Auteur Topic: extra mening gevraagd ivm legging  (gelezen 5342 keer)

Siro

• Volledig lid
Re: extra mening gevraagd ivm legging
« Reactie #15 Gepost op: augustus 03, 2016, 23:45:53 pm »
Hoe zielig het ook is dat hij hulp zoeken als een afgang ziet: het is jouw taak zeker niet om die rol van hulpverlener op je te nemen, zelfs al was dat zelf je beroep. Een professionele houding aannemen in je privéleven werkt naar beide kanten niet. Het komt er nu op aan wat hij het belangrijkst vindt: jou of die afgang. Als hij echt voor jullie wil knokken dan zoekt hij toch die hulp.

Hij moet het vooral voor zichzelf willen doen. Ik heb hem nooit gelukkig gekend ( het is zoals hopen dat je de lotto wint, maar nooit een kaartje wil kopen). Ook voor zijn dochter zou het positief zijn.

Nabijheid van anderen heb je in je leven nagenoeg niet ervaren. Je weet dus ook niet goed hoe je hiermee moet omgaan.
Dat is waar, op een paar mensen na die ooit in door mijn gezichtsveld zijn gepasseerd. Ook mijn ouders weten dat.

Ik denk dat jij bovengemiddelde behoefte hebt aan mensen die je scherp houden!
CHECK!! Maar als vrouw zijnde hebben heel veel mensen daar schrik voor!!! Toen ik studeerde was dat geen probleem, dan leefde ik eventjes op. Een heleboel gelijkgestemden. Maar nu leef ik al jaren in een emotionele woestijn  :(

Als dit aspect niet in vriendschappen of een relatie aanwezig is dan knap jij af!
Waar ik nu woon, is dat binnen vriendschappen heel moeilijk. Allemaal heel lieve mensen, maar langer dan een kwartier hou ik het niet uit. Hoe goed bedoeld ook, het is allemaal heel oppervlakkig.

Daarbij komt nog dat wederhelft brede interesses moet hebben. Iemand die niet bang is om zijn mening te geven, die uiting durft te geven aan zijn uniekheid en/of zich durft te onderscheiden.

Dat doet mijn ex in zekere zin wel. Hij heeft totaal verschillende interesses als mij. Alleen heeft hij geen enkel interesse in wat ik doe, houdt hij zijn echte mening voor zich en praat iedereen naar de mond (stel je voor dat je iemand voor het hoofd zou stoten  :-\, wat zouden de mensen wel niet denken  :( ) Zelf berispt hij mij daarover (laat iedereen in zijn waarde), hij begrijpt niet dat je door "meningsverschillen" niet persé ruzie hebt met iemand en dat dit je horizon kan verruimen.

Iemand die vooral geestelijk en emotioneel heel vitaal is.
Dat heeft hij wel, alleen durft hij er niet mee naar buiten te komen.

Nogmaals: het is zomaar een gevoel wat nu in mij opkomt. Je vindt het ook heel belangrijk dat iemand grote mate van verantwoordelijkheidsgevoel heeft

(Dat heeft hij niet, en zal nooit komen volgens mij, saturnus staat retro in zijn geboorte) en gaat voor de zaken waar hij voor staat. (dat wel, alleen vergeet hij iedereen om zich heen en overschouwt achteraf de schade).

Groet,
GABRIELLA

Indien je nog wat kan opgraven over mezelf, graag  :)
Nu ik toch bezig ben, kan het best all the way. Zo kan ik met een blinkende nieuwe lei beginnen....

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2016, 17:14:52 pm »
Hoi Siro,

Uit welke tijd stammen de mensen waarmee jij omgaat ??? ??? ??? Het is tegenwoordig doodnormaal dat je als vrouw zijnde scherp bent!! Dat is totaal niks nieuws, dat is al jaren zo!! Het is al lang en breed achterhaald dat zachtaardigheid uitsluitend aan vrouwen is voorbehouden :P
Het is in ieder geval duidelijk dat jij dus in een voor jouw verkeerde omgeving woont en mogelijk ook werkt. De vraag is nu dus hoe je uit die emotionele woestijn komt. Verhuizen is het eerste wat in mij opkomt maar je kunt natuurlijk privé ook e.e.a aan gelegenheden opzoeken waarbij je scherpere mensen aantreft. Ik zou je willen adviseren om eens na te gaan waar je passies eigenlijk liggen. Tot welke onderwerpen voel je je het meest aangetrokken?

