droom over zwanger zijn

Gestart door Venus01, juni 10, 2015, 22:00:18 PM

Venus01

Ik droomde vanacht dat ik op de behandeltafel lag bij de verloskundige,er zou gekeken worden of ik in verwachting zou zijn.
Ik was heel erg zenuwachtig omdat ik niet zwanger wilde wezen,en dat kan ook helemaal niet,ik ben alleenstaande moeder zonder partner en vier jaar geleden is mijn baarmoeder verwijderd,en wat dus zo appart is,is dat dat in het echte leven ook zo is.
Dus het apparaat wordt aangesloten en op mijn buik wordt er gezocht naar het geluid van het hartje.
De spanning was te snijden...en ja hoor daar hoorde we het hartje kloppen.
Op dat moment schrik ik wakker en kom ik tot de ontdekking alles gedroomd te hebben,en echt..wat was ik opgelucht dat ik alles gedroomd heb.
Kan iemand mij vertellen wat deze droom zou kunnen betekenen omdat het zo realistisch was.
Groetjes.

Developerone

:-\
Namaste Venus01

Ik kreeg een gevoel dat het misschien een herinnering/ aandacht-trekker zou kunnen zijn van enkele diepe angsten of lijden wat je al hebt doorstaan, want je bent moeder lees ik...

Maar die liggen achter je misschien moest je ze even 'ervaren' om je op je eigen kracht en toekomst met je kind te kunnen richten?
(Zo van; kijk hoe sterk je bent en wat je al meegemaakt hebt!)

Hopelijk kan je er wat mee; veel geluk gewenst :D

Developerone

Venus01

Mikal

Hai Venus01,

Dromen over zwanger zijn zou ik vertalen als dat er iets nieuws in je groeit, een nieuwe ontwikkeling. Maar in je droom ben je daar gespannen (angstig ?) over en wil je het niet. Alsof je iets nieuws of een nieuwe ontwikkeling in je leven probeert tegen te houden omdat je vindt dat het niet kan... Herkenbaar? (nieuwe liefde misschien die je nog niet toe wilt laten...  ??? ;D ;)) Of iets anders wat je nog niet toe wilt laten...
Ben benieuwd of dit lichtjes doet branden, ook al is het even geleden.

Liefs Mikal.

Venus01

Hai Mikal,

Dank je wel voor jouw uitleg,een nieuwe ontwikkeling van mijn eigen ïk" heb ik zeker doorgemaakt.
Heb drie jaar geleden voor mezelf (moeten)kiezen,na een relatie van 24 jaar.
Dat was een grote stap geweest,en ik heb nu met mijn twee kids de boel weer goed op de rails.
Wel heb ik me vaak heel eenzaam gevoeld,ik heb bewust of onbewust veel afstand moeten nemen van veel mensen,soms kom je op een punt in je leven dat je gedwongen wordt om het in je eentje te doen,en in die fase ben zit ik nu.
Het gevoel van eenzaam zijn is wat omgezet in een gevoel van alleen zijn.
maar ik heb overduidelijk het gevoel dat "dit'waar ik nu in zit het niet is voor mij.
Maar ik nu even deze tijd nodig heb om voor mezelf te ervaren dat ik een sterke vrouw ben die het zeker wel zelf kan.
We willen graag verhuizen,liefst uit de stad waar ik nu woon,een andere baan,en ja mss met der tijd een lieve man...die je wel waardeerd om wie ik ben.
Dus met recht de oude schepen verbranden,en een nieuwe koers willen varen.