Klopt deze Keltische legging wel? Nummer is anders...

Gestart door Zootje, juli 17, 2016, 17:53:21 PM

Zootje

Goedenavond allemaal,

Ik wil nog wel eens een kaart leggen via deze site.. zelf heb ik geen tarot kaarten. Ik ben dan ook niet zo goed in het duiden van de kaarten (vaak als ik ze trek ben ik onrustig.. ik weet het niet handig... :-) )
Daarom trek ik vaak enkele kaartlegging of eentje waarbij ik betalen moet.

Via een andere site heb ik een Keltisch Kruis gelegd. Het zag er ok uit met korte uitleg per kaart.
Tot ik verder ging lezen over Keltisch Kruis..  en ik vroeg mij af of de legging die ik gedaan heb wel klopt?
Bij deze legging staat namelijk de nummer 10 rechts onder in... de gekantelde kaart in het midden is nummer 5. en rechts boven in, in de rechter rij staat nummer 2.

Ik probeer er een foto van in dit bericht te krijgen maar dat lukt mij niet...

Ik zal omschrijven wat ik zie:
nummer 3, helemaal links: de Dood
nummer 4, rechts naast nummer 3:Koningin van staven
nummer 5, gekantelt, half over 4 heen: zwaarden 3
nummer 6, rechts naast nummer 4, half onder nummer 5:De Wereld
nummer 1, schuin boven nummer 4: de toren
nummer 9, onder nummer 5: bekers 3

rechts het rijtje onder elkaar, van boven naar beneden:
2: Kracht
7: Page bekers
8:staven 6
10: De Duivel

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en dat ik duidelijk ben. Kan iemand dit duiden of klopt sowieso de legging niet?

groetjes Zootje
en alvast bedankt voor het kijken... :D

Gabriëlla

Zootje

Gabriëlla

:-\ ::)Staat 1 voor je vraag, 3 voor je omgeving bijvoorbeeld?

Zootje

Ik neem dat dan over zoals die site dat genummerd heeft:

1. het mogelijke resultaat
2. Uzelf
3.Het recente verleden
4. De huidige situatie
5.Het basis probleem
6. De Nabije toekomst
7. Invloed van anderen
8. Verwachtingen en angsten
9. Ervaringen uit het verleden
10. Het verwachte resultaat

:-)

Gabriëlla

Dank je Zootje 8) Ik zal meteen een poging voor je wagen!

Mijn allereerste indruk van je legging, is dat je je eerst van het oude c.q. iets moet bevrijden eer je aan het nieuwe toe komt.

De Toren zegt mij in ieder geval dat je al een hele tijd vastzit. Aangezien je Kracht bent (positie 2), zegt mij vanwege de Toren dat je dit al geruime tijd niet meer bent. Ik krijg het gevoel dat je charmant en/of lacherig op de buitenwereld overkomt vanwege een glimlach die je vaak opzet (wat op zich best goed is natuurlijk!) maar van binnen bromt het ontzettend bij je.
Ik bespeur een grote angst voor omknelling in het algemeen! Angst om in situaties terecht te komen waaruit je niet of nauwelijks kunt ontsnappen. Bindingsangst is het eerste wat in mij opkomt maar ook hoogtevrees (angst om op te klimmen in je werk.
Je merkt nu dat je stagneert in je ontwikkeling, je bespeurt achteruitgang en dat beangstigt je nu ook! Het allereerst wat in mij opkomt, is dat je het beste kunt leren om te kaderen en keuzes te maken. Zodoende kom je al veel meer in je kracht te staan.

Daarbij voel ik ook enorme desillusie (Zwaarden 3) aangaande vriendschappen en/of relaties. Je hebt vaak tegen je zin in een relatie niet door laten gaan, de reden ervan is me om het even. Door deze ervaringen heb je ook als het ware de moed niet meer om nieuwe relaties aan te gaan en misschien om überhaupt aan iets nieuws te beginnen. Dit terwijl je Kracht groot genoeg is en jij hier zeker in kunt en misschien zelfs moet gaan staan.

Kort geleden (kaart 3 en 4) zijn er heel veel dingen afgebroken, ik heb het gevoel dat je veel geld kwijtgeraakt bent. Dit alles is afgebroken om jou opnieuw de waarde van jezelf in te laten zien (Staven Koningin). Je kunt véél meer dan je denkt en/of beseft!! Ik heb in figuurlijke zin ietwat de neiging om je een symbolische schop onder je kont te geven :D en je ter plekke een spiegel voor te houden!

Weet dat je ook op zeer goede ervaringen uit het verleden kunt 'teren' (Kelken 3). Besef goed dat je deze kunt gebruiken voor het toekomstige genezingsproces wat je zult ondergaan!! Tijdens dit proces, zul je weer op je oorspronkelijke zelf worden teruggeworpen, dus op die Staven Koningin 8) waarvan jij dus je goede eigenschappen en gaven al een tijd niet meer ziet.

