Het verloop van een vriendschap

Gestart door Gabriëlla, november 05, 2015, 17:07:36 PM

Gabriëlla

Hallo allemaal.

In verband met een vriendschap, heb ik voor mezelf wat Lenormandkaarten getrokken. De vraag is hoe ontwikkelt de vriendschap zich. Ik trok

De Hond, Het boek en De Ooievaar

Een trouwe (De Hond) vriendschap die misschien in de toekomst wat verwaterd (Het Boek) maar we blijven op de een of andere manier met elkaar verbonden. Met De Hond en Het Boek sluit ik ook niet uit dat deze vriendschap een geheim karakter heeft.

Sas-8314

Hallo Gabriëlla,

ik doe een poging :)

Ik heb het idee dat het hier om gevoelens gaat, mogelijk een soort van afwijzing die (uiteindelijk) kan worden ervaren.
Het boek geeft m het idee dat er geen volledige duidelijkheid / openheid is of wordt gegeven t.a.v. bepaalde verwachtingen. Wellicht zou er een advies zijn om toch dieper op dingen in te gaan, intuïtie lijkt hier een rol te spelen ..  Het feit dat je voor deze vraagstelling en legging hebt gekozen en de hond als eerst kaart geven mij het idee dat je al bepaalde (voor)gevoelens hebt.

Benieuwd of je er iets mee kan Gabriëlla :)
liefs
what defines us is how well we rise after falling

Gabriëlla

Ik heb inderdaad het idee dat deze persoon geen openheid kan of wil geven, vooral als het op het verleden aankomt :) :) Ik heb inderdaad zo mijn voorgevoelens! Kijk Sas, ik ben echt niet iemand die het niet kan laten om mensen uit te horen. Daar hou ik helemaal niet van. Maar wat ik zeer typisch vind, is dat er zowel qua arbeidsverleden en (verbroken) relaties niets wordt verteld. Naar mijn idee doen de meesten dat toch op een gegeven moment vanzelf wel, dit zonder dat ik hierom vraag!!

Dat er geen openheid wordt gegeven ten aanzien van bepaalde verwachtingen (ik denk dat jouw gevoelens juist zijn) is denk ik omdat er een angst kan bestaan dat ik dan wegloop of zo.
Ik begin wel op een subtiele manier op dingen in te gaan maar ik vind gedwongen openheid eerlijk gezegd niet zo waardevol. Ik denk dat ons contact dan maar blijft zoals het is of slechts op een summier niveau bestaat.

Sas-8314

hallo Gabriëlla,
thanks voor de feedback :)
Het verleden is datgene dat ons gemaakt heeft tot wie we zijn, in ieder geval datgene wat we er als lering uit hebben getrokken, de details doen er ook niet toe in die zin. Wanneer iemand geheel geen openheid geeft dan zou ik ook vermoedden dat er emoties schuilen waarmee men nog stoeit .. Ik zou daar ook niet aan willen trekken.

fijne avond nog Gabriëlla.
liefs

Gabriëlla

Jij ook bedankt Sas!

En nog los van het feit of aan iemand trekken waarde heeft of niet; het kan ons contact alleen maar verpesten en dat wil ik juist niet! Juist als je gaat trekken gaan mensen bij je weg, nemen een flinke afstand in ieder geval. Tot nu toe wil ik dat voorkomen dus laat ik alles maar even voor wat het is

Jij ook nog een fijne avond,'

GABRIELLA

Sas-8314

ben ik helemaal met je eens Gabriëlla, iedereen mag zijn zoals ie wilt ..