Auteur Topic: extra mening gevraagd ivm legging  (gelezen 5341 keer)

Siro

• Volledig lid
extra mening gevraagd ivm legging
« Gepost op: juli 11, 2016, 23:01:49 pm »
Hallo,
mijn vriend en ik zijn al een tijd uit elkaar. Vandaag zijn dochtertje aan de lijn gehad en omwille van wat ze mij vertelde toch een legging gedaan (ben maar amateur, dus kan best wel second opinion gebruiken)

Waarom heeft hij mij verlaten?

1 begin: zon; hij is de relatie in een nieuw licht gaan zien
2 tegenwerking: pentakels 7; geen geduld hebben om de relatie te laten groeien, niet tevreden zijn met wat hij had
3 medewerking: zwaarden aas; oorzaak van de problemen zien
4 strijd: bekers 6 omgekeerd; iets wat hij niet wil zien/horen (wat met het verleden te maken heeft), iets wat hij niet wel aannemen
5 uitdaging: pentakels 2:  een keuze maken
6 verandering: pentakels 6: hulp willen aanvaarden
7 geluk: duivel: afhankelijkheid (verslaving) kan dit niet goed duiden, dat is toch geen geluk???
8 geheim: bekers koning omgekeerd; oneerlijkheid, bedrog en jaloezie
9 onzekerheid: zwaarden 8 omgekeerd; hij zou beperkende gedachten moeten kunnen loslaten
10 triomf: bekers 5; hij blijft hangen in het verleden/ zijn problemen

Iemand die er iets kan aan toevoegen?

Dank u wel,
Liefs Siro

Gabriëlla

• Master lid
Re: extra mening gevraagd ivm legging
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2016, 17:31:31 pm »
Hoi Siro,

De Duivel betekent in die zin geluk, dat hij zich gaat bevrijden uit een vastgelopen situatie maar ik weet niet of dan het geluk ook weer aan jouw kant komt.
Bekers Koning kan aangeven dat hij problemen heeft met een blonde man, mogelijk heeft deze hem in zijn macht maar ik vraag me af waarmee??? Ik zit aan een aantal mogelijkheden te denken maar dan wordt het meer giswerk dan dat ik daadwerkelijk iets zinnig meld vrees ik. Kelken Koning is misschien wel het zwaartepunt van het probleem. Ik denk dat deze heer met problemen uit het verleden te maken heeft. Chantage de enige duidelijkheid wat me te binnen schiet maar nogmaals: waarmee?? Hij is bang dat dit uitkomt (Zwaarden 8).

Jullie relatie was in essentie goed (De Zon) dus dat kan het niet zijn!

Pentakels 7 maar ook Pentakels 2 geven voor mij aan dat hij niet eerlijk is geweest over zijn verleden. Hij zal hulp moeten aanvaarden en/of iemand in vertrouwen moeten nemen. Maar of hij dat doet (Kelken 5)???

Ik ben zo vrij om een kleine legging te doen, aangaande zijn verleden.

1. Hoofdaspect: Kelken 7
2. Verleden      : Het Rad van Fortuin
3. Basis           : Zwaarden 3
4. Toekomst    : De Duivel!
5. Uitkomst      : Zwaarden 5

1. Hij ontvlucht duidelijk zijn problemen!
2. Een onverwachte confrontatie met het verleden. Krijg ik wéér een beeld van een blonde maar woedende man.
3. Iemand die hem wil raken op zijn zwakke plek, weer het beeld van chantage! Ik denk dat het hier om een (voormalig) verslavingsprobleem gaat en/of (ongeoorloofde) seksuele uitspattingen, gelet op Kelken 7.
4. Gaat dit hier om een of misschien meerdere vrienden die met hem op vakantie geweest zijn? Heeft jouw ex misschien (ook?) ooit eens de vriendin van die vriend afgepakt? Ik sluit niet uit dat hij hen ook eens iets gedaan heeft.
5. Ik heb het idee dat jij op een gegeven moment zelf via het roddelcircuit e.e.a aan de weet komt.

