Koningin van Zwaarden in combinatie met Schildknaap van Pentakels als dagkaart

Gestart door Kalidro, januari 22, 2016, 11:22:57 AM

Kalidro

Hallo allemaal,
Ik trok vandaag als dagkaart twee kaarten; Koningin van Zwaarden en Schildknaap van Pentakels.
Mijn korte uitleg van deze kaarten is de volgende: door bevrijding van de geest, ontvang je liefdevol (voorzichtig) nieuwe kansen.
Dat voorzichtige denk ik te zien in de pentakel die heel behoedzaam, bijna teder in de handen van de Schildknaap zakt. Iets teers, waar je voorzichtig mee om moet gaan.

Gister was mijn dagkaart; de Dood. Ik denk dus dat ik mijn gedachten/ideeën enz. nu mag loslaten/veranderen om zo te komen tot de uitleg van de dagkaarten die hierboven beschreven staan.
Klopt dit een beetje?
Ben bijna twee maanden gefascineerd aan het oefenen met de mooie RW kaarten en wil graag even navragen of ik op de juiste weg zit/denk. Dank jullie alvast.

Grijze man

Hoi kalidro,

Mijn ervaring is niet groot maar zo zie ik het

Voor mij is de koninging van zwaarden een kaart van een geslepen geest die planmatig, analytisch te werk gaat. Snel van geest, veel waarnemend, inzicht, focus in handelen. Met als waarschuwing dat je aandacht moet hebben voor andere die deze focus niet (door)hebben en daardoor van je kunnen vervreemden.
Schildknaap pentakels is een kaart van oefenen, leren en je beroep maken van.

De twee samen lijken te duiden op een inzicht over het oefenen met de kaarten waardoor je dit op een andere, meer structurele manier zult gaan benaderen. Pas wel op dat je anderen in je omgeving, die niet zoveel om de kaarten geven, niet verwaarloost en ook voldoende aandacht geeft.

De dood staat bij mij voor verandering, transitie, betere tijden, nieuwe inzichten.. sluit inderdaad mooi aan op de kaarten van vandaag

Kalidro

Dank Grijze man!!
Wow, dat is een mooie en duidelijke spiegel, zo had ik het (nog) niet gezien.
Ik neig idd nogal snel in het helemaal opgaan in iets, in dit geval de tarot, waardoor ik de rest een beetje uit het oog verlies.