Kaartlegging?

Gestart door Mara, juni 07, 2016, 01:01:54 AM

Mara

De afgelopen tijd ben ik zoekende geweest in de liefde. Ik zou graag een liefdeslegging willen leggen voor de komende tijd, maar ikzelf weet niet genoeg om een legging uit te leggen.
Daarom hoopte ik dat iemand een legging voor me zou willen doen?

Liefs

Gabriëlla

Hoi Mara,

1. Jouw liefdesdoel: Pentakels 9
2. Wat jij te bieden hebt: Kelken 2
3. Wat jou ontbreekt: Staven 6
4. Wat jij niet wilt van een partner: Kelken 3
5. Wat jij zoekt in een partner: Zwaarden 9
6. De kern van de zaak: Pentakels 5
7. Wat jij kunt doen om te slagen: De Wereld!

Ik schrok eerlijk gezegd nogal van die Zwaarden 9 op nummer 5! Meteen moest ik denken aan een uitspraak die Aleister Crowley ooit deed: tachtig procent van de relaties wordt begonnen om zich op anderen te wreken. Ik denk dat dit op jou (onbewust) ook van toepassing is.
Gelet op wat jij allemaal aan je geliefde te bieden hebt (Kelken 2), vind ik jouw gedrag bij Zwaarden 9 totaal niet bij je passen. Ik voel bij jou een zeer sterke angst om door een partner gedomineerd te worden! Tevens voel ik een grote angst voor oppervlakkigheid van een partner (Kelken 3). Feestgangers met een zeer sterke hang naar belevenissen moeten niet bij jou zijn. Je houdt zeer zeker wel van leuke en interessante dingen doen maar jij bent geen type van ik wil alles en wel meteen (Staven 6).
'
Nu vraag je je af waarom je toch steeds tegen deze types aanloopt. Ik denk dat dit komt doordat je zelf bang bent om te kaderen en keuzes voor jezelf te maken uit angst dat je vast komt te zitten. Deze angst heb jij op vele vlakken van het leven. En enigszins dominante types die dit juist heel goed kunnen vinden jouw angst 'fijn'. Want dan kunnen zij doen en laten wat ze maar willen (denken ze).
Je zult echter zien, dat als jij voor jezelf kaderen en keuzes maken onder de knie krijgt, jij dit type mens stukken minder naar je toe haalt. De onevenwichtigheid die er bij jou zit wordt dan opgeheven, die partner hoeft dat dan niet meer aan te vullen.
Het kan ook zijn dat jij je fijn voelt bij types die een te grote afstand houden, waardoor ze absoluut onbereikbaar zijn. Want die overheersen je immers toch niet? Nee, dat niet maar mensen met een te grote distantie missen ook iets, waardoor een relatie met hen moeilijk wordt voor jou.

Door vele tegenvallers in de liefde, heb jij je emotioneel gezien afgesloten (Pentakels 5). Het is denk ik goed om die wond van alle liefdesperikelen eerst goed te helen.

Verder denk ik dat jij een type denker zoekt. Het intellectuele type die jou zekerheid en ruggengraat biedt en (wederzijdse) interesses met je deelt. Respect hebben voor elkaars eigenheid, elkaar laten ZIJN is van groot belang voor jou. Volgens mij ben je gek op mensen die woordspelingen kunnen maken of heb ik dat mis? Een partner die weliswaar anderen met respect behandelt maar wel keuzes durft te maken, ook al zijn mensen het niet altijd met hem eens.
Het is denk ik van belang dat je de komende tijd meer en meer inzicht in dit beeld van jouw potentiële partner te krijgen maar natuurlijk eerst jezelf genezen (De Wereld). Eerst leren om te Mogen Zijn.

Groet,

GABRIELLA

Mara

Hoi Gabriella,

Ontzettend bedankt voor de legging en de uitleg! Alles is erg herkenbaar.
Ik heb inderdaad zeer sterke angst om door een partner gedomineerd te worden waardoor het moeilijk is om me open te stellen (ook door de wond waar je het ook over had). De angst voor oppervlakkigheid heb ik ook, daardoor vind ik het vaak de moeite niet waard om me open te stellen.
Ik weet niet goed hoe ik de 'wond' verder kan helen.
Met dat hele stukje over het type denker heb je het helemaal bij het juiste eind.

Liefs

Gabriëlla

Hoi Mara,

Als ik kijk naar wat je te bieden hebt (Kelken 2) en ook wat je kunt doen om te slagen (De Wereld), vind ik het werkelijk doodzonde dat jouw zeer sterke angst voor overheersende partners (Zwaarden 9) roet in je relaties gooit :(

Ik vind het zeer moedig van je dat je zo hard aan jezelf hebt gewerkt. Rationeel gezien kun je het allemaal wel behappen maar nu moet al het geleerde nog doorsijpelen naar je gevoel. Dat heeft tijd nodig, dat gaat niet van vandaag op morgen.
Naar een ander stele jij je wel open! Ik denk echter dat het op dit moment belangrijker is om beter contact met jezelf te maken. Om vooral in je eigen intellectuele maar ook zeker emotionele kwaliteiten te gaan geloven! Kan het zijn dat het goed voor je is als je (vrijwilligers) werk gaat zoeken waarin je je brains meer moet gaan gebruiken?
Kan het zijn dat jouw leervermogen in je jeugd lange tijd onderschat is, waardoor je jezelf een tijd lang hebt onderschat? Kan het zijn dat dit nu nog (enigszins) impact op je heeft? Kan het misschien ook zijn dat je (in het verleden?) op types valt die stukken harder zijn dan jij? Mogelijk ben je nu juist teveel op het intellectuele gericht, waardoor je andere aspecten van iemand uit het oog verliest?

