Lekkages in flat, opgelost door ex

Gestart door danseres, februari 02, 2016, 15:39:36 PM

danseres

Sinds het overlijden van mijn moeder vorig jaar, droom ik iedere nacht van haar. Meestal is ze dan een stuk jonger en meestal zijn we dan in de flat waar we opgroeiden. Ook droom ik vaak en intensief over een ex van me. Die relatie is al bijna 12 jaar voorbij maar we hebben af en aan contact gehouden en het blijft een onmogelijke heftige liefde.

In mijn droom zijn we in de flat waar ik opgroeide. Mijn vader, moeder en zus zijn er ook. Als er ineens op de slaapkamer van mijn zus druppels vallen van het plafond. Het wordt steeds erger dus ik bedenk dat de bovenburen hun bad hebben laten aanstaan of hun wasmachine lekt ofzo en als ik naar boven wil gaan, bedenk ik dat dat helemaal niet gaat want we hebben geen bovenburen. Wij wonen op de hoogste etage (dat was echt zo). Buiten is het onweer. De vijver voor de flat heeft golven. Hier loopt het een beetje door elkaar want ik ben constant met mijn ex bezig in mijn droom.
Ik weet dat ie eindelijk naar mij toe zal komen (in het echt was dat niet mogelijk ivm visumproblemen enz.) en ben bezig allerlei dingen te verbergen. smsjes en telefoonummers en brieven van mannen omdat mijn ex, ziekeljk jaloers is.

Ik vraag me af of het verstandig is mijn ex te laten komen. Of het wel ok is die relatie. maar dan zie ik m al beneden aan komen rijden. Mijn moeder roept: 'NIET opendoen!'
Maar ik doe toch over. Mijn ex loopt op mij af en zijn gezicht heeft iets duivels. maar als ie me dan in zijn armen neemt en we staan een tijdje zo, word ik langzaam rustig. Ik voel me thuis en voel me weer helemaal als destijds met hem. Alle liefde stroomt in mijn lijf terug.

Ondertussen is de lekkage erger geworden. Dit keer in de woonkamer. De scheuren verscshijnen in de muren en plafond. Mijn ex gaat op het balkon staan en klimt het dak op en besluit het dak te gaan repareren.

Het lekken stopt per direct. De woningbouwvereniging die maar niet kwam opdagen om het te repareren, prijzen hem om zijn werk en zeggen dat hun monteur het niet beter had gekund. Ze bieden hun verontschuldigingen aan en betalen mijn ex 100 Euro. Ze zeggen dat ze goed iemand als hij zouden kunnen gebruiiken.

Ineens zijn mijn vader en moeder helemaal om. Ze vinden mijn ex geweldig en er ontstaat een meer ontspannen sfeer in huis.

Dan zien we door het raam dat een overbuurman het watere probeert buiten te houden door tegels in zijn vensterbank te zetten. Mn ex besluit ook hem te gaan helpen. Dat gaat goed en hij krijgt 50 euro.

Hij gaat bellen naar de woningbouwvereniging en aandringen dat ze hem die baan moeten geven. Ik bene trots dat ie al zo snel werk heeft gevonden.

De sfeer in de droom is heel heftig in alle opzichten. De angst voor de jaloezie van mijn ex (dat was echt zo), de angst vanwege de lekkage en dat het dak zal instorten. De waarschuwing van mijn moeder die zegt dat ik niet moet opendoen en het gevoel dat terugkwam in de armen van mijn ex. een gevoel dat nooit is weggeweest.

De strijd tussen hart en verstand is er altijd geweest, tijdens de relatie met mijn ex maar ook vele malen daarna. Toen we telkens weer hoopten op een nieuw begin. Ik dacht maanden geleden verstandig te doen en heb zijn nummer geblokkeered in mijn telefoon en hem overal gewist. in de hoop nu eindelijk hem uit mijn hart te halen en verder te kunnen met mijn leven. de angst voor herhaling van de problemen tijdens onze relatie destijds, was te groot. Helaas, het lijkt onmogelijk hem uit mijn hoofd en hart te wissen. en zoek naar een manier om het wel voor elkaar te krijgen.

Iemand die iets in mijn droom ziet? Alvast bedankt!!

Gabriëlla

Ofschoon je ex in real live ziekelijk jaloers is, is er toch iets in/aan hem wat je blijft aantrekken in hem! Wat is datgene dan waar je niet buiten kunt? Iets in jou vraagt erom om geheeld te worden, wat is dat dan?
Ik krijg het gevoel dat jouw ex zeer reputatie gevoelig is. Was jouw moeder dat misschien ook?

Het lijkt wel of je als kind zijnde over zowat al je grenzen heen moest gaan (de dreigende instorting van die muur) in verband met de meningen en verwachtingen van anderen. Je lijkt dit niet in vriendinnen te zoeken maar wel in mannen. Maar of dit de reden is dat jij je ex niet los kan laten is voor mij nog maar de vraag.