Jouw ex is dus in feite maar een matig aftreksel van wat je in werkelijkheid in een man aantrekt. Als hij niet met zijn mening naar buiten durft te komen, staat hij dus niet zo sterk in zijn schoenen als jij zou willen. Als hij geen of weinig respons geeft op dingen die jou interesseren, dan is er van zijn kant geen commitment (samen staan) met jou. En dat is wel een van de allereerste vereisten van een relatie.

Ik denk dat jij dus behoefte hebt aan iemand die je scherp houdt, welbespraakt is, zijn mening durft te geven en zijn verantwoordelijkheid neemt. Ik denk ook dat jij iemand nodig hebt waar je tegenop kan kijken. Niet vanwege zijn maatschappelijke status maar juist vanwege bovengenoemde eigenschappen en dat hij uiting geeft aan zijn uniekheid.

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #17 Gepost op: augustus 05, 2016, 18:11:46 pm »
Dag Gabriella,

ik zou nog iets schrijven over mijn ex:
Heb nagedacht over waarom hij niet tevreden is over zichzelf. Hij lijkt heel erg op zijn papa.
Zijn papa (kreeft) was een heel gevoelige man, hield van het goede leven en was streng naar zijn kinderen. Maar ik denk dat die gevoeligheid en het feit dat hij geborgenheid zocht bij zijn familie, hem de das heeft omgedaan. Die man is gewoonweg met de verkeerde vrouw getrouwd en dat is heel tragisch afgelopen. De papa had wel een vrouw en kinderen, maar geen thuis (als je begrijpt wat ik bedoel). De mama van mijn ex zat meer bij haar zus dan dat ze thuis was, de twee zussen samen waren heer en meerster over hun beide gezinnen, en de papa kwam in een leeg huis na zijn werk. Volgens mij was dat de trigger voor hem om op café te gaan, met alle gevolgen van dien. De mama stookte de kinderen op tegen hun vader, vernederde hem ook op andere manieren, waardoor dat gezin in een heel negatieve spiraal is terecht gekomen. Ik denk dat de combinatie van alcohol en zijn frustraties geleid hebben tot fysiek en verbaal geweld (ook tegen de kinderen). Mijn ex was de jongste, dus toen hij geboren werd, was dit al aan de gang. Mijn ex heeft ook nooit de aandacht gekregen van zijn papa die hij wou. Hij vertelde me eens dat hij zich expres uit een boom liet vallen, omdat hij aandacht zou krijgen van zijn papa. Toen mijn ex 5 jaar was, zijn zijn ouders gescheiden en mocht hij geen enkel contact meer hebben met zijn papa, hoewel ze elkaar regelmatig zagen (want ze woonden in hetzelfde dorp). Zijn papa heeft daar heel erg vanaf gezien. Zelf vind mijn ex dat die papa meer moeite had moeten doen om toch contact met hem te zoeken. Uiteindelijk heeft de papa zelfmoord gepleegd toen mijn ex ongeveer 15 jaar was. Mijn ex vindt dat laf van hem. Dat liegen en bedriegen heeft mijn ex van zijn mama. Ik heb daar eerder al iets over geschreven en ik zie hetzelfde gebeuren bij zijn dochter (o.i.v. zijn mama).
Tot op de dag van vandaag vernedert zijn mama nog altijd zijn papa, hoewel ze er al 30 van gescheiden is en die man al minstens 15 jaar dood en begraven is. Aan iedereen die het wil horen vertelt ze welke nietsnut het was, de problemen die ze nu heeft zijn ook nog altijd zijn schuld etc… (haar aandeel in een situatie vergeet ze gemakshalve).
Het beeld dat mijn ex heeft van zijn papa is heel erg gekleurd door wat hij van zijn mama heeft gehoord en uiteraard zijn eigen ervaringen.

