Het huis van mijn date

Gestart door Gabriëlla, november 26, 2015, 23:15:47 PM

Gabriëlla

Beste mensen,

Afgelopen zaterdag heb ik kennis gemaakt met iemand waar ik op een datingsite een aantal keren mee heb gechat. Tijdens deze date zei hij het niet zo ronduit maar het komt er hier op neer, dat hij bijna nooit heeft gewerkt in zijn leven. Hij zei het ook niet zo direct maar ik begreep dat hij is afgekeurd, naar mijn vermoeden vanwege een psychische aandoening.
Nu vind ik het op zich een schat van een man. Daarbij komt nog dat ik iemand absoluut niet beoordeel op zijn/haar maatschappelijke status maar er is wel iets waar ik me zorgen over maak.

Mijn date vertelde mij dat hij in een koophuis van twee ton woont. Dit terwijl hij bijna nooit werk heeft gehad en naar hij zegt altijd een laag inkomen. Nu kan het natuurlijk zijn dat hij een flinke erfenis heeft gehad maar toen ik hiernaar vroeg kreeg ik hiervan een lauwe bevestiging. Door deze lauwe reactie krijg ik het gevoel dat er financieel gezien iets niet klopt en het verontrust me.

Ik heb hiervoor een legging gedaan. Ik hoop dat jullie even met mij mee willen kijken en natuurlijk ook reageren :)

Hoofdaspect: De Zon
Verleden: Pentakels 4
Toekomst: Zwaarden Ridder
Wortel: Zwaarden 2
Uitkomst: Gerechtigheid

De Zon zegt mij dat mijn date in kwestie betrouwbaar is met geld. In het verleden ook spaarzaam geweest, wat zou kunnen zijn dat hij op een gegeven moment wat geld over had.
Kijk ik naar de wortel, dan heb ik echter het idee dat hij door mensen met die koop een handje geholpen is. Zwaarden 2 geeft mij het gevoel dat er van helpende hand niet betrouwbaar is gehandeld en/of dat huis is in principe bezit van hen. Ik vraag mij af hoe ze zouden reageren als daar een vrouw in komt want ik krijg het gevoel dat hem daar de kneep zit als dat inderdaad zo is. Uiterst zorgvuldig onderzoek (van mijn kant) is gewenst.
Ik ben benieuwd of jullie dat ook zo zien!


Groet,

GABRIELLA

Geert

Ik krijg het niet gerijmd. Sorry. Het lukt gewoon niet. Er klopt iets niet.
Zwaarden Ridder in de toekomst..... tja..... Ik zou die nader gaan bevragen.
Die zit mij niet lekker.

In verband met de geest: gerechtigheid op 8 (i.p.v. 11)
De geest is 33/6, de geliefden, onder invloed van de 7 van staven (een strijdkaart).

Mijn gevoel zegt dat je gaande de rit achter de waarheid komt, (positief of negatief) en een besluit neemt.
Ik zou tot die tijd op zeker spelen.

Mijn wat vage bijdrage, ik hoop wel dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
Geert.

Gabriëlla

Dan zitten wij precies op een lijn Geert want ook ik heb het gevoel dat er iets helemaal niet klopt in het verhaal. Zwaarden Ridder in combinatie met Gerechtigheid, vraag ik me af of dat pand van hem is en zo nee, hoe het dan zit. Gelet op zijn flauwe reactie toen ik zij erfenis gehad, krijg ik nog meer die bevestiging.

Ik krijg zelfs een wat eng gevoel, ik vraag me zelfs af of ik wel achter die waarheid wil komen! Maar de tijd zal het leren. Mocht je nog vragen hebben, stel ze mij dan gerust hoor Geert!

GABRIELLA

Gabriëlla

Zojuist belde mijn date mij op en vroeg hoe het met mij is. Ik vertelde meteen dat het mij niet lekker zit dat hij met zijn zeer lage uitkering in een huis van twee ton woont. Ik legde hem ook uit waarom ik vind dat dit niet klopt. Waarop hij meteen vroeg of geld het belangrijkste voor mij is in een relatie.
Ik antwoordde meteen dat juist eerlijkheid in relaties voor mij het hoogste goed is. Of iemand nu liegt over zijn politieke en/of religieuze overtuigingen/relaties of geld, voor mij het moreel gezien allemaal hetzelfde. Hierop antwoordde hij dat hij een erfenis heeft gehad en dat hij dat al tegen mij had gezegd. Waarop ik weer antwoordde dat hij daarin gelijk heeft maar dat het er de vorige keer nogal flauw uit kwam, waardoor ik nu nog argwanend ben.

Ik meldde hem ook dat ik het voorlopig op vriendschap wil houden en verder niet. Hij zei dat hij dat verder goed vindt. Ik ben benieuwd.

