wakker worden (niet lucide)

Gestart door Aagje, april 18, 2016, 14:47:16 PM

Aagje

Hi,

Ik ben bekend met lucide dromen, meestal ben ik licht bewust van het droom zijnde. Echter de laatste tijd wordt ik wakker en dan blijk ik nog te dromen. Erg angstaanjagend..

Voorbeeld: ik wordt wakker (op vakantie in een appartement) en zie een badkamerdeur open staan, ik wist zeker dat ik deze dicht had gedaan en werd bang (ik ben vaak bang in het donker, met name op nieuwe slaapplekken). Ik zag een schim staan in de hoek van de kamer en deze liep op mij af, ik probeerde mijn moeders naam te schreeuwen maar er kwam geen geluid uit mijn mond. Ik schrok en maakte een groen schild (dat is mijn zelfbedachte energieveld waarin ik sterk sta), deze kracht trok mij plots in mijn eigen lichaam en besefte dat het een droom was.
voorbeeld 2: een paar dagen geleden werd ik wakker in mijn eigen kamer en zag een vlinder op mij af vliegen. Geen gewone vlinder, het leek een verbrand blad en sloeg zijn vleugels uit tot een grote verbrande vlinder. Toen werd ik weer wakker en merkte dat het niet echt was.

Vaak zie ik dingen waar ik bang voor ben zoals iemand in mijn kamer of ik merk dat er iets niet klopt. Wat zijn dit voor dromen en waarom komen deze voor en nooit in een lucide vorm?

Gr, Aagje

Developerone

Hallo Aagje :)

Misschien spreken de filmpjes van Teal Swan je aan?

https://www.youtube.com/watch?v=sMewKknfVJM

Namaste,  Developerone.

Mikal

Hai Aagje,

Mijn eerste ingeving is dat je dromen gaan over ontwaken. Ergens voor wakker worden. Wat klopt er niet in je 'normale' leven waar bewustzijn voor nodig is, waar je 'wakker' over moet worden.
Een vlinder doet me denken aan transformatie, iets tijdelijks en omdat het een verbrande vlinder is moet ik denken dat het gaat over iets wat je dacht al achter je te hebben gelaten. Soort van 'schepen die je achter je hebt verbrand'.
Je denkt dat je de deur van de badkamer hebt dicht gedaan maar die staat nog open. In een badkamer maak je jezelf schoon, was je het vuil van je af. Je denkt dat je een bepaalde fase achter je hebt gelaten, dicht hebt gedaan en afgesloten, maar die staat nog open...
Het is in een vakantie appartement, meestal duidt dat ook op iets tijdelijks. Iets waar je even tot rust (denkt) te komen en het gewone leven die je bekend is achter je te kunnen laten, maar dan blijkt er nog een deur open te staan, iets is nog niet helemaal afgesloten en waar je nog niet mee in het 'reine' gekomen.
Er komt een schim op je af wat bedreigend voor je voelt en je schermt je daarvan af door een veilig groen schild om jezelf te zetten.

Deze dromen doen mij dus denken aan dat er iets is waar jij jezelf voor afschermt maar waar je 'wakker' over dient te worden. Dan kun je verder 'transformeren'. Vraag jezelf af wat er in je wakende leven niet klopt en waar je precies bang voor bent. Kom daarmee in het reine en dan kun je die deur pas echt sluiten en tot rust komen en je verder ontwikkelen.

Doet dat een belletje bij je branden? Succes!

Liefs Mikal

jeroenymus

Beste Aagje,

Als aanvulling op de uitleg van Mikal hierbij ook nog wat punten.

In je eerste voorbeeld schrijf je dat er geen geluid uit je mond kwam ondanks dat je probeerde te praten.
In dromen wijst praten op spirituele communicatie, ongeacht of dit gaat om het overbrengen van spirituele kennis of een boodschap van een ‘spiritueel’ wezen. In ons waakleven zijn we mogelijk bang dat er niet goed naar ons wordt geluisterd, waar ook het niet uit kunnen brengen van woorden wel een beetje op duidt. De woorden hoeven op zich niet per se belangrijk te zijn, het gaat meer om de symbolische betekenis.
Vervolgens maak jezelf een groen schild wat jou beschermt. Je schrijft dat dit een zelfbedacht energieveld is (mogelijk uit je kindertijd) en je dus beschermt in angstige situaties. Dit duidt er op dat je inderdaad een lucide (of mogelijk astrale) droom had. Het is iets uit je wakkere leven wat zich genesteld heeft in je onderbewustzijn, mogelijk al vanaf jeugd. En ik zou zo zeggen dat het een sterk wapen is. Je weet dat er ‘iets’ is wat jou beschermt en vervolgens doet dat ‘iets’ het ook. Krachtiger symboliek bestaat er volgens mij ook niet. Je bent je eigen beste genezer.
Het schild is ook een symbool voor een specifiek groeistadium. We zien in dat we controle hebben over onze eigen ‘lots’- bestemming. Het schild is ook een typisch vrouwelijk symbool voor de Amazone, om zowel beschermend als dominerend te zijn. Maar het is natuurlijk voornamelijk een beschermend symbool.
Het schild was opgemaakt uit een groen energieveld. En energie bestaat veelal uit een vorm van elektriciteit gebaseerde elektronen overdracht. Ieder subatomair deeltje (ook die in ons lichaam) is hier aan onderhevig. Het energieveld (wat uzelf heeft bedacht) duidt op een grote spirituele kracht die al in u aanwezig was en is, voordat u dat zelf maar enigszins kon vermoeden. De kleur groen duidt erop dat u de energie van het beschermingsveld gebruikt om het leven wat u heeft, terug in balans te brengen. Groen is namelijk de kleur van de natuur die in harmonie is. In de natuur eet de Leeuw het hert op, wat wij zielig vinden, maar de natuur is wel in balans. De leeuw voorziet alleen in zijn primaire behoefte, net zoals het hert van planten en kleine insectjes leeft.