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2016, 18:07:36 pm »
Dank je wel Gabriella,
ik word knettergek van die situatie en slaag er maar niet in om het los te laten. Wat eigenlijk wel zou moeten voor mijn eigen goed.
Hij heeft geheimen, dat ik heb ik altijd gevoeld, maar welke??? Ik gok eerder geheimen i.v.m. die verslaving.

Met verleden, bedoel je dan voor ik hem leerde kennen??

Ik heb ooit eens volgende legging gedaan, maar dat is dan misschien iets voor het andere forum:
Wat is de oorzaak van het probleem tussen ons?
maan    weg     zeis
kruis     slang    boek
tuin       klaver   lijkkist

hier zit ook verraad, vrienden en geheimen in, maar kan het niet goed duiden.

De laatste legging heb ik gisteren gedaan:
Hoe zal de situatie tussen ons evolueren?

muizen      ruiker     klaver
hond         hart        ring
ooievaar   vissen     ruiter

Ik zie er positieve dingen in, maar misschien is dat meer wishfull thinking???

Omdat ik geen klare kijk krijg, blijft dat maar malen in mijn hoofd. Heel vermoeiend allemaal.

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2016, 18:18:53 pm »
Hoi Siro,

Ik denk aan verslavingsproblematiek als ik jou zo lees, met alle problemen die dit met zich meebrengt. De oorzaak van de problemen tussen jullie, zit hem in het feit dat hij niks of nauwelijks iets over zijn verleden heeft verteld en op een onverwacht moment met dit verleden geconfronteerd is. Inderdaad voordat hij jou leerde kennen!

Deze legging is eigenlijk voor het Lenormandforum maar zal hem hier even beantwoorden.

De tegenvraag die ik jou nu meteen ga stellen is: wil jij met iemand een langdurige relatie die jou niks vertelt? Zo ja, wat denk jij dat dit voor jou kan betekenen? Ik denk dat je het nu allemaal nog teveel vindt om de waarheid onder ogen te zien.
Nogmaals: het heeft niks met jou te maken, ook niet met jullie relatie maar puur met zijn verleden. Het gaat nu puur om eerlijkheid! Pas als dat er is, zal jullie relatie zich weer herstellen en zelfs nog verder groeien! Hou je ogen en oren goed open want ik heb het idee dat je op een gegeven moment via je omgeving wat gaat horen!

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2016, 19:14:31 pm »
Dag Gabriella,
vertrouwen is altijd iets geweest wat speelde tussen ons, hij is/was niet eerlijk, verborg dingen, ik wou er telkens achter komen wat het was, hij voelde zich "gecontroleerd" door mij, ik voelde mij buitengesloten.... We zaten telkens vast op eerlijkheid t.o.v. elkaar.

Wil jij met iemand een langdurige relatie die jou niks vertelt?
Neen, die beslissing heb ik al gemaakt. Die situatie, daar voel ik mij niet goed bij. Dat sneaky gedoe daar ga ik op den duur aan kapot. Maar hem, als persoon, kan ik niet loslaten. Ben altijd van mening geweest, en naar mijn gevoel is dat ook zo, dat er een heel mooie persoon achter die facade zit. Alleen geraak ik er niet bij.

Zo ja, wat denk jij dat dit voor jou kan betekenen? Ik denk dat je het nu allemaal nog teveel vindt om de waarheid onder ogen te zien.
Dat begrijp ik niet goed ...

Waar ik ook nog heb aan gedacht is de situatie met zijn vader (die is al enkele jaren gestorven) vroeger toen hij nog kind was. Daar is het goed fout gelopen en hij ligt daar geweldig door met zichzelf in de knoop, met zijn verslavingen als gevolg. Die woedende man kan ik wel plaatsen op die manier. Maar veel weet ik niet er over. Hij heeft daar nooit iets over verteld. En doordat hij een tijdje naar een psy is geweest in een verslavingscentrum is dat misschien weer naar boven gekomen?

Het is wel frappant dat "het geheim" ook nu weer naar boven komt. Een vriendin van mij is astrologe en had het ook al gezien, maar kon er de vinger niet op leggen.

