Auteur Topic: Patroon doorbroken?  (gelezen 3388 keer)

Elfje

• Nieuw lid
  • *
Patroon doorbroken?
« Gepost op: februari 07, 2016, 19:18:51 pm »
Voor de eerste keer een vraag op dit forum, doe ik iets in strijd met de regels, laat het dan maar weten.
Heb mezelf altijd in bochten gewrongen om liefdesrelaties te laten werken, uit angst om alleen verder te gaan,etc. hebben deze relaties veel van me gevergd. Ten tijde van de relaties was ik me daar van bewust maar na het verbreken ervan kwam de echte klap. Het besef van hoever ik over mijn grenzen ben gegaan, mezelf compleet was verloren. De laatste maanden een liefdesrelatie gehad op een manier die ongekend was. Desondanks hebben we de relatie verbroken omdat ik het gevoel had dat ik mijn aanpassingsvermogen weer erg aan het aanspreken was. Er was verder nog een ander dilemma waar ik mee worstelde en waar ik absoluut niet mee overweg kon, nl zijn visie over de opvoeding van zijn dochter, waardoor ik me niet beschermd voelde voor haar respectloosheid naar mij toe en het me weggekeken voelen door haar. Ze zag mij als bedreiging voor mijn gevoel. Heb nog nooit een relatie verbroken na zo'n korte tijd terwijl de liefde nog zo aanwezig is tussen ons allebei. Kan en wil iemand voor mij een legging doen of ik goed gehandeld heb of dat er in mijn geval, met het genoemde dilemma, andere opties waren of zijn? Verder, wat kan ik doen om dit een plek te geven, na veel tegenslagen? Alvast bedanktšŸ˜»šŸ˜»

Gabriƫlla

• Master lid
Re: Patroon doorbroken?
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2016, 22:45:14 pm »
Hier van mij een Tien-kaartlegging voor jouw liefdesleven. Ik denk zo wel dat je goed gehandeld hebt als jij het gevoel hebt dat jij niet tussen hem en zijn dochter komt, niet eens het normale respect van haar krijgt die je hoort te krijgen. Maar hier speelt op het liefdesvlak veel meer.

1. Begin: Kelken Koningin
2. Tegenwerking: Staven 8
3. Medewerking: Pentakels 10
4. Strijd: Pentakels Koning'
5. Uitdaging: Kracht
6. Verandering: Zwaarden Aas
7. Geluk: Staven Koningin
8. Geheimen: Pentakels 6
9. Onzekerheden: Pentakels Aas
10. Triomf: De Kluizenaar

Kelken Koningin geeft voor mij aan dat je behoefte hebt aan mannen die (stukken) harder zijn dan jij. Je snakt naar mannen met ruggengraat. Wat je in jezelf mist (het in je eigen Kracht staan, Kracht op plaats 5 dus) zoek je in andere mannen! En dit geven de kaarten naar mijn idee aan, dat dit fenomeen wat je in mannen zoekt, eerst weer helemaal in jezelf terug moet gaan vinden.
Wat zijn jouw eigen sterke en zwakke punten? Wat zijn je eigen gevoelens en verlangens en ook..waar liggen jouw grenzen? Wat wil je absoluut niet? Niet alleen in relaties met mannen maar sowieso in het algemeen menselijke verkeer en in het leven zelf!! Eerst dus even helemaal naar jezelf terug, eer je weer aan een andere relatie begint die waarschijnlijk al op voorhand gedoemd is om te mislukken!

Ik vraag mij af wat er de oorzaak van is waarom jij nu (nog steeds niet?) in je kracht (kaart 5) staat! Misschien is dit een beginpunt in de terugtocht naar jezelf?
Pentakels Koning, juist op de strijdplaats zegt mij dat je momenteel moeilijk met gevoelens om kan gaan. Komt dit omdat je, ondanks dat je je leven verder waarschijnlijk goed voor elkaar hebt, doordat je een zekere ontevredenheid met je meedraagt? Zo ja, waarover dan (Pentakels 10).

