Mijn onverklaarbare gevoelens

Gestart door Gabriëlla, april 01, 2016, 18:32:52 PM

Gabriëlla

Eigenlijk is de titel van de legging Mijn Onverklaarbare Wens. Toch vind ik de term gevoelens beter bij mij passen. Er komen ineens heel veel oude maar ook nieuwe gevoelens in mij op. Dit komt o.a doordat anderen mij (on) bewust spiegels voorhouden. Ik ben benieuwd uit wat voor een bron deze gevoelens komen en vooral naar jullie feedback natuurlijk!

1. Mijn gevoelens: De Wereld
2. Waarom heb ik deze gevoelens: De Gehangene
3. Uit welke gebieden van mijn bestaan komt dit: Zwaarden 2
4. Wat wil ik daarmee: Het Rad van Fortuin
5. Hoe zal het met mij gaan als die wil bereikt is: De Dwaas
6. Kan ik dat ook anders beleven: De Dood
7. Toekomst/uitkomst: Pentakels 4

Raar maar waar maar gelet op Pentakels 4 in combinatie met veel kaarten van deze legging, heb ik het idee dit dit niet eens zozeer op mijn gevoel slaat maar op de aardse werkelijkheid. Geen kwestie van die aardse werkelijkheid wel/niet willen accepteren maar meer van niet weten hoe ik ermee moet omgaan. (Mede) hierdoor het idee dat ik vastzit of vast kom te zitten terwijl ik dat helemaal niet wil (Het Rad van Fortuin).
Ik wil duidelijk weg van dat (gevoel van) vastzitten (De Dwaas). De Dood maar ook Pentakels 4 geeft voor mij aan dat ik misschien wel het roer helemaal moet omgooien en een totaal andere weg in moet slaan. Ik zal dan mijn zekerheden moeten opgeven. Ik denk zelfs dat dit, gelet op Pentakels 4 noodzakelijk kan zijn daar ik anders in de toekomst een stuk minder gelukkig word.
Ik zal ook voor mezelf heel goed moeten afstrepen wat ik wel en niet wil! De Gehangene lijkt de legging te domineren.

GABRIELLA

hatsjepsoet

Ik vind vooral de Wereld interessant, Gabriëlla. Alsof de wereld aan je voeten ligt, jij vol potentie zit, vol energie en ideeën.
De bron is de Gehangene. Hoe zou ik dat moeten zien, vraag ik me af. Je hebt onlangs wat verteld over jezelf. Er zijn meerdere teleurstellingen geweest. Hierdoor stond je leven wat meer stil maar je bent ook met nieuwe zaken gestart waar je volgens mij veel uithaalt.
De Dwaas heb ik altijd vooral een luchtige, frivole kaart gevonden. Niets deert hem, gewoon vrolijk door het leven. Heerlijk om zo te zijn maar let op de grenzen naar de afgrond. Staan ze voor je eigen grenzen?
Pentakels 4 snap ik niet goed hierin want dat vind ik een kaart waarbij je erg vasthoudt aan wat er is maar vooral krampachtig. Dat loslaten om de "wijde wereld" in te gaan?

Gabriëlla

Ik denk dat de bron van de Gehangene is, dat ik nu nog (teveel) aan zekerheden hang, vooral aan wat ik in de loop der jaren heb opgebouwd. Ik wil die spreekwoordelijke wijde wereld in maar weet nog niet welk pad ik als eerste zal inslaan. Het moeten loslaten plus de overgang naar het nieuwe geeft die onzekerheid van De Gehangene weer.
De Dwaas staat in ieder geval voor goed naar jezelf luisteren en blijkbaar schiet ik hier nu nog (wat) in tekort. Over die grenzen die naar de afgrond leiden zal ik in ieder geval wel even nadenken. Deze kaart geeft ook aan dat er afgerekend moet worden met oude angsten.
Ik haal inderdaad wel veel uit nieuwe zaken! Dat is dan het enige waar ik niet over in zit :)

GABRIELLA

Grijze man

Je voelt op dit moment de beloning van een goede samenwerkin. Dit is niet vanzelf gegaan, je hebt de samenwerking op een andere manier moeten bekijken voordat deze beloning kwam. Een moeilijke start die met wat andere inzichten is omgezet naar een goede samenwerking die nu vruchten afwerpt.

Je hoopt dat je kansen ten goede zijn gekeerd en dat je een nieuwe start kunt gaan maken.
En je kunt dit ook beleven als een verandering in jou, waardevolle les.
Het heeft ertoe geleid dat je minder goed van vertrouwen bent geworden, voorzichtiger, verstandiger, hoe je het noemen wilt :)

Deze samenwerking heeft je een hoop gebracht als ik het zo zie, het lijkt alsof je een hoop hebt geleerd ervan. Hebben we die nieuwe start voor jou ook al niet in een eerdere legging gezien? Komt mij bekend voor.

- bewerkt - even opgezocht, ja inderdaad, jouw vorige legging daar ging het ook al om die samenwerking.
Je wilde graag een samenwerking, een partnerschap waar beiden sterker van werden maar dat was niet in evenwicht en daarom moest je afscheid nemen de dominante factor die overheerste.  vertrouwen in eigen kunnen, obstakels ontmoeten die je met je kunde en volharding kon doorstaan, er wacht je rust, harmonie en welvaart.. redelijk in lijn met je kaarten van nu :)

Gabriëlla

Het valt me inderdaad op dat men ineens veel meer vertrouwen in mij heeft. Ik heb het idee dat ik deze, waarschijnlijk laatste ambtstermijn (om het zo maar eens te zeggen) is bedoeld om nog meer/andere nieuwe dingen te leren. Al weet ik echt nog niet wat. Ik merk ook dat e.e.a bij mij gaat veranderen ja, zij het op een ongrijpbare manier. Vandaar deze legging dus, waarvan ik de oorspronkelijke  titel bewust heb veranderd.

Die nieuwe start die wij al eerder hebben gezien komt nu stukken dichterbij. Zo voelt het voor mij althans! Een stap dichter bij die harmonie, rust en welvaart! Al hoewel dat laatste een beetje langer op zich laat wachten dan ik wil :D Maar dat is bij de meeste mensen zo denk ik.

Zoals je waarschijnlijk ook bewerkt en opgezocht hebt, heb ik een aantal nieuwe dingen voor mezelf opgestart. Ik ben zeer benieuwd naar wat mij dat in de toekomst brengt. Mede hierom wilde ik deze legging ook doen.

Bedankt voor je feedback Grijze Man!

GABRIELLA