Droom: De Zwanen en de Waterlelies

Gestart door jeroenymus, maart 11, 2016, 18:39:02 PM

jeroenymus

Zoals ik al zei heb ik regelmatig dromen waarin dieren voorkomen. Deze had ik niet veel later dan de droom met de Gorilla, de Aap, de Leeuw en de Beer. Van het droombeeld heb ik tevens een foto gemaakt.

Ik ben aan het zwemmen in een meer in een gebied, welke ik het best kan omschrijven als het Amazone gebied in Zuid-Amerika. Ik zie ook overal prachtige maar ook heel grote waterlelies in het water. Het is ook heel mooi weer, maar ook erg warm en vochtig. Ik zie hier en daar ook andere mensen zwemmen. Deze herken ik niet. Ik probeer ze aan te spreken, maar ze lijken mij niet te begrijpen of te zien want ze zwemmen stug door. Om dit op een andere manier te proberen bedenk ik mij om het water uit gaan. Maar dit lukt niet want ik probeer de oever te bereiken maar geraak er maar niet. Dan besef ik ineens ook dat ik droom. Ik besluit mij om te draaien en ook gewoon door te zwemmen. Maar dan duiken er ineens twee Zwanen vlak voor mij op. Een jonge (kleine) en een oude (grotere) zwaan versperde mij feitelijk de zwemweg. Ik probeerde om ze heen te zwemmen en op gegeven moment zelfs achteruit te zwemmen. Maar ze achtervolgde mij overal. De kleine Zwaan probeerde mij hier en daar ook te bijten, maar niet hard (net zoals op de manier wanneer ze uit je hand eten).

foto: http://files.jeroenymus.webnode.nl/200001007-0af100be93/Dreams%202015-09-09%20De%20Zwanen%20en%20de%20waterlelie-s.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie uitleg.

Gabriëlla

Dat meer zegt mij dat je in een dijk van een bewustzijnsproces bent, in ieder geval binnenkort komt. Die mensen die erin zwemmen negeren jou omdat je zelf antwoorden moet zien te vinden. Je hebt of krijgt een mooie kans om jezelf opnieuw te doorgronden en jezelf ook met andere ogen te gaan zien.
Je zult op een gegeven moment wel wat ondersteuning krijgen (vochtige lucht) maar het meeste moet je toch zelf doen (hete zon).

Die grote zwaan stelt jouw ziel voor. Dat kleintje zal je in je hand pikken om je te waarschuwen als je per ongeluk een verkeerde keus maakt of het misschien juist nalaat om een keus te maken. Ik sluit niet uit dat het laatste misschien nog het meest waar is. Als je de boodschap hebt begrepen dan mag je naar de oever. Zo voelt dat voor mij maar dat is natuurlijk mijn perceptie.

Durf jezelf aan te raken (kleine zwaan), alles van jezelf te accepteren wat jij in je ziel vindt. De leuke en mooie kanten van jezelf maar ook de minder mooie. Omarm deze en ga de weg op die je moet gaan. Laat je dus niet meer leiden door het verleden.

GABRIELLA

jeroenymus

Dankje voor de uitleg. Ik ben benieuwd naar de keuze(n) die ik al/dan niet moet maken. Altijd leuk om eens de visie of lezing over jezelf van iemand anders te horen. Dat andere mensen mij niet horen of stoïcijns doorlopen is iets wat in andere dromen ook wel eens voorkomt bij me. Dat zijn meestal dan dromen dat ik voor een bepaald gevaar wil waarschuwen. Bijvoorbeeld een brand of een storm of iets dergelijks.

Gabriëlla

Dank je jeroenymus,

Ik ben ook benieuwd naar hoe je verder gaat. Deze droom geeft naar mijn gevoel aan dat je meer contact met je ziel moet maken. Dat je op een gegeven moment door 'boven' gedwongen wordt om opnieuw te voelen. Als dat proces al een tijd(je)speelt en je bewustzijn is vergroot, dan mag je denk ik dat meer uit en kom je op een andere bestemming aan. Of op dezelfde bestemming maar met een andere opdracht.

GABRIELLA