Ga ik weer naar Staven 8, krijg ik ineens het gevoel dat mensen jou niet altijd in je waarde hebben gelaten. Ik heb sterk het gevoel dat dit komt omdat ze jaloers op je zijn of waren. Ik sluit zelfs niet uit dat een bepaald persoon zelfs heel erg jaloers op je was en je op een hele gemene manier heeft afgezeken, als ik het nu eens bij uitzondering zo eens mag uitdrukken?!
Ik 'zie' een donkerharige, blauwogige vrouw met een scherp verstand die slecht tegen kritiek kan. Kun je dat plaatsen?
Ik heb ook het idee dat familie hierin een rol speelt en/of heeft gespeeld. Ik denk dat er veel familieleden van jou zijn die je het liefst in hun kudde zagen (dat jij net zo denkt en leeft als zij). Ik voel hier een grote brok onbegrip! Ik denk dat dit er mede de oorzaak van is, dat jij nu niet goed in jezelf staat, mogelijk vanwege het valse zelfbeeld van wat zij jou hebben aangepraat.

Ik denk ook dat jij moeilijk oppervlakkige relaties aan kan gaan, dat er altijd (veel) diepte in moet zitten wil een relatie bij jou kans van slagen hebben. Ervaar jij mensen snel als oppervlakkig (Pentakels Aas)? Zo ja, speelt dat dan van jouw kant ook bij familieleden een rol?

Met Staven Koningin op de geluksplaats, gaat het jou zeker lukken om uit jezelf te halen wat erin zit en ook om je gevoel van eigenwaarde weer terug te krijgen!! Ben je nogal eens jaloers in relaties? Zo ja, dan wordt dat in de toekomst minder! Je denk dat je ook voor situaties komt te staan waarin je ineens dingen alleen moet doen.Dit proces dient je zelfvertrouwen. Op een gegeven moment zul je de voor jou juiste mensen aantrekken.

Zwaarden Aas: je zult bereid zijn om alles wat je in jezelf aantreft te gaan accepteren (ook de beslist niet leuke dingen dus) en ook handelen en doen naar wat je puur en alleen zelf wilt! GĆ©Ć©n aanpassingen meer aan anderen dus!

Verder valt mij het grote evenwicht tussen de kaarten op! Een vrij gelijkmatige verdeling van de elementen water, vuur etc op. Die twee azen geven een goede basis voor een stabiele relatie weer. Wees met die twee dames in je legging niet al te gevoelig voor roddel! Want dat wordt het alleen maar erger!
De samengestelde waarde van deze legging is 41 (5). Zonder overdrijving mijnerzijds: je hebt een engeltje op je schouder die jou gaat leiden.
Het getal 41 is het getal van Bekers Aas!! 8) 8) 8) Een mooie basis voor een mooie liefdesrelatie maar vooral ook universele liefde en voor het geluk wat nog op je pad komt als je de uitdaging jegens jezelf aangaat!

