De achtergrond van De Duivel

Gestart door Gabriëlla, april 18, 2016, 22:50:04 PM

Gabriëlla

Hallo allemaal,

Omdat ik De Duivel al sinds negen maanden niet meer als dagkaart heb getrokken, heb ik besloten om middels deze achtergrond de legging met tien kaarten te doen. Ik haal altijd veel uit deze legging!

1. Begin: Staven Schildknaap
2. Tegenwerking: Staven 6
3. Medewerking: Zwaarden 10
4. Strijd:           : Zwaarden Schildknaap
5. Uitdaging      : Staven Aas
6. Verandering   : Kelken 10
7. Geluk            : De Magiër
8. Geheimen      : De Hogepriester
9. Onzekerheden: De Zon
10. Triomf          : Staven Koning

Twee tienen in een legging geven kleine veranderingen op het werk, in huis of de omgeving aan. Omdat er in deze legging slechts één aardekaart ligt, ga ik er vanuit dat het ditmaal om een kleine verandering in mijn huis of omgeving gaat. Dat allerlaatste acht ik eigenlijk nog waarschijnlijker.
Die twee schildknapen geven verhitte discussies aan maar gelet op De Magiër, kan ik dat heel goed aan. Gek genoeg zit ik daar niet eens over in. Vuur en lucht domineren.

Gelet op Zwaarden 10, moet ik ophouden met piekeren want dat doe ik de laatste tijd veel. Maar ook oppassen dat ik door mijn nodeloze angsten (die dus door piekeren ontstaan) te felle reacties geef (Staven 6) waardoor ik dingen die in essentie goed zijn kapot maak.
Doordat De Zon op de negende plaats ligt, krijg ik het gevoel dat het hier in steeds meer mate om contacten, vriendschappen en relaties gaat. Ik voel verschillende lijntjes lopen. Contacten en relaties in mijn omgeving denk ik dan maar.
Toch vijandschap door iemand die zich door mij afgewezen voelt en/of ik door die andere persoon. Er ontstaan echter ook nieuwe, diepe verbintenissen en veel wensen worden door mezelf verwezenlijkt.

GABRIELLA

Grijze man

wat een wonderlijke verhouding in de kaarten.

Zowel je begin als je tegenwerking als je uitdaging en ook nog je triomf zijn staven, ontwikkeling, open staan voor nieuwe lessen en ideeën, samenwerken om kennis op te doen.
Zowel je medewerking als je strijd is zwaarden, een strijd tussen de oren, je ego en intellect zijn thema's
Zware kaarten op geluk, geheimen en onzekerheden, daar ligt het zwaartepunt van deze legging. Vertrouwen over wat je niet weet of kan beinvloeden.

Je zoekt verandering op je pad maar hebt daarbij last van je ego, medewerking geeft aan dat je het verleden los moet laten, blik vooruit en geen nare dingen uit het verleden meenemen. Je strijd lijkt ook weer om het ego van jou of iemand in je omgeving te gaan. Ik zie een soort strijd van wie is er beter, het zal je tegenwerken als je meegaat in die strijd en je eigen kunnen gaat vergelijken met een ander, dat kan zelfoverschatting en een te grote zucht naar erkenning voortbrengen. Je uitdaging sluit aan op je begin, het nieuwe pad is jouw uitdaging. De verandering heeft te maken et je thuissituatie, of die beter of slechter wordt zie ik even niet maar het geluk in je huis, daar zit de verandering.  Je geluk zit in je eigen vaardigheden, je communicatie en creatieve toepassing van je kennis zal je geen windeieren leggen, de kaart die je geheimen noemt is ronduit spectaculair, deze kaart geeft aan dat de geheimen onthult zullen worden, vertrouw op je intuitie, je inzicht zal je helpen. Onzekerheid zal er zijn over de goede afloop, bijna overbodig om nog te melden, de hele legging geeft al aan dat je moet vertrouwen op wat je niet ziet of kan beinvloeden. Leren, advies aannemen en samenwerken, dat zal tot je triomf leiden.

Spannende kaarten Gabriëlla.

Grijze man

Ik had overigens nog niet op de dubbele gelet..de dubbele 10, een teken van succes, maar misschien belangrijker zijn de dubbele schildknapen, een jeugdige blik is nodig, besef dat we allemaal altijd een beetje schildknaap blijven en nooit volleerd zijn, blijf open en nieuwsgierig, test jezelf maar denk niet te snel dat je een ander zal overtreffen.

Gabriëlla

Hoi Grijze man,

Ik ben nooit een type geweest die een ander bewust de loef probeert af te steken! Vanaf het moment dat ik besef van leven had, ging ik er al vanuit dat de een dit en de ander dat meekrijgt. We kunnen niet allemaal hetzelfde zijn! Ik ken tot op heden niet iemand die met mij de strijd wil aangaan maar als dat zo is dan ga ik daar zeker niet in mee. Maar wat niet is kan nog komen maar als ik dat tref dan zeg ik altijd vriendelijk maar beslist dat ik hier of daar niet van gediend ben.
Het kan zijn dat ik juist iets meer naar erkenning moet streven maar daar moet ik nog eens over nadenken.

Wat die verandering in mijn thuissituatie betreft: ik heb al de hele tijd het vage gevoel dat onze gemeente een nieuw bestemmingsplan maakt of al heeft, aangaande de grond van onze woning. Ik heb het vage gevoel dat er misschien wel een verhuizing in zit. Een verhuizing dicht bij de straat waar ik nu woon zou die kleine verandering in of van huis kunnen zijn. Het kan ook een kleine verandering in mijn omgeving zijn maar ook dit is afwachten.

Mijn geluk zit inderdaad wel in de vaardigheden die je hebt opgeschreven! Leren, advies en samenwerking werpt inderdaad zijn vruchten af.
De Hogepriester, zit ik me af te vragen: kan het zijn dat die hogepriester naar een droom verwijst die ik alweer enige tijd geleden heb gehad? Die droom heet 86 en 1400, wat verwijst naar 5! Ik moest toen nog opletten waar die vijf voor staat. Ik vraag mij af of die droom met de Hogepriester (kaart 5 dus) te maken heeft.

Al met al zeer spannende kaarten ja! Ik ben en blijf benieuwd!

Alweer bedankt voor je feedback, GABRIELLA