de hongersnood. Zo hield ze stand. Zette door, waar de andere schoondochter het af liet weten en Naomi alleen liet. Ruth trok naar Boaz (verre familie van Naomi) die haar wel wilde helpen. Hij dacht ook een nieuwe man voor haar te regelen, maar uiteindelijk trouwt hij zelf met haar. Zo redt hij haar en haar familie.

Hmmm, doet de man me aan Ruth denken? Dat weet ik niet, ik dacht ineens; maar Boaz is ook een figuur uit de Tenach, (de T van Thora, maar dat weet je wellicht). Ik ken zijn verhaal niet goed genoeg, het zou zomaar kunnen. Ik weet niet of hij in Ned geboren is, maar hij heeft wel een andere achtergrond dus wellicht is zijn familie (moeder) ook wel ooit weg getrokken uit dat land. (Ik geloof sterk in het idee dat we elkaar allemaal in een paar stappen kennen, vandaar dat ik dit wat vaag hou, excuus!).

Hij is zeker een heel zelfverzekerde, zelfbewuste man die stevig met zijn beide benen op de grond staat. Niet iemand die zich zomaar door een vrouw het hart op hol laat brengen ;-)

Ja, ik ga zeker nog een poging doen om contact te houden en een fotootje sturen. En wie weet :-)

Groet! Mika

Gabriëlla

Hoi Mika,

Als je ergens niet over wilt schrijven is dat je goed recht hoor!! Ik snap je wel!!

Ik had al het idee dat die man een andere achtergrond heeft. Maar goed, stuur dat fotootje maar, ik ga voor je duimen!!

De T van Thora weet ik. En dat verhaal van Ruth dat weet ik ook nog ja.

Groet,

GABRIELLA

Mika45

Ga ik zeker doen, fijn dat je voor me duimt..!
Ja? Had je dat idee al dat ie een andere achtergrond heeft?
Waar had je dat uit opgemaakt?

:-)
Ik merk aan mezelf dat ik het goed los kan laten en dat ook echt de ervaring koester.. dat vind ik super fijn, zelf..

Groetjes!

Gabriëlla

Ja, ik kreeg zomaar boodschapper van een andere wereld door ??? Nog vreemder was dat ik een soort beeld van een engel had. Ditmaal een beeld wat ik niet kon plaatsen!
Nog raarder is de ervaring die ik een poosje terug heb gehad. Op een gegeven moment had een collega van me het over Paulus. Liever gezegd: over zijn wel zéér snelle bekering tot het christendom, waar niemand eigenlijk de achtergrond van weet. Echt Mika, plotseling uit het niets krijg ik ineens een beeld van een slanke tot magere vrouw, in een witte jurk (of doek??) gehuld. Ze heeft grote, bruine ogen die mij doordringend aankijken. Ik heb dit beeld vaker bij Paulus gehad en de hemel mag weten waar dit vandaan komt!!

En juist als je goed loslaat, gebeurt er juist datgene wat op dat moment goed is voor jou. What's around, comes around zegt men weleens.

GABRIELLA

Mika45

Refereer je nu aan mijn vriend bij wie je die associatie kreeg? (Boodschapper, engel?)
Ik zou het alleen kunnen plaatsen als ik terug denk aan dat we op tien km hoogte vlogen en omhoog staarden.

Die van Paulus is inderdaad raar, maar wel intrigerend. Hoe heb je het zelf geïnterpreteerd?

Ja, ik ga maar 's even focussen op mezelf.
Als jij nog gedachten hebt bij mijn legging dan hoor ik het graag...:-)

Gabriëlla

Jij vroeg had je al het idee dat mijn vriend een andere achtergrond heeft. Jij vroeg op grond waarvan ik dat baseer en toen gaf ik je dus die associatie. Het kan goed te maken hebben met hetgeen jij schrijft over op tien kilometer hoogte vliegen. Ik weet namelijk dus zelf even niet waarom ik die associatie kreeg.

