Een verlate legging voor 2016

Gestart door Gabriëlla, januari 08, 2016, 18:34:03 PM

Gabriëlla

Omdat ik voel dat er veranderingen op til zijn, heb ik besloten om toch maar een legging voor 2016 te doen. Ik vind de inhoud interessanter dan de uitkomst. Afijn, lees zelf maar en onthou je vooral niet van feedback als je ook iet wilt toevoegen.

1. Begin             : De Maan
2. Tegenwerking: Pentakels 8
3. Medewerking: Staven 9
4. Strijd:           : Zwaarden Ridder
5. Uitdaging      : Kelken 2
6. Veranderingen: De Hogepriesteres
7. Geluk             : De Hogepriester
8. Geheimen       : Pentakels Schildknaap
9. Onzekerheden : De Zon
10. Triomf           : Zwaaarden 7

Voor mij een periode waarin er op emotioneel niveau veel gaat afspelen. De Maan (de donkere/ negatieve kant van de ziel)/De Hogepriesteres (is juist de lichte kant  van de ziel), geven dit voor mij heel sterk aan!
De lichte kant van de maan (het gedeelte van De Hgogepriesteres) daagt mij uit om diepere verbintenissen met mensen aan te gaan. Mijn bewustzijnsniveau zal sterk verhoogd worden.
De Hogepriester geeft de engel op mijn schouder aan maar ook een karma aangaande een geloof. Ik heb hierin al een aantal dingen meegemaakt die goed zijn voor het topic Bijzondere Verhalen. Pentakels Schildknaap geeft een voor mij prettig geheimzinnig kantje eraan. Het nieuwe wordt nog niet getoond. Ik weet al wel dat ik steeds sterke belangstelling krijg voor occulte wetenschappen.En ik dacht juist dat het niet sterker kon ;D
Dit gedeelte gaat dus in hoofdzaak over het spirituele niveau.

Kijk ik naar De Maan dan gaat dit in hoofdzaak over het aardse niveau. Pentakels 8 geeft voor mij al aan dat dit niet echt gaat vlotten. Ook dat ik me rustig moet houden en vooral mijn geduld niet moet verliezen!  ;D ;D ;D
Mijn contract zal dit keer niet verlengd worden, waardoor er tijdelijk wat financiële krapte is. Dit zal mij remmen in mijn relaties met anderen. Bij (dreigende) financiële krapte heb ik altijd de neiging om me terug te trekken (Staven 9) en dat dreigt nu weer te gebeuren. Staven 9 geeft aan dat hier een heel ander motief achter zit dan ik nu denk, hetgeen een stukje zelfonderzoek vraagt.

Ik zal er eerst nog een tijdje alleen voor staan maar op een gegeven moment komt er hulp op mijn pad (De Hogepriester).
Hoewel ik niet precies kan zeggen waar het op slaat, 'zie' ik ook een (tijdelijke) scheiding van een geliefd persoon. Niet dat er een grote strijd gevoerd wordt maar toch.......
Ik voel dat ik komende tijd voor veel wisselende situaties kom te staan en op den duur de balans zal moeten opmaken.

Tot zover mijn commentaar.

GABRIELLA

hatsjepsoet

Hallo Gabriëlla, hoe leg jij de zwaarden 7 in deze legging uit?

Groetjes, H.

Gabriëlla

@Hatsjepsoet,

Zwaarden 7: het komt uiteindelijk wel voor elkaar maar dan via onverwachte wendingen. De ware aard van veel mensen zal naar boven komen.

hatsjepsoet

Oké, bedankt.
Ik vind het bijzonder dat je zowel de hogepriester als de hogepriesters in je legging hebt want dat zijn mooie kaarten, vind ik. Positieve kaarten en heel erg op de persoon zelf van toepassing, is mijn mening. Een kaart over vertrouwen hebben in jezelf en een kaart betreffende de intuïtie. Dus heel erg terug gaan naar jezelf.

