Auteur Topic: Hulp en inzicht gevraagd  (gelezen 3238 keer)

Carla

• Administrator
  • Master lid
  • Wat je aandacht geeft groeit
    • CatharinaWeb
Hulp en inzicht gevraagd
« Gepost op: januari 09, 2016, 02:04:49 am »
Ruim anderhalf jaar geleden deed ik mee aan dat landelijke brostkankeronderzoek en bleek ik borstkanker te hebben. Ik werd nogal overweldigd door alles, gelijk elke dag onderzoeken en na amper 2 weken had ik geen borsten meer. Daarna ging het allemaal in een iets langzamer tempo door, maar voor mijn gevoel nog steeds veel te hard. Ik weigerde daarom om gelijk in de  de standaard procedure van chemo en (in mijn geval ook) herceptin kuren te stappen. Ik had tijd nodig en wilde dingen eerst voor mezelf uitzoeken (ik wist tot dan niets van deze 'kankerwereld') en kwam tot de conclusie dat ik alleen nog hormoontherapie wilde proberen, maar na 2 pogingen ben ik daar ook mee gestopt. Ik heb dus alle reguliere behandelingen - op de amputaties na - geweigerd en daar sta ik nog steeds helemaal achter. Ik heb mijn leven wel een beetje omgegooid, sowieso qua voeding, maar ben ook wat minder gaan werken. Ik ben me nog meer bewust geworden van wat echt belangrijk is en ik heb het gevoel dat ik wel goed bezig ben, maar soms ook het idee dat ik misschien dingen laat liggen.. en dan bedoel ik niet wat ik zou moeten eten of welke supplementen ik het beste kan nemen, maar meer op emotioneel/spiritueel vlak :)

Wie wil er een legging voor mij doen? Ik zou graag willen weten of ik mijn leven ten volle leef, of dat er misschien nog dingen zijn waar ik wat meer aandacht aan zou kunnen geven, en zo ja, wat en/of hoe dan?

Gabriëlla

• Master lid
Re: Hulp en inzicht gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2016, 12:36:17 pm »
Jij moedige vrouw!

Hierbij een Legging van de Planeten. Ik vind (maar als jij dat anders ziet geef dit dan aan!) dat je middels deze legging goed kunt zien waar je jezelf teveel afremt en waar juist niet!

1. Zon: Pentakels 3
2. Maan: Het Rad van Fortuin
3. Mercurius: Staven 9
4. Venus: Staven Ridder
5. Mars: Staven Schildknaap
6. Jupiter: Pentakels Koningin
7. Saturnus: Kelken 7
8. Uranus: Zwaarden 3
9. Neptunus: Kracht
10. Pluto: Kelken Ridder

Meteen viel De Wereld eruit tijdens het schudden van de kaarten!! Je bent weliswaar op het fysieke vlak hersteld maar op het emotionele vlak is het een ander verhaal. Dit komt doordat alles in eerste instantie veel te snel is gegaan!!

Kijk ik naar de legging, zie ik dat je maar liefst vijf vuurkaarten erin hebt! Dit duidt er voor mij op dat jouw ontspannende en ondernemende kantje weer aangewakkerd 'moet' worden.
Pentakels 3 geeft aan dat je zéér goed voor je lichaam zorgt en dit ook zeker zijn vruchten afwerpt en zal afwerpen! Maar nu voel ik alweer dat er een stuk(je) emotioneel en geestelijk herstel moet komen. Doordat je nog zo met het hele gebeuren bezig bent, vergeet je deels te leven.

Het Rad van Fortuin geeft de toenemende behoefte aan iets nieuws aan. Je wordt nog heen en weer geslingerd tussen verschillende ideeën. Je laat het nu nog (deels) over je heen komen.
Valt mij meteen de kaarten Staven Schildknaap/Pentakels Koningin op. Dit geeft voor mij aan dat je je mogelijk meer op het artistieke en/of culturele vlak wilt gaan ontplooien. Met Staven Ridder erbij, denk ik dat je ook meer reizen naar het buitenland wilt maken. Krijg ik ineens een beeld door van Egypte, kun je dat plaatsen?? Heb je misschien iets met kastelen? Sorry hoor maar nu krijg ik ineens wat beelden door.

