Hallo Allemaal,
ik heb gisteren een droom gehad, dat mij heel erg bezighoudt.
Ik ben bij mijn zus op bezoek, in haar nieuwe huis. Het was groot, heel veel licht, met kersenhouten afwerking, witte inrichting. We kletsen weer helemaal bij. Op een gegeven moment zak ik inelkaar, alsof ik moest flauwvallen, maar dat gebeurde niet, want ik was bij en ik dacht nog in mijn droom: hé, zou ik nu niet buiten bewustzijn moeten zijn? Ik blijf er niet bij stil staan. Ik lig op de grond en heb het gevoel dat ik moet blijven liggen, ik heb niet voldoende energie om op te staan. Ik realiseer mij dat ik vlak bij een bed lig, op best hoog tapijt, bijna wit. Ik kijk wat rond (al liggend) en zie opeens gouden sieraden. Voornamelijk oorbellen en kettingen (ook 1 halsketting met een kruis). Het blonk allemaal alsof het nieuw was of zojuist gepoetst. Ik denk: mijn zus haar sieraden poetsen? wat een grap! Ik denk mijn eigen oorbellen te herkennen, en wellicht heb ik die laten vallen nadat ik andere aan had gedaan. Wanneer ik ze vastpak echter, merk ik dat ze helemaal niet van mij zijn, maar van mijn zus. Ze zijn ook groter en veel mooier dan die van mij. In plaats van mijn oorbellen in de vorm van een heel klein muntje, zie ik twee grote rozeknoppen, waarvan de blaadjes helemaal bewerkt zijn. Duidelijk handwerk. Vol bewondering bekijk ik ze, en realiseer mij dat ik ze nooit gezien heb. Maar dat is niet verbazingwekkend, tenslotte woon ik in het buitenland dus zie haar niet zo vaak als ik zou willen. Ik vraag haar ernaar en ze doet een beetje vaag, maar geeft mij het gevoel alsof haar sieraden ook mijn sieraden zijn, dus als ik ze aan wil, kan dat. En hier lijkt het op te houden... Even later ben ik buiten (denk ik) en ik merk dat ik niets zie. Probeer mijn ogen open te doen en voor mijn gevoel heb ik dat ook gedaan, maar zie niets, alleen alsof ik een wit scherm aanstaar. Ik besef dat ik "blind" ben. Ik ga op mijn knieen en smeek God om mij te laten weten of ik ook inderdaad blind ben. Opeens gaan mijn oogleden een heel klein beetje open en tussen mijn wimpers door zag ik weer van alles. Schijnbaar deed ik niet hard genoeg mijn best om mijn oogleden van elkaar te krijgen, want ze waren een beetje vastgeplakt, dus met wat warm water kreeg ik ze open. Nu weet ik dat dit laatste zou kunnen betekenen dat ik niet wil zien wat er precies is, ik moet mijn ogen openen om de realiteit te kunnen zien zoals het is. Maar de sieraden? Mijn zus, nieuwe huis enz enz? Heeft er iemand ideeen? Ben benieuwd!
Alvast dank voor jullie inzet.
Selene