Het Paard en de lange Vrouw

Gestart door jeroenymus, maart 13, 2016, 13:12:32 PM

jeroenymus

Beste mensen,

Hieronder wederom een droom waarin een dier een (hoofd)rol opeist, welke ik twee jaar gelden had. Voorlopig even de laatste droom met dieren erin die ik plaats.

Ik loop op een heuvel en het is prachtig mooi zonnig weer. De heuvel is bedekt met een mooi grasveld waar hier en daar ook bomen tussen staan. Er lopen ook allerlei (mij onbekende) mensen door elkaar. Op een gegeven moment ben ik bijna bij de top van de heuvel wanneer ik een prachtig mooi wit paard aan zie komen lopen. Het paard kijkt mij aan en blijft mij aanstaren. Iemand loopt ook naast mij maar diegene heb ik niet herkend. Maar wanneer we het paard bijna kruisen zeg ik tegen diegene “moet je kijken wat een mooi wit paard zeg”. Opdat moment wanneer we doorlopen, en ik naar het paard blijf kijken, begint het paard te veranderen. Het veranderd langzaam naar een hele lange vrouw van zeker wel 3 meter lang. De vrouw had ook heel lang, echt spierwit haar. Met een buitenmenselijke verhouding van lange armen en benen. Ze had ook diepliggende en grote ogen. Ik was verbaasd en dacht te hallucineren. Op het moment dat ik me wilde verontschuldigen lachte de lange vrouw en zei tegen mij “dankje voor het compliment jonge man!”. Ik snapte nu dat ik dus niemand beledigd had maar ik voelde ineens diepe nederigheid voor het majestueuze gestalte van de vrouw van wel 3 meter.

De ander mensen in de droom kon ik allemaal niet. In de droom dacht ik te hallucineren toen ik het paard zag veranderen in de vrouw, dus wellicht was het toch een lucide droom. Ik wilde mij verontschuldigen omdat ik zag dat het paard een vrouw was en haar dus voor paard had aangezien. Ik hield een positief gevoel over aan de droom. De vrouw kwam op mij over als een buitenaards wezen want ze was zo lang met een voor de mens onnatuurlijke verhouding van ledematen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan maken. :)
Jeroenymus

Vlinder

Mooie droom, en brengt een gelukzalig gevoel met zich mee.
Ik zelf heb een zelfde soort droom gehad, maar dan anders natuurlijk.
iedereen heeft nl zijn eigen droomsymbolen en perioden waarin hij of zij ze droomt.

Ik had voorafgaande periode voor de droom iemand verloren en zat eigenlijk nog in een rouwperiode, de droom ging dus duidelijk over iemand anders.

Ik weet niet wat er in jou leven speelde dus kan ik er niets van zeggen,
behalve dat een wit paard, duid op geluk, gelukkige omstandigheden en voorspoed, de vrouw heeft wrs met jouw eigen vrouwelijke kant te maken, en de lengte  van de vrouw met het boven jezelf uitgestegen  zijn  mbt tot innerlijke groei.
De combinatie, is gusntig, je bevond je in een goede periode of die diende zich aan.

Zou graag weten hoe jij zelf aan hebt gekeken tegen deze droom.
In ieder geval een om niet te vergeten, zo als ik die van mij nooit vergeet  ;D

Gr Vlinder

Gabriëlla

Paarden staan in dromen voor zeer sterke energieën. Een wit paard duidt juist op sterke, spirituele energieën!! Het zonnige weer plus dat mooie groene gras zegt mij dat er hier een groot potentieel in schuilt. Bomen geven aan hoe en soms waar je in het leven staat.
Ik denk ook dat je een lucide droom hebt gehad. Toch is ook deze niet zonder betekenis. Ik krijg het gevoel dat je langzaamaan toch beetje bij beetje contact gaat maken met je dierlijke kant, waar wij het al eerder over gehad hebben. Je bent denk ik ook al een beetje begonnen met het werken aan die onderdrukte gevoelens die volwassenen jou vroeger gaven. Je begint ook veel andere mogelijkheden van jezelf te zien en ik denk ook dat je een gezond leven tegemoet gaat met enige veranderingen. Hoe meer je het verleden loslaat, hoe eerder en sneller het nieuwe komt.

Op de een of andere manier krijg ik ook het gevoel dat die grote vrouw ook iets over jouw of een toekomstige vrouw kan zeggen.
Een zeer fitte (lang haar) sterke vrouw (grote lichaam) die sterk spiritueel is ingesteld (kleur haar). Mogelijk een nogal eigenzinnige vrouw maar dan voornamelijk in positieve zin. Ik heb het gevoel dat je haar onverwachts ontmoet.

GABRIELLA

jeroenymus

Dank voor jullie mooie uitleg.

Zelf had ik dus een zeer bevredigend gevoel overgehouden.
Ik zelf beschouw het als een buitenaards wezen. Maar je zou het derhalve net zo goed als spiritueel (vrouwelijke) entiteit kunnen beschouwen. Ik kreeg een ieder geval een diep gevoel van nederigheid toen het gestalte op mij af kwam lopen. Het kippenvelgevoel dat je ook misschien weleens hebt wanneer je in trance bent en/of bidt. Ik zelf bid over het algemeen nooit, ben niet gelovig opgevoed. Maar ik erken dat religieus getinte beelden en gebeurtenissen de laatste jaren vaak een diepere indruk op mij achterlaten dan voorheen. Tot nu toe beschouwde ik mijzelf, en wellicht nog steeds,  als agnostisch. Ik denk dat het namelijk niet mogelijk is om met de beperkte menselijke middelen van taal en begrip, de Goddelijke en/of hogere Eeuwigheid te kennen. Evenwel beschouw ik dus wel de aanwezigheid van die mogelijkheid. Iets anders als een atheïst of een theist dus. Die respectievelijk het bestaan in een Almachtige Opperwezen pertinent afwijst, of juist het bestaan van één of meer Goden aanneemt.  In die zin voel ik mij verwant met de Deense filosoof Søren Kierkegaard.
In ieder geval dank voor de uitleg.