Interpretatie Beslissingsspel

Gestart door Moon77, juli 28, 2016, 11:23:27 AM

Moon77

Ik heb voor een bepaalde situatie een beslissingsspel gelegd met de vraag of het goed is om NU actie te ondernemen (een 'afhandelingsmail' sturen aan iemand, die ik hoe dan ook de deur uit ga doen, alleen is het een kwestie van de juiste timing denk ik).

Ik kom zelf niet goed uit de kaarten, vooral de omgekeerden verwarren me.
Mij lijkt het te zeggen dat ik niet moet overhaasten, dat ik nog even moet wachten.
Aan de andere kant zie ik dat ik misschien wel de knoop door moet hakken, maar dat dit vrij heftige gevolgen gaat hebben (daar ben ik ook op voorbereid).
Kan iemand me helpen met hoe ik dit het beste kan zien?

Situatie: zwaarden 3

Spreekt voor: staven 6, staven schildknaap omgekeerd, pentakels 7 omgekeerd

Spreekt tegen: bekers 7 omgekeerd, de Toren, De kluizenaar omgekeerd

Hartelijk dank alvast!
Ben benieuwd wat anderen er in zien.

Moon

Gabriëlla

Hoi Moon,

Zwaarden 3: een emotioneel heel pijnlijk afscheid, wat zeer tegen je gevoelens indruist. Toch neem je die beslissing omdat je vindt dat het zo niet langer meer kan. In die zin moet je niet overhaasten dat je het financieel gezien nu goed moet regelen. Deze kaart stelt namelijk ook voor scheiding van geld en alimentatie voor.

Spreekt voor:
Ik heb het idee dat jij door een chronisch gebrek aan respect (zo ervaar jij dat tenminste wel denk ik) jouw achting voor de persoon in kwestie danig is gaan dalen!! In principe weet je zelf wel wat je wilt maar om praktische reden(en) durf je de stap niet te nemen. Daarbij ben je misschien nog wel met een zeer dun draadje aan de persoon in kwestie gebonden.
Ben jij bang voor het raffinement van de persoon waar het om gaat?
Over welke verplichtingen ben je niet tevreden?
Het spreekt voor dat je eerst eens gedegen juridisch advies gaat inwinnen en ook om geestelijke bijstand vraagt. Dit vanwege je mogelijke angsten voor de persoon in kwestie.

Je hebt het tegen dat je in deze situatie geen zelfvertrouwen hebt en (mede) hierdoor in je situatie kunt blijven hangen. Bij het gemis van hem/haar gaat denk ik een grote verandering van levenswijze gepaard en je hebt het gevoel dat je dit maar moeilijk aan kunt. Je beseft nu niet dat je eenzamer bent dan ooit tevoren. Nadat je hem de deur uitgezet hebt zal dit al minder zijn.
Weet dat het op den duur niet goed met je gaat als je in deze situatie blijft hangen. Ik ben een soort van bezorgd dat jij je zelfbeheersing op een keer verliest, met grote gevolgen voor jou.

Liefs en sterkte van
GABRIELLA

Moon77

Hoi Gabriella,

Dank voor je bericht!

Ik ben nog steeds enigszins in verwarring. Ik krijg wel het gevoel dat ik niet moet overhaasten en dat dit wel even kan wachten, maar aan de andere kant ben ik ongeduldig en wil ik er gewoon klaar mee zijn.
Het is inderdaad een rationele beslissing dat dit zo niet langer kan. Het ergste verdriet heb ik wel gehad en ik meen de situatie wel te kunnen accepteren.

Ik had mijn ex een sms gestuurd dat ik spullen en geld (wat ik nog van hem krijg) wil regelen, maar hij heeft mijn bericht al een week niet geopend. Ik heb sterk het vermoeden dat hij me daarmee wil manipuleren en ik weet zeker dat hij erg boos op me is (of totaal onverschillig).
Het klopt dat er grote veranderingen in mij plaatsvinden en al plaatsgevonden hebben. Ja, dat is moeilijk, maar desondanks voel ik me wel heel krachtig. Hij heeft hier (uiteraard) geen idee van. Er is echt een knop in me omgegaan deze keer en hij denkt dat ik nog steeds vanuit oude patronen zal handelen.
Maar nu hij dus niet reageert op mijn sms, heb ik een zakelijke mail opgesteld waarin ik nogmaals benadruk dat ik het wil afsluiten en een afspraak wil over de spullen en het geld (waarbij ik hem niet hoef te zien).
Al denk ik dat ik naar mijn geld kan fluiten en dat hij ook dan niet gaat reageren, ik wil dit wel doen. Ik ben het zat. Hij is zeker van zijn voetstuk gevallen, ik heb nu door hoe hij in elkaar steekt en dat is niet misselijk.

Ik ben inderdaad bang voor zijn sluwe acties of dat hij me op de een of andere manier wil 'pakken'. Maar ik kan eerlijk gezegd niets bedenken hoe hij dat zou kunnen doen. Hooguit door me compleet te negeren, maar daar kan ik mee leven.

Ik wil dus ook niet hierin blijven hangen en er korte metten mee maken. Ik wil hem geen uitleg meer geven, geen emoties meer tonen, het is allemaal zinloos. Maar ik ga ook niet weglopen zonder dat ik tenminste voor mijn geld ben opgekomen. Ik wil dat dunne draadje waarmee ik idd nog vastzit (en dat weet hij) doorknippen.