Ik hoop echt dat ik (en hopelijk wij samen) er uit geraak, want het is echt slopend.
Het doet ook deugd om er eens met iemand te kunnen over praten.

dank je wel,
liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2016, 22:22:24 pm »
Met het moeilijk vinden om de waarheid onder ogen te zien bedoel ik het moeilijk vinden waar hij over zou kunnen liegen.

Er kan nog zo'n mooi persoon achter zijn masker zitten, als hij niet laat zien wie hij is dan houdt een relatie toch geen stand. Mensen hebben een relatie met elkaar op basis van vertrouwen en bij geslotenheid is dat vertrouwen er niet.
Waarom wilde hij wel een relatie met jou terwijl hij zich niet open stelde? Iemand die van jou houdt doet dat wel namelijk!

Ik blijf er in ieder geval bij dat hij geen goed contact met zichzelf heeft en hierdoor ook niet met anderen. Weliswaar heeft die vader daar een schuldfactor in wat erg genoeg is maar ik heb niet het idee dat hij hier zijn verantwoordelijkheid voor neemt.
Ik heb de indruk Siro, dat hij leugenachtig is en zich daardoor misschien heel anders heeft voorgedaan dan hij is. Ik heb ook het idee dat hij sterk onder een minderwaardigheidsgevoel gebukt gaat, wat hij camoufleert door grote verhalen die hooguit deels waar zijn. Is hij iemand die veel en heel snel praat? Heeft jouw ex de neiging om op anderen neer te zien?
Ik heb het idee dat jouw ex niet datgene is wie hij wil zijn, vandaar dit (ziekelijke?) gelieg.

Klinkt misschien heel gek maar waren zijn ouders gelovig? Problemen met de kerk (gehad) komt ineens vaag in me op :-\ Het zal me ook niet verbazen als hij grote schulden blijkt te hebben.
Door bij jou weg te gaan, ontloopt hij zichzelf maar vooral zijn eigen problemen. Bij een eventuele volgende vriendin zal hij wéér tegen zichzelf aanlopen. Hij oogt en doet denk ik heel aardig maar ik denk zelf dat er onder die aardige laag een dominant karakter zit. Iemand die op timide vrouwen valt die hun mond houden of heb ik dat mis?

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2016, 23:02:02 pm »
Dag Gabriella,

ik heb totaal geen idee waar hij zou kunnen over liegen. Het kan echt van alles zijn.

Hij praat niet veel en ook niet persé snel. Hij heeft wel gemakkelijk kritiek op anderen, zelfs als iemand iets doet wat hij zelf ook doet!! Dat heb ik altijd eigenaardig gevonden.

Dat minderwaardigheidsgevoel herken ik zeker. Hij voelde zich zelfs minderwaardig t.o.v. mij. Niet goed genoeg voor mij of zoiets.

Zijn grootvader was heel gelovig (hij ging in ieder geval naar de kerk en de rest moest op zijn bevel dat ook doen, maar of het een goed man was betwijfel ik door de verhalen die heb gehoord over hem). Die grootvader domineerde wel de familie en zeker hun gezin. Toen die is gestorven, was zijn moeder de baas. Letterlijk te nemen, want hij was (en is nog altijd) de marionet van haar. Zijn moeder heeft hem "gekneed" naar haar model.
Ik dacht trouwens dat de slang in de legging (oorzaak van probleem) zijn moeder kon voorstellen.

Of hij nu al weer schulden heeft, weet ik niet. Maar aan het einde van het geld blijft er meestal nog een stuk maand over bij hem.

Dominant, zou kunnen. Hij wil in ieder geval graag "gezien" worden, in de kijker loper of erkend worden, maar op een foute manier.

Als hij een timide vrouw zoekt, dan heeft hij al 2x pech gehad. De mama van zijn dochter en ikzelf zijn niet bepaald vrouwen die op ons mondje zijn gevallen. Integendeel.

