Een gesprek over het Universum en Elektriciteit.

Gestart door jeroenymus, maart 19, 2016, 12:59:37 PM

jeroenymus

Beste forumleden,
Dit is een vreemde droom die ik afgelopen eind januari had.

Ik ben ergens in een groot klaslokaal van een oud groot gebouw. Dat zie ik aan de hoge plafonds binnen het lokaal. Ik ben in de ruimte met een man van middelbare leeftijd. Hij is wat kalend op het voorhoofd. Er zit nog een man naast hem. We zitten voorin het lokaal bij een tafel. Ik aan de ene zijde en hun aan de andere zijde. We praten over allerlei zaken. Dan hebben we het ineens over het Universum. Ik zei letterlijk tegen de man “sorry, maar ik denk gewoon dat er meerdere Universum(s) zijn, of er een multiversum is”. De man zei terug “Aha zo, jij denkt dat en ik weet het zeker” Hij vervolgde dat dat kwam door het faseverschil wat we ook kennen uit de natuurkunde bij bijvoorbeeld het 3 fase stroomnet. “Tussen de verschillende potentialen zit een klein verschil in tijd om het potentiaal zelf mogelijk te maken”. “Als het faseverschil er niet was kon het potentiaalverschil, en dus het spanningsverschil zelf er ook niet zijn”. De andere man zei “Met andere woorden elektriciteit zou dan niet mogelijk zijn geweest”. Ik zei vervolgens “er zijn vele die het aannemelijk vinden dat er een multiversum is” en  “dus zoals het bij het 3-fasen net zit, zo zit het ook bij het Multiversum”. “Ja”, zei de man. “Maar dan niet met de beperking van 3”. “Dankzij het faseverschil van maximaal 0,5 seconden kan ons Universum bestaan ten op zichtte van het voorgaande en het volgende Universum. De man keek mij vervolgens betekenisloos aan, alsof het de normaalste zaak voor hem was waarover hij sprak.

In de werkelijkheid ben ik momenteel veel met onderzoek bezig waarbij ik de fysica (natuur) probeer te koppelen aan het spirituele, de metafysica (na de natuur). Een beetje zoals Immanuel Kant met rationalisme en empirisme deed. Het is op zich dus niet vreemd dat ik dromen heb met deze inhoud. Echter wat deze droom wel kenmerkt voor mijzelf, is de abstractheid van de getallen die worden genoemd. De 3 van fasen en de 0,5 seconden. Ik droom namelijk haast nooit over abstracte zaken. En zeker niet wanneer de dromen ook absolute getallen bevat.
Ik ben benieuwd naar wat jullie eruit opmaken.

Gabriëlla

Elektriciteit staat in een droom voor spirituele, in dit geval ook scheppingskracht (3). In dit geval gaat het denk ik om de kracht om op dit vlak te vernieuwen.
De man van middelbare leeftijd is wat kalend schrijf je, die andere man ook? Het feit dat die man van middelbare leeftijd wat kalend is, zegt mij dat zijn vermogen tot vernieuwing wat is afgenomen of gaat afnemen. Kan daar de beperking van 3 in zitten? Of gaat dit indirect over het bevattingsvermogen van mensen in zijn algemeenheid (universum)?

Een klaslokaal zegt overigens ook iets over de rol die mensen in groepen innemen of hebben ingenomen. Dat oude gebouw, kan dat op een 'oude' ziel duiden en zo ja van wie? Van die kalende man en/of die man die naast hem zit of van alle drie?
Met oud bedoel ik overigens beslist niet ouderwets of truttig, hoe je het ook noemen wil!

GABRIELLA

jeroenymus

Hoi Gabriella,
Dankje voor je reactie.

De andere man had geen kalend voorhoofd, althans het werd niet benadrukt dus ik denk het niet. De beperking van 3 bedoelde hij in de droom meer verwijzend naar het 3 fasen stroomnet. Dat dit er slechts 3 zijn en het multiversum er dus ontelbaar veel zijn. En als ‘iets’ ontelbaar is, is het natuurlijk niet te bevatten. Althans zo begrijp ik het zelf.
Bij een enkelvoudig potentiaal heb je slechts de kracht van 1. Bij een 3 fasen net wordt de turbine als cirkel in 3 vlakken van ieder 120 graden (samen de perfecte cirkel van 360 graden) opgesteld. Ieder potentiaal wordt dan een factor van √3 vermenigvuldigd, wat een dus veel groter vermogen oplevert, terwijl de leidingen van dezelfde dikte blijven.
Check voor meer uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Driefasenspanning

M.a.w. hij gebruikte de uitleg van het stroomnet als metafoor hoe het multiversum werkt. En dus als bewijs voor het bestaan van een multiversum .i.p.v. slechts één Universum. Waarbij de cirkel niet in slechts in 3 vlakken is onderverdeeld. Nee, in ontelbaar verschillende andere vlakken die op zichzelf ook cirkels vormen. Een spiegel die in een andere spiegel reflecteert.
Dus of de 3 hier ook een opzichzelfstaande betekenis heeft durf ik niet te zeggen.
Ik ben overigens wel van mening dat de puur wetenschappelijke route die mens nu bewandelt, ons niet veel verder zal brengen dan wat het tot nu toe heeft gedaan. Met andere woorden misschien is wat vernieuwing daar wel op zijn plaats.

Gabriëlla

Hoi Jeroenymus,

Ik geloof je toch wel aangaande je uitleg want als het op natuur, wis en scheikunde aankomt scoor ik nogal beneden gemiddeld :) Dat is altijd al zo geweest dus het zal niet meer weggaan ook. Een onontkoombaar 'lot'.

Voor mij is het universum een niet te bevatten groots iets waarin alles kan en het ons waarschijnlijk nog zeer zal verbazen.

Dan vraag ik me nog wel af wat dat oude schoolgebouw met deze droom te maken heeft. Daar heb je nog geen feedback op gegeven.

Maar wat je zegt over de wetenschappelijke en tegenwoordig ook veelal de materiële route, kijk dan maar eens naar de gezondheidszorg en onze rationalistische genezingsvisie uit de zeventiene eeuw! Dan zie je hoe de door jou en mij genoemde routes niet of onvoldoende werken.
Kan het misschien zijn dat hier die drie ook voor staat?

GABRIELLA