De ‘oude’ Buurman.

Gestart door jeroenymus, april 25, 2016, 10:45:39 AM

jeroenymus

Beste forumleden,

Vorige week had ik een heel vreemde maar toch ook mooie droom.

Ik ben in een gebouw. Het is een heel groot gebouw ik sta in de centrale hal. Het lijkt nog het meest op een centraal station waar allerlei reizigers zijn en door elkaar lopen. Ik zie dus allerlei mij onbekende mensen door elkaar heen lopen. Het waren best veel mensen. Het aparte is, dat iedereen stil is. Niemand praat met elkaar. Het is er werkelijk muisstil. Opeens hoorde ik iemand mijn naam roepen. Ik kon echter niet meteen ontdekken wie dat was. Dan in een beetje afgezonderd hoekje zag ik een gestalte staan die mij leek te wenken. En nogmaals wordt mijn naam een aantal keer geroepen. Ik loop er heen. Vanuit de verte lijkt hij een beetje op mijn oude buurman, die ik had in mijn pubertijd uit de Paltrokmolen (de oude straat waar ik woonde). En warempel toen ik dichterbij was gekomen blijkt het meneer van Ommen, mijn ‘oude’ buurman. Hij zag er tevreden en goed uit en hij glimlachte naar mij. Het lijkt net of meneer van Ommen in 25 jaar geen dag ouder is geworden. Hij vroeg hoe het ging. Ik vind het apart dat hij mij zo tussen al die honderden, of misschien wel duizenden mensen kon herkennen. En ineens verschijnen ook zijn dochters (Patricia en Petra). En ondanks dat alle andere mensen muisstil blijven, praten wij over allerlei zaken van vandaag de dag. Dan loopt hij een richting op, waar sommige van de aanwezige mensen hem in achtervolgen. Wij blijven staan op de ontmoetingsplek.

Dan word ik ineens wakker. Ik heb mijn buren jarenlang niet gezien. Alleen heel afentoe spreek of zie ik zijn oudste dochter. Die heb ik inmiddels op de hoogte gesteld. De man is inmiddels vorig jaar al overleden wat ik waarschijnlijk onbewust wel wist op de één of andere manier. Hoe het ook zij, ik weet dat de ‘oude’ buurman en zijn gezin heel veel voor mij betekende. Ik ben benieuwd wat de droom duiders onder de leden van dit forum eruit halen.

Jeroenymus

Gabriëlla

Het zegt mij dat je veel meer voor hem hebt betekend dan je ooit hebt vermoed. Hij wil je dat middels deze droom laten weten.

Dat is wat nu het allersterkst bij me naar boven komt maar weet even niet hoe en waarom.