Mijn drie-kaart voor dinsdag 20 oktober 2015

Gestart door Geert, oktober 20, 2015, 07:53:47 AM

Geert

Ik trek drie kaarten als dagkaart. Voor drie niveaus van bewustzijn: hoofd, hart en ziel, in deze volgorde.

Bekers 8
XIV Matigheid
IX De Kluizenaar.

De Geest die met deze legging meekomt: 31/4 de Keizer.

Een rustig en evenwichtig dagje vandaag. Lekker in m'n eentje wandelen in de natuur.
Laat de keizer maar thuis op z'n troon zitten, vandaag even geen structuur.

================================================
Een met 5 kaarten op het niveau van de elementen. Deze is voor mij voor de komende week.

Ik doe                  : Bekers 4
Ik denk                : Zwaarden zeven
Ik voel                 : De Zon
Ik heb                 : Staven 6
Ik manifesteer     : Ridder van Pentakels.

Ben even puzzelen.

Gabriëlla

Ik denk dat jouw hoofd overuren draait (Zwaarden 7) waarbij je het gevoel hebt in een soort van emotioneel mijnenveld te zijn beland. En dat dit maakt dat je eigenlijk te weinig doet. Je wilt aan iets nieuws beginnen maar het komt er maar niet van.
Jij voelt dat het oude niet meer bij je hoort (De Zon) en ook dat de op handen zijnde verandering noodzakelijk is. Je hebt het vermogen om datgene voor elkaar te krijgen wat je wilt (Staven 6) maar je wordt overduidelijk gehinderd door de Bekers 4 en Zwaarden 7.
Je manifesteert je als een betrouwbaar iemand op wie je kunt steunen maar ook iemand die hoopt dat hij steun zal krijgen. De manifestatie is langzaam in gang gezet en moet er de komende tijd meer en meer uit komen

GABRIELLA

Geert

Dank je wel Gabriëlla, hij is weer recht in de roos.

Deze manier van leggen, in deze volgorde: Vuur, lucht, water, aarde en geest (manifestatie),
is een korte maar krachtige manier van leggen. Betrouwbaar en raak.
Handig voor een weeklegging waarin de zwakke punten, van de afgelopen periode, ook aandacht krijgen.

Ik weet wat ik moet manifesteren en ik weet ook dat het moeizaam gaat.
Zwaarden zeven is mooi omschreven. Hoe veel duidelijker wil je het hebben.  ;)

Voor de meelezende: Op positie vier ligt het element aarde, waar ik mij als maagd thuis voel.
Staven zes is vuur op aarde. De hoofdpersoon hier heeft een lauwerkrans om.
Dat wil zo veel zeggen als dat deze man te paard, het wel heeft waargemaakt maar nog niet
heeft gemanifesteerd. Je moet dat zo zien: een kroon is eeuwig, een lauwerkrans niet.
De blaadjes van de lauwerkrans vallen er op den duur van af.
(zoiets als: de politicus die heeft gewonnen, maar nog aan de klus moet beginnen).

Gabriëlla

Je als Maagd thuis voelen :D Wat klinkt dat leuk Geert :D Ik zou het alleen niet in de politiek zeggen ;D

GABRIELLA

Geert

;D Wel maagd maar geen knaapje meer ;D de heilige mag er ook af ;D

Gabriëlla

Geert