Auteur Topic: extra mening gevraagd ivm legging  (gelezen 5344 keer)

Gabriëlla

• Master lid
Re: extra mening gevraagd ivm legging
« Reactie #30 Gepost op: september 07, 2016, 16:08:07 pm »
Een  blanco kaart betekent dat hij dit niet alleen in deze situatie heeft maar met meer dingen. Maar wat MEGA fijn van die voltijdse vaste aanstelling van jou hé!  8) 8) 8) 8) 8)
Er is blijkbaar iets uit het verleden wat hem nog aan jou bindt. De vraag is waar dat mee te maken heeft.

1. Hoofdaspect: Pentakels 3
2. Verleden      : Kelken 6!
3. Toekomst    : De Kluizenaar
4. Basis           : De Keizer
5. Uitkomst      : Zwaarden 10

In essentie wil hij graag de baas zijn (De Keizer) en ik heb de indruk dat zijn gevoelens van eigenwaarde zijn aangetast (Zwaarden 10). Ik vraag me af of jij daar als enige de veroorzaker van bent maar goed, ik leg hier nu voor jou.
Hij ziet duidelijk dat jij je verder ontwikkelt (Pentakels 3) en ook dat jij meer en meer respect krijgt

Ik vraag me af wat jou eigenlijk nog aan hem bindt. Van jouw kant is er naar mijn idee niets meer. Waarom wil je dan contact met hem? Gelet op de toekomstkaart, denk ik dat je dus niet van een contact met hem opknapt!

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #31 Gepost op: september 07, 2016, 19:03:29 pm »
Dank je wel Gabriëlla,

In essentie wil hij graag de baas zijn (De Keizer)
Als ik het goed begrijp, wil hij de controle blijven behouden over mij???

ik heb de indruk dat zijn gevoelens van eigenwaarde zijn aangetast (Zwaarden 10). Ik vraag me af of jij daar als enige de veroorzaker van bent.
Door mij te leren kennen is hij uit de comfortzone van zijn "wereldje" moeten treden en daar scoort hij natuurlijk niet zo goed dan onder zijn "toogkameraden" zal ik maar zeggen. Wij komen uit een totaal andere sociale omgeving. Cultuurshock dus. Mag ik het zo zien? Dat heeft hij me al dikwijls verweten, dat hij (naar zijn gevoel) niets goeds kan doen voor mij of in mijn ogen.
Door zijn manier van leven, moet hij zo goed mogelijk onder de radar van politie en justitie zien te blijven. Hij begrijpt het totaal niet dat bepaalde dingen niet kunnen, zeker niet als hij de verantwoordelijkheid heeft voor een kind. Waarschijnlijk is hij daar ook al op aangesproken door andere mensen.
Het kan over nog heel andere dingen gaan natuurlijk.

Hij ziet duidelijk dat jij je verder ontwikkelt (Pentakels 3) en ook dat jij meer en meer respect krijgt
Van wie dan? Gaat dat dan over mensen uit zijn omgeving?

De kluizenaar: kan ik het zien als hij zal zijn lessen trekken en een streep onder het verleden (zijn manier van leven en/of onze "relatie") zetten, of eerder hij leert net zijn les niet en blijft eigenwijs zijn eigen gangetje gaan?

Die kelken 6 vind ik heel moeilijk. Die kaart wijst al op het verleden. Hoe kan ik die best interpreteren in deze legging?

Ik vraag me af wat jou eigenlijk nog aan hem bindt. Van jouw kant is er naar mijn idee niets meer. Waarom wil je dan contact met hem? Gelet op de toekomstkaart, denk ik dat je dus niet van een contact met hem opknapt!
Ik wil geen contact meer, het doet me inderdaad absoluut geen goed. De manier waarop hij zich gedraagt naar mij toe, daar ben ik meestal niet goed van. Maar hij wringt tegen (bv om de rest van zijn spullen te komen halen) en ik vroeg me af waarom.

Liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #32 Gepost op: september 07, 2016, 23:12:25 pm »
Jou wel verwijten dat jij uit een ander leefmilieu komt en dan toch met je omgaan klopt ook al niet! Als jouw leefmilieu hem niet bevalt had hij dat meteen moeten zeggen en vervolgens weg moeten gaan. Zeker als hij het gevoel heeft dat hij voor jou niets goeds kan doen!!

Hij was dus al bang dat hij weinig tot geen respect van jou zal krijgen en jij dat niet voor hem zou hebben. JA, dat komt er nog bij, dat zijn omgeving op hem heeft ingepraat. Daarbij in aanmerking genomen dat jij je steeds verder ontwikkelt, maakt dat zijn vrienden grotere invloed op hem kunnen uitoefenen.

Ik denk dat hij enorm veel moeite heeft met keuzes maken: zijn vrienden of jij! Ik denk dat het heel moeilijk voor hem zal zijn om (definitief) afscheid te nemen van zijn vrienden. Ook Kelken 6 wijst dit voor mij uit. Het kan zijn dat hij op zich zijn lessen wel (enigszins?) heeft getrokken maar de hang naar zijn oude leefmilieu het grootst blijft. De vraag blijft over waarom hij zich daar zo moeilijk van los kan maken. Mijn eerste impuls is dat hij angst heeft voor eenzaamheid.

Grenzen aangeven Siro en zeg hem dat je zijn spullen weggooit/wegdoet als hij ze niet komt ophalen. Niet alleen zeggen maar ook DOEN! Waarom doe je dat niet?

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #33 Gepost op: september 08, 2016, 18:16:42 pm »
Dag Gabriëlla,

Wat die omgeving betreft, zijn moeder speelt daar volgens mij een veel grotere rol in dan zijn vrienden. Zij kon me van in het begin niet uitstaan (zijn vorige vrouw trouwens ook niet). Eerst waren dat "ondergrondse" pesterijen, dan openlijke pesterijen en op den duur schold ze mij gewoon uit als ze mij ergens tegenkwam. En de rest van zijn familie volgt haar daar in. Ik begrijp zijn redenering als hij zegt: als ik die mensen laat vallen, dan heb ik niemand meer. Maar wat krijgt hij er voor in de plaats??? Tegen zijn dochter heeft ze trouwens gezegd: eindelijk, ze zijn uit elkaar. Dus ten opzichte van zijn moeder moet hij zich als het ware voor zijn relaties verantwoorden... Gekker kan je het niet bedenken. Het is zijn leven, niet het hare. Maar ik denk dat zo'n situatie een enorme druk op hem moet zijn.

Of zijn "vrienden" daar een heel grote rol in spelen weet ik eerlijk gezegd niet. Ik ken de meeste mensen niet waar hij mee omgaat. Hij schermde dat heel erg af voor mij.

Die hang naar het "oude milieu", het is veilig hé voor hem. Het is iets wat hij kent. Plus ik denk dat hij zijn roes nog altijd nodig heeft, omdat hij het verleden met zijn vader nog altijd niet heeft verwerkt. Alles wat met gevoelens te maken heeft, dat kan hij niet aan. Hij steekt dat weg. Dat is ook de reden waarom ik niets kon zeggen tegen hem. Hij sloeg direct tilt en vluchtte naderhand in een roes.

Angst voor eenzaamheid kan. Maar anderzijds is hij heel sociaal, dus in principe zou hij gemakkelijk nieuwe mensen kunnen leren kennen. Wel mensen met ietwat andere normen en waarden!!

Misschien een legging waarom hij angst heeft om dat milieu te verlaten??

Hij is dit weekend het grootste deel al komen halen, zaterdag volgt de rest. Als hij niet komt, dan verkoop ik het op de rommelmarkt, en dat weet hij.

liefs,
Siro

Siro

• Volledig lid
« Reactie #34 Gepost op: september 08, 2016, 18:23:45 pm »
PS uit de astrologie weet ik ook dat hij iemand is die echt nood heeft aan een THUIS. En dat heeft hij nu niet. Los van de transits die nu plaatsvinden, is dat volgens mij ook de reden waarom hij op zoek gaat naar meisjes/vrouwen die bij willen blijven slapen om zijn eenzaamheid wat te verlichten zal ik maar zeggen. Maar of hij daar veel voldoening zal uit halen, is maar de vraag.