GABRIELLA

Elfje

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2016, 10:40:04 am »
Hee Gabrielle, heel erg bedankt voor je legging en je uitleg. Hier mijn reactie(sorrie dat ik het niet beknopter kan).
Ik kon mijn ex wel bereiken, maar steeds minder. Hij werd steeds meer in beslag genomen door zijn dochter en de problemen om haar heen en door zijn bezigheden. Ik had het gevoel dat hij aan het jongleren was om allemaal bordjes op pinnen draaiende te houden en dat ik een van die bordjes was. Ik had het idee dat hij door zijn Niet Aangeboren Hersenletsel vol aan het lopen was in zijn hoofd. Dat ik degene was die hieraan tegemoet wilde en probeerde te komen, maar op een bepaald moment dreigde ik het vallende bordje te worden. Hij worstelt ook met het verbreken van de relatie, de liefde is er nog steeds. Voor hem ook -alweer. Ik denk dat hij door zijn NAH, maar ook door zijn slechte ervaringen hoopte dat mijn bordje wel bleef draaien en zich meer in beslag heeft laten nemen door de andere bordjes. Deze gaven hem denk ik meer houvast nog dan dat hij durfde te vertrouwen op mij en onze relatie.
Ik loop tegen mannen aan die heel erg sterk hun ding doen en niet bereid of bij machte zijn om voor de relatie compromissen te sluiten. Doordat ik dan, normaal gesproken na jaaaaren, in conflict kom met mezelf, ben ik dan weer degene die de relatie verbreekt.
Zit nu al maanden in een periode van hoe nu verder, burn out, depressie. Veel zelfreflectie, de kracht uit mezelf zien te halen. Daarin heb ik al heel wat stappen gezet maar de beƫindiging van deze relatie maakt dat ik weer helemaal moedeloos ben.
Mijn leven is totaal niet op orde, verbaas me erover dat ik toch nog steeds stappen heb genomen en vecht om eruit te krabbelen, daar zit blijkbaar mijn kracht. Maar ben nu op.
Mijn ontevredenheid zit hem in het feit dat ik op mijn 49e nog steeds geen gelukkig leven leid, er komt geen einde aan de ellende.
Wat grenzen betreft en wat ik niet meer wil: Dit voel ik nu goed aan en dat uit zich in angst, prikkelbaarheid en stress. Ik heb er nog geen beeld bij wat ik wel wil en hoe dit te bereiken. Voel me stuurloos.
Wat je schrijft over dat mensen me niet in mijn waarde hebben gelaten, klopt. Heb van kinds af aan wenselijk gedrag vertoond, waardoor ik iedereen over mijn grenzen liet gaan. Mijn eigenwaarde heb ik nooit laten zien.
Ik bespeur geen jaloezie in de mensen om me heen maar dat kan ook komen omdat ik nog teveel in het goede van de ander geloof. Ik ervaar wel dat mensen bewondering voor me hebben en op een bepaalde manier tegen me opkijken ondanks de problemen waar ik in zit.
Wat betreft dat ik afgezeken ben: na een voor mij heel respectloos voorval met de dochter van mijn ex, heb ik dit benoemd als:'ik voel me bezeikt'. Typisch dat jij dezelfde benaming gebruikte, het raakt helemaal de kern hoe ik me voelde.
Verder over de vrouw die je 'ziet': klopt helemaal, zij heeft me volkomen onterecht, zeer respectloos behandeld. Alleen heeft ze geen blauwe ogen maar heel doordringende kraaloogjes.
Qua familie, ik betreed een ander pad als mijn zussen, zou het zelf ook graag anders zien. Hoor er, op de geijkte manier niet bij. Ik denk dat ik hun door alle problemen met hun eigen belemmeringen confronteer.
Oppervlakkigheid: ik ervaar veel genoegen aan diepgang in (vriendschaps)relaties maar zou wel wat luchthartiger willen zijn, dan zou mijn leven misschien ook wat gemakkelijker zijn.
Heb een 'gezonde' jaloezie, ook al ben ik in een vorige relatie bedrogen. Heb een bepaald vertrouwen dat de waarheid zich toch wel openbaart. In het geval van mijn verbroken relatie, ik zag dat zijn dochter hem totaal aan het consumeren was op een in mijn ogen zeer ongezonde manier. Hij greep niet in, ten koste van hemzelf, zijn dochter zelf en onze relatie. Toen werd ik jaloers op zijn dochter. Mede oorzaak waarom ik niet verder kon met hun.
Zwaarden Aas: zit nu in het grote proces van acceptatie, dat ik hem los moet laten terwijl ik het gevoel heb dat we, ondanks alles, soulmates zijn. Bovenop de rest van de sores.
Wat het engeltje op mijn schouder betreft: ik zou hem of haar aanwezigheid graag eens willen voelen.
Op 10: De Kluizenaar, zo leef ik op dit moment. Neem geen telefoon op, mijn deurbel staat uit, alleen de deur uit voor boodschappen of hulpgroep. Wel app-contacten en af een toe op visite bij 2 vriendinnen.
Jeetje, wat een epistel is het weer geworden! Reacties zeer welkomšŸ˜»šŸ˜»

Gabriƫlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2016, 11:02:05 am »
Hoi Elfje,