De enige valkuil die ik zie (De Duivel), is dat jij je teveel laat beïnvloeden door je omgeving als deze (in eerste instantie) niet meewerkt (Kelken Schildknaap). Door deze angst doe je niet de dingen die je eigenlijk moet doen en/of durf je jezelf niet te laten zien (De Duivel). Als je geen (on)verdiend respect krijgt van je omgeving denk je meteen dat je niet deugt en het tegendeel kon weleens waar zijn ;D Ik denk zelfs dat mensen nogal eens jaloers op je zijn!
Dit hele proces draait om het hervinden van je eigenwaarde, al het goede wat je in je hebt (Staven Koningin) en het aandurven om te kaderen en keuzes te maken, ongeacht wat voor een mening je omgeving erop nahoudt.

Ik schat in dat je toch wel een denker bent. Al te voortvarende mensen en ook mensen die heel erg op je gaan 'hangen' die liggen je niet zo denk ik, vergis ik mij hierin?

Groetjes van
GABRIELLA

Zootje

Hoi Gabriella,

Thx voor je uitleg!

Hoop dingen die je  zegt heb ik mij echt over verbaast... het klopt zo.. Af en toe ontroerde het mij ook.. omdat het zo raakte.. zo waar is.
De Kracht.. ja die heb ik wel.. ergens binnen.. maar idd al tijd lang zoek.. Het voelt alsof ik ergens door heen moet.. al lange tijd.. of ik durf niet.. of ik weet niet hoe.. controle is wel een dingetje denk ik...  zelfvertrouwen ook... en stilstaan op werk etc.. ja daar gebeurd ook van alles..

Ik moet lachen om de schop onder mijn kont... ik heb dat vaker gehoord...  :-)

Ik weet niet meer wat voor vraag ik stelde bij de legging.. ik denk iets over mijn relatie... Ik durf relaties wel aan te gaan.. maar ben daar al zo vaak in teleurgesteld idd.. en nu kwam er zo maar iemand voor bij .. onverwachts... en eigenlijk net te vroeg... ivm afsluiten van oude dingen... een relatie waarin teveel is gebeurd en te lang in gebleven ben...
Het is nu wel aan.. maar ben er onrustig van.... je zei bindingsangst.. maar denk eerder andersom.. ?

Nooit geld kwijt geraakt oid..
Eigenwaarde... zit ergens.. maar waar... te afhankelijk van anderen... tja die omgeving he... haha

Ik zou niet weten waar anderen jaloers op zouden moeten zijn... maar dat vind iedereen wel van zich zelf denk?
Je gelooft het zeker niet als ik zeg dat ik absoluut geen denker ben? :-)

groetjes
Zootje

Gabriëlla

Hoi Zootje,

Wat ik denk, is dat jij ooit eens door het beëindigen van een relatie flink aangepakt bent. Ik heb het idee dat jij ooit eens op een verschrikkelijke manier in de steek bent gelaten, hetgeen afbreuk heeft gedaan aan je eigenwaarde. En als er dan op het werk ook nog van alles gebeurd, dan doet je dat al helemaal geen goed!

Je hebt niet vermeld dat deze legging over je relatie gaat. Ben je daarin wel gelukkig? Zo nee, ligt dat dan alleen aan jou of aan de relatie zelf?
Er komt iemands onverwacht voorbij schrijf je en ik heb de indruk dat die persoon jou best veel doet. En dit is te vroeg i.v.m het afsluiten van oude dingen, terwijl je nog een relatie hebt? Ik kan hier niet zo goed de vinger op leggen, kun je me vertellen hoe dit precies zit?
Kan het zijn dat jij snel geneigd bent om fata morgana's achterna te lopen? Je ziet een beeld en je denkt dat moet ik achterna maar blijkt totaal onbereikbaar voor je te zijn en/of niet voor jou bedoeld/voorbestemd. Ik heb dus in ieder geval het idee dat je in je huidige relatie dingen mist maar nogmaals: heeft dit met jou als persoon te maken of met je relatie?

Het is vaak zeer onduidelijk waar die anderen jaloers op zijn want dat kunnen de kleinste dingen zijn.

Groet,
GABRIELLA

Zootje

Hoi Gabriella,

Eerlijk gezegd weet ik dus niet meer zeker of ik dat gevraagd heb... wbt mijn relatie...
Ik vind het treffend hoeveel je beschrijft in je eerste uitleg.. daarom twijfel ik wat mijn vraag was...
is 1 legging dan voor meerdere onderdelen in het leven uitlegbaar? *bloos*

Ik heb een heftige relatie achter de rug. Veel in gebeurd.. vertrouwen geschonden... dominantie... druk leggen.. bang zijn... vaak geprobeerd uit te stappen wat niet altijd lukte.. door eigen besluit en door gedrag van de ander.. samen ook kids dus ja.. dat maakt het lastiger..
In de tijd dat dit afgesloten werd kwam dus inene onverwachts iemand voorbij.. en mijn ex die daar van alles van vond en zich mee bemoeide.. :-(