Dat heb ik hem ook gezegd, dat ik niet zijn probleem ben, maar datgene wat er in zijn hoofd speelt. Maar daar vlucht hij inderdaad voor weg.

En die vriend die hem zou chanteren; heb er al over nagedacht, heb iemand in gedachten die zou in aanmerking kunnen komen, maar geen enkele aanwijzing waarom hij het zou kunnen zijn. Enkel op basis van gedrag dat mijn ex t.o.v. hem toont....

Het is een hele boterham ...

liefs,
Siro

Siro

• Volledig lid
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2016, 13:39:10 pm »
Dag Gabriella,

deze nacht heb ik zitten denken dat het toch wel eenzaam moet zijn als iemand niet kan/wil/durft naar buiten komen zoals hij is. Zijn leven is opgebouwd rond een illusie die hij van zichzelf heeft gecreëerd.

Zo intriest.

Heb uit nieuwsgierigheid de vraag gesteld wat hij eigenlijk wil verborgen houden? Zal het op het andere forum zetten en eerst zo goed mogelijk zelf proberen uit te zoeken.

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2016, 16:14:05 pm »
Hey Siro!

Met dat laatste bericht van je sla je de spijker op zijn kop!! Jouw ex heeft een illusie van zichzelf en daarom ook zijn leven gecreëerd. Dit gaat zo ver, dat hij het contact met zijn ware ik is kwijtgeraakt. Ik denk dat hij ziek is en zijn eigen gedrag niet meer als leugenachtig ziet. Hij liegt zelfs zodanig dat hij het zelf gelooft.
Hij hunkert nog steeds naar erkenning die hij misschien wel verdient maar nooit heeft gekregen. In combinatie met zijn illusies, vraagt hij hier op een verkeerde manier om. In dat op een na laatste bericht van je sla je ook de spijker op zijn kop! Jij hebt gezegd dat je niet zijn probleem bent. Daarom is hij dus bij je weg gegaan!!! En waarschijnlijk ook bij al die andere vrouwen!!! Ik denk zijn vicieuze cirkel hieromtrent zich zal blijven voortzetten omdat ik denk dat hij niet snel de verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt. Ik denk namelijk dat dit gevoel zo goed als weg is bij hem.

Typisch dat jij De Slang voor zijn moeder aanziet. Tijdens het lezen van je bericht, kreeg ik het gevoel dat die moeder weleens Pluto in het tiende huis zou kunnen hebben. Maar dan moet ik weer bij een andere rubriek zijn! Hij heeft zijn dominante aard van geen vreemde, ik heb het gevoel dat hij misschien nog wel veel meer op zijn grootvader lijkt dan op zijn moeder.

Ik denk ook dat hij een vals beeld van vrouwen heeft. Je hebt al een hele boterham, ik durf het daarom haast niet te schrijven maar omdat je toch snakt naar de ontrafeling van het geheim, opper ik het idee hier toch maar.
Ik weet het natuurlijk niet zeker maar kan het zijn dat jouw ex weleens prostituees bezoekt? Zo ja, kan het zijn dat die "vriend" van hem dat weet en jou ex hiermee wil chanteren? Het is zomaar een gevoel wat bij me opkomt, weet even niet waarom.

Misschien een rare vraag maar heeft de mama van zijn dochter meerdere miskramen gehad?? Weer zomaar een beeld wat in me opkomt. Vrouwenziekten, miskramen en ook binnen in hem een enorm conflict tussen vrijheid en gebondenheid.

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #9 Gepost op: juli 13, 2016, 18:25:04 pm »
Dag Gabriella,

Ik denk dat hij ziek is en zijn eigen gedrag niet meer als leugenachtig ziet. Hij liegt zelfs zodanig dat hij het zelf gelooft.
Dat is zo, volgens hem moest dat ook van zijn moeder. Leugentjes om "bestwil" noemt hij het. Hij doet eigenlijk net hetzelfde met zijn dochtertje. Dat meisje staat ook onder grote invloed van zijn moeder.
Heel triest allemaal. Heb er al veel verdriet over gehad.
Het was voor hem een hele openbaring dat ik heel open en eerlijk was. De dingen zei zoals ze waren en ook mijn eigen fouten toegaf zonder excuses te zoeken.