Ik begrijp uit je verhaal dat je uiteindelijk wel in staat bent om in je kracht te gaan staan maar....pas nƔdat je al een tijd een relatie met iemand hebt gehad. Je kracht komt pas achteraf! Ik denk dat dit een punt is waarop je een beroep kunt doen op de wijsheid van De Kluizenaar. Want die kluizenaar geeft een (aankomende) periode van zelfreflectie aan. Mocht je dat willen, dan kan ik nog een kleine legging, genaamd De Kluizenaar voor je doen. Of ik geef die legging aan je door, dat jij die legging voor jezelf doet en/of daarna op deze site plaatst. Moet je voor jezelf maar even bekijken.
Waarom je pas nadat het leed is geleden met een relatie breekt, komt denk ik door een zeer oud patroon van je: steeds aanpassend gedrag vertonen! Dat heb je in je jeugd geleerd en daar ben je nooit vanaf gekomen. Dit zeer oude patroon dient te worden verbroken, daar je anders steeds in ellendige relaties terecht komt. Eerst iemand eens wat nader leren kennen en er niet op 'vertrouwen' dat de waarheid zich wel openbaart want dan ben je te laat. Een normaal portie wantrouwen kan beslist geen kwaad!

Die moeilijk compromissen sluitende mannen zijn als het ware jouw meesters die je een spiegel voorhouden. Als er iets in onbalans is qua relaties, dan vullen partners dat aan. Dat is overigens niet alleen bij jou zo maar bij iedereen. Bij jou is de boodschap kom ook voor jezelf en je eigenwaarde op!

En hoe nu verder schrijf je. Misschien een cursus assertiviteitstraining? Ik heb namelijk ook het gevoel dat je heel moeilijk nee kunt zeggen tegen mensen. Ze hoeven maar wat druk op je uit te oefenen en ze krijgen hun zin bij je. Zo'n training leert je hoe je je hiertegen stukken weerbaarder kunt maken! Kijk eens op internet of ze zulke cursussen bij jou in de buurt organiseren. Tegelijkertijd ben je er even uit en ontmoet je nieuwe mensen. Wie weet welke contacten je hier nog aan overhoudt.
Jij voelt je nu stuurloos omdat jij je eigen richting aan anderen overlaat en dat is denk ik niet wenselijk.

Die laatste vriend van jou heeft misschien wel hetzelfde probleem als jij: geen nee kunnen zeggen. Daardoor hield hij alle bordjes draaiende. Ook dat kan iets zeggen van de manier waarop mannen jou ervaren. Ook hier een spiegelbeeld.
Maar je hebt groot gelijk dat je het niet pikt dat jij wordt afgezeken door zijn dochter!! Je mag een normaal portie respect verwachten! Haar vader hoort haar te corrigeren als ze lelijk tegen je doet. Maar kan het zijn dat hij misschien ook minder weerbaar is geworden door die NAH? Heel naar voor hem maar niet jouw probleem. In het vervolg eerder afhaken denk ik.

Op zeker dat jouw zussen ook hun belemmeringen hebben, zij het op een hele andere manier dan jij.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

GABRIELLA

Elfje

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2016, 11:54:13 am »
Hee Gabriella, bedankt voor je reactie.
Wat betreft dat aanpassend gedrag, da's helemaal waar. Daarom verwondert het me dat ik er nu geen jaren mee doorga maar na 9 maanden de relatie verbroken heb. Toch nog iets geleerd. In de eerste maanden van de relatie had hij ruimte voor me, dezelfde kijk op dingen, een heel respectvolle benadering. We spraken naar elkaar uit dat we zo'n liefdesrelatie het mooist vonden in het leven. Dan komt zijn dochter, na jaren, weer in beeld. Waar hij zei datde relatie het belangrijkste is maar dat de zorg voor zijn dochter prioriteit heeft, kon ik dat begrijpen. Heb 15 jaar een partner met drie dochters gehad. Niet wetende dat dit een schoteltje teveel was voor ons. Zijn dochter vertoont grensoverschrijdend gedrag.
Zal waakzamer moeten worden.
Een cursus assertiviteit heb ik gevolgd en pas dat in de cursus toe. Zogauw ik daar de deur uitging werd ik met mijn angsten geconfronteerd en verloor mezelf weer. Ik ben hier nu mee aan de slag aan het gaan. Ik weet dat alle ervaringen niet voor niets zijn maar wat doen deze levenslessen pijn. Ik zie graag jouw legging wat betreft de kluizenaar tegemoet. Groetjes Elfje(wat maar geen twaalfje wil worden)

Grijze man

• Volledig lid
  • Niet zo oud en wijs als het klinkt
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2016, 16:49:42 pm »
Hallo Elfje,

