Blijven of proberen te veranderen

Gestart door Grijze man, mei 28, 2016, 09:51:40 AM

Grijze man

Een legging waarin ik onderzoek of ik actie moet nemen voor een nieuw pad, hoe groot de kans is dat dat lukt en wat beide opties mij kunnen brengen.

Ik hoop dat het nog wat leesbaar overkomt en ben benieuwd wat jullie hier in zien.

Startpunt / nu / ik = Bekers schildknaap

Het pad "niets doen"

nu = De wereld

toekomst nabij = Zwaarden koning

Toekomst verder = Pentakels 5

Het pad "proberen te veranderen"

nu = Pentakels Ridder

Kans van slagen = Zwaarden koningin
Invloed op kans van slagen = Zwaarden schildknaap

Toekomst nabij = de maan

Toekomst verder = Staven Aas

libram

hallo Grijze man, welke legging heb je gedaan  ???

groet,

libram

Gabriëlla

Door wat ben jij geraakt Grijze man (Bekers Schildknaap). Want wat jou raakt, dat is het punt waarop de spirituele boodschap plaatsvindt. Je zit nu in een afsluitende fase van het oude (De Wereld).
Dit betekent dat je in de toekomst beslissingen gaat nemen die niet alleen jou maar ook anderen aangaan (Zwaarden Koning). Reken erop dat dit op zijn minst niet wordt begrepen. Met de beslissingen raak je ook een aantal zekerheden kwijt (Pentakels 5).
Welke zekerheden zijn het engst om kwijt te raken (Pentakels Ridder)?

Je hebt de meeste kans van slagen als jouw beslissingen constructief zijn, zonder dat anderen daar al te veel de dupe van worden. Heb je het idee dat je mensen zeer moet doen of niet? Je weet inmiddels wel dat je met Zwaarden Koningin geen (vals) spel moet spelen hé ;)

Je zult jezelf tegenkomen (De Maan). Nieuwe bronnen worden langzaamaan aangeboord. Voor het daadwerkelijke begin ben je alweer enige tijd verder (Staven Aas).

GABRIELLA

Grijze man

Hallo Libram en Gabriella,

Je kan, naar mijn mening, kaarten leggen zoals je zelf wil, al zou je ze allemaal op een stapel leggen, zolang je maar duidelijk hebt tijdens het leggen wat welke kaart aanduid.

Ik heb 1 kaart neergelegd als mezelf in het hier en nu, daaronder heb ik 2 sporen neergelegd die duiding geven aan directe en verdere toekomst, zelfde tijdlijn maar in twee mogelijke sporen.

Het ene spoor is dus de duiding als ik ervoor kies om niets te veranderen en de tweede duiding is als ik ervoor kies om wel bewust iets te proberen.

Dit is hoe ik hem zelf heb gelezen

Ik zie de schildknaap kaarten vaak als leerlingen cq nog niet volleerd, de bekers schildknaap is daarbij een creatieve geest, dan wel in denken dan wel in doen.
Mijn huidige spoor lijkt inderdaad wel afgerond en compleet (de wereld) en dat is ook een grote motivatie om de verandering te proberen voordat ik tot vervelens toe blijf hangen met alle conflilcten (zwaarden koning) en isolatie van goede dingen (pentakels 5)... de kaarten bevestigen daarin eigenlijk wat ik zelf ook al een tijdje aan zie komen.

Het nieuwe spoor, of dat lukt ligt deels uit mijn handen, ik zie de koningin van zwaarden hier als de scherprechter, ik zal als schildknaap zwaarden mijn kunde moeten voorleggen en dan afwachten of dat voldoende is.
Het nieuwe spoor zal veel vragen aan inzicht, intuitie volgen en beseffen dat dingen niet altijd zo zijn zoals ze initieel lijken (de Maan) maar het zal uiteindelijk tot een nieuw begin, een nieuwe impuls (Staven Aas)

Gabriëlla

En als jij de kaarten zo legt zoals je ze nu legt, zie ik er wat anders in dan de mogelijkheid van twee keuzes. Ik heb dan op mijn beurt het recht op die manier van interpreteren, zoals ik zelf wil.

Welke creativiteit voel jij nu dan in je opbloeien? (Kelken Schildknaap).
Om welke veranderingen gaat het dan, wat zijn dan de conflicten? Wat heb jij volgens jezelf laten liggen? Waarin ben jij die Schildknaap van Zwaarden terwijl de bekervariant je startpunt is?

Grijze man

Hallo gabriella,

Libram vroeg mij welke legging ik heb gedaan, vandaar dat ik over de legging vertelde.
Was niet tegen jou bedoel ofzo, ik waardeer jouw uitleg en dat mag je inderaad op jouw manier doen.

Gabriëlla

Laat Staven Aas maar veel moois voor je brengen!