Waarom zou hij moeten kiezen tussen zijn vrienden en mij? De vrienden van hem die ik wel kende, daar had ik niet echt een probleem mee. Wel soms met hetgene waar ze mee bezig waren.
Ik heb wel een aanvaring gehad met een jeugdvriend van hem, dat helemaal berust op een misverstand. Ik had hem ingelicht over alle problemen waar mijn ex mee te kampen had met de bedoeling dat hij mijn ex op een positieve manier zou steunen/helpen. Die vriend heeft dat opgevat als wou ik mijn ex "zwart maken". Hij had helemaal de bedoeling van ons gesprek niet begrepen. Ik heb nog geprobeerd om weer goed te maken tussen die vriend en mij, maar die heeft dat resoluut afgewezen.
Korte tijd later heeft die vriend de situatie rond de geboorte van zijn kindje uitgebuit om verder de splijtzwam tussen ons te zijn.... Misschien gaat het ook daarover. Dat mijn ex het gevoel had dat hij moest kiezen tussen ons beide??? Ik weet het echt niet.

liefs,
Siro

PPS Toeval of niet, mijn dagkaart was gisteren ook kelken 6 .....
Mij ook niet kunnen losmaken van het verleden??? Ook een keuze moeten maken?
« Laatst bewerkt op: september 08, 2016, 19:46:07 pm door Siro »

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #35 Gepost op: september 08, 2016, 22:44:54 pm »
Waarom hij moet kiezen?? Nou Siro ??? ??? als zijn "vrienden" een splijtzwam zijn voor jullie relatie dan lijkt mij dat een hele gewichtige reden! Ook als die (zogenaamde) vrienden met dingen bezig zijn die zodanig problematisch zijn dat zij jullie relatie negatief beïnvloeden.
Dat hij nu nood heeft aan THUIS is heel naar voor hem maar niet jouw probleem.

Het is zeker geen toeval dat jij gisteren Kelken 6 trok. Ik denk namelijk Siro dat je nog niet helemaal los van hem bent. Dat gevoel krijg ik althans n.a.v je reacties.
De keus waar jij voor komt te staan is denk ik: wil jij je vasthouden aan iemand waar je geen toekomst mee hebt of ga je je open stellen voor een nieuw begin met iemand anders? De keus is aan jou en niet aan de kaarten.

Siro

• Volledig lid
« Reactie #36 Gepost op: september 09, 2016, 20:04:03 pm »
Dag Gabriëlla,

geen zorgen, ik leeft niet naar de kaarten. Heb er wel veel nood aan om alles zo goed mogelijk te begrijpen en er lessen uit te trekken.

Wat die keuze betreft:
met mijn verstand kan ik tal van redenen opnoemen waarom ik het contact met hem volledig moet verbreken.
Mijn gevoel heeft aan dat er iets niet af is, dat er (nog) iets onvervuld is. Duidelijker kan ik het niet omschrijven...

lliefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #37 Gepost op: september 09, 2016, 22:45:26 pm »
Misschien kun je n.a.v deze vragen kaarten voor jezelf leggen? De legging heet Droomdoel. Kijk maar wat en of je er iets mee kunt.

1. Waar je staat
2. Waar je heen gaat
3. Je wensen
4. Je angsten
5. Jouw werkelijke verlangen
6. Het geheim van jouw zoektocht

GABRIELLA

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #38 Gepost op: september 10, 2016, 09:09:11 am »
Dag Gabriëlla,

ik heb die legging gedaan:

1 Waar sta ik: staven 6 het gaat me goed, de dingen gaan de goede kant op

2 Waar ga ik heen: de ster dit zegt me dat het nog beter gaat worden

3 Wat zijn mijn wensen: staven aas omgekeerd Dat kan ik niet goed duiden, ik weet ook niet of je de kaarten omgekeerd mag gebruiken

4 wat zijn mijn angsten: zwaarden 9 angst voor het verdriet, het alleen achterblijven??

