Een knallend Joods nieuwjaarsfeest

Gestart door Gabriëlla, mei 19, 2016, 22:51:37 PM

Gabriëlla

Ik droom dat het twaalf uur s'nachts is. Er wordt oud & nieuw gevierd en ik ben helemaal alleen. Ik zie niemand maar er is wel overal siervuurwerk met hier en daar een harde knal.
Tussen al dit (sier) vuurwerk in, ga ik op een Joodse manier bidden.

Er moet iets gevierd worden maar tevens lijkt het erop dat deze droom met angst te maken heeft. Ik kan er even de vinger niet op leggen. Dat geknal lijkt erop te duiden dat iets escaleert, in ieder geval tot een hoogtepunt komt. '

GABRIELLA

libram

hallo Gabriëlla,

allereerst ben ik de mening toegedaan dat de dromer zijn of haar droom het beste uit kan leggen.  ;)

dit is wat ik uit de symbolieken haal:
het getal twaalf kan er op duiden dat een situatie in jouw leven op een climax gekomen is. Ben je er al achter waar de angst vandaan komt? of werd je angstig wakker? Het bidden kan met de angst te maken hebben Zelfopoffering geeft twaalf ook aan alsmede overgave en een eindfase die wordt ingeleid. Het vuurwerk kan er op duiden dat er inderdaad iets gevierd kan worden, doch het heeft tevens tot doel om het "kwade"te verjagen. De knallen kunnen erop wijzen dat hetgeen jij onderdrukt of in je houdt nu naar buiten komt.

liefs,

libram

Gabriëlla

Hoi Libram,

Ik voel me nu nog vastzitten, in die zin van wat moet ik met de rest van mijn leven. Willen uitstippelen, het gaat dan niet zoals ik wil en dan laat ik het maar. Tevens zit hier een angst. Voor overgave dus en ik heb het vage vermoeden dat hier een stukje angst voor relaties in zit. Ik denk dat die angst weer met fincncieel verlies door relaties te maken heeft.

En nu iets vreemds!! Jij hebt het over het verjagen van het kwaad. In eerste instantie denk ik aan het verjagen van onbetrouwbare mensen (door Hogere krachten 'van boven'). Ik denk ook aan onbetrouwbare instanties maar.....nu komt het......
Ondanks mijn angst voor relaties, denk ik dat dit geknal er ook op kan wijzen dat ik uiteindelijk toch een relatie met iemand krijg die mijn omgeving niet pruimt. Ik weet niet waarom niet en het gevoel is ook heel vaag maar toch blijft dat hangen.

Liefs,

GABRIELLA