De Kluizenaarslegging voor Hatsjepsoet

Gestart door Gabriëlla, mei 01, 2016, 18:58:48 PM

Gabriëlla

Hoi Hatsjepsoet,

Hierbij voor jou De Kluizenaarslegging! Ik heb er maar even een apart topic van gemaakt, anders gaat e.e.a misschien teveel door elkaar lopen.

1. Wat is voor jou een noodzaak om alleen te doen: Pentakels 2
2. Waar vind jij je licht:                                       Zwaarden Aas
3. Wat maakt het helder:                                    Zwaarden Ridder
4. Wat wil de Kluizenaar dat jij onder ogen ziet: Staven 3
5. Wie of wat is jouw verborgen leraar:               De Hogepriesteres
6. Wat kun jij leren                                              De Geliefden

De Kluizenaar wil in ieder geval dat jij veel meer oog krijgt voor de zeer goede toekomst die voor jou in het verschiet ligt (Staven 3). Niet meer achterom kijken en met frisse moed verder gaan! Maar je ziet die toekomst nu nog niet voor je. Dit komt doordat je nu nog niet weet wat je wilt, je wordt overmand door twijfel (Pentakels 2) en je hebt ook niet het gevoel dat je huidige hoofdstuk is afgesloten.
Wat je dus alleen moet doen (Pentakels 2). Je moet als het ware weer De Dwaas worden! Weer helemaal teruggaan naar jezelf, naar je gevoelens en instincten (zie de hond op de kaart van De Dwaas). Je moet weer helemaal opnieuw vertrouwen krijgen in je eigen inzichten en intuïtie. De kunst is om je niet meer te laten overweldigen door angst en onzekerheden. Je moet helemaal alleen weer contact gaan maken met jezelf, daar kan niemand je bij helpen althans, live niet :)
Observeer en beoordeel relaties, mensen en situaties zo neutraal en open mogelijk, inclusief jezelf! Zonder dat je jezelf, iets of iemand anders iets verwijt! Hierdoor zul je mega inzichten krijgen!
Je inzichten zullen nog helderder worden als je niet meer bang bent om te verliezen (Zwaarden Ridder). Klinkt misschien heel raar dat ik het zo stel maar fouten maken moet je ook leren! Je hebt daarnaast van je misstap geleerd, dat ga je in de praktijk toepassen en hierdoor zul je ook voor jezelf helderheid verschaffen!

Bij jouw verborgen leraar krijg ik hulp van een wetende vrouw door maar weet niet wie die vrouw is.

Je kunt leren om anderen om anderen een spiegel voor jezelf te laten zijn. Vooral bij regelmatig dezelfde tegenstand, kun je aannemen dat die mensen of situaties leermeesters zijn. Dat zij jouw niet uitgedrukte/niet ontwikkelde kantje symboliseren. Als jij datgene juist wel ontwikkeld dan gaan er werelden (Staven 3) voor je open! Zie hen als leermeesters in plaats van strenge mensen die jou veroordelen om jouw fouten.

Ik voel een transformatie in jouw manier van denken.

Groet,

GABRIELLA

hatsjepsoet

Wat een mooie en bijzonder legging, Gabriëlla! Heel erg bedenkt.

Ik vind vooral mooi wat jij schrijft over weer de Dwaas worden. Dat snap ik, ik moet weer wat zorgelozer en blijer worden. Maar ook vooral naar mezelf kijken en luisteren. Vertrouwen in en op mezelf. Niet meer de angst laten leiden en de onzekerheid. Dat houdt ook in om niet meer stil te staan hoe anderen naar mij kijken.
En wat ik ook mooi vind is wat je schrijft om te observeren zonder te oordelen. Dat probeer ik ook meer. Meer met compassie. Mooi ook om mensen te zien als leermeesters en niet als strenge mensen.
Ben jij niet die wijze vrouw voor mij 😀

Gabriëlla

Hey Hatsjepsoet!

Ik vind jouw reactie op mijn interpretatie anders ook behoorlijk wijs hoor! Ik weet niet of ik altijd zo wijs ben hoor :) Ik ben een mens met haar mooie, minder mooie en absoluut ongemakkelijke kanten! Ik weet zeker dat je het in de toekomst gaat redden!

Groet,

GABRIELLA