Mocht mijn lezing in jouw ogen niet kloppen, verwerp hem dan.
Ik heb bewust nog even alleen je eerste vraag gelezen en zie het volgende

De relatie is energiek, het gaat snel, je kan je verdediging laten zakken en een risico nemen om de relatie te laten slagen
De man staat open voor een lange termijn relatie, dat is wat zijn insteek is.
De dochter heeft moeite met het opgroeien en loslaten, het is tijd voor haar om nieuwe paden in te slaan, niet vasthouden aan het oude.
Jijzelf denkt dat je actie moet nemen maar dit is helemaal niet nodig, heb vertrouwen, het gaat goed.
Risico voor de relatie is te euforisch worden, vertrouwens is goed maar ga niet denken dat daarmee alles goed komt, scherp blijven. De kans op succes is groot als je ervaringen uit het verleden toepast, blijf bij jezelf.

Kaarten die ik had zijn

relatie = de toren
Man = Pentakels 7
Dochter = bekers 8
Vrouw = zwaarden 8
risico = bekers 3
kans = zwaarden schildknaap

En nu ga ik verder lezen :)
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2016, 17:47:49 pm door Grijze man »

Grijze man

• Volledig lid
« Reactie #6 Gepost op: februari 08, 2016, 17:23:01 pm »
hmm..ik heb kaarten bijgelegd voor extra duiding.
De relatie daar zit echt wel toekomst in, een zwaarden Aas erbij.
De man gaat succes halen met een persoonlijke vaardigheid en de dochter gaat succes behalen als ze haar leven in eigen hand neemt. Mogelijk gaat de dochter verhuizen of op reis om dit succes te behalen. Mogelijk is het succes voor de man dat hij zijn dochter helpt om verder te komen. De man heeft pentakels 3 erbij gekregen, ook een teken voor zwangerschap maar dat lijkt mij in dit geval niet, toch?
de dochter had strijdwagen erbij.
Jij zelf moet geduld hebben, de tijd komt om het geleerde in praktijk te brengen maar nu nog even niet. Je bent er klaar voor, schildknaap staven.
jeetje.. intussen heb ik dubbele kaarten in mijn legging, 3, 7, 8 en schildknaap zijn dubbel
Ik denk dat communicatie met de dochter een grote rol speelt, de man zal zijn dochter moeten helpen om verder te komen en om te begrijpen dat haar vader een eigen leven opbouwt waar zijn niet de rol in speelt die ze in het verleden had, als klein meisje.

relatie = de toren + Zwaarden Aas
Man = Pentakels 7 + Pentakels 3
Dochter = bekers 8 + de strijdwagen
Vrouw = zwaarden 8 + schildknaap staven
risico = bekers 3
kans = zwaarden schildknaap

Als ik relateer naar wat jij hebt verteld in dit topic, ik denk dat je geduld moet hebben. Laat de man aandacht aan zijn dochter geven, ga daar niet forceren, zijn dochter heeft hem nodig. Zodra het beter gaat met haar zal zij zich terugtrekken, misschien zelfs fysiek zoals ik al schreef, en is er ruimte voor de relatie die absoluut kans van slagen heeft.

Gabriƫlla

• Master lid
« Reactie #7 Gepost op: februari 08, 2016, 19:08:03 pm »
Hoi Elfje (wat veel meer dan een tientje kan worden als ik dit zo zie :))

Hier je Persoonlijke Kluizenaarslegging

1. Wat voor jou een noodzaak is om alleen te doen: Staven Schildknaap
2. Waar jij je licht vindt                                           : Staven Koningin!
3. Wat maakt het helder                                          : Zwaarden 8
4. Wat wil de Kluizenaar dat jij onder ogen ziet       : Zwaarden Aas
5. Wie/wat is jouw verborgen leraar                        : Het Oordeel
6. Wat jij kunt leren                                                 : Zwaarden Schildknaap

1. Hoe moeilijk het ook is, helemaal opnieuw beginnen is noodzakelijk voor jou. Niet alleen qua relaties maar sowieso is het denk ik raadzaam om de balans op te maken. Waar sta je nu en wat wil ik allemaal bereiken? Staven Schildknaap moedigt je aan om zoveel mogelijk ideeƫn te bedenken en vooral om ook gedurfd te denken. Op een gegeven moment kan een idee van jou weleens heel waardevol zijn, ook al is dat idee misschien niet te bereiken. Je komt altijd wel weer ergens uit en dan is het meestal hetgeen wat het beste bij je past. Zo niet, dan is die weg toch niet voor niets geweest en sla je alsnog de voor jou juiste weg in. Ik krijg nu wel weer het gevoel dat je net iets meer zelfvertrouwen nodig hebt om je creativiteit de vrije loop te laten.

