Auteur Topic: hulp nodig bij KK legging over werk  (gelezen 2959 keer)

Sister

• Nieuw lid
  • *
hulp nodig bij KK legging over werk
« Gepost op: januari 15, 2016, 18:36:17 pm »
De vraag die ik gesteld heb voor deze legging is: hoe ga ik een andere baan realiseren bij een vriend in het bedrijf. Ik werd laatst gevraagd voor andere baan, maar dat staat nog in optie. Maar weet nog niet of ik die baan nog wel zou willen.
Het bedrijf van die kennis/ vriend, daar werk ik al vaak samen mee. Projecten die mijn en zijn bedrijf samen doen. Ik zou daar graag een functie krijgen. Is er een kans met de volgende legging en zo ja hoe realiseer ik dat?
1- Staven Aas
2- Kelken 7
3- Duivel
4- Pentakels 7
5- Gematigdheid
6- Zwaarden 7
7- Zwaarden 4
8- Staven 3
9- Pentakels Ridder
10- Gerechtigheid

Wie o wie kan mij helpen? Ikzelf heb er mijn mening al over, maar ben heel benieuwd naar de combinatie betekenissen van de kaarten.

Gabriëlla

• Master lid
Re: hulp nodig bij KK legging over werk
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2016, 22:30:10 pm »
Hoi Sister,

Mij valt meteen Staven Aas met Kelken 7 op. Iets in mij zegt me dat je iets over het hoofd ziet. Ik weet niet wat. Pentakels 7 met de Duivel stemt mij ook niet bepaald gerust. Je schrijft dat je vaak met die vriend samenwerkt. Ik heb het idee dat het ditmaal niet alleen om dat werk gaat. Er zullen op zijn best alleen misverstanden ontstaan maar nu druk ik mij nog voorzichtig uit denk ik.

Weliswaar zul je er goed vanaf komen, vooral met juridische bijstand maar ik zou haast zeggen wat heb je aan deze ongein?? Vraag in ieder geval juridische bijstand om je arbeidscontract te laten lezen!!!

Ik voel ook onderlinge ruzies in het bedrijf en/of een matige sfeer.

Sister

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2016, 10:32:35 am »
Wow Gabriëlla,

Wat voel je het e.e.a. weer goed aan. Het bedrijf waar ik werk is groot. Degene met wie ik vaak samenwerk is met 1 van zijn andere bv's nu ook onderaannemer van ons. Ook met dat bedrijf werk ik nu dus samen, maar dan meer met de directeur. In dat bedrijf zou ik dan komen. De baan die ik wil is een leuke nieuwe uitdaging, maar inderdaad stemden de kaarten mij niet vrolijk.

Mijn verleden en de verschillen in zowel sociale klasse als karakter heeft gezorgd voor veel spanning bij mij bij de samenwerking met de eigenaar. Daar ben ik nu doorheen maar ik ben bang dat het aanvaarden van deze baan voor mij een bewijs is dat ik gegroeid ben. Dat ik de door hem voorgestelde zakelijk/ vriendschappelijke omgang net zo makkelijk kan voortzetten als ik zijn werknemer ben i.p.v. een collega.

Groei is mooi en uiteindelijk wanneer je terug kijkt fantastisch om te zien. Maar voor de levenservaringen die ik op me af zie komen bij het aanvaarden van deze baan ben ik nu ietwat bang...

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2016, 11:57:36 am »
Hey Sister,

Naar aanleiding van wat jij mij hier schrijft, heb ik alles nog eens goed doorgelezen en ik krijg het gevoel dat jullie karakters weleens kunnen gaan botsen. Ik heb het idee dat dit weleens om loyaliteitsconflicten kan gaan, waarin gemene machtsuitoefening weleens troef kan zijn.

Hoe kijkt die eigenaar nu tegen jou aan? Ongetwijfeld ziet hij dat jij gegroeid bent want anders biedt hij jou die nieuwe uitdaging niet. Kun je misschien iets meer schrijven over de zakelijke en vriendschappelijke voorstellen die hij deed en nu nog doet?

