Auteur Topic: zolder  (gelezen 2343 keer)

Vlinder

• Gast
zolder
« Gepost op: maart 11, 2016, 23:24:11 pm »
Ik ben mijn mooie grote ruime zolder aan het inrichten.
Ik ga hier wonen met mijn lief
Achter de trap aan de achterkant ruim ik het slaapgedeelte in.
Ik zie geen details maar het is gevoelsmatig gezellig, warme kleuren en helemaal naar mijn zin.
Een schoonzus van mij brengt iets voor me naar boven, ik denk dat het een spiegel is, maar zie het niet.
Ik zie haar de trap op komen en van beneden komt warm licht, soort zonnestralen.
Daarna geef ik een rondleiding  aan verschillende mensen die ik niet zie maar er wel zijn.
Als je  voorin op zolder staat, is rechts de trap, links een wand mef een groot rek, het iseen soort tentoonstelling van kunstwerken, ik laat het zien, er is ook een deel of plank die ik gebruik voor mijn kunst in de stellage.
mijn "kunst" is helemaal blauw...indigoblauw...
ik hoor waarderende opmerkingen...

Vlinder

jeroenymus

• Gast
Re: zolder
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2016, 12:09:42 pm »
Hallo Vlinder,
Ik zal eens een poging doen om de droom te duiden.

In dromen kunnen kamers en vertrekken onze persoonlijkheid of begripsniveau beschrijven. Zo staat de zolder natuurlijk voor onze hogere idealen. De boven(ste) verdieping duidt vaak op geestelijke of spirituele eigenschappen. De trap is vaak een indicatie voor de stappen die we moeten ondernemen om een doel te bereiken.
De mensen die in de droom verschijnen, geven vaak een eigenschap weer die zij in de werkelijkheid ook bezitten. De dromer geeft ze een rol in het eigen toneelstuk om een bepaalde eigenschap te benadrukken. Wellicht is uw schoonzus op een bepaalde (spirituele) manier bezig waarin u ook interesse hebt of meedeelt. U had immers het gevoel dat ze een spiegel meebracht maar zag de spiegel niet.  En in dromen wijst de spiegel op zelfverwezenlijking. Als een manier om onszelf op een diepere manier te begrijpen, kunnen we in het echte leven een gesprek voeren met het eigen spiegelbeeld. Ook de zonnestralen die zij meeneemt duidt in uw droom hierop. In spirituele zin duidt (Zon)Licht op de manifestatie van de Goddelijkheid, waarheid of directe kennis.

Vervolgens droomt u over een rondleiding op een tentoonstelling voor kunstwerken. Uw eigen kunstwerken zijn ‘helemaal’ blauw gekleurd.

Een tentoonstelling kan tweeledig zijn. Wanneer we zelf worden tentoongesteld kan het zijn dat onze ideeën in twijfel worden getrokken. We wanneer we zelf een tentoonstelling bezoeken krijgen we nieuwe ideeën voorgeschoteld. Maar in uw droom geeft U een rondleiding op de tentoonstelling.
Misschien een beetje van beide?
Uw eigen kunstwerken zijn in de droom blauw gekleurd. Het is de kleur van ontspanning, slaap en vredigheid en de belangrijkste helende kleur van de Hemel. Ook dit aspect bevestigd dat u eigenlijk een heel spiritueel getinte droom heeft gehad.

Verder valt mij op aan de droombeschrijving dat u nauwkeurig de omgeving beschrijft. Zelf heb ik dat ook met veel dromen. Let u in de werkelijkheid goed op de details in uw omgeving? De dieper liggende onderlinge verbanden die meestal niet zichtbaar zijn aan de oppervlakte?

Ik hoop dat u iets kunt met deze duiding.

Vlinder

• Gast
Re: zolder
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2016, 12:29:47 pm »
Dank je wel voor deze mooie duiding van de droom, Jeroenymus.
Heerlijk als iemand mee kijkt.
Als ik mijn dromen onthou en ze na kan vertellen hebben ze vrijwel altijd een boodschap voor mij,
zo ook deze.

Jouw woorden beaam ik, en deze droom geeft mij vertrouwen op de juiste weg te zijn.
Klein detail van het bed wat aan het begin van de droom ook belangrijk lijkt 
heeft vlg mij met mijn intimiteit te maken en diepere lagen die aangeraakt worden.
Ik heb het idee, dat het aanwezig zijn van mensen die ik verder niet kan zien
misschien te maken heeft met het feit dat ik eindelijk losgelaten heb dat het er niet meer toe doet wat anderen van mij vinden, en de juiste mensen op mijn pad verschijnen.
Bedankt voor je uitleg over de traptreden die stappen zijn die genomen moeten worden.

Dank je wel

Ps Ja ik ik observeer en zie de details in mijn leven.
Ik zie veel verbanden :D
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2016, 13:14:55 pm door Vlinder »