wat kan ik doen

Gestart door lenco83, november 13, 2015, 06:37:22 AM

lenco83

Al een tijdje merk ik dat ik weer down word, dit is iets wat ik veelvuldig heb.
Ik doe een hoop maar soms ook niets want ik kan mijzelf er niet toe aanzetten.

hoe kom ik de dagen door met zo min mogelijk down gevoel

pentakels 9  verleden
pentakels 5  heden
staven 7   toekomst

het verleden kan ik niet plaatsen aangezien ik schulden heb en het mij nouwelijks lukt om
dit goed te krijgen.
heden .... deze kaart zegt goed hoe ik mij voel
toekomst .... nog meer gedonder ??

ik heb er moeite mee wat voor advies ik hier moet uithalen zodat ik het kan toepassen
wie kan mij zijn of haar interpetatie geven ?
vrg lenco

Sister

Ik doe een poging...
Pentakels 9 is niet alleen rijkdom in geld, maar is ook innerlijke rijkdom. Tegenwoordig voel je je vaak down, maar dat is niet altijd zo geweest. Wat is er veranderd in je leven? Wat maakte dat jij je vroeger 'rijk' voelde?
Nu zit je in een crisis, je voelt je niet bepaald 'rijk'. Ook niet met geld zeg je.
Pentakels 5 geeft ook aan dat je wellicht weet dat je zelf iets kan veranderen aan je situatie maar geblokkeerd bent. Misschien wel door de mening van anderen over jou of je situatie? Je ziet dat het mogelijk is, maar je blijft bij het oude.
Door die mening van anderen en door je eigen idee over de situatie voel je je aangevallen. Staven 7. Je moet de strijd aan gaan, jij tegen de rest. Niet omdat ze je veroordelen, maar omdat jij dat zo voelt. En is dat gevoel wel juist? Is het niet zo dat je zelf het beste weet wat goed voor je is? Je zult geen geplaveid pad vinden, je zult de concurrentie aan moeten gaan, maar als je alert blijft heb je goede vooruitzichten.

Hoop dat het iets helderder wordt voor je.

gr Sister

Gabriëlla

Ik doe ook een poging

Pentakels 9 heeft in jouw geval meer te maken met een gevoel van eenzaamheid. Waarschijnlijk kun je die gevoelens moeilijk plaatsen. Ik krijg het gevoel dat dit weinig te maken heeft met de realiteit maar met jouw eigen innerlijk.
Je mist iets en/of bepaalde (groepen) mensen. Door dit gemis ben je geld gaan uitgeven, waardoor je nu in de schulden zit. Je hebt er helaas nu een probleem bij want dat eenzame gevoel is niet verdwenen, misschien zelfs in tegendeel.
Door Pentakels 5 wordt dit nog eens extra benadrukt, ook dat je hier helaas nog wel een tijdje in zult blijven zitten. Het hebben van schulden kan het contact met anderen bemoeilijken!

Staven 7 zie ik meer als waarschuwing voor de toekomst, om niet weer in dezelfde fout te vervallen door bijvoorbeeld weer aankopen te doen of te gokken. Staven 7 zegt mij dat je een leerproces in gaat waarin je veel beter contact gaat maken met jezelf. Daar hangt vanaf of je gedonder krijgt of niet.

Groet,

GABRIELLA

lenco83

bedankt voor de reacties
ik laat het ff bezinken  :)

lenco83

in beide kan ik me wel vinden maar gabriella komt voor mijn
gevoel er het beste uit ... het verwoord mijn gevoel het beste

ik zal me best doen bepaalde acties niet weer te doen
maar dat eenzame is al meer dan 15 jaar zo en wat ik ook doe
niets helpt er is iets mis met mij iets fout waardoor ik maar eenzaam blijf
ben 32 jaar en nog nooit een vriendin hoe moet ik dat gevoel gaan compenseren ?

Nathalie

Losweg van de kaarten lieve schat zou ik zeggen tegen u ga zeker regelmatig een frisse neus buiten tijdens het wandelen halen. Creativiteit en expressie werkt enorm therapeutisch! Socializen en dan bedoel ik niet enkel netwerken hé. Iedereen geeft een passie, of een nog niet ontdekte talent en die heb jij vast wel ook. Ga en onderzoek jezelf en terwijl jij dit doet zal je zeker die leegte kunnen opvullen met boordevol nieuwe ervaringen  ;)

Gabriëlla

Ik denk Lenco dat jij moeite hebt met oppervlakkige sociale contacten. Sociale contacten werken bij jou alleen als er werkelijk sprake is van een diepe binding.

Wat je 'moet' doen is opnieuw je plek innemen, dat is denk ik je missie. Misschien dat het helpt om eens na te gaan wat je het meest nodig hebt in het leven. Als ik dit of dat mis, dan voel ik mij absoluut niet goed en als ik dit/dat heb juist wel! Want juist wat je nodig hebt, daar kun je achteraan gaan!

