Wie wil mijn helpen? Legging zwangerschap

Gestart door mrjn85, december 04, 2015, 14:56:12 PM

pluta

Hallo Marjolein,

Wat een moeilijke periode maak je mee als ik dit zo lees. Vanwege de antwoorden die Gabriëlla geeft wil ik toch graag een aanvulling doen betreft Klassieke Homeopathie. Ben zelf Klassiek Homeopaat in opleiding en weet dus ook dat er enorm goede middelen zijn die je terug in balans kunnen brengen wat betreft je hormoonhuishouding. Heb hiervan getuige mogen zijn bij mijn schoonzus.
Het gebruik van de pil en het toedienen van hormonen hebben enorm invloed op je gedrag, je gevoelens/stemming, wie je bent en je vruchtbaarheid (en zeker niet altijd in positieve zin). Een 'tekort' kun je aanvullen, maar het tekort is er niet voor niks. Als jou lichaam het niet goed kan verwerken, is het toedienen van extra's van weinig nut. Dat zie ik vooral bij kinderen die bijvoorbeeld problemen hebben met melk en de calciumhuishouding. Een goedgekozen homeopathisch middel zorgt er dan voor dat de stofwisseling weer reguleert waardoor het lichaam dit zelf weer in balans brengt.
Voor een Homeopaat maakt de diagnose niet uit, het belangrijkste is hoe jij het ervaart en wat voor jou het grootste obstakel is; of dat nou psychisch, emotioneel of lichamelijk (en vooral alles tezamen natuurlijk) is. Zij zullen voornamelijk luisteren en vragen stellen, waardoor jij je verhaal kwijt kunt en op basis daarvan een passend middel gezocht kan worden. Mocht je hiervoor kiezen, dan zou ik zeker een Klassiek Homeopaat zoeken die één middel per keer voorschrijft.
Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden, dus wat je ook kiest, ik wens je veel sterkte in deze reis.

mrjn85

Hoi Pluta,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad wel eens betere tijden gehad, maar we geven de moed niet op. De ene dag gaat dat wat beter dan de andere dag.

Mijn vriend gaat deze maand naar een homeopaat, omdat hij niet lekker in zijn vel zit. Om heel eerlijk te zijn heb ik het vermoeden dat hij bijna overspannen is :( Ook mede door onvervulde kinderwens. Ik ga die afspraak met hem mee dus wellicht dat ik het ook eens ga proberen. Ik ben er namelijk wel heilig van overtuigd dat de chemische rotzooi van het ziekenhuis niet altijd het gewenste resultaat oplevert. Dus het is het proberen waard. Ik heb niks te verliezen.

De afgelopen 2,5 jaar heb ik enorm veel stress gehad. Ik had namelijk nog een koopwoning van met mijn ex -partner en die wilde geen medewerking verlenen om het huis te verkopen. Jaren lang is dat een strijd geweest. Er is zelfs een advocaat aan te pas gekomen. Dat heeft me fysiek en emotioneel opgebroken. Ik denk dat de reden is dat mijn lichaam niet meer in balans is. Ik viel kilo's af. Ik woog op een gegeven moment 49 kilo terwijl ik gewoon at. Ik nam daarnaast nog shakes ( a 1200 calorieen per shake) en kwam niet aan. De stress vrat me lekker op. Dat hoofdstuk heb ik in augustus kunnen sluiten, maar denk dat ik nog steeds de naweeën daarvan heb. Ik ben als persoon altijd heel positief geweest, maar voel me de laatste echt een pessimist. Als er even iets niet gaat zoals ik wil, dan blijf ik in het negatieve hangen. Ik ben me daar maar al te bewust van. Helaas op het moment zelf niet.

Gabriëlla

mrjn85

Even een vraagje voor jou Pluta. Heb je ervaring met monnikspeper? Ik lees dat dat ervoor zorgt dat je hormonen weer in balans raken, maar lees ook weer tegenstrijdige ervaringen.