Nu wordt mijn aandacht naar Kelken 7 en Zwaarden 3 getrokken: dat jij momenteel weinig mogelijkheden voor jezelf ziet. Misschien omdat je nu nog te vermoeid bent maar zie meteen Kracht: als je je passie(s) volgt dan verdwijnt die vermoeidheid ook (goeddeels). Ik denk dat je het eng vindt om de controle los te laten en wat meer te gaan leven zeg maar. Ik denk ook dat het voor jezelf goed zou zijn om toch eens met iemand te gaan praten over deze angsten maar misschien ook over wat je hebt meegemaakt.

Kijk ik naar Kelken Ridder, dat geeft logischerwijs ingrijpende emotionele veranderingen aan. Maar...ditmaal ook op andere vlakken.
Doordat je een andere richting uitgaat, zullen je persoonlijke relaties ook sterk verbeteren (Staven Ridder, Staven Schildknaap en Kelken Ridder). Ik krijg nu het gevoel dat je je af en toe heel alleen voelt staan. Gooi ook andere emotionele ballast van je af (Zwaarden 3)!! Ik heb makkelijk ***len ik weet het maar los van die ziekte die je hebt gehad: laat zaken liggen, probeer ze van je af te gooien en begin opnieuw!! Ik denk dat je zelf nog niet half weet wat je kunt (Kracht!).

Kun je hier wat mee?

GABRIELLA

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2016, 13:32:20 pm »
Hoi Gabriëlla,

Dank voor je uitgebreide legging! Ik ben hier heel blij mee  :-*
Het is hier nu te druk en rommelig om er 'echt even voor te gaan zitten', dus mijn antwoord komt later op de dag, misschien pas vanavond, OK?

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: januari 09, 2016, 19:08:11 pm »
Neem je tijd Carla!

GABRIELLA

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2016, 21:57:20 pm »
Nogmaals dank Gabriëlla!

Meteen viel De Wereld eruit tijdens het schudden van de kaarten!! Je bent weliswaar op het fysieke vlak hersteld maar op het emotionele vlak is het een ander verhaal. Dit komt doordat alles in eerste instantie veel te snel is gegaan!!

Fysiek ben ik zeker een heel eind op weg. Alles is heel snel gegaan ja, en er gebeurde ook veel. Mijn moeder overleed, en ik heb het gevoel dat daar nog wat dingen uit vroeger tijden verwerkt zouden moeten worden, maar ik kan er niet echt bij, zeg maar. Ook overleed een vriendin die net zo oud was als ik aan kanker, dat was ook wel confronterend.

Citaat
Kijk ik naar de legging, zie ik dat je maar liefst vijf vuurkaarten erin hebt! Dit duidt er voor mij op dat jouw ontspannende en ondernemende kantje weer aangewakkerd 'moet' worden.
Pentakels 3 geeft aan dat je zéér goed voor je lichaam zorgt en dit ook zeker zijn vruchten afwerpt en zal afwerpen! Maar nu voel ik alweer dat er een stuk(je) emotioneel en geestelijk herstel moet komen. Doordat je nog zo met het hele gebeuren bezig bent, vergeet je deels te leven.

Vijf maar liefst! Dat is wel veel :)
Ik denk dat je gelijk hebt, zo voel ik het ook wel, maar ik kom er dus niet echt 'bij' (weet niet zo goed hoe ik dit moet zeggen, het is geen onwil of bewust vluchtgedrag..)

Citaat
Het Rad van Fortuin geeft de toenemende behoefte aan iets nieuws aan. Je wordt nog heen en weer geslingerd tussen verschillende ideeën. Je laat het nu nog (deels) over je heen komen.

Dat klopt zeker.

Citaat
Valt mij meteen de kaarten Staven Schildknaap/Pentakels Koningin op. Dit geeft voor mij aan dat je je mogelijk meer op het artistieke en/of culturele vlak wilt gaan ontplooien.