Dan uw tweede voorbeeld de verbrande vlinder.
Spiritueel staat de vlinder in dromen voor de vrije ziel en onsterfelijkheid.
Dit kan misschien ook in relatie gezien worden met het voorbeeld van de eerste droom waarin u probeerde te praten maar er geen woorden uit uw mond kwamen. Wellicht wordt u mening in het dagelijkse leven beknot en voelt u zich daardoor niet serieus genomen.
U begint echter wellicht u mogelijkheden te zien. Daar duidt de vlinder op. U hoeft zich niet te laten beperken door de maatschappelijk opgedrongen visie van het dagelijks leven. Er is meer tussen Hemel en Aarde, meer tussen koopman of Kerk. En dat weet U!
Op praktisch niveau staat de vlinder ook voor luchtigheid en vrijheid. En de vleugels waren in uw droom verbrand. Mogelijk duidt dit erop dat u angstig bent om uw ‘vleugels’ in het werkelijk leven uit te slaan, omdat uw communicatie niet goed wordt begrepen.

U heeft bijzondere dromen. En door uw eigen beschermingsveld hoeft u pertinent niet bang te zijn. U weet dat deze kracht u zal ‘redden’ wanneer het nodig is. Een magisch en krachtig wapen is reeds intrinsiek in u aanwezig.
Wanneer u bij een volgende droom weer bang bent omdat u ‘iemand’ of ‘iets’ in uw kamer is wat niet klopt, confronteer deze aanwezigheid. Loop of zweef er naar toe. Uw groen schild zal u beschermen. Ik weet zeker dat u daarna nooit meer bang zult zijn en alleen nog maar meer ‘esoterische’ kennis zal verkrijgen, over uzelf of over een ander ‘iets’.

Zelf heb ik in het verleden ook eens enkele van deze dromen gehad. Waarbij je wakker wordt en je het gevoel hebt dat je niet kan bewegen omdat je verkrampt bent. Dan lijkt het net of er nog een andere ‘aanwezigheid’ is in je slaapkamer. Dit duidt op astraal dromen. Die andere ‘aanwezigheid’ ben je hoogstwaarschijnlijk zelf dus. De onsterfelijke ziel waart nog rondt in je kamer voordat het terug treedt in je lichaam. En wanneer je bewustzijn terug komt in je lichaam ervaar je nog de energie van de ziel. Tussen het Astraal terug komen, het terugkerend bewustzijn zit een moment van ‘stilte’. In mijn beleving is dat in werkelijkheid maximaal 0,5 seconden. De tijd van verkramping ervaar je echter altijd veel langer. Een beetje zoals in die film Inception.

Van een van deze dromen (of nachtmerrie) heb ik een filmpje gemaakt. Het staat op mijn website.
http://www.jeroenymus.nl/news/belial-oorsprong-van-het-kwaad/
https://www.youtube.com/watch?v=44FF8dFBUac

Kijk maar eens. Ik denk dat je dus niet angstig hoeft te zijn voor je (lucide) dromen en/of Astrale dromen.

Groetjes en succes.

Aagje

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat er veel dingen bij staan waar ik mij in herken en waar ik zeker iets mee kan. Er is op het moment enorm veel gaande in mijn leven, emotionele maar ook fysieke blokkades of misschien is turbulentie een beter woord. Alles in mijn leven loopt elke anders dan ik had verwacht of soms verwacht ik helemaal niets en ervaar ik de sleur waarin nabijheid van de natuur geen plaats vind. Juist op die momenten word ik wakker geschud en worden mijn mentaliteit en emotionele grenzen getest. Deze veranderingen zijn ook duidelijk zichtbaar in mijn dromen.

Bedankt voor de reacties en bekijk ook gerust mijn andere posts in het forum. Gr, Aagje