extra mening gevraagd ivm legging

Gestart door Siro, juli 11, 2016, 23:01:49 PM

Gabriëlla

Afscheid van een dierbare is en blijft altijd pijnlijk! De duur en het soort verbintenis hoeft niet noodzakelijkerwijs wat uit te maken.

Wat deed/doet hij dan al die tijd bij jou als jij hem slecht laat voelen? Het kan zijn dat hij dacht dat hij gewoon weer bij jou terug zou kunnen komen, hetgeen dus zwaar tegenvalt als dat zo is.Of er zijn andere dingen die hem tegenvallen.

Een relatiebreuk blijft altijd pijnlijk. Echter, met hoe het de laatste tijd ging had je het ook niet lang volgehouden!

Heel veel sterkte voor de toekomst!


GABRIELLA

Siro

Dag Gabriëlla,
de onrust is terug en ik weet niet waarom.
Een tijdje geleden heeft mijn dochter nog een fietssleutel gevonden van de dochter van mijn ex. Vorige week heeft zij die in de bus gestopt met een briefje erbij aan haar gericht. Een paar dagen later begon de onrust weer bij mij.
Vorige nacht droomde ik zelfs over hem: in mijn droom kuste ik iemand, het voelde heel goed aan en toen bleek dat hij het was.
Ik weet echt niet waar die onrust vandaan komt, maar het heeft met hem te maken.
liefs,
Siro

Gabriëlla

Voel je je ergens schuldig over Siro?

Het feit dat jij iemand kust die jij niet kent en hij het later blijkt te zijn, zegt mij dat je met iemand een relatie hebt gehad waarvan je zijn essentie niet kende. Ik denk dat jij een heel onaf gevoel hebt.

Wat moet er volgens jou nog opgehelderd worden?

GABRIELLA

Siro

Dag Gabriëlla,
dat zijn drie vragen:
Waar voel ik me schuldig over?
Wat is zijn essentie?
Wat moet nog opgehelderd worden; wat is onaf?

Ik denk erover na.

Dank u wel

liefs, Siro

Siro

#49
Hoi,

ik voel me schuldig over het feit dat ik hem gekwetst heb;
Genre koekje van eigen deeg, als jij niet wil begrijpen dat je mij op zo'n manier kwetst dan moet je het maar ook eens zelf aanvoelen. Dan begrijp je het misschien wel...

Niet netjes van mij, en op het moment zelf voelde dat ook niet goed.

Ook tegenover mijn dochter: hij was niet echt een lichtend voorbeeld.
Zij heeft in gans haar leven nog nooit een vaderfiguur gekend.

Voor mezelf: dat ik 7 jaar van mijn leven verloren ben. Dat ik veel tijd en energie heb gestoken in iets dat mij niets heeft opgebracht.

Wat is zijn essentie??? Geen idee?
Hij draagt een masker. Misschien wel meerdere, afhankelijk van wie hij voor zich heeft.

Wat is onaf? Ook geen idee.
Het gevoel van nooit als gelijkwaardig behandeld geweest te zijn door hem?

liefs,
Siro

Gabriëlla

Hoi Siro!

Heeft hij jou dan niet genoeg gekwetst??? Ook al voelde je handelswijze op dat moment niet goed: je bent mens en als iemand bij je over de scheef gaat dan mag je dat best laten merken! Dat hij voor jouw dochter geen lichtend voorbeeld is geweest is zijn verantwoordelijkheid Siro, niet die van jou!

Jezelf een schuldgevoel over die zeven jaar aanpraten is op zijn minst niet zinvol. Het lijkt mij beter om voor jezelf gewoon de balans op te maken. Hoe komt het dat je je zo moeilijk kunt losmaken van hem? Wat had hij volgens jou in zich wat hij later niet bleek te  hebben? Wat heb je broodnodig?

Het gevoel van niet af komt misschien ook wel doordat je graag eens achter dat masker wilt kijken, benieuwd naar wat daarachter zit. Je vindt dat je daar recht op hebt.

GABRIELLA

Siro

Dag Gabriëlla,

ik denk dat je daar de nagel op de kop slaat: dat ik heel graag wil weten wie hij werkelijk is.
Maar als hij het zelf niet weet, wie dan wel???
Ik zal me er moeten bij neerleggen dat ik van een illusie heb gehouden. Een fata morgana...

Dank u wel.

Liefs,
Siro

Gabriëlla

Hoi Siro,

Pak een groot vel papier en vouw die over de lengte in tweeën. Schrijf aan de linkerkant die dingen op die je zo leuk aan hem vond en rechts juist hetgeen wat je niet beviel aan hem.
Wat je het meest bevalt, daar ligt namelijk je valkuil! Je bent dan geneigd om datgene te zien in iemand, wat er misschien helemaal niet is.