Patroon doorbroken?

Gestart door Elfje, februari 07, 2016, 19:18:51 PM

Elfje

Hoi Elfje, de spijker op zijn kop. Dit gaat ook allemaal in mijn hoofd om. Besluiten om te accepteren dat het over is, maar dan ook accepteren van het feit dat ik misschien de laatste optie(elkaar weinig zien maar ondertussen ondervinden of het wel of niet blijkt te werken) laat liggen.
Of een vraag naar hem voor een gesprek met het voorstel om elkaar niet in het bijzijn van zijn dochter te ontmoeten en dan de focus op ons leggen.
Bij de eerste optie de kans op een gevalletje 'zachte heelmeesters, stinkende wonden' en, mezelf kennende, dat het blijft wringen als ik niet alle mogelijkheden heb benut.
Bij de tweede optie de mogelijkheid om te horen wat zijn inbreng hierover is. De zekerheid dat het een moeilijke weg gaat worden, waarbij communicatie een heel cruciaal onderdeel vormt en het dealen met het feit dat er voor een langere tijd een relatie is met elkaar weinig zien. Het geeft een mogelijkheid
op een soort van ' verkeringstijd' waarin ik de ruimte krijg om aan mezelf te werken, want dat wil ik absoluut niet uit de weg gaan. Het risico hier in is dat we voor langere tijd investeren in iets wat toch niet blijkt te werken, maar het laat de mogelijkheid open om te onderzoeken of er iets moois uit kan groeien.
Bedankt Gabriella en Grijze man met het op gang brengen van wat meer helderheid en ordening van mijn gedachten. Waar ik een paar dagen geleden alleen maar moedeloosheid ervoer merk ik nu bij mezelf weer wat meer daadkracht. ðŸ'ðŸ'

Grijze man


Elfje

Dank jeðŸ'ðŸ'ðŸ»

Elfje

Grijze man, na alles nog eens over te hebben gelezen zag ik dat je bij de dochter de strijdwagen zag. Heb hier de beschrijving van opgezocht en herken haar hier helemaal in. Op alle mogelijke manieren de controle houden of krijgen.ðŸ'

Grijze man

Maar die strijdwagen is wel een verdieping op bekers 8, die interpreteer ik dat ze heeft moeite om te accepteren dat de zaken veranderen, dat ze op eigen benen moet staan, haar eigen pad moet vinden, daar komt die controledrang vandaan, alles bij het oude willen houden.

Elfje

Heel herkenbaar Grijze man.ðŸ'