Jij hebt gezegd dat je niet zijn probleem bent. Daarom is hij dus bij je weg gegaan!!!
Omdat hij het probleem bij zichzelf moet zoeken?

ik denk dat hij niet snel de verantwoordelijkheid voor zichzelf neemt. Ik denk namelijk dat dit gevoel zo goed als weg is bij hem.
Zijn moeder was er altijd om de potjes gedekt te houden en dingen "op te lossen". Hij heeft nooit zelf verantwoordelijkheid moeten nemen.

Ik weet het natuurlijk niet zeker maar kan het zijn dat jouw ex weleens prostituees bezoekt? Zo ja, kan het zijn dat die "vriend" van hem dat weet en jou ex hiermee wil chanteren?
Ik denk dat het eerder andersom is.
Toen je het had over die blonde vriend, dacht ik ook nog aan iemand anders, zijn huidige werkgever. Vroeger hebben ze samen gewerkt, toen die man zelfstandig werd, is mijn ex voor hem gaan werken. Van die man weet ik wel dat hij prostituees bezocht (bezoekt). Van mijn ex weet ik het niet zeker, maar ik sluit het niet uit. Hij kocht wel soms van die boekjes en bezocht websites, maar daar maakte hij niet echt een geheim van. Om een lang en ingewikkeld verhaal met die werkgever kort te houden; ik heb die werkgever in vertrouwen genomen i.v.m. zijn verslavingsproblematiek en daarop heeft mijn ex heel eigenaardig gereageerd. In de trant van: je weet niet wat er vroeger is gebeurd, ik weet dingen van hem, dit is een heel ongezonde situatie ... Waarschijnlijk weten ze nu allebei teveel van elkaar, dingen die het daglicht niet mogen zien. Einde van het verhaal, mijn ex is op zoek gegaan naar ander werk en na het verlof zal hij ergens anders werken.
Zal op het andere forum nog iets schrijven over dat werk (legging i.v.m. oorzaak probleem). Zo blijft alles netjes onder de juiste rubriek.

Misschien een rare vraag maar heeft de mama van zijn dochter meerdere miskramen gehad??
Ja, inderdaad maar het waren abortussen.

Enorm conflict tussen vrijheid en gebondenheid.
Helemaal juist!!

Die boterham heb ik echt wel nodig. Alle puzzelstukjes die ik in de loop der jaren heb verzameld, en een enorme onrust bij mij veroorzaken, beginnen één voor één op hun plaats te vallen.
Dat geeft mij beetje bij beetje rust in mijn hoofd  :).

liefs,
Siro

ivm astrologisch aspect, zal zijn gegevens doorsturen via PB. Hij heeft heel zware transits voor zich!!

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #10 Gepost op: juli 13, 2016, 21:46:19 pm »
Inderdaad Siro!

Hij is bij je weg gegaan omdat hij het probleem bij zichzelf moet zoeken! Gezien zijn achtergrond zal hij dat echter niet snel doen, ook niet als hij na jou nog meer teleurstellende ervaringen krijgt. De schuld ligt namelijk altijd bij een ander want een ander belazert hem altijd maar nooit andersom snap je ;)
Hij is zo leugenachtig dat ik niet meer op voorhand kan geloven wat hij over die ex werkgever vertelt.

Rot voor je dat je dit moet meemaken maar fijn dat er rust in je hoofd komt!

En hou je eigen open en eerlijkheid in stand hé!!

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2016, 13:51:47 pm »
Hallo,

deze ochtend vroeg (was eerder nog nacht) weer bezoek gehad van mijn ex. Lang gepraat, en hij is zich inderdaad niet bewust van hoe hij liegt, de dingen verdraait, maar vooral welke impact dat heeft gehad op mij en onze relatie. Vertrouwen als basis van een goede relatie dat leek precies iets wat hij nog nooit in overweging had genomen. Het was een aangenaam gesprek, niet op alle vlakken verhelderend, maar wel OK.
Naar aanleiding van zijn bezoek heb ik een relatie legging gedaan (om te weten hoe we tegenover elkaar staan).

