legging zonder vraag

Gestart door Grijze man, februari 13, 2016, 09:50:56 AM

Grijze man

waar ik nu ben = pentakels 8
wat werkt tegen mij = pentakels 3
wat werkt voor mij = gerechtigheid
waar moet ik voor oppassen= de gehangene
wat moet ik omarmen = bekers 9
waar ga ik heen = staven koningin

bijgelegd: verbinding tussen waar ben ik en waar ga ik naar toe = zwaarden 9

Benieuwd wat jullie hier in zien, dit zie ik:

Ik ben in een positie waar ik de benodigde vaardigheden heb om uitstekend mijn werk te doen, kans op waardering, promotie door vakmanschap. Tegen mij werkt de wens om erkenning te krijgen voor het werk dat ik doe voor mij werkt het pad van rechtvaardigheid, doen wat goed is, niet voor de waardering maar omdat het goed is.
Ik moet oppassen dat ik niet te licht over zaken ga denken en moet mijn wensen en dromen omarmen. hmm.. die staven koningin, wordt ik dat of otmoet ik die?
Ik leg een kaart tussen waar ik ben en waar ik heen ga voor duiding. De verbinding is zwaarden 9.
Ik moet mij geen zorgen maken, het is niet nodig om angsten te hebben, onterechte twijfel aan eigen kunnen, dan denk ik dat ik de staven koningin wordt. Een vriendelijk luisterend oor die goede adviezen kan geven, self made door opgedane kennis, vraagbaak voor vriendelijk advies.

Sister

Dag grijze man,

Legging zonder vraag zeg je, maar je gaat richting je werk zie ik in je duiding. Komt dat door de pentakels? Of dacht je daar toch onbewust aan...
Waar je nu bent is dat je gestaag aan je toekomst werkt, 2x pentakels, sterk geaard, beide groei, je aardse nuchterheid werkt je tegelijk tegen. Hier balans in zoeken is eng. Je ziet beren op de weg die er niet zijn.
Door die angst ga je je misschien TE aards gedragen en ga je zitten afwachten. Maar alle kaarten zie ik als langzame kaarten, het enige vuur dat ik zie gebruik je negatief.
Omarm die kelken 9, wees optimistisch, wees trots op wat je tot nu toe met je harde werken bereikt hebt.
Je gaat je gedragen als een staven koningin, ook al een goed geaarde kaart. Maar ook wat tobberig.
Je verbindingskaart is een zwaarden kaart, het enige element wat in je legging nog ontbrak.  Je toekomst bereik je door je hoofd te gebruiken, maar dat moet niet op een tobberige manier gebeuren.
Maar als je bij staven koningin bent, ben je er nog niet, je leert nog meer. En wat je dan vooral gaat leren is de balans opmaken.

Dat zie ik erin... ;-)

gr Sister

Grijze man

Dank je wel sister, mooi, geeft toch weer een ander inzicht.

Ik heb de kaarten gelegd zonder een vraag te stellen en ik relateer de kaarten niet per se aan mijn werk maar ook aan het werk dat ik doe binnen mijn gezin, familie, als buurtgenoot, vriend. Als vader kom ik bv net in een periode waar we de baby/peutertijd achter ons laten na 7 jaar, ook dat is een situatie waarin ik heb geleerd om vader te zijn, voor mijn kinderen te zorgen en dat kan ik nu, dat noem ik ook werk doen wat ik geleerd heb. Maar het kan evengoed wel over mijn werk gaan, of over de kaarten waar ik net de basis wat onder de knie krijg. Met name bij het tegenwerken door nuchterheid wat jij noemt denk ik weer aan de kaarten, ik moet dat nog integreren in wie ik ben en vertrouwen krijgen dat ik dat kan en mag. Dat heb ik nodig voor ik voor anderen durf te leggen op een dieper niveau, en daar denk ik wel dat mijn nuchterheid tegenwerkt. Maar ook op ander vlakken doe ik wel eens dingen waarvan ik hoop en mijn best doe maar niet echt geloof dat het iets gaat worden, ik moet mezelf in praktijk bewijzen dat ik iets kan zeg maar.
Het aparte, voor mij dan, is dat ik deze legging ook op veel aspecten van mijn leven kan uitleggen. En inderdaad, het positief blijven denken, geloof in de goede afloop, niet de beren maar de weg zien dat is bij mij een rode draad.

Gabriëlla

Hoi Grijze man,

Meteen valt me op dat je heel goed in evenwicht bent (Kelken 9). Je zelfbewustzijn is groot, je bent in ieder geval (ook) nog bezig om die verder te ontwikkelen. Alleen al op dit vlak ontdek je wat je eigenlijk allemaal in je hebt. Zo aan Staven Koningin te zien is dat nogal wat en dat is positief bedoeld.

