Je volgt een opleiding cultuurwetenschappen met filosofie en je voelt een drang om een essay te schrijven. Gelet op zowel die leeuw als de beer in je droom, krijg ik sterk het gevoel dat jij het via deze weg nog heel ver gaat schoppen. Ik voel ineens een verband tussen dat onzichtbare plafond en wat jij over kwantumfysica schrijft. Kan ik even niet goed plaatsen. Om te voorkomen dat ik onzin schrijf, laat ik dit even rusten.
Je wilt niet 'betweterig' overkomen schrijf je. Werd je als kind vaak zo gezien?? Apen in dromen symboliseren iemands kinderlijke speelse kant. Is die kant van jou in je kindertijd onderdruk door volwassenen en/of kinderen die jou eigenwijs vonden?
Ik krijg ineens een beeld van een juffrouw? die heel aardig tegen je doet maar niet is wat ze lijkt. Onder haar aardigheid probeert ze je een soort van te 'temmen'. Als het juist is wat ik voel, kan het dan zijn dat zij jouw kwantumbrein (om het dan zo maar eens te stellen) een soort van bedreigend voor haarzelf vond? Was ze bang dat jij haar doorzag (de aap die de slang z'n hoofd eraf mept). Heeft ze je op slinkse wijze je mond gesnoerd?
Jij bent heel analytisch valt me aan je tekst op. Dit is er denk ik mede de oorzaak van dat jij slecht tegen door elkaar gepraat kunt en inderdaad vooral elkaar op grove wijze onderbreken. Je hebt volgens mij ook een no-nonsense kant die op de een of andere manier moeilijk met je analytisch vermogen kunt verenigen.
Hoewel ik stronteigenwijs kan zijn

, wil ik echt niet jouw zelfanalyse in twijfel trekken en jou beslist geloven als je stelt dat je niet hoogbegaafd bent. Toch denk ik dat je begaafder bent dan je zelf denkt, zonder je veren in je kont te steken want als het niet waar is zou ik mijn mond houden!!
Misschien toch ook een aandachtspunt om te kijken hoe je hiermee in het dagelijks leven omgaat? Niet voor die ander maar voor jezelf!!
Tot de volgende droom

GABRIELLA