Auteur Topic: Zwarte lichten in de medische astrologie  (gelezen 1873 keer)

Aquilegia

• Nieuw lid
  • *
Zwarte lichten in de medische astrologie
« Gepost op: mei 17, 2016, 10:36:00 am »
Is jullie iets bekend over de Zwarte maan in de medische astrologie? Of de zwarte Zon?

Bijvoorbeeld zwarte maan in huis 6, geeft dat nog extra gevoeligheid voor de gezondheid?

Zijn er boeken over?
Opleiding tot Erkend Astroloog afgerond.
Ik doe astrologische consulten met leerdoel in Midden-Nederland, stuur PB voor info.

libram

• Volledig lid
Re: Zwarte lichten in de medische astrologie
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2016, 11:20:14 am »
hallo Aquilegia,

er zijn vele boeken verschenen over zwarte maan, zon.
bijvoorbeeld boeken van George Bode - Zwarte zon-zwarte maan-drakekop, Christiane Beerlandt schreef er eentje getiteld De zwarte maan en priapus. Ook Bastiaan van Wingerden schreef enkele boeken hier over en tenslotte wil ik je het boek Lilith van Rosa Wouters aanraden.

Ze hebben niet zozeer te maken met medische astrologie, echter indien de zwarte maan in het zesde huis staat dan kun je er van uitgaan dat het proces van de zwarte maan zich afspeelt op gebieden als gezondheid en zet je er vooral toe aan om een gezonde levensstijl te ontwikkelen.
De transiterende zwarte maan door huis 6 wijst je nogal eens op deze aspecten.

hoop dat je hier wat aan hebt.

ps heb je je opleiding al afgerond?

liefs,

libram
het Nu omvat het Heden
waar Toekomst ontkiemt
uit zaad van Verleden

Aquilegia

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2016, 14:04:38 pm »
Hallo Libram,

Bedankt voor je bericht!

Die titels ken ik wel. Maar ik zoek vooral iets op het gebied van de medische astrologie.

IK heb nu iemand met Zwarte Maan in 6 met enorm veel zware gezondheidsklachten. Eigenlijk is  het hele lijf ziek. Overigens staan ook Neptunus en Ceres in 6 (in Boogschutter, onderschept en cusp 6 is dus Schorpioen). Neptunus in 6 geeft een zwakke gezondheid, misdiagnoses, allergieën, auto-immuunziekten. Maar wat doet die Zwarte Maan erbij?

Ik heb nu mijn laatste werkstuk voor Erkend Astroloog afgerond. Daarna heb ik nog een eindgesprek.

Voor de opleiding tot Erkend Praktijkvoerend Astroloog moet ik nog 3 consulten en verslagen hiervan. En één consultopname. 
Opleiding tot Erkend Astroloog afgerond.
Ik doe astrologische consulten met leerdoel in Midden-Nederland, stuur PB voor info.

Anja

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2020, 22:14:57 pm »
Hoe zit dat dan met de Zwarte Zon?