5 mijn werkelijke verlangen: bekers koningin omgekeerd wantrouwig, behoefte aan bescherming

6 het geheim van mijn zoektocht: staven 2 ontevredenheid, verlangen naar meer

Ik kan er niet echt een rode draad in vinden, het lijkt me allemaal heel negatief.

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #39 Gepost op: september 10, 2016, 11:21:54 am »
Hoi Siro,

Wat ik globaal uit je legging haal, is dat er ZEER GOEDE (toekomst) mogelijkheden voor je in het verschiet liggen. Wat jou nu nog remt, is een chronisch gebrek aan zelfvertrouwen. Mogelijk heb je ook last van een depressie (Zwaarden 9). Hierdoor wordt je wens om zeer vastberaden door het leven te gaan (Staven Aas) geblokkeerd. Je hebt gelijk als je zegt dat het je goed afgaat (Staven 6). Je weet dat wel maar je voelt het vaak niet zo. Je mag deze Staven 6 dus best wel wat meer tot je door laten dringen!! Je bent veel sterker dan je denkt!!!

De rode draad die ik er voor je uithaal, is dat jij het zat bent om alleen te zijn. Daarnaast ervaar je een gebrek aan steun door je omgeving, heb je het gevoel dat iedereen maar zijn eigen gang gaat zonder zich om jou te bekommeren (Staven 2). Hierdoor word je zelf ook onverschillig tegenover je omgeving, waardoor mensen weer afstand van je gaan nemen. Zo zit je dus inderdaad in een negatieve spiraal.
Jij hebt behoefte aan iemand die je een sterk gevoel van samenzijn/samen staan geeft. Iemand die je beschermt, die een soort van ruggengraat voor je is. En datgene heb jijzelf veel meer in je dan je denkt!! Zie Staven 6! Dit moet je dus komende tijd zelf gaan ontwikkelen, hetgeen ook gaat gebeuren (De Ster). Belangrijk is wel om aan die onderliggende angsten (Zwaarden 9) te werken. Juist als je dat niet doet, gebeurt er juist datgene waar je zo bang voor bent: alleen achterblijven!

Zwaarden 9 zegt mij ook dat je veel meer in je hebt dan je vermoedt maar lange tijd ongebruikt hebt gelaten! Het zijn allemaal goede dingen hoor!! Je kunt het Siro 8)

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #40 Gepost op: september 10, 2016, 14:54:53 pm »
Dag Gabriëlla,

Die negatieve spiraal, daar zit ik al 7 jaar in. Voor ik mijn ex leerde kennen, was alles achter de rug met de vader van mijn dochter. We waren verhuisd, ik begon weer mijn draai te vinden. Op dat moment had ik ook vast werk en rondde ik mijn opleiding tot leerkracht af. Toen ik hem leerde kennen, was het precies de kers op de taart. De wereld lag open!! Maar ik heb nooit enige steun of wat dan ook van hem gehad (dat gevoel heb ik toch niet), integendeel. In de loop der jaren ben ik beetje bij beetje van alles en iedereen afgesneden geraakt (mede door hem, hij slaagde er meestal in om mij onderuit te halen + als we al iets samen deden, kreeg ik steevast de opmerking van andere mensen: mag je ook nog eens buiten van X? Maar dat is een ander verhaal) en vooral van mezelf. En omdat zoiets beetje bij beetje gaat, valt dat niet echt op. Het is een sluipend vergif zeg maar. Wanneer ik terugkijk naar het verleden, denk ik: wat is er eigenlijk nog van mezelf overgebleven??