Gabriëlla

hatsjepsoet

Is dat ook niet terug te vinden, bedenk ik me nu, in bokalen 2? Deze kan ook staan voor een soort van verzending met jezelf en die ligt bij jou bij de uitdaging.

Gabriëlla

Een wel hele grote uitdaging H :) Ik trek vandaag De Magiër dus wie weet is het begin er al.

hatsjepsoet

Dat is bijzonder, zeg! In mijn reactie over de hogepriester en hogepriesters had ik i.p.v. de hogepriester abusievelijk de magiër in mijn gedachten. Ik kwam daar bij tijd achter en heb het juiste opgeschreven maar in eerste instantie beschreef ik de magiër. En nu trek je hem gewoon. Dat vind ik een van de mooiste kaarten uit het deck. Ook zo'n krachtige kaart. Ik geloof wel dat het goed gaat komen!

Gabriëlla

En laat ik vanavond een heel aparte energie in me op voelen komen!!

Wat is jouw dagkaart voor vandaag?

hatsjepsoet

Van gisteren was het dacht ik bokalen 6, vandaag heb ik de hogepriester. Kan ik wel gebruiken, een beetje vertrouwen en dat moet ik meer uit mezelf gaan halen. Probeer dagelijks  in ieder geval 10 minuten een soort meditatie te doen en wil dat meer gaan uitbreiden. Zo probeer ik meer tot mezelf te komen.

Gabriëlla

De Hogepriester geeft mij het gevoel dat jij hulp 'van boven' krijgt en je steeds intuïtiever duidelijk maakt wanneer je wat moet doen. Kelken 6 is een indicatie om oude gedragspatronen te laten varen maar dat wist je al :)

hatsjepsoet

Dat weet ik inderdaad!  ;) Hard mee bezig!

Grijze man

Hallo Gabriella,

Het zijn teveel kaarten voor mij om in 1 keer en samen te duiden, ik zal mijn best doen

1. Begin             : De Maan - bewust of onbewust niet zien wat er echt is, je kiest ervoor om het niet te zien of het wordt verborgen gehouden voor je.

2. Tegenwerking: Pentakels 8 - geen plezier in het werk of geen waardering voor de expertise

3. Medewerking: Staven 9 - klaar voor uitdagingen, de stellingen zijn ingenomen, zekerheid in je werk

4. Strijd:           : Zwaarden Ridder - lef hebben, je nek uit durven steken, snelle actie

5. Uitdaging      : Kelken 2 - samenwerken, partnerschap, balans, goede comunicatie

6. Veranderingen: De Hogepriesteres - spirituele ontwikkelingen, geheimen onthult

7. Geluk             : De Hogepriester - structuur, organisatie, ceremonieel

8. Geheimen       : Pentakels Schildknaap - opleiding, studie, nieuwe zaken leren kan financieel onafhankelijk maken

9. Onzekerheden : De Zon - geluk, dingen bereiken, nieuwe fase beginnen

10. Triomf           : Zwaarden 7 - zelfvoorzienend, strategie en creativiteit, succes na doorzetten.

Ik heb de kaarten niet zelf gelegd en kan daardoor voornamelijk hier op afgaan.

Het is veelal werk gericht in mijn duiding zie ik.. ik zie een rode draad waarin je misschien jezelf voor de gek houdt, je je werk eigenlijk helemaal niet zo ok vindt. Je krijgt zekerheid in dit werk, ik zie dus wel een nieuw contract, en krijgt daarna een kans waarvoor je wel wat lef moet hebben en snel moet handelen. De kans om jezelf spiritueel te ontwikkelen, met iemand anders samen of door je werk in balans te brengen me de studie. Daarmee of daardoor ga je nieuwe kansen zien, een andere baan of iets anders voor jezelf beginnen lijkt mij de uitkomst. Boeiend jaar in ieder geval :)

Gabriëlla

Dank je Grijze man! Hierbij mijn feedback.

1. De Maan: ik krijg het sterkst het gevoel dat er iets voor me verborgen wordt gehouden. Mocht ik iets onbewust niet gezien hebben dan schrijf ik je dat later.