Hij lijkt heel erg op zijn papa, maar dat was iemand waar hij niet kon/mocht naar opkijken. Integendeel, die man werd constant afgebroken. Ik denk dat hij daarom verbergt hoe hij in werkelijkheid is. Voor hem was/is dat het veiligst, want hij had enkel nog zijn mama. Ik zie trouwens ook hetzelfde bij zijn dochter naar haar grootmoeder toe. Dat meisje speelt daar ook een rolletje en dan nog weet ze niet altijd wat er komt.
Toen hij hier was, vroeg hij zich af hoe een man moet zijn. Hij probeert inderdaad een persoon te creëren waar wel naar opgekeken wordt. Ik heb hem geantwoord dat hij best zichzelf kan zijn, omdat hij op die manier ook de juiste mensen aantrekt. Volgens mij is dat ook de reden waarom hij vaak videospelletjes speelt. In die game wereld is hij iemand
Wat hij ook al een paar keer heeft gezegd, is dat hij hoopt dat er iets gebeurt (een ongeval of zo). Zodat een factor van buitenaf een einde maakt aan zijn situatie. Zoals eerder gezegd, is hij helemaal niet tevreden met zijn leven. Dat beseft hij wel, maar hij mist precies de kracht om er zelf verandering in te brengen. Ook de schrik dat hij het contact met zijn mama zou verliezen speelt daar een grote rol in. Zoals hij zelf zegt, hij heeft enkel haar nog, maar dat contact verloopt voornamelijk op haar voorwaarden (om te illustreren; ik was eens bij hem op bezoek, zij komt eraan en hij krijgt te horen dat als hij nog verder met mij omgaat dat hij niet meer welkom is bij haar…).
Nochtans zou hij heel graag een eigen gezin hebben, een echte thuis. Maar dat heeft hij nooit gekend.

Wat mezelf betreft:
ik woon inderdaad in de foute omgeving. Dat had ik al heel snel door, dat hier weinig te rapen valt. Maar ben uit pure noodzaak naar hier verhuisd.
En op werkvlak heb ik heel weinig contact met andere mensen. Heb geen vast werk, enkel tijdelijke vervangingscontracten. Dus meestal ben ik niet lang genoeg ergens om met iemand een band op te bouwen.
Ik heb een heleboel interesses; ben herborist (geef daar ook les in), mijn dochter en ik zijn lid van een bergsport vereniging en een klimclub. Heb vroeger nog kunstacademie gevolgd, maar waar ik nu woon is dat moeilijker.... Ik volg ook lessen astrologie bij mijn vriendin.
Doordat ik alleen ben met mijn dochter sinds haar geboorte, valt alles al 12 jaar op mijn nek. En doordat ik geen stabiel inkomen heb, zit ik vaak te rekenen hoe we het einde van de maand halen.
Soms heb ik echt het gevoel dat ik langs alle kanten vast zit en er weinig ruimte is voor andere dingen. Meestal heb ik er ook de energie niet meer voor.

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #18 Gepost op: augustus 05, 2016, 22:12:31 pm »
Hoi Siro,

Nog voor ik de tekst had uitgelezen, dacht ik al dat jouw ex enigszins op zijn mama lijkt. O.a dat liegen en draaien maar ook zichzelf niet kunnen zijn. Dat kon zij waarschijnlijk ook niet. Zij zal daar ook haar redenen voor hebben. Ik denk dat dit probleem al enkele generaties speelt en dat het tijd wordt dat dit patroon doorbroken wordt. Maar nogmaals: niet door jou!
Ik vraag mij af waarom zijn moeder dan met zijn vader getrouwd is, als ze zo lang na zijn bestaan nog zoveel commentaar op hem heeft! Terwijl ze bij leven meer bij haar zus zat dan dat ze bij hem thuis was. Had ze dan niet beter kunnen scheiden dan alleen maar vluchten?
Het is denk ik ook tijd dat hij onder háár invloed uitkomt! Het is meer dan erg dat hij nu nog zijn leven door haar laat bepalen. Hij vroeg jou hoe hij een man moet zijn. Kan het zijn dat hij ook een soort van moedercomplex heeft (ook wel Oedipuscomplex genoemd)? Als dat zo is, dan is dit voor hem een hele complexiteit erbij.

Wat leuk dat je van die brede interesses hebt. Wil je alleen maar als herborist lesgeven? Misschien kun je je laten bijscholen voor klassenassistent? Dan heb je meer kans op vaster werk. Scheelt in ieder geval wat financiële zorgen.
Ik ben trouwens ook geïnteresseerd in astrologie! Hoe ver ben je al met je lessen?

Liefs en sterkte,
GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #19 Gepost op: augustus 08, 2016, 09:32:48 am »
Dag Gabriella,

Dat kon zij waarschijnlijk ook niet.
Dat kan ze nog altijd niet!! Na x aantal relaties heeft ze weer een vaste partner. De dochter van mijn ex vertelde me daar ooit het volgende over: nu ze samen is met meneer X is ze vriendelijk en roept ze niet meer op mij, ajaa want hij mag niet weten hoe ze echt is, anders zou het uit zijn tussen die twee. Een kind van 7 jaar die zoiets beseft!!! Het feit dat ze het beseft is misschien een goed teken.