1) thema van de relatie: kelken 2
2) bewuste niveau, gedachten van hem: kelken 10
3) emotionele kant, gevoelens van hem: zwaarden 9
4) wat hij me laat zien, mbt de relatie: staven 9
5)wat ik hem laat zien mbt de relatie: de toren
6) bewuste niveau, de gevoelens van mij: de wereld
7) emotionele kant, de gedachten: kelken 6

Kwintessekaarten: rad van fortuin (10) en De magiër (1)

Iemand die mij kan helpen met interpreteren??

Dank u wel

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2016, 18:17:30 pm »
Hoi Siro,

Voor mij is het nu een stuk duidelijker dat zeker niet alles aan jullie relatie ligt. Met Kelken 2 zou er een liefdevolle energieke uitwisseling tussen jou en hem moeten zijn. Op een positieve manier zijn jullie elkaars spiegelbeeld.

Wat voor mij ook een stuk duidelijker wordt, is de reden van zijn niet aflatende gelieg en bedrieg! Zwaarden 9 geeft voor mij aan dat hij, misschien wel zijn leven lang, niet degene is wie hij werkelijk wil zijn. Sterker nog: hij heeft niet in de gate dat hij zeer ver van zichzelf af is komen te staan.
Inmiddels is er tussen jou en hem een grote mate van vertrouwdheid ontstaan (waarschijnlijk het meest voor hem :)) Hij denkt dat jullie vertrouwdheid hem helpt en/of dat jij hem hierbij kan helpen. Ik denk echter Siro, dat hij professionele hulp nodig heeft, o.a om van zijn gelieg en bedrieg af te komen en ook om hem te helpen weer contact te maken met zijn ware Zelf. Dit is vaak voor de leugenaar een enorm pijnlijk proces maar voor zover ik dit kan beoordelen, denk ik dat dit vrijwel de enige manier is voor hem om zijn leven weer op te pakken. Als hij dit niet wil dan houdt het op. Hij is geen kind meer, je kunt hem niet meer aan het handje meenemen naa reen hulpverlener. Hij is hoe dan ook verantwoordelijk voor zichzelf.

Hij laat al meer van zichzelf zien dan eerst maar nog (lang?) niet alles. Hij pantsert zichzelf nog steeds (enigszins) door leugens. Ik denk dat hij heimelijk wel weet dat hij het een soort van verbruikt heeft bij je, al zal hij dat niet openlijk toegeven. Ik denk ook dat hij bang is voor omknelling in welke vorm dan ook.

Jij laat hem zien je alleen een relatie kunt hebben op basis van vertrouwen en ook dat dit niet beknellend hoeft te zijn. Jij geeft ook blijk van zowel zelfinzicht als inzicht in jullie relatie (De Toren). Dit wordt versterkt doordat jij laat zien dat je je niet laat inperken. Maar....in je relatie tot hem wordt er ook een stukje bij jou geheeld. Kelken 6 geeft dit voor mij aan. Door hem werd je als het ware gedwongen om naar je innerlijk kind toe te gaan, terug te gaan naar je eigen beschadiging(en). Klinkt misschien heel raar maar feitelijk is hij voor je eigen genezing op je pad gekomen. Jullie relatie is overduidelijk karmisch bepaald.
Waarin heb jij jezelf lange tijd vastgezet/heb je door onwil vastgezeten?

Ik voel bij jou in zijn algemeenheid een angst voor nabijheid en/of het verlies van overzicht/inzicht. Klopt dit? Zo ja, maakt dit dat jij je nogal eens aangetrokken voelt tot mannen die je op afstand houden? Ik heb ook het idee dat jij het lange tijd alleen hebt moeten doen, waardoor je het ook enger bent gaan vinden om je aan iemand te binden. Je hebt in ieder geval een tijd in de vooral emotionele kou gestaan. Ik denk wel dat je ontzagwekkend taai bent!!