Jouw ex kan op een zeer geraffineerde manier inspelen op de zwakten van anderen! Welke zwakte is dat op heden nog steeds bij jou? Het is iets wat in jouw kindertijd is ontstaan en/of misschien geërfd van je moeder.

GABRIELLA

danseres

Dankjewel voor je snelle reactie!
De ziekelijke jaloezie van mijn ex ontwikkelde zich in de loop van de relatie. De aantrekkingskracht tussen ons was denk ik puur fysiek en chemisch. weet t niet zo te verklaren waarom hij me als een magneet blijft trekken. telkens als ik loslaat ga ik weer heftig over m dromen en verschijnt ie op de een of andere manier weer in mn leven.
ik vermoed dat het puur karmisch is, gezien de wijze van ontmoeten en de ontwikkelingen daarna tussen ons.

Mijn ex en mijn moeder zijn eigenlijk beiden niet reputatiegevoelig. zeker mijn moeder niet. dat was een hele gevoelige vrouw met een heel zwaar leven. maar ze bleef tolerant. Mijn ex had/heeft ook een megazwaar leven. dingen meegemaakt die onvoorstelbaar zijn. en nog steeds. maar hij blijft sterk en telkens ergens kracht vandaan halen.

mijn jeugd was idd erg zwaar. en ook is het waar dat ik niet (meer) zulke waarde hecht aan vriendschap. na de dood van mijn moeder heb ik ontdekt hoe graag ik eigenlijk alleen ben en hecht ik me minder aan anderen. ik ben gelukkig met mezelf (en mn zoontje).

Mss is het verlatingsangst wat ik uit mijn kindheid heb meegenomen. ik mis mijn moeder ook nog verschrikkellijk maar goed dat is denk ik wel normaal. een jaar na dato. onze band was sterk. mijn moeder was ook bang ons te verliezen. verloor 6 kinderen door scheiding door omstandigheden. mn ex verloor ook 5 kinderen door scheiding en door omstandigheden.

ik blijf zoeken naar een verklaring waarom hij mij idd blijft trekken. maar blijf in kringetjes ronddraaien. hij zit altijd ergens in mn achterhoofd. hij woont in n ander land dus ik hoef m niet te zien. mss dat juist die afstand trekt?

dankjewel nogmaals voor het meedenken! heel lief! :-*

Gabriëlla

Een verklaring waarom jouw ziekelijk jaloerse ex je blijft trekken.

Begin ik met de vergelijking die jij trekt tussen hem en je moeder. Beide een zwaar leven gehad. Beiden veel kinderen verloren. Jij schrijft over karmische banden. Kan het zijn dat er ook een karmische band bestond tussen hem en je moeder, doordat ze zo ongeveer hetzelfde lot hadden/hebben?
Jij vindt je moeder heel lief en gevoelig ondanks of misschien wel juist door dat zware leven wat ze had. Zie jij diezelfde houding van je moeder ook bij je ex? Is dat iets wat je misschien wel mateloos in hem bewondert? Of is dit iets wat heel bekend voor je is vanwege je moeder, dit daarom heel vertrouwd aanvoelt en jij je aangetrokken blijft voelen?

Niet alleen tussen jou en je ex is er een karmische band, ook tussen hem en je moeder vermoed ik. Kan het zijn dat deze banden op gewezen ouder-kind relaties duidt in een of meerdere vorige levens?
Je blijft denk ik in kringetjes ronddraaien omdat je enerzijds totaal niet buiten hem kan maar anderzijds wel voelt dat een leven samen niet meer gaat. Je kunt niet met hem maar ook niet zonder hem, die tweestrijd snap je? Of zie ik het nu verkeerd want dat kan natuurlijk ook hé!

Groet,

GABRIELLA

danseres

sorry voor de late reactie maar moest ineens weer aan de droom denken omdat vandaag ineens uit het niets, hij weer contact heeft gezocht. had destijds zijn nummer gewist maar dat heeft ie niet gemerkt want hij heeft 2 dagen daarna n autoongeluk gehad en ligt al maanden plat met een soort stellage om zijn been en allemaal pinnen erin. is de afgelopen 3 maanden 5x geopereerd. bij t ongeluk is ook zijn mobiel kapot gegaan. dus hij heeft contact gezocht via FB via een berichtverzoek.

weet niet wta het is. al 12 jaar lang gaat het zo sinds het over is. ik droom over hem en binnen een paar dagen hebben we weer contact. gezien de omstandigheden heb ik m gewoon geantwoord maar hoe blij ik ook ben van hem te horen, tegelijkertijd weet ik 'meis gebruik j everstand'. had dus beter niet kunnen antwoorden. maar zn been zag er (hij stuurde me een foto) zo heftig uit. nouja wou je iig bedanken voor het meedenken.  ;)

veel liefs!

Gabriëlla

Ik hoop dat je er op een gegeven moment uitkomt Danseres!

GABRIELLA