2. Staven Koningin, die op de geluksplaats in je vorige legging ligt, geeft aan dat je veel meer in je hebt dan je zelf denkt. Ook dat het jou enorm veel geluk zal schenken als jij je bewust wordt van je zowel uiterlijke als innerlijke rijkdommen.

3. Die helderheid kan verkregen worden als jij alle ideeƫn die jij tot nu toe over jezelf hebt gevormd (of hebt laten vormen ;)) eens goed onder de loep neemt. Is het wel zo dat ik hier of daarom te min ben? Wil ik dit of dat wel? Schrijf eens voor jezelf een aantal voor jou zeer vaststaande 'feiten' op en controleer ze dan op waarheid. Want jij zit voor mij duidelijk vast in meningen die je voornamelijk over jezelf hebt gevormd.

4. Toepasselijker kan deze Zwaarden Aas uitgerekend op deze plaats niet zijn!! Ik vind het een mirakel, in de vorige legging ligt hij op de plaats van verandering. En nu wil de Kluizenaar dat jij dit onder ogen ziet.
Voor mij overduidelijk dat hij wil dat jij verandert van inzichten en (vastgeroeste) patronen. Patronen die jou belemmeren in je functioneren. Dit zal zeer zeker aan je geluk bijdragen!!

5. Jouw verborgen leraar of engelbewaarder is, dat jij nu vastzit of gaat vastzitten. Zie dit als een soort van geschenk om je leven te beteren zodat je opnieuw kunt beginnen. Ik weet uit ervaring dat dit heel moeilijk is, is schrijf dit dus niet omdat ik makkelijk praten heb. Maar later, als je verder bent zul je de zin hiervan veel beter aanvoelen. Niet voor niets maant Schildknaap van Staven je om gedurfd te denken.

6. Jij kunt je eigen kracht en mogelijkheden kennen. Ook dat je wel degelijk zelfstandig kunt handelen en heus wel weet wat goed voor je is, zonder bemoeienissen van buitenaf! Je kunt ook laten zien wat je allemaal in je mars hebt!!
Ik krijg nu ineens weer het gevoel van mensen die jaloers zijn. Dit vanwege dat jij die Staven Koningin bent maar dat nu nog niet of onvoldoende door hebt! Daardoor heb je hun jaloezie niet opgemerkt maar het was er wel degelijk!

GABRIELLA

Grijze man

• Volledig lid
« Reactie #8 Gepost op: februari 08, 2016, 19:57:17 pm »
hee, zie je hoeveel we dezelfde kaarten hebben gelegd voor Elfje, staven en zwaarden schildknaap, zwaarden aas, zwaarden 8. Opvallend

Elfje

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2016, 21:21:21 pm »
Heel erg bedankt Grijze man en Gabriella voor jullie reacties. Moet het allemaal even laten bezinken zeker ook omdat ik nog zo twijfel of ik er wel goed aan gedaan heb om de relatie te verbreken. Er is sprake van een heel intense tijd die we meegemaakt hebben. Het ene moment denk ik, ik volg de liefde en ren naar hem toe om te praten, het andere moment denk ik, niet doen, het is te moeilijk. Wil nog graag wat uitgebreider reageren op jullie leggingen maar laat het eerst even bezinken. Doe ik er goed aan om te proberen het gesprek nogmaals aan te gaan of laat ik het zo? We hebben nog app contact over hoe zwaar het is om zonder elkaar verder te moeten, verder niet.