Jij vindt dat jij de (oude?) omgang met hem kan voortzetten maar hoe denkt hij daarover? Ik heb het idee dat daar weleens de kneep kan zitten. Ik heb wel een vaag vermoeden wat het kan zijn maar ik wil eerst meer van jou weten eer ik een oordeel vorm.

Groet,

GABRIELLA

Sister

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2016, 12:43:59 pm »
Hoi Gabriëlla,

De karakters verschillen en in basis botsen we inderdaad. Door begrip voor elkaar en loslaten van 'ja maar ik wil/ zie het zo' heb ik heel veel over mezelf geleerd. Zelfs trauma's uit mijn jeugd kwamen weer naar boven. In mijn ogen heeft hij geprobeerd mij te verleiden, in zijn ogen was dat nooit de bedoeling. Hij is dus machtig, dominant, maar voor mij is dit heel goed geweest om af te rekenen met mijn oude trauma's en angsten.
Nu achteraf kijk ik daar met dankbaarheid op terug.
Professioneel hebben wij een klik, twee gedreven personen die hart voor het vak hebben.
Hij benadrukt dat daar ons contact op gebaseerd is. Dat hij daarom ook wil samenwerken.
Het vriendschappelijke deel zit in het feit dat we ook persoonlijke dingen uitwisselen.

Ik vraag me wel af, gezien onze jaren van samenwerking en de ontwikkelingen rond mezelf, of ik niet iets wil vasthouden en wil zien wat er niet is. Koester ik niet teveel de groei die ik door hem heb doorgemaakt?
Is er wel sprake van vriendschap of denk ik dat alleen maar. Wat wil hij van mij...?

Wanneer ik dan net met die laatste vraag een kaart trek, trek ik bekers 10 ::)

Maar wanneer ik de kaarten van het KK zie, denk ik, neem afstand.

Dit overdenken en opschrijven help ook ontzettend om de dingen weer even op een rij te zetten hoor.
Top van je Gabriëlla!!

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2016, 18:13:45 pm »
Hoi (sou :)) sister,

In jouw ogen heeft hij geprobeerd je te verleiden schrijf je. En dit is dus hetgeen wat ik in gedachte heb!! Nogmaals: ik wilde niet te bevooroordeeld zijn. Echter, ik denk dat een conflict hieromtrent in aanleg aanwezig is! Weliswaar benadrukt hij nu dat jullie werkrelatie professioneel is en/of blijft maar ik vraag mij af of hij zich daaraan kan houden. Ik durf nog niet eens te beweren dat hij nu met opzet tegen je liegt. Het kan zijn dat hij er zelf ook van overtuigd is dat hij een relatie met jou aan kan die alleen op professionele gronden gestoeld is.
Ik krijg het gevoel dat hij zijn (vermeende) machtsgevoelens uiteindelijk niet de baas kan en weer begint met verleiden.

Ik weet niet of je jouw groei dankzij hem teveel koestert. Ik weet ook niet of je dingen ziet die er niet zijn. Of niet ziet die er wel zijn.

Zal ik eens een kleine legging voor je doen met de vraag hoe de werkrelatie met hem zal verlopen?

Kelken 10 in verband met jouw vraag: voorlopig een professionele relatie maar voor hoelang....?

Nogmaals: dek je juridisch zeer goed in, schakel in professional in mocht je op zijn aanbod ingaan.

GABRIELLA

Sister

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2016, 19:27:53 pm »
Hai Gabriëlla,

Ja daar zeg je wat, nu gaat het goed, maar voor hoelang?
Eenmaal mijn baan opgezegd en een ander contract getekend ben ik wel afhankelijk. Niet oprechte bedoelingen zijn moeilijk juridisch vast te leggen. Mijn intuïtie laat mij niet vaak meer in de steek en hier heb ik gewoon niet zo veel vertrouwen in.

Die legging die je me aanbied neem ik graag aan van je.
Ik ben wel benieuwd hoe de werkrelatie zal gaan verlopen.