Ik denk dat de relaties van zijn moeder geld gebonden zijn. Ze heeft veel relaties gehad, ik hield het op den duur niet meer bij. Maar wat steeds terug kwam was wat die man haar (niet) kon geven. Letterlijk dan. Reizen, geld, etentjes ...

Die moeder is uiteindelijk gescheiden van de vader hé. Maar eerst heeft ze een nieuwe partner gezocht (omwille van financiële zekerheid).

Oedipuscomplex? Geen idee, dat is voer voor psy's.

Wat werk betreft: ik heb verschillende universitaire diploma's, heb later nog een diploma leerkracht behaald. Dat is het probleem niet.  Leerkracht secundair is eigenlijk mijn hoofdberoep. Maar om één of andere reden is het voor mij moeilijk om een vaste aanstelling te krijgen (raar systeem in België).

Astrologie: het is complex hé. Het gaat met muizenstapjes vooruit, maar eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vertellen dat ik ook niet altijd genoeg oefen....
Maar dit weekend heb ik Lenormand kaartjes gekocht, dat lijkt me iets eenvoudiger om mee aan de slag te gaan.

Vanmorgen had ik een mooie droom: het was warm, mooi zomerweer en ik organiseerde mijn verjaardagsfeestje (ben in de winter geboren  ???) op het strand. Daarvoor had ik o.a. een eenvoudig ballenspel (met rode en gele ballen) bedacht die we met iedereen samen konden speelden, volwassenen en de kindjes. De volledige familie was er en iedereen amuseerde zich. Het gaf me zo' onvoorwaardelijk warm, blij gevoel en maakte me op dat moment zo gelukkig. En toen werd ik wakker en ik bedacht dat het zo lang geleden was dat ik me nog zo had gevoeld.
Ik stelde me dezelfde situatie voor met mijn ex erbij, maar er hing onmiddellijk een negatieve sfeer. Het was een stom spel voor hem of hij wou niet mee doen en liever op een terras zitten of zou meekomen naar zee maar de dag zelf annuleren met een excuus of helemaal niets laten weten ...

DUS: ik moet al die negativiteit uit mijn leven bannen en weer een manier vinden om dat onbezorgde kind bij mezelf terug te vinden waardoor ik weer gelukkiger word.

Heb nog iets moois gelezen dat ik graag wil delen.

"Als je allebei een handschoen kwijt bent, kan je misschien elkaars hand vasthouden om warm te worden. Iemand komt naar je toe, kijkt je aan en zegt: ik heb heel de winter naar je gezocht. En hoe de zon zal schijnen."

Dat vat het toch allemaal samen, niet??

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #20 Gepost op: augustus 08, 2016, 17:17:24 pm »
Hey Siro,

Ik moet je zelfs zonder overdrijving meedelen dat ik geschokt ben dat een kind van 7 jaar dat aan jou vertelt! Ze is denk ik heel hooggevoelig en/of heel slim!! Ik vind dit zeer heftig voor een kind van die leeftijd!! Ik hoop dat zij met al haar gaven een mooi leven en vooral een mooie langdurige relatie kan hebben als ze eenmaal volwassen is!
Geen wonder trouwens dat moeder al ontelbare relaties heeft gehad want louter en alleen maar uit materiële overwegingen met iemand omgaan werkt uiteindelijk niet. Zij gebruikt dan het excuus van niet kunnen geven maar dat is het natuurlijk niet. Het is veeleer haar gemis om met haar hart contact te maken. Als die mannen daar uiteindelijk achter komen dan stoppen ze logischerwijs met geven!
Klinkt misschien raar dat ik dit stel maar ergens is ze nog te beklagen. Ze ervaart denk ik toch wel een groot gemis, aangenomen dat niks menselijks haar vreemd is.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet bij machte zou zijn om astrologische berekeningen te maken. Mijn rekenknobbel is altijd zeer klein geweest! Interpreteren van planeet standen gaat me wel heel goed af! Vraag me gerust iets als je iets wilt weten!
Wát leuk dat je Lenormandkaarten gekocht hebt! Uit ervaring weet ik dat het heel leuk en leerzaam is om met deze kaarten te werken. Vraag ook gerust e.e.a als je wilt.

Ik ken helaas het systeem in België niet, anders zou ik je misschien wat meer kunnen zeggen. Ik woon zelfs in Zuid-Holland, Nederland.