Ik schilderde ook, dat heb ik dus nu al heel lang niet meer gedaan. Eerst kon ik het fysiek niet, want ik heb een knullig opererende chirurg gehad, waardoor het 8 maanden duurde voordat alle wonden dicht waren, ook een half jaar morfine gekregen tegen de pijn, en ik kan je vertellen, dat is ook niet bevorderlijk voor veel activiteit :)

Ik wil dus wel weer gaan schilderen, maar ik kan me er niet toe zetten. Hetzelfde geldt trouwens voor mijn drum, in gedachten speel ik er op, maar daar blijft het bij. Tegelijkertijd wil ik niet dat het moeten wordt, ik heb er ook wel vertrouwen in dat het wel weer zal komen.

Citaat
Met Staven Ridder erbij, denk ik dat je ook meer reizen naar het buitenland wilt maken. Krijg ik ineens een beeld door van Egypte, kun je dat plaatsen?? Heb je misschien iets met kastelen? Sorry hoor maar nu krijg ik ineens wat beelden door.

Dat klopt wel!
En Egypte was een land waarvan ik als klein kind altijd dacht het te moeten bezoeken. Ik heb het nooit gedaan, en ik voel er nu ook geen behoefte meer toe (een Grieks eiland is ook prima), maar misschien heeft 'Egypte' hier een symbolische betekenis, dat was wat er bij mij opkwam toen ik dit las.

Ik heb niet specifiek iets met kastelen, maar ik hou wel erg van oude huizen, echt oude gebouwen waarin je nog het werk kunt zien van mensen die het ooit hebben gemaakt.

Citaat
Nu wordt mijn aandacht naar Kelken 7 en Zwaarden 3 getrokken: dat jij momenteel weinig mogelijkheden voor jezelf ziet. Misschien omdat je nu nog te vermoeid bent maar zie meteen Kracht: als je je passie(s) volgt dan verdwijnt die vermoeidheid ook (goeddeels). Ik denk dat je het eng vindt om de controle los te laten en wat meer te gaan leven zeg maar. Ik denk ook dat het voor jezelf goed zou zijn om toch eens met iemand te gaan praten over deze angsten maar misschien ook over wat je hebt meegemaakt.

Mijn conditie is inderdaad niet zo geweldig :)
(Kortgeleden werd ontdekt dat mijn schildklier veel te traag werkt, en het afstellen van de medicatie levert wel wat problemen op momenteel). Wat een beetje lastig is (voor mij) is dat ik samenleef met een kluizenaar en geen zin heb om in mijn eentje weg te gaan. Klaas is de deur gewoon niet uit te krijgen voor langer dan een dag. Maar afgelopen zomer ben ik een paar dagen weggeweest met mijn dochter, en dat was ook fijn en gaan we dit jaar zeker weer doen.

Over dat ik er moeite mee heb de controle los te laten, dat laat ik nog even sudderen. Ik weet niet of dat zo is.. ik kan dingen wel makkelijk uit handen geven, en dan mogen anderen het ook op hun manier doen, vziw heb ik daar niet zo'n moeite mee. Maar wie weet op een ander level..

Citaat
Kijk ik naar Kelken Ridder, dat geeft logischerwijs ingrijpende emotionele veranderingen aan. Maar...ditmaal ook op andere vlakken.
Doordat je een andere richting uitgaat, zullen je persoonlijke relaties ook sterk verbeteren (Staven Ridder, Staven Schildknaap en Kelken Ridder). Ik krijg nu het gevoel dat je je af en toe heel alleen voelt staan. Gooi ook andere emotionele ballast van je af (Zwaarden 3)!! Ik heb makkelijk ***len ik weet het maar los van die ziekte die je hebt gehad: laat zaken liggen, probeer ze van je af te gooien en begin opnieuw!! Ik denk dat je zelf nog niet half weet wat je kunt (Kracht!).

Kun je hier wat mee?

Jazeker. Ik denk dat je mij net dat extra zetje hebt gegeven om wat te gaan ondernemen op persoonlijk ontwikkelingsvlak!

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2016, 22:19:24 pm »
Ik heb me zonet aangemeld!  :-*

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #6 Gepost op: januari 10, 2016, 00:26:09 am »
Haai Carla!

Dank je voor je feedback!