Ik heb ook het idee dat je niet zo'n hoge dunk van jezelf hebt, je hebt niet zulke hoge verwachtingen van jezelf denk ik. Het is mijnerzijds misschien wat ver gezocht maar heb je misschien in meer of mindere mate last van bestaansangst en/of faalangst?

Groet,

GABRIELLA

lenco83

bedankt voor de reacties

Bezigheden heb ik opleiding afgerond en straks weer een nieuwe ,
ik denk niet dat het daarin zit maar eerder in het sociaale zoals gabriele aangeeft
het gevoel van alleen zijn zit er zo sterk dat het mij na zoveel jaar heeft doen twijfelen en dat is gaan versterken.
15 jaar ergens aan werken en niets voor elkaar krijgen kan je nu eenmaal geen goed gevoel brengen

dat wat ik in mijn ogen nodig ben kan ik niet krijgen , daar waar ik zo naar verlang is blijkbaar niet
voor mij weggelegd ... er is iets fout aan mij dat kan gewoon niet anders

ik weet wat ik nodig ben in het leven daar zoek ik al zo lang na maar dat valt niet af te dwingen
en tips als er op uit gaan ondanks het goed bedoelt is doen mij zeer omdat ik dat al zoveel doe en het mij zeer doet als ik weer alleen ben en iedereen om mij heen al langdurige relaties heeft of gehad heeft
en ik weer alleen sta zoals altijd

mijn vraag begon met wat ik kan doen tegen down gevoel maar als ik dit allemaal zo schrijf word ik juist down ???

Gabriëlla

Misschien is juist dat down worden een eerste stap op weg naar genezing!

Sas-8314

hallo Lenco
Citaat van: lenco83 op november 16, 2015, 07:23:29 AM
15 jaar ergens aan werken en niets voor elkaar krijgen kan je nu eenmaal geen goed gevoel brengen
Ik geloof dat jij geloofd dat je niets voor elkaar hebt gekregen Lenco ..
De vraag die ik dan stel is ... Is dat werkelijk zo of is dat vanuit de wijze waarop jij het geheel bekijkt ?

dat wat ik in mijn ogen nodig ben kan ik niet krijgen , daar waar ik zo naar verlang is blijkbaar niet
voor mij weggelegd ... er is iets fout aan mij dat kan gewoon niet anders
Dit is de taal van emoties die ons op de 'arme ik' plek zetten naar mijn mening.
Waarmee ik niet zeg dat het geen K** gevoel is, maar het blijft een emotie, dus ook een momentopname wanneer we hier voor kiezen.

ik weet wat ik nodig ben in het leven daar zoek ik al zo lang na maar dat valt niet af te dwingen
Ik ben er zelf van overtuigd dat we alles krijgen en hebben wat we nodig hebben en ook om er achter te komen wat we echt willen / nodig hebben om zo uiteindelijk onze zielenwens te kunnen vervullen

mijn vraag begon met wat ik kan doen tegen down gevoel maar als ik dit allemaal zo schrijf word ik juist down ???
Blijven doen waar je behoefte aan hebt en als dat (van je af) schrijven is of een potje janken dan is dat wat je nodig hebt. Niet zo moeilijk doen zou ik tegen mezelf zeggen en t klinkt ***lig, maar voor mij werkt het meestal  ;D ;D
Weerstand vertraagd elk proces ;)

tis wat het is, dus maak er wat moois van,
of precies zoals Gabriella schrijft, waar ik het mee eens ben.
Wees blij dat jij je bewust aan het worden bent ..

liefs en sterkte

[/quote]
what defines us is how well we rise after falling

lenco83

na 4 jaar bij de spycholoog te hebben gezeten weet ik 1 ding zeker
het opzettelijk down zijn is niet gezond voor mijn geest en lichaam en zelf kan leiden
tot agressie en verwondingen.....

nee dank je voor de tip gabrielle

Sas

tja wat moet ik daar opzeggen .. "arme ik"  je moest eens weten wat ik werkelijk denk... en daar komt jou visie niet bij in de buurt
maar zoals ik al eerder aangaf is het de bedoeling dat ik niet down word en dat word ik dus wel

ik stop hiermee en dit topic mag dicht van mij

Gabriëlla

Ik wens je heel veel genezing op je levenspad!

Geert

Beste Lenco83,

Jouw manier van aandacht vragen is een negatieve.
In het verleden betaalde dat goed uit in de vorm van die aandacht.
De waarde liep zelfs op tot 9 punten van de 10, bij pentakels. (Munten).

Nu zie je die waarde dalen. De waarde (aandacht) die je er nu voor krijgt, is slechts 5 punten.
Dat is niet veel als je 9 gewend bent.

De toekomst ziet er wat betreft niet rooskleurig uit.
Je zult je moeten gaan verdedigen tegen aanvallen op de door jouw gevraagde aandacht. (Staven 7).

En om jouw vraag te beantwoorden, "wat kan ik doen":
Dankbaar zijn voor het leven en ervan genieten,
dan loop je meer in de pas met de geest van de door jouw gelegde kaarten. (21).

Met een warme groet en een hoop voor jou op een betere toekomst,

Geert.