Mooi, warm zomerweer betekent dat je in de kracht van je leven bent!! Het gaat je dus goed. Voordat ik je droom las had ik de indruk dat zenuwen je momenteel parten spelen. Gelet op je droom dus, doet dit geen afbreuk aan je kwaliteit van leven. Gelet op die rode en gele ballen, denk ik dat er enige disbalans is tussen behoefte aan structuur en vrijheid. Ik heb het gevoel dat dit tussen jou en je ex ook een rol heeft gespeeld, klopt dat?
Het ongelooflijk warme gevoel dat jij hebt betekent dat jij iets te vieren hebt maar wat? Je herwonnen vrijheid denk ik! Of (daar denk ik eerlijk gezegd meer aan) je ervaart nu een gebrek aan veiligheid (weet even niet op welk vlak) en dat gevoel van veiligheid zul jij op een gegeven moment zelfs op een fundamentele manier terug vinden.
Die rode en gele kleur van die ballen geven mij ook de indruk dat je nog niet helemaal uiting durft te geven aan je passionele kant! De gele kleur houdt dat namelijk tegen. Gelet op die zonnige zomerdag, denk ik niet dat je angst voor je passionele kantje hoeft te hebben.

Zeer mooi gezegde Siro, het valt allemaal samen!!!

Misschien een rare vraag maar heb jij jouw maan in Waterman staan?

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #21 Gepost op: augustus 08, 2016, 18:23:06 pm »
Dag Gabriella,

Ik moet je zelfs zonder overdrijving meedelen dat ik geschokt ben dat een kind van 7 jaar dat aan jou vertelt!
Wij konden heel goed opschieten met elkaar, als we samen waren. Dan vertelde dat meisje over waar ze mee bezig was. Zo vertelde ze me ooit eens out of the bleu: ik ben graag bij jou, want ik weet wat ik mag doen en niet mag doen.

Ik hoop dat zij met al haar gaven een mooi leven en vooral een mooie langdurige relatie kan hebben als ze eenmaal volwassen is!
Ik hoop het ook.

Interpreteren van planeet standen gaat me wel heel goed af!
Dat vind ik soms moeilijk.

Vraag me gerust iets als je iets wilt weten! Dank u wel!!

Lenormandkaarten: ik zal iedere dag 3 kaartjes trekken en dan kijken op het einde van de dag of mijn duiding klopt.
Ik heb ook al veel gekeken naar de filmpjes op de website van donnaleigh, daar lijkt het natuurlijk poepsimpel....

Ik heb het gevoel dat dit tussen jou en je ex ook een rol heeft gespeeld, klopt dat?
Dat klopt heel zeker!!! Dat was iets wat serieus wrong tussen ons.

Het ongelooflijk warme gevoel dat jij hebt betekent dat jij iets te vieren hebt maar wat? Je herwonnen vrijheid denk ik!
Dat gevoel van vrijheid heb ik niet hoor. Ik voel me eerder vastgezet langs alle kanten, misschien daardoor gevoel van gebrek aan veiligheid??

Heb gisteren en vandaag als dagkaart staven schildknaap getrokken. Dus binnenin is er toch iets aan het veranderen denk ik dan.

Misschien een rare vraag maar heb jij jouw maan in Waterman staan?

Neen, maan in vissen. Waarschijnlijk is dat een reden waarom ik het soms zo nodig heb om helemaal alleen te zijn en weer op kracht te komen.

Liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #22 Gepost op: augustus 08, 2016, 22:17:26 pm »
Wow Siro,

Dat meisje heeft dus ook behoefte aan veiligheid, ook door grenzen ;) Wie weet komt dat meisje nog weleens op je pad.

Interpreteren is in het begin moeilijk. Heel goed dat je eerst jezelf als oefenmateriaal opwerpt en voor jezelf drie dagkaartjes trekt. Je leert niet alleen door te lezen maar ook door het te doen. Ja, het lijkt altijd doodsimpel als je geoefende kaartleggers hoort interpreteren maar dan zelf.....dat had ik ook hoor!

Ik denk dan eerder dat gebrek aan een gevoel van veiligheid een rol speelt. Wanneer ben jij je onveilig gaat voelen? Je ex is de druppel geweest die de emmer deed overlopen maar daarvoor waren er al basissen voor dat onveilige gevoel van jou.