Maar dan zal dat een werkrelatie blijven op de oude manier. Overstappen lijkt me niet verstandig.  8)

Sister

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2016, 22:51:54 pm »
Hoi Sister,

Kijk en huiver :o Ik heb de kaarten voor jou en je baas/vriend zo blanco mogelijk gelegd! Kijk zelf maar. Dit is een kleine legging, geef zelf maar aan of je hierna nog behoefte hebt aan een wat grotere relatielegging. Uiteraard mag je voor jezelf ook kaarten leggen. '

1. Je baas: De Duivel.......(moet ik nog wat toevoegen?!)
3. Hier gaat het hem om: Zwaarden 6

2. Jijzelf: Pentakels Koningin
4. Hier gaat het jou om: De Maan

5. Gezamenlijke taak of kans: Pentakels 4

Begin ik maar bij je baas/vriend. Die Zwaarden 6 in combinatie met De Duivel, zegt mij dat hij geen tot weinig inzicht heeft in zijn eigen zucht naar macht! Hij kent voor mij duidelijk zijn eigen drijfveren daartoe niet maar helaas ook zijn eigen kracht niet. In eerste instantie bedoelt hij het goed, wil hij wel die werkrelatie met je die ook alleen maar daar op gestoeld is.
Maar dan merkt hij bijvoorbeeld dat iemand je leuk vindt en dan moet hij het ook! Zwaarden 6 geeft mij ook het gevoel dat hij vooral op het liefdesvlak (maar ik denk ook op het sociale vlak) van zichzelf vervreemd is. En ook dat dit voorlopig niet beter wordt. Dit is een kantje van hem wat broodnodig om genezing vraagt!! Ik krijg namelijk het gevoel dat hij vroeger zelf ook zo behandeld is, misschien is hij wel verwaarloosd dan wel mishandeld. Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet, is dat hij momenteel moeilijk uit dat machtspatroon komt!

Maar nu jij! De Maan geeft aan dat ook jij nog niet ontwikkelde kantjes hebt, die wel broodnodig om ontplooiing vragen. Heb je zelf enig idee wat dit is?
Hoewel je echt serieus bent in je gevoel, namelijk dat je alleen maar een werkrelatie met hem wilt, kan ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat je misschien wel meer om hem geeft dan je nu denkt. Op de een of andere manier laat hij je niet los omdat hij in ieder geval een spiegel voor jou is. Jij spiegeltje (maar niet aan de wand!) wil reflectie van hem. Daar begint het mee maar van lieverlee wil je misschien ook wel meer dan dat. Al kun jij je dat nu niet voorstellen denk ik. Maar wat is dan dat meer?! Dat is in ieder geval onduidelijk!
Ik suggereer hier niet mee dat je een relatie met hem aangaat want in die termen denk ik nog niet. Maar omdat je eerder al Kelken 10 trok in relatie tot hem, geeft mij dit wel het gevoel dat het contact met hem al verder gaat dan puur zakelijk en gezellig.

Pentakels 4: in welke zin speelt het machtsaspect je je (werk) relatie tot hem een rol? Jij hebt waarschijnlijk een heel ander motief dan hij. Jullie beide levensles is nu om machtsspelletjes los te laten en in zuiverheid te handelen.
Maar vooral gelet op zijn kaartcombinatie, kan dit een zeer lange, zo niet onmogelijke weg worden.

Een voor jou zeer moeilijk te nemen beslissing! Schiet mij weer jou eerder Kelken 10 kaart te binnen: bekijk alles eens heel rustig, praat desnoods nog met hem en neem dan een beslissing!

Sterkte,

GABRIELLA

Sister

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #8 Gepost op: januari 17, 2016, 08:48:52 am »
Hoi Gabriella,

Ik ga dit even verwerken en dan reageren.
Voor nu kan ik wel al aangeven dat je me geraakt hebt met je woorden op een heel positief emotionele manier. Ik lees wat ik al vaak gedacht heb, voor beide situaties...

Sister

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #9 Gepost op: januari 17, 2016, 13:21:18 pm »
Ik lees je weer Vlinder! Ik stuur je bij deze een boost kracht!!

