herdroomde droom van jaren geleden

Gestart door droombelever, december 24, 2015, 10:32:15 AM

droombelever

Deze droom begint, net als die eerste keer, net hetzelfde.
Ik ben aan het fietsen in een straat en zit op een rode minifiets. Het fietsje reed ook nu goed. Ook in die eerste droom reed die fiets heel soepel. Toen ik die droom de eerste keer had, had ik dat fietsje nog niet. Later heb ik dat fietsje wel gehad. Maar na vijftien jaar werd het te moeilijk en heb ik een nieuwe gewone fiets gekocht.
Ik reed de kerkstraat uit en kwam op de grote markt. Daar zag ik een hele hoop mensen staan. Allen lieten hun verbazing horen. Nu was ik, net als in die eerste droom, ook weer naakt. Ik belde, maar niemand ging ook nu weer opzij. Dan draaide ik om en reed een stukje terug. Dan weer omgedraaid en wat meer 'gas' gegeven en terwijl aan mijn stuur getrokken. Zodoende ging ik ook nu weer omhoog. (zoals in de film van E.T.) Ik reed nu over de mensenmassa heen.
Dan landde ik in het midden van die mensen. Daar zag ik nu weer een reuzin liggen. Zij lag op haar rug en had nét een kind gebaard. (in de eerste droom moest de bevalling nog beginnen en was ik wakkergeworden toen het hoofdje naar buiten kwam).
Toen ik daar naast die baby (was zelfs nog wat groter dan mezelf) stond, hoorde ik die vrouw om hulp roepen. Ik bekeek de zaak en zag dat de baby nog verbonden was door de navelstreng. Die navelstreng was trouwens zo dik als mijn bovenarm.
Dan deed ik of ik een bril opzette. Dan nam ik een takje wat vrij recht was en nam het als een laserpen in mijn hand. Dan maakte ik een bzz geluid en langzaam ging ik heen en weer over die navelstreng tot die helemaal door was.
Toen stond de vrouw op en nam haar kind op de arm, bedankte me en ging er van door.
Daarna bekeek ik de menigte en zag daar dokters tussen staan. Ik vroeg aan hun of zij niet beschaamd waren om niet te helpen.

Gabriëlla

Bij deze droom krijg ik het gevoel dat dit over seksuele kwetsbaarheid en/of schaamte gaat. Dit heeft betrekking op zowel jezelf als een persoon in je naaste omgeving. Deze kwetsbaarheid is in je kindertijd ontstaan (kinderfietsje).
Heeft die kwetsbaarheid te maken met een te grote verbondenheid aan iemand (dikke navelstreng)? Ik krijg ook een beeld van een vrij behoudende omgeving.

GABRIELLA