Ik krijg nu allemaal van die gevoelens, schrijf maar datgene op waarvan ik denk dat het kan bijdrage aan jouw genezing! Ik hoop zo voor jou dat je die allesoverheersende angst kwijtraakt!

Groet,

GABRIELLA

Grijze man

Hallo Mara,

Dit is wat ik heb gelegd voor je

jij = pentakels 4.
Je laat niet makkelijk mensen toe, je bent voorzichtig wie je toe laat in je leven.
Wat tegen je werkt = de hogepriester.
Probeer niet om je leven te regisseren, ga geen aankruislijstjes opstellen van waar jouw partner aan moet voldoen en ga niet teveel op je ratio selecteren. Liefde is vooral gevoel, dat laat zich niet sturen door ratio.
Wat voor je werkt = De dame.
Ik denk dat je goed in de markt ligt, dat veel mannen je aantrekkelijk vinden en ik vermoed dan ook dat je eerder teveel aanbod hebt dan te weinig.

Uit dit deel resumeer ik dat je waarschijnlijk voldoende aanzoeken krijgt maar juist daarom ook kritisch bent geworden in je selectie. Je laat niet snel mensen toe en hebt waarschijnlijk een setje rationele en esthetische voorwaarden die je afloopt en waar voor jezelf uit opmaakt of het iets kan worden. Ik denk dat het verstandig is om de ratio en het uiterlijk een beetje meer los te laten.
Ga meer af op hoe je je voelt bij iemand, of je met iemand een leuk gesprek kan voeren, of iemand oprecht interesse in jou als persoon heeft, of je er blij van wordt om tijd met iemand door te brengen. Dit zijn zaken die in de liefde harder tellen dan een mooi koppie, buikspieren, keurig kapsel, goede baan etc. etc.

Wat ik voor de toekomst zie

1 maand = zwaarden 2
3 maanden = staven Aas
6 maanden = vadertje tijd
een jaar = kracht

Het lijkt erop alsof je met iemand samen moet werken om resultaat te behalen, dit resultaat wordt ook behaald maar het betreft hier nog geen resultaat in de liefde..je leert iemand kennen of je leert iemand die je al kent beter kennen omdat je samen moet werken aan iets. Van deze persoon zal je zaken leren over de liefde en het contact tussen mensen. Deze lessen zullen ervoor zorgen dat je over ca. een jaar zelf aan het roer staat op liefdesgebied. Het zoekende zal verdwenen zijn, dit kan zijn omdat je dan een relatie hebt maar het kan ook zijn omdat je op een andere manier naar relaties kijkt, je zal hoe dan ook niet zoekend meer zijn maar stabieler in je liefdesleven staan.

Gabriëlla

Dat mensen voorzichtig zijn of worden om mensen toe te laten in hun leven heeft altijd een oorzaak. Het willen regisseren en/of lijstjes maken hoort hier ook bij. Echter, kijken wat goed bij je kern past, vind ik iets anders dan lijstjes maken,zeker als je merkt dat je op een gegeven moment tegen hetzelfde probleem aanloopt. Je kunt nog zoveel aanzoeken krijgen maar als iemand moeite blijft houden om toe te laten en lijstjes los te laten lukt niks.

Liefde in de meest zuivere vorm staat los van uiterlijke kenmerken, status en geld maar ook van jaloezie (moet ik nodig zeggen :-X). Resultaten staan hier dus los van.

Mara

@Gabriella
Bijzonder wat je schrijft. Ik kan veel met je bericht, het klopt helemaal. Ik had het idee dat ik klaar was voor de liefde en zou me graag op dat vlak verder ontwikkelen. Dat vind ik momenteel lastig.

@Grijze man
Dank voor de legging. Het klopt dat ik voorzichtig ben met wie ik toelaat in mijn leven. Het deel van 'goed in de markt liggen' ervaar ik zo niet. Wel is het zo dat ik voorwaarden heb waar ik aan afmeet of ik mijn tijd eraan ga besteden. Als ik denk dat een persoonlijkheid om wat voor reden dan ook niet bij me past, ga ik daar geen tijd insteken.

Gabriëlla

Hey Mara,

Dit is misschien een idee. Herinner je de keren dat je werkelijk tot over je oren verliefd was! Pak vervolgens een vel papier en vouw die in de lengte doormidden. Links schrijf je wat je zo leuk aan hem vond, rechts schrijf je wat je uiteindelijk niet leuk aan hem vond!
Vervolgens probeer je tussen die twee een balans te vinden! Tussen deze twee uitersten zit vaak een disbalans.

GABRIELLA