Auteur Topic: Hoe zien jullie dit?  (gelezen 1267 keer)

Grijze man

• Volledig lid
  • Niet zo oud en wijs als het klinkt
Hoe zien jullie dit?
« Gepost op: januari 20, 2016, 15:06:48 pm »
IK heb gevraagd "wat kan ik doen om meer kans te maken op de baan waar ik op wil gaan solliciteren"

Huidige situatie = De zon
Achterliggend = 5 van staven
Benodigd = 4 van Pentakels
Gevoel = 10 van Bekers
Uitkomst = Kracht

Volgens mij best krachtige positieve combinaties maar ik vind het moeilijk/verwarrend om deze kaarten binnen de vraag te plaatsen.

Ik lees zelf dat ik het goed heb, misschien te speels/niet serieus genoeg over mijn werk. Als ik voorzichtig doe en bij mezelf blijf, aan mijn gezin denk en geen risico's neem dan is de uitkomst dat ik de obstakels zal overwinnen.

Wat dat precies betekend weet ik nog even niet te plaatsen..wat denken jullie hierbij?

Gabriëlla

• Master lid
Re: Hoe zien jullie dit?
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2016, 20:52:03 pm »
Hoe eerlijker je naar jezelf kijkt en daarmee solliciteert, hoe mooier het resultaat (Kracht). Wat is jouw motivatie?
Speel in ieder geval op zeker (Pentakels 4). Lees of laat contracten goed lezen door vrienden en/of een juridisch medewerker.
Heb je wat prestatieangst (Staven 5)? De Zon geeft aan dat dit niet nodig is.

GABRIELLA

Grijze man

• Volledig lid
  • Niet zo oud en wijs als het klinkt
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2016, 17:15:01 pm »
Dank je wel, dat is een goede, wat is mijn motivatie, dat is het bij mezelf blijven natuurlijk. Daar kan ik wel wat mee en ik snap ook wel dat het nodig is in dit geval om mijn persoonlijke motivatie voor de functie wat meer te benadrukken verder dan dat het zo'n leuke functie is...ik ben geen voor de hand liggende kandidaat dus zal mijn vacature wat meer persoonlijk gemotiveerd moeten toelichten..zit logica in.

Het is een functie voor hetzelfde bedrijf waar ik al werk, nieuwe contracten zijn niet aan de orde dus in die hoek zit niet veel. Prestatieangst..nee ik geloof het niet, wel wat van het allemaal altijd niet even serieus nemen, meer hart voor prive dan voor de zaa zeg maar.
Dit is dit een functie in een ander veld dan waar ik tot nu toe gewerkt heb, ik heb de generieke kwaliteiten maar heb geen specifieke ervaring in dat veld. Misschien dat je dat ziet dat daar twijfel zit?
Verder heb ik nu best een leuke functie waar ik ook in de lift zit, die andere functie lijkt mij alleen veel meer iets waar ik mijn ei echt in kwijt kan en echt voldoening kan hebben in mijn werk (ik kan mensen direct helpen in die andere functie..primair nut in plaats van wazig nut dat je niet in 2 regels kan uitleggen).

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2016, 21:49:25 pm »
Ik denk dat de twijfel zit in het ontbreken van specifieke ervaring. Meer gemotiveerd toelichten dus. Ik duim voor je!

GABRIELLA