Staven Schildknaap is inderdaad een voorbode van innerlijke veranderingen. Deze knaap adviseert je met klem om zeer goed naar je gevoel te luisteren! Mogelijk ervaar je het leven nu als wat saai maar daar komt langzaamaan verandering in.
Mensen met de maan in Vissen leren vaak pas laat het woord ik zeggen. Ze kunnen ook gevoelig zijn voor alles wat ruw en grof is. Ze hebben inderdaad ook behoefte aan privacy!  Ze zijn vaak zeer invoelend, helderziendheid is geen zeldzaamheid. Dit kan er ook de oorzaak van zijn dat deze mensen zich onbegrepen voelen.

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #23 Gepost op: augustus 09, 2016, 11:35:37 am »
Dag Gabriella,

dat onveilige gevoel: wat ik me al een paar dagen terug herinner, is een situatie van toen ik heel klein was. Toen ik 2 jaar was (of misschien zelfs jonger, dat zou ik eens moeten navragen bij mijn ouders) moest ik, samen met mijn zus die toen een paar maand oud was, bij mijn grootouders logeren. Dat waren de grootouders die ik het minst goed kende en we hadden daar nog nooit geslapen. Het beeld dat ik heb is het volgende. Mijn grootmoeder of tante was mij aan het wassen en wou mijn pyjama aandoen. Maar ik verzette me daar heel hard tegen. Ik begreep het niet waarom. Toen is er iemand (ik denk mijn grootvader, het was in ieder geval een man) boos geworden op mij. En op dat moment dacht ik dat het zo hoorde, voelde ik dat ik niet bij dezelfde mensen (mijn ouders dus) kon blijven. En op één of andere manier heb ik dat ook aan mijn zus zo laten weten, dat ze daar vrede mee moest nemen.

Ik heb dat ooit eens nagevraagd bij mijn ouders hoe de situatie echt was. Mijn ouders zouden dus 10 dagen op reis gaan met mijn andere grootouders, en daarom moesten mijn zus en ik dus bij die ene grootouders logeren. Toen ze terugkwamen, was ik blijkbaar heel erg in de war en wou ik in eerste instantie niet bij mijn ouders komen. Volgens mijn mama herkende mijn zus mijn ouders niet meer. Waarschijnlijk hadden mijn ouders niet duidelijk uitgelegd waarom we daar moest blijven logeren.

Sindsdien heb ik een soort afstand gehouden. Niet meer te veel hechten, dan doet het ook minder pijn als je in de steek gelaten wordt.

Terwijl ik dit schrijf komt ook het volgende weer naar boven. 12 jaar geleden is mijn dochter geboren. Haar vader heeft net na haar geboorte de relatie verbroken (met de woorden: ik dump jou). Toen moesten er afspraken gemaakt worden ivm mijn dochter. Maanden aan een stuk heeft hij mij in onzekerheid gelaten van hoe haar verblijf kon geregeld worden en heeft hij heel sterk op dat gevoel ingespeeld (hij is psycholoog!). Dat was verscheurend. Ik durfde mij niet te hechten aan mijn dochter uit schrik om haar weer te moeten afstaan. Je wordt, bijna letterlijk in twee getrokken, je wil bezig zijn met jouw baby, alles geven wat je kan, er alles voor doen. Maar tegelijkertijd weet je dat iemand boven jouw hoofd kan beslissen dat het van de ene op de andere dag gedaan is. Haar vader heeft ons opgejaagd als wild. We hebben een jaar in een vrouwenvluchthuis gewoond. En toen is er bij mij een klik gekomen dat ik haar moest beschermen tegen hem. Uiteindelijk is ze bij mij blijven wonen en hebben we heel goede band, maar dat zwaard blijft constant boven mijn hoofd hangen. Zeker nu weer, omdat er momenteel een rechtszaak loopt die o.a. over het verblijf gaat.

En om nu de sprong te maken naar mijn ex. Ik heb die leren kennen in 2009. En nu, door alles op te schrijven, besef ik dat hij onbewust, door zijn gedrag of manier van zijn, ook op dat gevoel heeft ingespeeld. Dat gevoel van onzekerheid, wat gaat er gebeuren, wat kan ik verwachten... Dat waren heel kleine dingen hé vb. te laat komen op een afspraak ... Ik kan dat mes dat in mijn buik ronddraait zelfs op dit moment heel goed voelen als ik eraan terug denk. En dan stoot ik liever zelf mensen van mij af, dan weer in de steek gelaten te worden (of het gevoel hebben van in de steek gelaten te worden). En dat is iets wat heel sterk tussen ons heeft gespeeld; aantrekken en afstoten en ik besef heel goed dat ik daar een heel groot aandeel in heb.