GABRIELLA

Carla

Ik ben ook benieuwd Gabriëlla.
Wordt vervolgd?

Gabriëlla

Het is een lieve man dus wordt vervolgd....stripblad Mijn Date!


Carla


Gabriëlla

Vanavond overigens een hele leuke avond met mijn date gehad. We hebben het verder nergens meer over gehad. Ik denk laat ik het op deze speciale avond maar even luchtig houden!

Carla

Fijn te lezen.
(voor nu dan he)  ;D

Gabriëlla


Gabriëlla

Ik kom zojuist terug van een afspraak met mijn date. Heel verdrietig (of je het voelde Carla!) heb ik besloten om het beetje wat er tussen ons is/was op een heel laag pitje te zetten.

Toen ik mijn date belde om weer eens wat af te spreken reageerde hij heel enthousiast! Vandaag eenmaal op de afspraak was hij heel erg stil. Ik vroeg nog of hij bij zijn familie was geweest, waarop hij kortaf met nee antwoordde. Ook dat hij komende week even weinig buiten komt omdat hij nu meer rust nodig heeft. Toen ik vroeg wat is er dan aan de hand, ben je ziek? Ja, het is lichamelijk maar hij wilde niet zeggen wat. Dat merkte ik.

Toen zei ik hoor eens, je wilt niets zeggen over je gezondheid, waarom je rust nodig hebt en ook niet over je huis. Ik krijg het gevoel dat je niet open tegen me kan zijn. Ik vind je een mooie lieve man maar als jij mij niets vertelt dan kan ik niet met je verder! Ik heb geen zin in een relatie die op heimelijkheden is gebaseerd! Bovendien: als jij mij niets wil zeggen, voelt dit voor mij aan alsof je weinig aansluiting met mij hebt, wat ook al geen goede basis is voor een liefdesnestje.

Bel me maar weer als je hierover goed hebt nagedacht en voor jezelf hebt besloten wat je nu eigenlijk met me wil.


GABRIELLA

Carla

Ja dat is zeker verdrietig Gabriëlla  :(
Ik hoop dat je het voor even wat van je af kunt zetten, en niet bij elk telefoontje denkt (hoopt?) dat hij het is.
:-*

Gabriëlla

Dat hoop ik ook niet maar ik kom er niet helemaal onderuit :)

Gabriëlla

IK BEN ERUIT!

Vandaag een afspraak met mijn date gehad en hij heeft me in ieder geval een groot deel van het verhaal verteld!

Hij blijkt dus alleen van tafel en bed gescheiden te zijn. Met zijn huidige vrouw voelt hij nog wel een soort band. Immers, een relatie van ruim twintig jaar laat je niet zomaar even los, althans mijn date. Maar van echt houden van is er van zijn kant geen sprake meer zegt hij.
Een vriend van hem date al lang met enige regelmaat. Mijn date hoort daar regelmatig verhalen van. Eerst dacht hij er niet aan om 'het' ook te gaan doen maar na een paar keer speels aandringen van die vriend van hem, ging hij uit nieuwsgierigheid dus op die datingsite kijken. Hij wilde dus alleen kijken, niks doen!!
Op een gegeven moment stuitte hij dus op mijn account en hij las dat ik vlak bij hem in de buurt woon. Toen kon hij het niet meer houden en heeft hij uit pure nieuwsgierigheid toch op mij gereageerd. En toen het bleek te klikken werd het, om een lang verhaal even kort te maken, zeer moeilijk voor hem om met het schrijven en later chatten te stoppen. Waardoor hij over is gegaan tot een ontmoeting met mij.
En nu zegt hij met de gebakken peren te zitten want zijn ex kan hij niet loslaten en voor mij heeft hij gevoel. Het is totaal uit de hand gelopen zegt hij. Ik: dat heb je dan nog zacht uitgedrukt!! Als ik niet had aangedrongen had je niks tegen mij gezegd over je persoonlijke omstandigheden.

Toen heb ik kort maar krachtig gezegd dat zelf de keus moet maken met wie hij verder wil. Dat ik ook om hem geef maar ik het gewoon vertik om het vijfde wiel aan de wagen te zijn, al geef ik nog zoveel om iemand. Als hij voor mij kiest zal hij zijn (ex) moeten verlaten en voor meer dan honderd procent voor mij moeten gaan. Mocht je voor mij kiezen, verwacht ik inzage in jouw echtscheidingspapieren!
Hij keek me werkelijk heel wanhopig en bedroefd aan (ik kreeg serieus medelijden met hem). Maar voor mijn gevoel kan ik niet anders.

GABRIELLA

Carla

Het is fijn dat er duidelijkheid is. Of het ook een 'fijne' duidelijkheid is.. pfff. Wat een verhaal Gabriëlla.