Droom over hoge golven en spartelende vissen

Gestart door Liesbeth, juli 15, 2016, 14:53:49 PM

Liesbeth

Hallo,
Ik heb een droom gehad die mij niet meer loslaat. Ik zou dan ook graag weten wat hij betekent. Dit is de droom.
Ik ben in de zee aan het zwemmen en die zee is behoorlijk wild, met erg hoge golven. Iedere keer als er een golf aankomt spring ik omhoog met de golf mee. Dan komt er plotseling weer een golf en ik denk "even wachten tot hij dichtbij is en dan spring ik weer omhoog". Maar deze golf is te hoog en gaat over mij heen. Hierdoor wordt ik richting strand gespoeld maar daar zijn heel veel spartelende vissen, groot en klein. Daar wil ik niet tussen komen dus ik zwem er vandaan. Als ik op veilig afstand ben kijk ik achterom en zie de vissen tekeer gaan, ze springen ook uit het water omhoog en het lijkt wel of ze met elkaar vechten. Dan wordt ik wakker.
Kan iemand mij vertellen wat deze droom betekent?

Gabriëlla

Hoi Liesbeth,

De zee gaat over het kosmisch bewustzijn, het lijkt wel alsof je zodanig overspoeld wordt door emoties, dat je bang lijkt te zijn dat je ze niet meer de baas kunt. Het is in ieder geval op het randje want de ene keer ga je met de golf mee, de andere keer word je door een golf overspoeld.
Vooral omdat je richting strand gespoeld wordt, heb je behoefte aan emotionele ordening. Die vissen geven aan dat het om het vertrouwen op je intuïtie gaat Ik denk dat je zaken teveel analyseert.

Ik heb het idee dat je heel erg kwaad bent op iemand en bang bent voor je reacties richting deze persoon.

GABRIELLA

Liesbeth

Ik ben niet boos op iemand. Maar wat je schrijft doet mij denken aan waar ik op dit moment heel erg mee bezig ben en dat is het volgende: Mijn man en ik willen heel graag emigreren naar Spanje en ik ben nu aan het uitzoeken wat er allemaal bij komt kijken en wat er allemaal moet gebeuren. Dat is heel veel en daar zit ik best wel tegenaan te hikken. Ondanks dat ik het heel graag wil bekruipen mij toch zo nu en dan twijfels, maar ik denk dat dit meer te maken heeft met de hoeveelheid werk en uitzoekerij etc. wat er allemaal aan vooraf gaat. Ik heb af en toe het idee dat het me allemaal boven mijn hoofd groeit, me teveel wordt en vraag mij dan af of het ons wel zal lukken. Ik zie, denk ik, teveel beren op de weg.
Zou dit kunnen?

Gabriëlla

Ik denk zeker dat het te maken heeft met de uitzoekerij omtrent je toekomstige emigratie naar Spanje.

Uit ervaring weet ik dat je als echtpaar héél sterk in je schoenen moet staan om een emigratie te laten slagen. Behalve vertrouwen, moet er ook een zeer sterk gevoel van samen staan zijn!! Je moet voor honderd procent op elkaar aan kunnen!! De kans is anders groot dat die emigratie niet lukt en/of het kost je je huwelijk.

Beren op de weg. Heb jij het gevoel van samen zijn of heb je het gevoel dat je er tot op heden in hoofdzaak alleen voor staat?

Je bent niet boos op iemand schrijf je. Gelukkig maar, maar dan even het volgende. Ik denk dat jij bij aankomst in Spanje als het ware in een gespreid bedje terecht moet komen. Ik heb het idee dat je bij aankomst (spartelende vissen) niet teveel gezeur moet hebben en/of teveel werkzaamheden die nog uitgevoerd moeten worden. Ik heb het idee dat je anders snel de moed verliest of zie ik dat verkeerd?
Ik vind het overigens heel goed dat je zoveel uitzoekt want de verkoop van huizen en panden verloopt daar heel wat minder vlekkeloos dan hier! Laat alles vooraf heel goed vastleggen maar dat doe je wel!!

GABRIELLA

P.s: heeft jouw man of iemand anders ook nog een rol in deze droom?