Sister

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2016, 20:40:37 pm »
Hoi Sister,

Hoi Gabriëlla,

* Veel nagedacht en nagelezen. Ik begin met reageren op delen van jou bericht:

Begin ik maar bij je baas/vriend. Die Zwaarden 6 in combinatie met De Duivel, zegt mij dat hij geen tot weinig inzicht heeft in zijn eigen zucht naar macht! Hij kent voor mij duidelijk zijn eigen drijfveren daartoe niet maar helaas ook zijn eigen kracht niet. In eerste instantie bedoelt hij het goed, wil hij wel die werkrelatie met je die ook alleen maar daar op gestoeld is.
Maar dan merkt hij bijvoorbeeld dat iemand je leuk vindt en dan moet hij het ook!

* Ja dit bovenstaande is denk ik wel waar. Aantrekken en afstoten. Zogenaamd niet weten dat zo bij mij over kan komen.

Zwaarden 6 geeft mij ook het gevoel dat hij vooral op het liefdesvlak (maar ik denk ook op het sociale vlak) van zichzelf vervreemd is.

* Hoog IQ, laag EQ?

En ook dat dit voorlopig niet beter wordt. Dit is een kantje van hem wat broodnodig om genezing vraagt!! Ik krijg namelijk het gevoel dat hij vroeger zelf ook zo behandeld is, misschien is hij wel verwaarloosd dan wel mishandeld. Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet, is dat hij momenteel moeilijk uit dat machtspatroon komt!

* Dit vermoeden heb ik ook al een poosje, zeker nadat ik besloten heb dat HIJ een probleem heeft en niet alleen IK. Over gevoelskwesties kan hij niet praten.

Maar nu jij! De Maan geeft aan dat ook jij nog niet ontwikkelde kantjes hebt, die wel broodnodig om ontplooiing vragen. Heb je zelf enig idee wat dit is?

* Uhm.... minderwaardigheids complex?

Hoewel je echt serieus bent in je gevoel, namelijk dat je alleen maar een werkrelatie met hem wilt, kan ik me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat je misschien wel meer om hem geeft dan je nu denkt.

* Ik omschrijf het nu voor mezelf als een universeel gevoel van liefde. Ik voel een verbondenheid die ik niet kan verklaren.

Op de een of andere manier laat hij je niet los omdat hij in ieder geval een spiegel voor jou is. Jij spiegeltje (maar niet aan de wand!) wil reflectie van hem.

* Klopt als een bus!

Daar begint het mee maar van lieverlee wil je misschien ook wel meer dan dat. Al kun jij je dat nu niet voorstellen denk ik. Maar wat is dan dat meer?! Dat is in ieder geval onduidelijk!
Ik suggereer hier niet mee dat je een relatie met hem aangaat want in die termen denk ik nog niet. Maar omdat je eerder al Kelken 10 trok in relatie tot hem, geeft mij dit wel het gevoel dat het contact met hem al verder gaat dan puur zakelijk en gezellig.

* Pfff. Kan me er geen voorstelling van maken hoe dan... Contact is verbaal en fysiek zakelijk. Maar er is meer dan dat toch? Misschien voel ik dat?

Pentakels 4: in welke zin speelt het machtsaspect je je (werk) relatie tot hem een rol? Jij hebt waarschijnlijk een heel ander motief dan hij. Jullie beide levensles is nu om machtsspelletjes los te laten en in zuiverheid te handelen.

* Waar ik voor wil waken is dat ik zoveel zelfvertrouwen krijg en ben gegroeid dat ik verval in een zelfde macht spel. Heb hier een kaart voor getrokken, mijn motief om contact te hebben , meer dan alleen puur zakelijk is 'de wereld'.

Maar vooral gelet op zijn kaartcombinatie, kan dit een zeer lange, zo niet onmogelijke weg worden.

* Ik vraag me af of ik hem, getrouwd en een stuk ouder wel kan helpen  :(

Een voor jou zeer moeilijk te nemen beslissing! Schiet mij weer jou eerder Kelken 10 kaart te binnen: bekijk alles eens heel rustig, praat desnoods nog met hem en neem dan een beslissing!