Je bent nog niet zo ver als je zou willen (Pentakels 8) en soms is er het gevaar van de moed opgeven! Je ongeduld speelt hierin mee denk ik. Een geconcentreerde, evenwichtige en geduldige houding werkt het beste.

Toch krijg ik de indruk dat dit met je werk te maken heeft. Dat de baan die je eigenlijk wilt hebben langer op zich laat wachten dan je leuk vindt maar dit is zeker niet het enige waarop deze legging betrekking heeft.
Loslaten, sommige dingen misschien zelfs opgeven waardoor er een nieuw succesvol idee ontstaat. Heeft dit te maken met de behoefte aan meer dynamiek en veelzijdigheid en/of mensen met brede (intellectuele interesses?)
Nu even iets raars maar ik heb het idee dat je zowel fysiek als geestelijk heel lenig bent. Ik kan het nergens op baseren maar klopt dit?

GABRIELLA

Sister

Hoi grijze man,

Wanneer je legging op meerdere vlakken te duiden is, geeft het mij het gevoel dat je een erg stabiel  persoon bent. Of zeker zo wil overkomen... Zoals je als mens, partner, vader, vriend, collega, buurman enz bent, zo ben je! Je hebt geen verschillende maskers/ rollen. Je pakt alles serieus op, dat is je aard(e).
Wees trots op waar je nu staat en wat je geleerd hebt! Al die rollen goed uitvoeren is een hele prestatie  ;D
Doe de dingen met je hart, ga er in geloven en bedenk wat er nu eigenlijk echt mis kan gaan wanneer je er een beetje naast zit. Misschien ga je wel veel meer leren van fouten? En wat is nu eigenlijk een fout?
Dus.... haal die armen weg voor je hart chakra (kelken 9) en doe gewoon een legging voor een ander.

Sister

Grijze man

Hallo Gabriella, bedankt, weer stof tot nadenken :)

Bewust ben ik niet zo met mijn werk bezig qua wachten op een verandering, mijn werk is niet heel uitdagend, geeft niet veel voldoening in de zin van het directe nut dat het heeft maar het geeft mij een hoop ruimte om werk en prive te combineren en dat is met jonge kinderen erg welkom natuurlijk. Je weet dat ik met een sollicitatie bezig was, dat was vanwege de kans om nuttiger werk te vinden waar meer voldoening in zit. Als twijfelpunt bij die functie zat het feit dat ik zwaarder belast zou worden en minder ruimte zou krijgen om werk en prive te combineren.
Simpel gezegd, buiten wat ik moet doen voor werk en gezin "verveel" ik mij wel wat ja, de tijd en energie om leuke dingen te doen komt terug (na de periode van babies/peuters die veel tijd en energie hebben gekost) maar de invulling is er nog niet. De oude vrienden zijn vervreemd en de nieuwe zijn er nog niet, de oude bezigheden zijn gestopt en de nieuwe nog niet gevonden. Misschien is dat waar ik het geduld moet hebben en de verveling nodig heb om energie verder op te bouwen.

Lenig is niet echt het woord, ik ben geen slangenmens, maar ik ben vrij sportief gebouwd en doe nog wel koprollen en stoeien met mijn kinderen. Geestelijk is lenig wel een goed woord denk ik, ik kan vrij creatief denken, zaken combineren en originele ideeën of invalshoeken hebben. Geestelijk is mijn grootste valkuil negativiteit, dan ben ik heel creatief in de negativiteit versterken tot een niveau dat er geen uitweg meer lijkt.

Grijze man

Hallo Sister,

Dank voor je verdere advies en duiding!
Ik probeer voor anderen leggingen te doen via internet, via hier en nog een ander forum en een facebookpagina, maar al te veel vraag is er niet.

Ook daar weer geduld denk ik :D

Sister

Leuk!
Ik zou het fijn vinden als jij eens een legging voor me doet, ik zal gaan nadenken over een vraag  ??? Dat doe ik dan wel in een nieuw topic.

Gabriëlla

Hoi Grijze man!

Dank je voor je feedback! Zo te lezen zit je nu midden in de fase van De Gehangene maar ik heb totaal niet het idee dat je je laat opknopen! Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Het oude sluit je (als het ware) af maar het nieuwe moet nog komen. Die verveling heb je nu nodig maar een piepklein beetje oppassen dat je daar niet te lang in blijft hangen. Maar ik voorvoel dat dit ook wel goed komt bij jou! Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van alles!

GABRIELLA