9 kaarten legging

Gestart door DragonFly, november 21, 2015, 14:54:41 PM

DragonFly

Goedemiddag,

15 maanden geleden heb een man leren kennen. De aantrekkingskracht tussen ons was zeer sterk en mijn gevoelens voor hem waren zuiver en krachtig. Zijn houding was toen al nogal verwarrend. Aan de ene kant was hij attent en zei dingen zoals "jij ben het best wat mij in jaren is gebeurt", en aan de andere kant werd hij afstandelijk en koud zodra ons relatie leek te verdiepen. We wonen ver van elkaar wat de relatie natuurlijk niet eenvoudig maakt.
Na enkele maanden heeft hij plotseling een eind aan die relatie gemaakt. We hebben toen alle contact verbroken. Ik was er kapot van en kreeg last van levendige angstaanjagende dromen. Het heeft maanden geduurd voor ik eruit kwam. Toch wist ik dat ik nog verliefd op hem was.
Deze zomer heeft hij weer contact opgezocht. Na veel haarzelen heb ik toch antwoord op gegeven. Echter blijft hij net zo verwarrend als hij vroeger was. Hij zegt alleen vriend te willen zijn en tegelijk stuurt hij liefdeliedjes.
Ten einde raad heb ik een 9 kaarten legging gemaakt om te vragen wat ik van hem kan verwachten. Maar de kaarten lijken elkaar tegen te spreken en ik heb moeite met ze interpreteren.. Zou iemand mij hiermee willen helpen?
De legging is als volgt:
kaart 1 - het Huis
kaart 2 - de Boom
kaart 3 - de lijkkist
kaart 4 - de Vissen
kaart 5 - de Maan
kaart 6 - de Heer
kaart 7 - de Lelie
kaart 8 - de Sterren
kaart 9 - de Hond

Alvast dank!

Gabriëlla

Het Huis/De Boom en de Lijkkist tezamen, roept bij mij het gevoel op dat er iets mis is in zijn thuissituatie, wat hij wil ontvluchten. De Vissen en De Maan zeggen mij dat dit op het financiële vlak en/of het werkvlak ligt (grote schulden bijvoorbeeld). Toch bekruipt mij ook het gevoel dat er (ook) iets mis is met hem op het relationele vlak, aangezien De Maan de vrouw en alles wat met het vrouwelijke principe te maken heeft.

De Lelie geeft mij de sterke gevoelsmatige zekerheid dat hij in principe alleen "maar" vriendschap wil.

Kan het zijn dat deze man in zeer ernstige mate last heeft van seksuele faalangst?? Met de combinatie Maan/Man sluit ik een moedercomplex namelijk niet uit. De Hond geeft mij het idee dat hij wel een trouwe inborst heeft.


GABRIELLA

DragonFly

#2
Bedank Gabriella,

Ik had de kaarten heel anders samengesteld :
6+2+7, 1+9+3, 5+4+8
of
6+1+5, 2+9+4, 7+3+8

Wat is eigenlijk een goede samen stelling om te lezen? Of is er geen en moet je op je gevoel gaan?

Van wat ik weet heeft deze man echter een bindingsangst dan een seksuele faalangst maar dat is zeker een punt om erover na te denken. Wat betreft het complex die zou meer van zijn vader komen dan van zijn moeder.
Help dat?

Gabriëlla

Hoi Dragonfly,

Vaak speelt de vader in deze gevallen een grote rol in het leven. Ik sluit niet helemaal uit dat hij die vader op de een of andere manier een soort van sta-in-de-weg heeft ervaren. En/of hij heeft geleerd dat hij "alleen maar" man mag zijn voor een vrouw. Wat dan dikwijls inhoudt dat hij zijn emoties niet mag tonen, altijd rug recht, rekken en erbij blijven.

GABRIELLA

DragonFly