Dat van Paulus is mij ook een raadsel. Ik blijf het inderdaad raar vinden. Ik heb me suf gepiekerd over wat dit kan zijn. Het enige wat ik tot op heden kan bedenken, is dat het te maken heeft met zijn zeer plotselinge bekering tot het christendom. Ik krijg het vage gevoel dat dit niet (alleen) komt doordat hij dus dat licht zag. Ik heb het vage gevoel dat dit weleens met die vrouw te maken kan hebben! Maar als je me vraagt wat er dan gebeurd kan zijn dan weet ik het weer niet.

Ideeën naar aanleiding van je legging. Ik heb het idee da die man door middel van telepathie met jou communiceert, kun je dat plaatsen?

GABRIELLA

Mika45

Hoi Gabriëlla,

ja, ik dacht al dat ik het zo moest begrijpen, maar even voor de zekerheid. Mss was hij echt wel een gids op mijn pad... heb geen contact meer met hem gehad, dus dat zou zomaar kunnen. Dat ie een boodschap in mijn leven had te vertellen en dat ik die zonder hem moet gaan begrijpen.

Ik kan dat telepathie niet plaatsen.. Had wel rare dromen de afgelopen dagen, maar ook wel weer zo vaag dat ik ze helaas niet onthouden heb. Mss ben ik niet goed genoeg ingesteld op dat soort communicatie, dat kan natuurlijk ook nog.. denk jij dan aan dromen, of alsof iemand je antwoordt als je tegen hem/ haar praat? Dat doe ik wel... en soms denk ik dan dat mensen tegen me praten. Maar dat natuurlijk ook pure inbeelding zijn..?

Wat jij in het begin zei, dat er mss wel iets moois op zou kunnen bloeien, dat blijf ik toch ergens ook wel denken, niet dat het nu over is en dat we geen contact meer hebben en dat dat zo blijft. Maar ik weet het natuurlijk niet. De tijd zal het leren.

Paulus, ja, jee, geen idee... ik vind het lastig om daar iets over te zeggen merk ik. Het gaat idd nergens over een vrouw, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen vrouw geweest is of kan zijn. Het lijkt me dat Paulus ook vrouwen tegen kwam en wellicht heeft één van hen hem wel beroert.. benieuwd of je nog 's dat soort associaties krijgt de komende tijd!

Groetjes! Mika

Gabriëlla

Bij telepathie denk ik aan dromen over iemand en over situaties. Die personen en situaties kom je dan op een gegeven moment tegen. Maar ook wat jij schrijft, dat je het gevoel hebt dat je iemands stem op afstand hoort. Ik heb niet het gevoel dat dit bij jou pure inbeelding is.

Ik blijf ook het idee houden dat er op een gegeven moment iets moois tussen jullie opbloeit. Ik krijg het gevoel dat hij in ieder geval nadenkt over het contact wat jullie gehad hebben. Ik heb het idee dat hij de dag en het uur onverwacht zelf contact gaat opnemen. Ik krijg ineens het gevoel dat hij je een soort test. Kijken of je je niet aan hem opdringt. Ik denk dat dit bij hem in het verleden nogal eens gebeurd is en daar kan hij nu net niet tegen.

Als ik meer associaties krijg dan lees je dat zeker!

GABRIELLA

Mika45

Fijn!

Ja, dat gevoel van testen herken ik... alsof ik dat ook zo ervaar nu! En nee, hij krijgt alle ruimte, ik laat niks van me horen en zie wel of hij nog reageert... ik ga pas over twee weken op vakantie en mijn beloofde fotootje staat dan pas op de rol. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat vaker meegemaakt heeft. Vrouwen die zich aan hem opdringen: leuke man, goede baan, etc.

En inderdaad, dat 'horen' van antwoorden dat durf ik soms niet zo goed toe te laten. Heb wel hele vreemde dromen gehad, waarin ik echt rare dingen zag en ook wel dingen meegemaakt die echt geen toeval kunnen zijn. Maar dat stukje is in ontwikkeling denk ik dan maar!

Leuk dat je zo meeleeft!