Eerst was t wennen.. afstand gehouden.. en dan realiseren dat een relatie dus ook zo kan.. maar door het verleden is vertrouwen een lastig punt.. sta ik op scherp... ik wil niet weer bedonderd worden.. ik wil bevestiging.. zoek overal wat achter...
En zet toch ook mijn hart open... maar dan raak ik de balans kwijt... soort alles of niets... waarvan ik mij realiseer dat het zo niet werkt natuurlijk...
Te snel afhankelijk?

groetjes
Claudia

Gabriëlla

Hoi Zootje,

Ik denk dat je nu in een fase zit waarin je nog niet weet wat je nu precies wilt. Het beëindigen van een relatie is vaak heel ingrijpend. Snel in een volgende relatie stappen is daarom vaak niet aan te raden! Kan het misschien zijn dat jij eerst eens tot rust moet komen? Ik heb het idee dat je verstand je gevoel vooruit is. Verstandelijk wil je wel een relatie maar je emoties zeggen wat anders. Tijd voor jezelf nemen dus.

GABRIELLA

Zootje

Hoi Gabriella,

Nou... eerlijk gezegd wil mijn gevoel wel.. ik heb eindelijk gevonden wat ik zocht..

Zou je voor mij een legging willen doen in deze? Met betrekking op de relatie? *bloos*

groetjes
Zootje

Gabriëlla

Ha Bloosje :-[ ;D Bij deze een legging voor jou en je nieuwe relatie.

1. Je nieuwe vriend: De Duivel
3. Hier gaat het hem om: De Magïer

2. Jijzelf: Zwaarden 9
4. Hier gaat het jou om: De Ster

5. Gezamenlijke kans: Staven 3

Ik denk Zootje, dat jij een heel goed onderscheidingsvermogen hebt voor wat echt en niet echt, zuiver of onzuiverheid is (Staven 3). Je weet diep in je hart wel waarom jij graag met deze persoon wil omgaan! Ik heb het idee dat jij om een of andere reden(en) door angst naar je nieuwe vriend gedreven wordt. Zwaarden 9 in combinatie met De Ster geeft onomstotelijk een gebrek aan zelfvertrouwen aan. Op dit punt sta je verder van jezelf af dan je denkt. Dat vermoed ik althans.
Is deze man misschien degene met wie je eerst een relatie had en waarmee je zo ontzettend veel achter de rug hebt?

De Duivel in combinatie met De Magiër duiden in ieder geval op gezagsconflicten. Het is iemand die zich niet snel door anderen iets laat zeggen, ook niet door zijn partner!! Ik voel ook veel conflicten met werkgevers. Het verbaast me zelfs niet als hij een non-conformist blijkt te zijn die harteloos over andermans belangen heen stapt.

Nogmaals: doe een beroep op je eigen gevoelens van zuiverheid en ook op je gevoel voor wat juist is of niet (Staven 3). Hou voorlopig je onafhankelijkheid in stand, ga zeer voorlopig niet samenwonen met je nieuwe vlam. Overdenk en bepraat alles eerst goed! GA eens héél goed bij jezelf te rade!!

Groet,
GABRIELLA

Zootje

Hoi Gabriella,

Dank voor je legging :-)

Nee het gaat niet om mijn ex.. maar zoals je de dingen omschrijft klinkt het wel alsof je de legging voor mijn ex en mij hebt geschreven.. hahaha...

Zou dat met elkaar kunnen mengen in de legging denk je, oud met nieuw?

Gabriëlla

Dit zegt mij dat de invloeden van je ex nog te zeer aanwezig zijn. Dit haalt je uit je Kracht (weet je nog?). Kom ik tot de conclusie dat de getalswaarde van alleen jouw twee kaarten op 26 uitkomt. Deze twee cijfers bij elkaar opgeteld, kom ik op 8 dus Kracht uit! Dit getal 'zegt' overigens ook dat je heel goed naar jezelf dient te luisteren, zoals eigenlijk Staven 3, de gezamenlijke kaart van jou en je huidige vriend al aangeeft.

Zootje

Hoi Gabrielle,

Dank voor al je uitleg.  Je eerste uitleg van de legging die ik zelf had gedaan is goed om na te lezen voor mij. Zoveel waar ik wat mee kan.  De legging voor de relatie vind ik een lastige.  Zeker die staven 3.. t is een gezamenlijke kaart en toch geldt die voor mij ivm het goed naar mezelf luisteren.  Die vind ik lastig. Is die voor mij. .of voor de relatie. .

T lastige wbt luisteren  is daar ik niet goed van mezelf weet wat juist is en wat niet.  Is t mijn eerdere ervaring of is t mijn onderbuik.. is angst.. of controle.. of..

En dan de fata morgana.. niet voor mij bestemd. . Als in ik zie een relatie/heb relatie maar niet voor mij bestemd?

O best veel lastig schrijf ik ðŸ˜,ðŸ˜, en veel vragen die ik weer krijg . 😊

Tijd zal t laten begrijpen hè. .
Thx voor je moeite in ieder geval   top dat je T wilde doen! !

Groetjes Zootje