Ik ben inderdaad erg boos op hem ook en alles wat er gebeurd is tussen ons. Het is te ver gegaan. Maar ik ga hem dat niet meer uitleggen of vertellen. Door weg te lopen, maak ik mijn punt wel duidelijk denk ik.
Mijn zelfbeheersing verliezen, zou alleen kunnen gebeuren als hij tegenover me staat, maar dat ga ik uit alle macht proberen te voorkomen.

Dus ja... Dan houd me denk ik weinig tegen toch?

Liefs,
Moon

Gabriëlla

Hoi Moon :(

Weinig houd je meer tegen maar probeer net dat laatste restje geduld op te brengen om je financiële zaken goed met hem af te wikkelen. Groot gelijk namelijk dat je voor je geld wilt opkomen!!

Hou me op de hoogte! Probeer je haaks te houden als hij weer eens een beroep doet op je emoties!!

GABRIELLA

Moon77

Ja, ik ga me even bezinnen vandaag. Het hoeft niet vandaag, morgen kan ook.
Ik ga me zeker staande proberen te houden!!

Dank je wel!!

Ik laat weten hoe het loopt.

Liefs,
Moon

Grijze man

Hallo Moon

Ik ben wat laat, maar mijn intrepetatie van je legging

De situatie is dat de keuze aan jou is om te blijven in een situatie waarin je niet gelukkig bent of de gok te wagen en een nieuw pad te kiezen. De uitkomst van het pad is onzeker en het is aan jou om op goed geluk een ander pad te kiezen, of te blijven hangen in de situatie waarin je niet gelukkig bent.

Voor spreekt een behoefte aan waardering, een uitlaatklep, aan beloning, je wilt gezien worden, leuke dingen doen, je ei kwijt, waardering voor wie je bent en beloning voor wat je doet.

tegen spreekt dat je je keuze's voorzichtig moet wegen, met name emotioneel, maar 1 keuze uit velen is de juiste, vind degene waar je helemaal achter staat, heb ej alle opties gewogen? Het is een onrustige tijd met veel oppurtunisme waarin je veel kan winnen of verliezen in een korte periode.  Er zit iets dat het overdragen van ervaring of wijsheid voor een nieuw begin in de weg zit.

Wat ik intussen verder van je heb gelezen, je zit denk ik op het goede spoor. Waarom je ies moet is helder maar de manier waarop daar moet je voorzichtig mee omgaan. Goed alle opties en consequenties wegen, het inderdaad als een soort schaakspel zien. Geef het tijd, denk en vooral voel wat de opties en consequenties zijn en doe waar jij emotioneel achter staat en wees voorzichtig in de onderhandelingen.

Moon77

Dank je voor je reactie Grijze man! Helder en je hebt gelijk.
Ik heb vanmorgen de mail gestuurd. Vrij zakelijk en duidelijk, maar dus ook vrij koud en afstandelijk.

Ik heb inmiddels zijn reactie... toch anders dan verwacht. Hij wil het geld in termijnen betalen omdat hij het nu niet heeft en stelde voor om een afspraak te maken.

Al is het wellicht een 'logische' reactie op een koude, zakelijke mail, zoals je die kan verwachten, het voelt toch onverschillig van zijn kant. We zijn niet bepaald leuk uit elkaar gegaan en er is veel gebeurd. Bovendien heeft hij een week lang mijn sms genegeerd en is 'het gesprek' wat we zouden hebben er nooit gekomen. Het is absurd. Ik weet dat hij een heel boos is geweest om dingen, maar dat heeft hij nooit naar mij geuit.
Dus misschien moet ik maar de conclusie trekken dat hij in deze ook zijn gevoelens voor zichzelf houdt (als hij die al heeft).

Nou ja, op zich ben ik blij natuurlijk dat hij geen stennis maakt. Maar 'gezien en gewaardeerd' voel ik me allerminst. Maar dat voelde ik me in de relatie ook niet, dus no surprise.

Er is in ieder geval een financiele afronding  ::)

Dank nogmaals voor jullie hulp!

Liefs,
Moon

Gabriëlla

Ja, nu jij een koude, afstandelijke mail hebt gestuurd wil hij ineens in termijnen betalen en een afspraak maken. Voel je de 'hitte' Moon?

Moon77

Hmmm, zo zou je het ook kunnen bekijken.
Ik heb hem een uur en dag voorgesteld. Maar kreeg een paar dagen later (nu ineens wél per sms) als antwoord dat hij die week niet in de stad is. Punt. Geen tegenvoorstel.
En dit maakt me wel een beetje pissig. Ik heb geen zin meer om achter hem aan te zitten om die dingen te regelen, dus ik laat hem 'zijn verantwoordelijkheid' maar nemen. Ik ben duidelijk geweest in wat ik wil, hij wilde een afspraak, dan mag hij nu ook verder initiatief nemen.
Ik weet niet wat er in die man zijn hoofd omgaat. Het lijkt allemaal een beetje manipulatief, maar misschien is het pure onverschilligheid en een 'fuck you' - signaal.
Nou ja, ik kom er vanzelf wel achter. Ik wil het nu loslaten en me op mijn eigen leven richten.

Gabriëlla

Een zeer goede reactie van je Moon en laat dat beetje er maar af want het is zeer manipulatief.

GABRIELLA