Elfje

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2016, 17:50:32 pm »
Hee Grijze man, een reactie op jouw legging. Zou heel fijn zijn als jouw legging waar wordt. Klinkt als heel logisch voor me. Zeker omdat ik de hoop nog heb op een relatie met hem. Die is echter verbroken en in mijn ogen voor mij op dit moment alleen nog mogelijk met afgesproken momenten van samenzijn waarbij zijn dochter niet bij is. Dat dat helemaal zijn ding blijft en alleen geplande momenten waarbij de focus op Ons ligt. Maar dan ben ik weer degene die allemaal opties overweegt om het hanteerbaar te maken. Is dit wel gezond voor me. Weet Ć¼berhaupt niet of hij zelf nog in mogelijkheden denkt of dat voor hem het boek dicht is. Vraag ik hem om hierover in gesprek te gaan of moet ik accepteren dat het over is. Ik ga er misschien te diep op in op dit forum, geen idee. Fluit me maar terug, zonodig. In ieder geval bedankt voor de inbrengšŸ’

Elfje

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2016, 17:54:59 pm »
Hee Gabriella, zoals je kunt lezen in de reactie naar Grijze man hink ik nog op twee gedachten. Verstandelijk kan ik jouw inbreng helemaal volgen, maar dat hart, hĆØ? Jouw opbouwende woorden om dingen te gaan overdenken en uit te spitten neem ik zeker ter harte en ga hier mee aan de gang. Bedankt voor jouw inbrengšŸ’

Grijze man

• Volledig lid
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2016, 19:34:31 pm »
Hallo Elfje,

Is het niet verstandig om met hem te praten hierover?
Je denkt dat je alle opties alleen moet overwegen maar dat hoeft toch helemaal niet alleen?

Je kan aan hem voorleggen dat je graag een relatie met hem wilt en daar voor wilt werken maar dat je het moeilijk vindt zolang de situatie met zijn dochter zo is. Vraag hoe hij het ziet, of hij de relatie met jou wil en hoe hij het dan met zijn dochter ziet, hoe denkt hij dit aan te pakken? Hoe denkt hij de omgang met zijn dochter te combineren met een relatie met jou?

De dubbele cijfers uit mijn legging staan voor doorzetten (3) verandering (7) Communicatie (8 ) en jonge mensen (schildknaap).. alle ingrediƫnten voor een goed gesprek tussen jou en je ex waarin je kan bespreken of en hoe jullie dit samen wel of niet voort willen zetten.

Denk ook aan de lezingen van Gabriella, wat is er bv mis met een oplossing waarin je niet samen woont maar elkaar enkele keren per week ziet, waarom zou je elkaar niet kunnen zien zonder zijn dochter erbij?
Dat jij even aan jezelf moet denken wil niet zeggen dat je dit ook alleen moet doen. Anderen zijn cruciaal als spiegel, als oefenmateriaal, vind jezelf maar opnieuw uit. Vraag die man maar om een oplossing te geven waar jij hem niet ziet, puzzel er samen op, doe het samen of stop samen.
Het is hoe dan ook duidelijk dat jij nu eenzijdig hiermee bezig bent en dat is niet goed, hij heeft recht op zijn inbreng. Geef hem de kans om zichzelf uit te spreken, te bewijzen en geef jezelf de kans om te besluiten over deze relatie op feiten in plaats van aannames. Het is nu uit, dus wat heb je precies te verliezen?

Elfje

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2016, 19:47:53 pm »
Hoi Grijze man, bedankt voor je oprechte advies en inderdaad, niets te verliezen.šŸ’

Gabriƫlla

• Master lid
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2016, 23:09:46 pm »
@Grijze man en Elfje,

De laatste inbreng van Grijze Man vind ik ook logisch en in theorie ook zeer zeker haalbaar. De vraag is echter Elfje, wat jij op lange termijn wil. Hoe lang wil jij een relatie waarin je elkaar alleen enkele keren per week ziet? Wat doe jij als blijkt dat er meer dan elkaar een paar keer per week niet in zit?

Doorzetten, veranderen en communicatie is zeker waar en ik raad je dan ook niet af om dat te doen maar ik vraag me af hoe hij daarmee omgaat. Wat doet hij met jouw inbreng?

Niet alleen met hem maar ook alleen met jezelf aan de slag gaan maar daar heb ik al een en ander over geschreven :)

GABRIELLA