Ik begin maar meteen met het eerste, hetgeen ik ook tegelijkertijd het treffendst vind. Je zegt dat je er niet bij kan. Ik krijg meteen het gevoel dat hier een mild trauma aanwezig is. Dit milde trauma heeft te maken met het door elkaar geschud zijn. Dat ben je nog steeds lichtelijk denk ik, doordat alles heel plotseling en ook heel snel ging! Tel daar de daarbij behorende angst om dood te gaan op!
Tijd om stil te staan bij de sterfgevallen die je tegelijkertijd ook nog meemaakte......en je vindt het gek dat je er niet bij kan??? De samengestelde waarde van deze legging is 40. Dit hele getal heeft met jezelf opnieuw aanraken te maken. Doordat dit tot op heden te weinig is gebeurd, stroomt alles niet zoals het moet zoals eigenlijk bij De Keizer zou moeten (je haalt dan de nul bij die vier weg). Ik krijg ook het gevoel dat jij nu eens degene bent die recht heeft op ondersteuning en/of hulp (4). Jij hebt momenteel behoefte aan mensen met ruggengraat.

Wat het culturele vlak betreft, kreeg ik ook niet het gevoel van drummen en zelf schilderen. Ik kreeg meer het gevoel van zelf tentoonstellingen bezoeken en/of een cursus of opleiding in de kunst en/of cultuursector. Ook dit moet natuurlijk geen moeten zijn :) maar ik denk dat dit iets is wat dieper in je zit dan zelf schilderen/drummen. Het bekijken van oude gebouwen hoort daar denk ik ook bij!

Nu nog raarder maar ik heb het zeer vage gevoel dat jouw borstkanker op de een of andere manier iets met Egypte te maken heeft. Het is geen achteraf gepraat maar ik kreeg dat vage gevoel eigenlijk gelijk al! Op de een of andere manier ligt daar een stukje karma maar ik vraag me ten zeerste af wat! Hier kan ik dus niet bij :)
En dan die symbolische betekenis van jou. Heeft dit met koningschap in een eventueel vorig Egyptisch leven te maken? Bij jouw gevoelens 'hoor' ik koningschap op de een of andere manier.
Wat jij tijdens je ziekteproces meemaakte, dat is ook een grote ingrijpende strijd. Net zoals Egypte lang doet of heeft gedaan, zie de Egyptische geschiedenis. Volg je het nog :P

Wat je schildklier betreft: slik je jodiumpillen? Ik hoop het niet want die helpen meestal niet!! Veel beter is T3 te nemen. Schildklierhormoon wordt trouwens in de lever aangemaakt. Ook dit is van mij geen achteraf 'gepraat' maar ik kreeg tijdens het interpreteren van jouw legging dat je lever ietwat van slag is. Kan het zijn dat jouw lever te traag werkt en mede hierdoor ook je schildklier?
Dit orgaan zit bij de keelchakra. Het vliegt je naar de keel, je kunt er dus niet bij, voel je?!

Luister naar de taal van je buik, dat helpt je om er beter bij te kunnen!

Liefs,

GABRIELLA

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #7 Gepost op: januari 10, 2016, 15:46:29 pm »
Ha Gabriëlla,

Ik begin maar meteen met het eerste, hetgeen ik ook tegelijkertijd het treffendst vind. Je zegt dat je er niet bij kan. Ik krijg meteen het gevoel dat hier een mild trauma aanwezig is. Dit milde trauma heeft te maken met het door elkaar geschud zijn. Dat ben je nog steeds lichtelijk denk ik, doordat alles heel plotseling en ook heel snel ging! Tel daar de daarbij behorende angst om dood te gaan op!

Ik heb zelf ook het gevoel dat er ergens iets zit wat nog een plekje moet krijgen. En misschien niet eens zozeer die kanker, want voor mij is dat meer een soort boodschapper. Die kanker laat op fysiek niveau zien dat er disbalans is. Het is een uiterlijke vorm, maar wat zit daar nog voor?

Citaat
Tijd om stil te staan bij de sterfgevallen die je tegelijkertijd ook nog meemaakte......en je vindt het gek dat je er niet bij kan??? De samengestelde waarde van deze legging is 40. Dit hele getal heeft met jezelf opnieuw aanraken te maken. Doordat dit tot op heden te weinig is gebeurd, stroomt alles niet zoals het moet zoals eigenlijk bij De Keizer zou moeten (je haalt dan de nul bij die vier weg). Ik krijg ook het gevoel dat jij nu eens degene bent die recht heeft op ondersteuning en/of hulp (4). Jij hebt momenteel behoefte aan mensen met ruggengraat.