Depressie kan zijn. Vorig jaar was mijn dieptepunt, er schoot op dat moment niets meer over van mezelf. Letterlijk en figuurlijk. Sinds de breuk werk ik er aan om mezelf weer op de rails te krijgen, met vallen en opstaan. EN ik heb veel aan de "gesprekken" hier op het forum.
Daarvoor ben ik je heel erg dankbaar :-*  :-*

Jij hebt behoefte aan iemand die je een sterk gevoel van samenzijn/samen staan geeft. Iemand die je beschermt, die een soort van ruggengraat voor je is.
Dat gevoel heb ik NOOIT gehad bij mijn ex. Hij steunde enorm op mij, verwachtte dat ik leefde in functie van hem, slorpte bakken energie en dat was het. Omgekeerd kon ik niet bij hem terecht.
Ik heb me heel eenzaam en onbegrepen gevoeld.

Zwaarden 9 zegt mij ook dat je veel meer in je hebt dan je vermoedt maar lange tijd ongebruikt hebt gelaten!
Dat is heel erg waar!!! Maar ik ben een taaie  ;)

Nu ik vast werk heb in een school waar ik me heel goed voel, zal ik:
1) veel minder tijd hebben om rondjes te draaien in mijn hoofd
2) weer in een positieve omgeving vertoeven en daar ook energie uithalen (dat voel ik nu al). Ik kijk er zelfs naar uit om te gaan werken. Toffe, open collega's.

Ik hou er goede moed in!!

liefs,
Siro
« Laatst bewerkt op: september 10, 2016, 15:07:17 pm door Siro »

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #41 Gepost op: september 10, 2016, 23:34:13 pm »
Hoi Siro,

Gelukkig hou je met je taaiheid en volharding de moed erin! Als je met diezelfde taaiheid het ook nog eens voor elkaar kunt krijgen dat een volgende partner nu wél achter je gaat staan, dan is dat helemaal het einde!! Relaties zijn niet om te functioneren maar om te mogen Zijn wie je bent en daarbij een wegwijzer te zijn voor elkaars geluk! Op zeker dat jij die op den duur vindt!! Jij gaat het wel redden op die school!!

Zoals je alles nu beschrijft, krijg ik toch meer het gevoel dat je in het stadium van De Maan zit: van jezelf af gaan staan en jezelf weer opnieuw terugvinden. Uit ervaring weet ik (De Maan speelt al drie jaar een rol in mijn leven!) dat nieuwe thema's een rol gaan spelen in je leven!

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #42 Gepost op: september 12, 2016, 17:12:00 pm »
Dank je wel Gabriëlla,

ik heb mij een agenda gekocht met volgende spreuk op de kaft:

WE CAN CHANGE OUR LIFE IF WE ARE WILLING TO CHANGE OUR THINKING

zo word ik er ieder moment van de dag aan herinnerd dat ik mijn blik moet richten op de positieve dingen :D

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #43 Gepost op: september 12, 2016, 18:14:23 pm »
Wát gaaf Siro!!

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #44 Gepost op: september 14, 2016, 19:12:21 pm »
Dag Gabriëlla,

de kogel is door de kerk. Hij is vandaag de rest van zijn gerief komen halen. Aan de telefoon was hij weer furieus. Ik kon er geen normaal gesprek mee voeren. Hij is van het minste op zijn tenen getrapt en vind dat ik venijnig doe tegenover hem. Dat ik hem bewust wil kwetsen. Wat echt niet zo is. Hij verwoordt het zo: "jij doet me slecht voelen". Ik zeg wel de dingen hoe ik ertegenaan kijk en wind er geen doekjes om. Hij wou me zelfs niet meer zien en is alles komen halen toen ik niet thuis was.

Ik snap echt niet waarom hij zo doet tegen mij. Hij heeft er zelf voor gekozen om weg te gaan. Hij kiest zelf voor de avontuurtjes die hij sindsdien heeft gehad...

Het is voor mij toch pijnlijk om op zo'n manier afscheid te moeten nemen van iemand. Ik heb hem tenslotte 7 jaar doodgraag gezien.

liefs,
Siro

« Laatst bewerkt op: september 14, 2016, 19:15:38 pm door Siro »