Auteur Topic: Bekers vijf icm Koningin van Zwaarden  (gelezen 1662 keer)

Kalidro

• Nieuw lid
  • *
Bekers vijf icm Koningin van Zwaarden
« Gepost op: januari 28, 2016, 14:34:55 pm »
Ik trek de laatste tijd veel dezelfde kaarten, hoe duidelijk moet het me worden!!
Nu trok ik weer Koningin van Zwaarden, nu icm Bekers vijf. 
Nu werd ik van die laatste kaart direct niet vrolijk. Ik zie een treurend persoon bij iets wat 'weg' is (drie omgevallen bekers). Gelukkig heeft hij/zij er nog twee, die nog niet gezien worden. De brug is toekomst, dus het lijkt wel goed te komen, mits hij/zij over de zwarte streep stapt. Bekers staan voor emoties en hoe ermee wordt omgegaan, blijft dus erg in het verleden hangen.

Maar nu icm met Koningin van Zwaarden; deze kaart geeft aan dat de koningin wijs geworden is door het verleden, is bewust van haarzelf geworden en kan ze zich bezig houden met andere zaken.
Dus; hoe stroken deze twee kaarten met elkaar? Zijn er toch nog onopgeloste zaken uit het verleden die eerst verwerkt moeten worden oid?

Sister

• Nieuw lid
  • *
Re: Bekers vijf icm Koningin van Zwaarden
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2016, 18:44:47 pm »
Hoi Kalidro,

Ik zie het zo:
Die wijsheid van de koningin is tot stand gekomen door verdriet en verlies. Juist daarom ben je nu sterk. Je moet verder en niet blijven piekeren. De kelken 5 kaart zie ik als een versterking van jou eerdere 'vraag of probleem'. Stop met treuren over wat jou is overkomen. Kijk niet om naar wat je verloren hebt, maar zie wat het je gebracht heeft.
Dat jij vooral een aantal keren de zwaarden koningin hebt getrokken en nu die kelken 5 erbij cadeau krijgt ;-) is niet zomaar.
Kom op, blijf juist niet achterom kijken maar ga door. Ga die brug over en geniet van je verworven wijsheid.

Hoop dat je er iets mee kan, maar kan er voor jou gevoel ook naast zitten  ;D

groet,
Sister

Gabriƫlla

• Master lid
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2016, 18:53:52 pm »
En juist in dat achterom kijken zit hem denk ik de kneep! Het enige wat er nog kan zijn, is dat je onvervulde wensen nog een plaats moet geven. Tot op heden is dat niet helemaal gelukt.

Zwaarden Koningin geeft een scherp verstand aan maar Kelken 5 geeft erbij aan dat je goed moet blijven luisteren en kijken naar hoe de dingen zijn. Als je je innerlijke stem negeert is de kans groter dat die teleurstelling om de hoek komt kijken.

GABRIELLA

Grijze man

• Volledig lid
  • Niet zo oud en wijs als het klinkt
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2016, 13:44:34 pm »
Eens, geen spijt hebben over het verleden, gebeurt is gebeurt.
Analytisch, scherp van geest, planmatig actie nemen, trouw aan jezelf blijven, blijf bij je eigen ding maar pas op dat je aandacht voor je omgeving houdt.

de combinatie..kan het zijn dat je naar aanleiding van iets in het verleden je plannen voor de toekomst hebt gesmeed? Misschien moet je de plannen iets herzien omdat je teveel de emotie uit het verleden hebt laten meetellen terwijl deze emotie achteraf gezien niet zo handig is? Misschien tijd om iets of iemand te vergeven en vergeten en je plannen minder rigide te maken?