Dat idee heb ik ook wel, behoefte aan iemand die me aan het denken zet of op een andere manier 'in beweging' krijgt. Ha ha, stiekem hoopte ik ook al dat jij op mijn vraag zou reageren, want dit kun jij heel goed! En je hebt me ook al geholpen, want ik heb me gisterenavond gelijk opgegeven voor een aantal spirituele verdiepingsavonden bij iemand waar ik weleens vaker ben geweest en waarvan ik ook denk dat ze mij wel op sporen kan zetten die ik nodig heb.

Citaat
Wat het culturele vlak betreft, kreeg ik ook niet het gevoel van drummen en zelf schilderen. Ik kreeg meer het gevoel van zelf tentoonstellingen bezoeken en/of een cursus of opleiding in de kunst en/of cultuursector. Ook dit moet natuurlijk geen moeten zijn :) maar ik denk dat dit iets is wat dieper in je zit dan zelf schilderen/drummen. Het bekijken van oude gebouwen hoort daar denk ik ook bij!

Verrassend!
Ik laat het sudderen :)

Citaat
Nu nog raarder maar ik heb het zeer vage gevoel dat jouw borstkanker op de een of andere manier iets met Egypte te maken heeft. Het is geen achteraf gepraat maar ik kreeg dat vage gevoel eigenlijk gelijk al! Op de een of andere manier ligt daar een stukje karma maar ik vraag me ten zeerste af wat! Hier kan ik dus niet bij :)

Ik ook niet :)
Ik weet wel wat van een vorig leven, maar dat speelde zich meer op de Drentse heidevelden af. Daar heb ik trouwens eerder ook erg veel aan gehad, een aantal sessies regressie- en reïncarnatietherapie.

Citaat
En dan die symbolische betekenis van jou. Heeft dit met koningschap in een eventueel vorig Egyptisch leven te maken? Bij jouw gevoelens 'hoor' ik koningschap op de een of andere manier.
Wat jij tijdens je ziekteproces meemaakte, dat is ook een grote ingrijpende strijd. Net zoals Egypte lang doet of heeft gedaan, zie de Egyptische geschiedenis. Volg je het nog :P

Ik volg het, maar ik weet er niets op te zeggen  :P
Ik was toen ik heel jong was wel erg gefascineerd door de verhalen over Cleopatra, als kind had ik ook graag Cleo geheten ;)

Citaat
Wat je schildklier betreft: slik je jodiumpillen? Ik hoop het niet want die helpen meestal niet!! Veel beter is T3 te nemen. Schildklierhormoon wordt trouwens in de lever aangemaakt. Ook dit is van mij geen achteraf 'gepraat' maar ik kreeg tijdens het interpreteren van jouw legging dat je lever ietwat van slag is. Kan het zijn dat jouw lever te traag werkt en mede hierdoor ook je schildklier?
Dit orgaan zit bij de keelchakra. Het vliegt je naar de keel, je kunt er dus niet bij, voel je?!

Ik heb thyrax gekregen, volgens mij is dat een T4 medicijn. Maar ik gebruik nu nog heel weinig want ik reageer er niet zo goed op (hartkloppingen, opgejaagd gevoel, darmkrampen). Ik neem momenteel 's morgens de helft van een pilletje van 0,025mg (zou rond de 0,1 moeten worden, elke 3 weken verhogen met 0,0125mg). En 's avonds neem ik als voedingssupllement 2 kelptabletjes.

Of mijn lever te traag werkt weet ik niet..

Citaat
Luister naar de taal van je buik, dat helpt je om er beter bij te kunnen!

Van mijn buik of van mijn lijf? :)
Ik snap wat je bedoelt en ik zoek ook altijd wel naar de synoniemen, maar vaak is dat bij jezelf wel wat lastiger te ontdekken dan bij anderen.

Bedankt!

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: januari 10, 2016, 23:27:50 pm »
Ha, die Carla :D

Zonder mezelf in de hoogte te steken, had ik al het gevoel dat je vraag in hoofdzaak voor mij bedoeld was/is ;D Wat wij nu met elkaar in alle ernst bespreken, moet er in dit geval van mij even een lachje af hoor! Maar....ditmaal weer in alle ernst....ik ben benieuwd naar je spirituele verdiepingscursussen! Misschien dat je er hier op het forum meer over wilt vertellen als je daar aan toe bent?