Groet,

GABRIELLA

Siro

• Volledig lid
« Reactie #13 Gepost op: augustus 02, 2016, 12:09:51 pm »

Dank je Gabriëlla,

Wat voor mij ook een stuk duidelijker wordt, is de reden van zijn niet aflatende gelieg en bedrieg! Zwaarden 9 geeft voor mij aan dat hij, misschien wel zijn leven lang, niet degene is wie hij werkelijk wil zijn. Sterker nog: hij heeft niet in de gate dat hij zeer ver van zichzelf af is komen te staan.

Ik heb daar al over nagedacht, maar moet nog wat stukjes in elkaar passen. Kom er later nog op terug.

Hij denkt dat jullie vertrouwdheid hem helpt en/of dat jij hem hierbij kan helpen.

Dat heeft hij ooit ook al eens gezegd. Maar ik zou niet weten hoe en het is ook mijn taak niet. Idd professionele hulp. Maar ik denk dat hij dat ziet als een soort afgang (weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen).

Ik denk ook dat hij bang is voor omknelling in welke vorm dan ook.

Hij is waterman hé, maar dat geldt evenzeer voor mij (boogschutter).

Waarin heb jij jezelf lange tijd vastgezet/heb je door onwil vastgezeten?
Loop er al die dagen aan te denken, maar geen idee. TIP? Moet er wel mee aan de slag.

Ik voel bij jou in zijn algemeenheid een angst voor nabijheid en/of het verlies van overzicht/inzicht. Klopt dit?

Ja, dat is zo. Ik heb zelfs al vriendschappen bewust verbroken omdat die mensen te veel aan mij "plakten". En inzicht heb ik nodig, heb er precies nood aan om alles zo diep mogelijk te doorgronden.

Zo ja, maakt dit dat jij je nogal eens aangetrokken voelt tot mannen die je op afstand houden?
Dat zou kunnen, zo heb ik het nooit bekeken. Maar ik heb ook heel veel vrijheid nodig.

Ik heb ook het idee dat jij het lange tijd alleen hebt moeten doen, waardoor je het ook enger bent gaan vinden om je aan iemand te binden.
Ja, verschrikkelijke toestanden met de vader van mijn dochter. Het is een soort bescherming naar haar toe.

Je hebt in ieder geval een tijd in de vooral emotionele kou gestaan.
Dat gevoel heb ik al heel mijn leven. Er zijn heel weinig mensen waar ik aansluiting bij vind.

Ik denk wel dat je ontzagwekkend taai bent!!
Dat is spijtig genoeg maar al te vaak nodig gebleken.

liefs,
Siro

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #14 Gepost op: augustus 02, 2016, 15:41:43 pm »
Hoe zielig het ook is dat hij hulp zoeken als een afgang ziet: het is jouw taak zeker niet om die rol van hulpverlener op je te nemen, zelfs al was dat zelf je beroep. Een professionele houding aannemen in je privéleven werkt naar beide kanten niet. Het komt er nu op aan wat hij het belangrijkst vindt: jou of die afgang. Als hij echt voor jullie wil knokken dan zoekt hij toch die hulp.

Nabijheid van anderen heb je in je leven nagenoeg niet ervaren. Je weet dus ook niet goed hoe je hiermee moet omgaan.
Ik denk dat jij bovengemiddelde behoefte hebt aan mensen die je scherp houden! Als dit aspect niet in vriendschappen of een relatie aanwezig is dan knap jij af! Daarbij komt nog dat wederhelft brede interesses moet hebben. Iemand die niet bang is om zijn mening te geven, die uiting durft te geven aan zijn uniekheid en/of zich durft te onderscheiden. Iemand die vooral geestelijk en emotioneel heel vitaal is. Nogmaals: het is zomaar een gevoel wat nu in mij opkomt. Je vindt het ook heel belangrijk dat iemand grote mate van verantwoordelijkheidsgevoel heeft en gaat voor de zaken waar hij voor staat.

Groet,
GABRIELLA