Boven op een hele hoge rots

Gestart door Gabriëlla, juli 19, 2016, 16:56:34 PM

Gabriëlla

Hoi Clauvatm.

De afspraak is dus vandaag wel door gegaan maar inderdaad: ik had het idee dat hij het niet te gezellig wilde hebben. Ik voel me in ieder geval weer depri en nu weet ik dat dit komt doordat hij de sfeer probeert te drukken zeg maar.
Toch kan ik trots op mezelf zijn en stellen dat ik me zo min mogelijk van hem heb aangetrokken! Ik heb me (uiterlijk) zo min mogelijk uit mijn centrum laten slingeren. Veel hoop voor de toekomst heb ik niet, ik probeer het in ieder geval wel rustig te houden.

GABRIELLA

Clauvantm

Okay heftig zeg dat hij je toch een depri gevoel kan geven. Maar wel goed dat de afspraak is geweest. Ik denk dat je heel wat meer te weten bent gekomen over jullie en over jezelf. Je weet nj dat jij de gene bent die bepaald waar je wanneer op de "rots" wilt staan. Jammer dat er niet in de toekomst niet veel hoop voor jullie is. Maar als ik alles zo lees ben je nu wel zo sterk en bewust dat jij beslist hoe je het wilt en niet je vader meer.

Lieve gabriella misschien komt er toch een dag dat het anders wordt. Ik blijf voor je hopen.

Liefs claudia

Gabriëlla

Ik denk dat mijn vader ook gevoeld heeft dat ik nu sterker ga bepalen hoe ik het wil. Ik denk dat het voorlopig afstandelijk blijft maar de toegangsdeur tot elkaar staat op een kier. Maar ja, beter dat dan helemaal niets.

Ik meld het zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn.

GABRIELLA

klaproos1945

Sorry Gabriela

Het is niet altijd binding angst maar ook de angst van afwijzing daarom blijf de deur op een kier staan.
klaproosje

Gabriëlla

Beste Klaproos,

Ik heb vaak gemerkt dat, juist in intieme relaties, elkaars realiteit niet kunnen accepteren. Ja, in eerste instantie wel, in het stadium van verliefd zijn. Maar zodra de ergste verliefdheid weg is dan wordt het een ander verhaal. Dan probeert de toekomstige partner (zo ervaar ik het tenminste wel) je op een subtiele manier te veranderen. Ik heb dit helaas nogal eens meegemaakt.
Ik ben nu eenmaal een type die zich niet laat kneden naar het ideaalbeeld wat een ander van mij heeft! Omgekeerd: ik zie die ander ook niet als een ideaal iemand! Ik probeer die ander al helemaal niet te veranderen want dat kan ik niet en dat recht heb ik ook niet.
Op een gegeven moment hebben beide partners de keus: of je dealt met iemand zoals hij/zij is of niet maar beëindig dan de relatie. Neem dan zelf je verantwoordelijkheid voor je gevoelens van teleurstelling. Maar manipuleer een ander niet!

GABRIELLA

klaproos1945

8)

Gabriëlla

Vandaag was mijn vader bij mij i.v.m mijn verjaardag. Ik ben maandag jarig maar ben dan niet thuis. Toch heeft mijn vader in dat allerlaatste gesprek aangegeven dat hij bij mij wilde komen, zodoende dat hij nu alvast geweest is.
Hoewel het me irriteerde dat hij het gesprek als het ware weer overnam (het ging natuurlijk weer over geld :P :P :P) deed het me toch ook wel iets dat hij met twee dure cadeau's aan kwam. Natuurlijk wil hij hier iets mee zeggen.
Ik kijk wel hoe alles gaat lopen.

GABRIELLA

Carla

Maandag ben ik het vast vergeten (en bovendien ben jij toch niet thuis), daarom wens ik je nu alvast Heel Veel mooie gebeurtenissen en mooie dingen enzo, alsmede veel geluk en gezondheid voor je komende levensjaar!

Gabriëlla

Clauvantm

Wel goed dat ie voor je verjaardag toch wou langskomen. Dat is een mooie benadering. Wel jammer dat hij het gesprek zo overnam..zie je de cadeaus dan als een toenadering van zijn kant?

Natuurlijk wil ik je ook alvast een fijne verjaardag morgen wensen! Met veel liefde en geluk!

Gabriëlla

Hoi Clauvantm,

Het lijkt er in ieder geval wel op ja. Hoe zie jij dat dan? Zeg het maar eerlijk!

Clauvantm

Hoi gabriella.

Mijn gevoel zegt me dat hij op dit moment toenadering zoekt. Natuurlijk weet niet wat de toekomst biedt, misschien merkt hij dat jij langzaam veranderdt. Jij weet nu wat je wel en niet wilt en dat zal voor hem misschien niet onopgemerkt zijn gebleven. Hoe dan ook ik denk echt dat tijd het zal leren.

Voor nu denk ik echt dat het een positieve benadering van zijn kant was. :)

Gabriëlla

Dank je Clauvantm!

Ik meld me wel weer als er nieuwe ontwikkelingen zijn.