Dan je fysieke disbalans vanwege die kanker. Het viel me op dat je veel vuur in die legging hebt. Wat dus betekent dat je ondernemende kantje weer aangewakkerd moet worden (en inmiddels weet je wel in welke context ik moeten bedoel). Maar...waarom is dat kantje een tijd blijven liggen??
Kan het zijn dat jij teveel zwarte gal (aarde) produceert, waardoor je moeilijk vooruit te branden bent? Niet zelden is een teveel aan zwarte gal een oorzaak voor het ontstaan van kanker. Maar als je hier meer zekerheid over wilt hebben dan raad ik je aan om een medisch astroloog in te schakelen.

Dan de spirituele boodschap van die kanker. Misschien is het raadzaam om eens terug te gaan naar je fascinatie voor Cleopatra. Juist omdat je dat als kind al ervaart, zit er vanwege die grote onbevangenheid juist meer achter dan je zou denken! Zit hier heel misschien een link? Ook al speelde veel van je vorige levens in Drenthe af! Wie weet ligt er wel een link met Drenthe.

Wie weet een cursus Egyptische geschiedenis?? Laat het sudderen :)

Als jouw schildklier te langzaam werkt dan hoor je een T3 medicijn te krijgen! Ben je bij een specialist? Zo nee, dan toch maar naar de internist?

Luister naar de taal van je lijf! Sjamanisme is hier een zeer goed hulpmiddel bij! Maar ikzelf heb ook steun aan de kabbala en aan mijn eigen geloof, paganisme!

Dag moedige vrouw!

GABRIELLA!

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2016, 15:20:14 pm »
[…] ik ben benieuwd naar je spirituele verdiepingscursussen! Misschien dat je er hier op het forum meer over wilt vertellen als je daar aan toe bent?

Een groepje mensen onder leiding van Yvonne Arntz uit Beerta (Oost Groningen), zij werkt vrij intuïtief en er wordt o.a. ook gewerkt met familieopstellingen, maar meer kan ik er nu nog niet van zeggen :)

Citaat
Dan je fysieke disbalans vanwege die kanker. Het viel me op dat je veel vuur in die legging hebt. Wat dus betekent dat je ondernemende kantje weer aangewakkerd moet worden (en inmiddels weet je wel in welke context ik moeten bedoel). Maar...waarom is dat kantje een tijd blijven liggen??
Kan het zijn dat jij teveel zwarte gal (aarde) produceert, waardoor je moeilijk vooruit te branden bent? Niet zelden is een teveel aan zwarte gal een oorzaak voor het ontstaan van kanker. Maar als je hier meer zekerheid over wilt hebben dan raad ik je aan om een medisch astroloog in te schakelen.

Dat is blijven liggen door ziekte en ongemakken Gabriëlla. Ik kon net voldoende energie bij elkaar schrapen om het bedrijf een beetje draaiend te houden. Wij zijn kleine zelfstandigen, er is geen financieel vangnetje.. Na de amputaties heeft hier nog 8 maanden lang zo'n thuiszorg-hoog/laag-bed in de woonkamer gestaan, en kwam er maanden lang 2x per dag een verpleegkundige om de wonden te verzorgen. Ik had toen ook heel veel pijn en kreeg daar morfine voor. Dat zorgde voor watten in mijn hoofd. Ik heb pas de laatste maanden weer een beetje het gevoel weer een helder hoofd te hebben.

Toevallig (of juist niet) dat je een medisch astroloog noemt. Ik heb mijn solaar (jaarhoroscoop van dit levensjaar) laten maken door een medisch astrologe!

Citaat
Dan de spirituele boodschap van die kanker. Misschien is het raadzaam om eens terug te gaan naar je fascinatie voor Cleopatra. Juist omdat je dat als kind al ervaart, zit er vanwege die grote onbevangenheid juist meer achter dan je zou denken! Zit hier heel misschien een link? Ook al speelde veel van je vorige levens in Drenthe af! Wie weet ligt er wel een link met Drenthe.