Nu ik weer bij mijn ex ben aanbeland, hij is hier gisteren avond terug geweest (op een normaal uur  ;))
Ik zou willen weten wat hij eigenlijk wil, waarom hij weer contact zoekt...

Zie jij het zitten om eens de kaarten te leggen daarover? Ik vrees dat ik ze te veel zou beïnvloeden (als dat kan natuurlijk).

PS Bij mijn ouders zijn we "heel grote schoonmaak" aan het houden en ik heb een röntgen foto gevonden waar mijn hart op staat. Ik herinner me dat de arts daarover zei: jij hebt een druppel hart. Vandaag heb ik het ingekleurd en de vorm lijkt op een traan.

Eigenlijk is mijn hart constant aan het wenen.

liefs,
Siro

Siro

• Volledig lid
« Reactie #24 Gepost op: augustus 09, 2016, 11:39:38 am »
 mijn dagkaart is de keizerin.
Dus het gaat de goede richting uit  :)

Liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #25 Gepost op: augustus 09, 2016, 17:58:28 pm »
Hoi Siro'

Juist op de leeftijd waarop je ging logeren hechten kinderen zich het sterkst aan hun ouders. De moederband bestaan in principe al vanaf de geboorte maar wordt op dat moment nog eens geïntensiveerd! Daarbij komt nog dat zo'n klein kind alleen in het moment leeft. Mama is bij me dus mama gaat niet weg. Maar omgekeerd natuurlijk ook: ik zie mama niet meer, weg is weg. Zo'n kind kan niet bedenken dat mama over tien dagen weer terugkomt. Je kunt het aan een kind van die leeftijd ook niet uitleggen want dat dringt niet tot een heel klein kind door!
Op de leeftijd waarop die moederband dus intensiveert, is het juist beter om niet zonder dat kind op vakantie te gaan! Ik weet het natuurlijk niet maar ik denk dat jouw ouders zich dat niet hebben gerealiseerd.

Ik heb echter het idee dat deze gebeurtenis een zo'n diepe impact op je heeft gehad, dat dit grote invloed heeft op de manier en met wie jij relaties aangaat. En ook op hoe jij met onzekere situaties omgaat. Die psycholoog heeft daar op een horror manier op ingespeeld, waardoor jij naar een vluchthuis ging!! Dat jij daar naartoe vluchtte heeft dus met die vroegere ervaring te maken. De angst voor die onthechting van toen, die je dus nu weer met je dochter zal meemaken. Leg ik de link juist of niet?
Jouw dochter is inmiddels twaalf jaar! Ik ga er vanuit dat ze inmiddels voor een aardig deel zelf mag bepalen bij wie ze gaat wonen. Kinderen vanaf veertien jaar mogen hun ouders helemaal zelf kiezen! Ze zit dus al aardig in de richting qua leeftijd.

In een volgend bericht jouw legging.

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #26 Gepost op: augustus 09, 2016, 18:09:49 pm »
1. Blanco kaart: Kelken 6
2. Wat hij voelt: Pentakels Schildknaap
3. Wat hij denkt: Kracht
4. Waarop hij dat baseert: De Gehangene
5. Wat hem diep raakt: Pentakels 9
6. Wat hij verwerpt: Staven 8

Weet je wat ik denk Siro? Ik denk dat het hem momenteel niet zo goed gaat (De Gehangene) en/of hij merkt dat het jou en je dochter goed gaat. Hij zal het niet uitspreken en ook niet toegeven dat hij daar wat jaloers op is (Staven 8) maar toch voel ik heimelijk iets van bewondering voor je (Pentakels 9).
Ik wed dat hij ruzie heeft met zijn huidige partner en/of mogelijk moeilijkheden in contacten met mensen in zijn algemeenheid (die twee achten). Wordt hij misschien ergens weggestuurd???

Ik heb het idee dat hij zelfs op de lieve, onderdanige toer kan gaan omdat hij denkt dat jij daar gevoelig voor bent. Maar doorgrondt hem eerst! Laat hem heel langzaam naderbij komen, dan worden zijn bedoelingen duidelijk!

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #27 Gepost op: augustus 09, 2016, 21:18:21 pm »
Dag Gabriella,

De angst voor die onthechting van toen, die je dus nu weer met je dochter zal meemaken. Leg ik de link juist of niet?
Ik denk het wel. Het is wel zo dat mijn dochter haar mening mag geven aan de rechter, maar een keuze heeft ze niet!!! Zelfs niet als ze 14 jaar is (toch niet in België). In België gaan ze uit van gelijk verblijf bij beide ouders, tenzij er sterke tegenindicaties zijn. Veel kinderen van gescheiden ouders leven in België uit hun valies (om het maar cru te zeggen).