2. Pentakels 8: geen waardering voor de expertise, recht in de roos!!

3. Staven 9: wel zekerheid maar in deze baan?

4. Zwaarden Ridder: mijn nek uitsteken bestaat er tot nu toe hierin dat ik volgende week ga solliciteren voor een baan als mijn contract bij het hotel eind april is afgelopen. Mijn werkgever weet namelijk niks, dat hou ik nog even zo.

5. Partnerschap, komt bij mij weer de twijfel of dat bij deze werkgever is of bij een volgende.

6. Geheimen onthuld ja maar voorlopig zit ik in een mega ontwikkelingsfase. Ik heb het idee dat dit niet alleen het werkvlak bestrijkt maar ook (toekomstige) vriendschappen en relaties. Eventueel ook meer doelen. Ik voel e.e.a namelijk rommelen, kan er de vinger niet op leggen.

7. De Hogepriester: ik zie deze kaart nu meer als sein voor goede adviezen.

8. Pentakels Schildknaap: ik ga in ieder geval een Keltische taal leren! Maar dat is niet het enige voel ik. Ik ga weer leren maar kan ook hier niet goed de vinger op leggen.

9. De Zon: op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat dit (ook) met relaties en/of zakelijke connecties te maken heeft. Dit doet mij weer twijfelen of ik bij deze baas blijf of naar een ander ga, bijvoorbeeld waar ik dat gesprek dus heb.
Het kan ook zijn dat deze (zakelijke) connecties met de buurt waar ik woon heeft te maken! Ik heb namelijk al een hele tijd het vage gevoel dat de gemeente onze huisjes wil afbreken en er een appartementencomplex wil bouwen. Laatst gebeurde er weer iets stoms wat dit voor mij bevestigde!
Maar de onzekerheid van een nieuwe fase speelt zeker mee dus toch in de roos!!

10. Zwaarden 7: bedrog (zie De Maan) maar toch kom ik er goed vanaf! Bij strategie krijg ik het sterkst het gevoel dat het klopt.

Kortom: een ondoorzichtige werksituatie omdat er iets voor mij verborgen wordt gehouden. Het vereist strategie en tact om hiermee om te gaan. Inderdaad geen waardering voor de expertise maar ik heb al wel aan mezelf toegegeven dat ik het werk niet leuk vind.
Ik ben alvast aan het solliciteren om meer zekerheid in mijn werk te krijgen (weet namelijk nog niet of ik bij mijn huidige werkgever weer een contract krijg) maar de vraag is of mij dat ook op den duur bevredigt. Dus daarom mijn vraag bij Kelken 2: krijg ik weer een contract bij mijn huidige werkgever, bij de nieuwe werkgever waarbij ik gesolliciteerd heb of ergens anders? En...bij wie ga ik wat leren en waar? Allemaal nog verborgen mysteries voor mij (De Hogepriesteres). Ik kom het uiteindelijk wel te weten maar geduld is helaas niet mijn sterkste kant :P ::)

Ik heb wel het gevoel dat ik vooruit kom (De Zon/Zwaarden 7) maar het duurt naar mijn gevoel lang.

Hoewel in deze legging het werkvlak sterk naar voren komt, krijg ik ook het gevoel (wat ik je al eerder schreef) dat (zakelijke) relaties en vriendschappen/connecties een rol gaan spelen (De Zon). Lees de voorbeelden die ik al eerder in mijn feedback schreef.
De Hogepriester geeft ook mijn engeltje op mijn schouder weer maar jouw interpretatie is ook goed.

Zeker een boeiend jaar want ik heb het idee dat er nog van alles kan gebeuren. Ik heb het gevoel dat ik Tijl Uilenspiegel ben die op het slappe koord danst! Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar die snelle beslissing die ik moet maken!

Je hebt zeker je best gedaan, zeker geen gekke interpretatie!! Heb je nog vragen dan lees ik dat graag!!

Dank je
GABRIELLA