Sterkte,

GABRIELLA

* Tja wat nu? De baan en die aannemen is nu wel heel erg (weer) met nadruk komen te liggen op 'die ene' persoon. Hij vormt ondertussen een rode draad in mijn leven. Praten helpt niet denk ik. Deze beslissing neem ik zelf. Maar naast mijn beslissing over de baan is er ook de beslissing of ik niet het vriendschappelijke contact moet gaan afhouden en dan maar zien wat er gebeurd.

Thnx, Sister

« Laatst bewerkt op: februari 14, 2016, 17:51:09 pm door Sister »

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2016, 16:48:22 pm »
Hoi Sister,

Allereerst mijn dank voor je zeer uitgebreide citaat! Ik reageer maar meteen op wat er bij de sterretjes geschreven staat maar nog niet erin ;)

*Om den donder weet hij wel waar hij mee bezig is! Zeker als jij dat ook zo voelt! Ik lees nu dat je een stuk jonger bent. Het kan natuurlijk zijn dat het zijn ego streelt dat jij als stuk jongere vrouw hem leuk vindt en/of dat hij een soort voorbeeld voor jou is (spiegel).
Kan het misschien (ook) zijn dat hij wel om je geeft maar ergens ook bang is om aan jou te beginnen? Juist omdat je een stuk jonger bent? Dat hij denkt ze vindt me nu nog wel leuk maar als ik nog ouder word is dat voorbij? Ik krijg nu het gevoel dat hij uiteindelijk een zekerheidsfanaat is.

*Inderdaad hoog IQ maar een laag EQ

*Voor zijn vroegere problemen zal hij zelf hulp moeten zoeken. Daar ben jij niet verantwoordelijk voor.

*Kan het zijn dat jij in zijn algemeenheid iemand nodig hebt die jou een spiegel voorhoudt? Dat je dit kantje van jezelf tot op heden hebt onderschat? Kijk jij erg op tegen mensen die gestudeerd hebben?

*Een verbondenheid die je niet kunt omschrijven. Waar je De Wereld voor getrokken hebt. Kan het zijn dat jullie huidige verbintenis op een ouder-kind relatie uit een vorig leven stoelt? Of op een zeer intense man-vrouw relatie uit een vorig leven?
Je schrijft dat het contact met hem zowel geestelijk als fysiek zakelijk is maar tevens vraag jij je af of je voelt dat er meer is. Dan is er naar mijn gevoel (maar als ik ernaast zit schrijf het me) op subtiel niveau al meer.

*Pentakels 4: als jij beslist niet in dat machtsspel verzeild wilt raken, dan kom je er ook niet in! Wees daarvan overtuigd. Jouw geest heeft daar al bij voorbaat weerstand tegen dus de kans dat het dan ook gebeurd is dan meestal vrij klein. Of denk jij van niet?

*Je kunt hem hooguit een klein steuntje in de rug zijn maar hij zal zelf hulp moeten zoeken! Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn problemen!

Sterkte! GABRIELLA

Sister

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2016, 19:58:37 pm »
Hoi Gabriëlla,

Jij bedankt mij , die is leuk.... ik moet jou bedanken voor je reactie haha!  ;D

Er is iets dat hem tegenhoud; het feit dat hij getrouwd is mag ik hopen  ::). Maar inderdaad, hij speelt eigenlijk altijd wel op zeker.
Verder heb ik eigenlijk best wel last van 'dat spiegeltje'. Tenminste.... dat had ik altijd. Sloeg daar makkelijk van in de stress altijd. Heb geleerd dat het juist goed is om eens in de spiegel te kijken. Leer je heel veel van en dat heb ik ook in deze situatie gedaan.
Hij weet wel waar hij het over heeft, dus van hem accepteer ik die spiegel.

Die verbondenheid moet ik verder onderzoeken, weet daar nu geen antwoord op.

Ik ga maar even afstand nemen denk ik. Blijkbaar lukt vriendschap hier niet. Die baan zie ik helemaal even niet zitten.
Heb vervolgens een kaart getrokken, mijn vraag was: wat MOET ik nu doen? antwoord: Toren  :-X

Dank je wel Gabriëlla, jij bent nu even mijn 'spiegel' X

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #13 Gepost op: januari 18, 2016, 21:00:09 pm »
Met liefde gedaan Sister!