Kaarten van vandaag

Gestart door Grijze man, april 03, 2016, 13:05:24 PM

Grijze man

Kelken ridder
De wereld
Pentakels 9

Mag je best blij mee zijn met zulke kaarten vind ik :)

Ontspan maar, er komt een nieuwe start die door een gelukje mogelijk wordt.

Pentakels 9 zat ook al in mijn recente Keltisch Kruis als komende invloed, klopt mooi.

Astarte

Dat zijn inderdaad mooie kaarten. Vooral de wereld. Heb je misschien vandaag iets afgerond en ga je met iets nieuws beginnen? In ieder geval met Pentakels 9 kun je naar mijn mening genieten van je prestatie. Ik hoop dat je iets aan mijn commentaar hebt, ik ben pas nieuw op het Tarot gebied en moet nog veel leren. Vertel morgen hoe je dag gegaan is.

Grijze man

Hallo Astarte,

Dank voor je commentaar, ik ben zelf ook nog aan het leren hoor. De kunst is een beetje om het verhaal te vinden dat de kaarten samen vertellen, is het nog niet duidelijk genoeg dan kan je bij elke losse kaart een tweede neerleggen ter duiding. Let wel, die tweede kaart geeft dan uitleg aan de eerste, de betekenis moet dus gerelateerd worden naar de kaart waar je duiding op zoekt in zo'n geval.

De Kelken ridder legde ik als inzichtkaart voor vandaag en het ontspannen van de kelken ridder dat zit ook wel goed vandaag. Mijn vrouw is bij een vriendin op bezoek en ik hang thuis rond terwijl de kinderen aan het spelen zijn boven. Met een beetje geluk vanmiddag nog de Formule 1 kijken, misschien wat voetbal, lekker rustig dagje zo :)

Terwijl ik naar de kelken ridder keek en erover nadacht en de kaarten nog even doorschudde viel de wereld uit het pak. Toen die erbij lag veranderde die kelken ridder van een ontspannen dagje vandaag naar "je kunt ontspannen omdat de wereld eraan komt" Nu is de wereld vrij breed dus nog een kaart bewust bij gelegd of ik hier iets voor moet doen of beseffen en dat was dezelfde pentakels 9 die ik onlangs in mijn keltisch kruis had als komende invloed.
Een gelukje dat nieuwe kansen biedt terwijl ik kan ontspannen

Astarte

Ik lees dat je van de formule 1 houdt. Misschien kun je eens voor de toppers een kaart leggen en kijken wie wint. Altijd leuk om eens te doen. Kaarten die er gewoon uitvallen zijn extra belangrijk. De wereld is een mooie kaart.

Gabriëlla

Deze dag is voor ontspanning en bezinning, misschien ook nog wel een kleine periode erna. Maar dan beginnen de grote(re)veranderingen!

GABRIELLA

Grijze man

Vandaag kelken Koning en staven 8

Geert

kelken Koning en staven 8: Verwacht je iets? Veranderingen?
Er is iets onderweg dat met veranderingen te maken heeft, waar jij heer en meester over bent.

Grijze man

Nee, ik verwacht niets, de kaarten geven mij al een tijdje aan dat er veel verandering aankomt, nog even geduld voor het zich openbaart denk ik.

Gabriëlla

De Wereld, vooral met Pentakels 9 erbij, zegt mij dat je nu nog in een afrondingsfase zit. Je rondt in hoofdzaak dingen voor jezelf af want zowel de Bekers Ridder als Pentakels 9 zijn erg naar binnen gericht. Er wordt nu een beroep gedaan op je Eigen Wijsheid om je voor te bereiden op de volgende fase.

Een geschenk en/of geld van een vriend?

GABRIELLA

Grijze man

Kelken koning, daar is ie weer.
De dwaas geeft extra duiding
en de Dood viel daarna nog uit het pak

Gabriëlla

Zie die stenen troon waar Kelken Koning op zit! Die stenen troon drijft op het water, wat aangeeft dat hij (jij dus) momenteel moeilijk bij zijn emoties kan. Ik meen een soort van onderliggende gevoelens van agressie waar te nemen.
De Dwaas geeft aan dat je jezelf als het ware tot een onbeschreven blad moet gaan maken en eens helemaal naar jezelf terug moet. Ik denk dat je daar zelfs niet meer onderuit kan (De Dood) het lot zal zelf beslissingen nemen als jij ze niet neemt.

Vraagjes Grijze Man,

-Waarvan moet je je afkeren teneinde vrij te zijn?
-Welke angst overvalt jou elke keer?
-Wat houdt voor jou de moedige sprong voorwaarts naar het nieuwe in?
-Wat zegt je hart?

GABRIELLA

Grijze man

Hallo Gabriella,

Ik ben bang dat je op een vereerd spoor terecht bent gekomen, in een vorige post zat je ook al op het spoor van angst maar dit weet ik echt niet te plaatsen.
Naar mijn gevoel zit ik nog steeds in de fase van relatieve rust voordat de veranderingen komen, misschien voorzie je een situatie die nog moet komen of misschien heb je ergens een verkeerde lading aan een kaart gegeven.

Wat wel klopt is dat ik momenteel vrij ver bij mijn emotie vandaan zit, dit is echter niet zozeer een gevoel van er niet bij kunnen maar meer een gevoel van rustig op afstand bekijken zonder de emotie teveel te voelen erbij. Ik zit in zo'n fase in mijn leven waar ik werkelijk niet zou weten wat ik moet wensen. Ik verkeer in een staat van tevreden doorkabbelen, heb even geen wensen of behoeften, geen behoefte aan dynamiek, neem even mijn rust, ook emotioneel.

In mijn kaarten zit de kelken koning niet op een troon maar aan een eettafel en is hij iemand die geniet van de overdaad die hij heeft verdiend met zijn zakelijke wijsheid, een succesvol zakenman die graag goede adviezen geeft en dan het liefst niet in een zakelijke maar in een sociale omgeving. De Dwaas is bij mij een kaart die staat voor het begin van een nieuwe cyclus, een frisse start, het vieren van een nieuw begin door uitbundig te feesten en te dansen. De dood staat, net als bij jou, voor een grote transformatie en is in lijn met de nieuwe start.

Ik weet niet of ik mij opstel als de kelken koning en daardoor een frisse start kan maken in mijn werk of dat ik de kelken koning als adviseur ga ontmoeten die mij de ogen opent voor een nieuwe start..afwachten maar :)

Gabriëlla

Een frisse start maken dus met wat die Kelken Koning allemaal onder zijn troon heeft. Ook bij jou zal dit geheim onthuld worden ;D

En ik hoef niet vereerd te worden hoor! Maar dat wist je waarschijnlijk al!

Ik voel slechts onderliggende emoties.

GABRIELLA