Ik denk dat het hem momenteel niet zo goed gaat: dat hebben we in de astrologie gezien. Saturnus loopt al maanden over zijn zwarte maan...

Of hij een nieuwe partner heeft weet ik niet, misschien een goed contact met iemand "nieuw".
Wordt hij weggestuurd?
Er is de situatie met zijn vroegere werkgever. Ondertussen heeft hij me al min of meer het verhaal uit de doeken gedaan. Maar, zijn vroegere baas heeft hem opgezocht in zijn stamcafé en "en plein "public" vertelt wat hij allemaal "fout" deed op zijn werk (alle leugens en bedrog etc...).
Zijn moeder heeft nu ook die nieuwe partner en is verhuisd. Dus hij zal daar ook niet meer te pas en te onpas moeten aankomen. Plus, zij zal hem waarschijnlijk ook minder claimen.. MAAR, het is allemaal giswerk voor mij.

Ik kon het niet laten en heb wat zitten freewheelen met de kaarten vandaag (het is een geheel intuïtieve legging, gebaseerd op 5 kaarten):Vraag: Met welke bedoeling is hij gisteren gekomen?
Ik zet het hierbij omdat het volgens mij aansluit bij wat jij hebt gezegd.

VOS-VROUW
              ZON            LIJKKIST       SLANG         RUIKER          HEER                       KIND-ROEDE
                   RING - SLEUTEL                                 SCHIP-WEG-TUIN                            BERG
                         BEER

Wat zien jullie erin?

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #28 Gepost op: augustus 09, 2016, 22:38:58 pm »
Ik denk dat jij heel goed giswerk hebt gedaan Siro! Kinderen kunnen trouwens uit hun valies leven, als ze niet meer bij een ouder willen zijn dan hou je dat toch niet tegen als ze weg willen gaan! Ik heb inderdaad het idee dat hij wordt weggestuurd. Het gaat hem dus niet zo goed en dan ben jij dus goed snap je ;)En dan gooit hij het over een vriendelijke boeg totdat zijn situatie weer beter wordt. Denk ik tenminste. Die onthechting van toen die je dus weer met je dochter zal meemaken, dat beangstigt je het meest ja.

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #29 Gepost op: september 07, 2016, 11:10:58 am »
Dag Gabriëlla,
ben eventjes van de radar geweest. Ik wou je nog bedanken voor jouw legging. Had er wel nog een vraag over. Wat betekent een blanco kaart in die legging algemeen en in deze legging specifiek?

Er is veel gebeurd ondertussen.

Het goede nieuws: ik heb een voltijdse, vaste aanstelling voor het volledige schooljaar gekregen  ;D

Wat mijn ex betreft, hij is helemaal op de dool geraakt. Blijkbaar scharrelt hij meisjes/vrouwen op, en als het bij de ene niet lukt dan probeert hij bij een andere. Waarschijnlijk om niet alleen te hoeven zijn. Het is voor mij toch pijnlijk, hoewel ik het had zien aankomen (transit uranus in 7, vierkant venus) en vooral zielig voor hem.
Ik heb hem gevraagd om de rest van zijn gerief te komen halen, na veel tegensputteren van zijn kant heeft hij het toch gedaan. Maar niet alles ... Bij mij komt het over alsof hij nog altijd een lijntje wil behouden met mij. Ik snap er niets van, voor mij zijn het tegenstrijdige signalen. En ik begrijp absoluut niet waarom.
Dit weekend is het tot een uitbarsting gekomen tussen ons omwille van leugens. Ik heb hem laten weten dat hij de rest van zijn gerief moet komen halen en dat ik voor de rest niets meer met hem te maken wil hebben als hij zich zo degoutant (= leugens en valsheid) blijft gedragen. Hij is furieus. Hij slorpt bakken energie op en  tot wat leidt het? Doe ik er goed aan om alle contact te verbreken met hem? We doen niks samen, we kunnen zelfs geen deftig gesprek voeren en toch wil hij het contact blijven behouden....
Kan je daar een legging over doen aub?
Ik heb voor mezelf een liefdeslegging gezet op het lenormand forum.

PS hopelijk loopt de situatie op jouw werk goed af  :)

Liefs,
Siro
« Laatst bewerkt op: september 07, 2016, 11:31:52 am door Siro »