Ik heb ergens een boek, dat heet 'Inwijding', geschreven door Elisabeth Haich. Zij beschrijft de visioenen die ze krijgt over een incarnatie als dochter van een Egyptische farao. Het is al een oud boek, kan zomaar 25 of 30 jaar geleden zijn dat ik het las. Ik weet nog wel dat het toen wel indruk op me maakte, ik zal het eens opzoeken!

Citaat
Als jouw schildklier te langzaam werkt dan hoor je een T3 medicijn te krijgen! Ben je bij een specialist? Zo nee, dan toch maar naar de internist?

Thyrax is wel een veel gebruikt medicijn heb ik de indruk, toen ik het krijg bleek ik binnen 2 dagen al 2 mensen te kennen die het al jarenlang gebruiken. Maar schildkliermedicatie is erg lastig af te stellen. Sommige mensen doen het heel goed op thyrax, andere niet. Sommige krijgen een T3 medicatie, sommige een mix... Ik ben nog maar net begonnen verleden maand. Eind deze maand heb ik weer een afspraak met de internist die me dit voorgeschreven heeft.

Liefs,
Carla

Gabriëlla

• Master lid
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2016, 18:14:53 pm »
Ik lees het wel als je meer kunt of wilt vermelden van het groepje Yvonne Arntz. Ik ben ook benieuwd naar het boek van Elisabeth Haich!

Ik denk wat je schildklier betreft, dat je nog een maand of twee geduld moet hebben. Ik hoor tenminste van de meesten dat dit de tijd is van het (opnieuw) instellen van de hoeveelheid hormoonpillen.

Morfine zelfs :o dat is heel wat Carla!! Heb je veel last van ontwenningsverschijnselen? Ik wist niet dat je dat zo lang moest gebruiken! Wow, echt heel wat! Ik ben nu toch zeer benieuwd of je op iets stuit waarvan je zegt hé, dit is het!

GABRIELLA

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2016, 23:37:19 pm »
Ik weet het niet, van die ontwenningsverschijnselen, ik had wel een paar weken erg veel hoofdpijn, maar of dat daarvan kwam.. Ik begon me langzaam maar zeker wel weer veel meer op m'n gemak met mezelf te voelen. En toen begon ik met hormoontherapie, dat was ver-schrik-ke-lijk. Ik werd er zeer chaotisch en heel erg depressief van (nog buiten alle fysieke ongemakken die het gaf). Ze hadden gezegd dat het 4 weken zou duren voordat er een evenwicht zou zijn, het medicijn 'gesetteld', maar na die 4 weken was het dus nog steeds een puinhoop. Zo wilde ik niet leven, dan maar een groter risico op uitzaaiingen, maar in ieder geval wel een Echt Leven. Later nog een keertje een ander merk geprobeerd, maar niet eens een week, dat ging ook alweer helemaal mis. En nu ben ik langzaam maar zeker fysiek aan het herstellen van alle bijwerkingen, want het bizarre is, je blijkt kanker te hebben terwijl je je gezond voelt, en vervolgens wordt je doodziek van de behandelingen  ;D

Als ik weer wat te vertellen heb doe ik dat Gabriëlla, heel erg bedankt tot zover  :-*

lilith

• Senior lid
« Reactie #12 Gepost op: januari 12, 2016, 13:24:36 pm »
Heel veel sterkte Carla en verdiep je eens in de cbd pasta of olie.  https://www.cannabisbureau.nl/Media/Default/PDF/Medicinale%20Cannabis%20informatiebrochure%20voor%20artsen%20en%20apothekers.pdf • Cannabisbureau is een onderdeel van het Ministerie van VWS • Zie: http://www.cannabisbureau.nl/

De artsen moeten hiervan af weten, maar ze zeggen er niets over.

Sterkte met alles.
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Carla

• Administrator
  • Master lid
    • CatharinaWeb
« Reactie #13 Gepost op: januari 12, 2016, 13:35:09 pm »
Hoi lilith,

Dankjewel.
Ik ben al lid van diverse cannabis groepen. Ik gebruik de olie al langer, werkt ook heel goed bij artrose en copd!

lilith

• Senior lid
« Reactie #14 Gepost op: januari 15, 2016, 00:17:25 am »
Doe je goed.
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen