Met het thema les

Gestart door Geert, oktober 17, 2015, 17:03:03 PM

Geert

Welke les uit je vorige leven heb je in dit leven nog te leren?

Ten eerste bepaal je het thema waarover je meer te weten wilt komen. Trek drie kaarten, blind, uit je deck en ga die eerst duiden.

Zoek in de kaarten naar jouw thema. Dat doe je als volgt: tel de waarden van de kaarten bij elkaar op. Verklein het getal tot je een getal hebt van 22 of kleiner. Dat getal komt overeen met een van de kaarten in de grote arcana.  Waarbij 22 of 0 de Dwaas is. Getallen van twee cijfers breng je terug naar een getal. Dus: 16 wordt 7. 16/7 is Toren/Zegewagen. “Ontsnap aan de dagelijkse sleur (Toren) en ga op reis (Zegewagen)”. Of: “Laat eindelijk het achterste van je tong zien (Toren) en vertrek dan met een big smile (Zegewagen)”.

Voorbeeld van een legging, om het thema te bepalen, uit de praktijk. Drie kaarten:
Koningin van Pentakels, XVIII De Maan, Vier van Pentakels. Bij elkaar is dat 18+4=22. 22/4. De Dwaas en de Keizer. Te  duiden als: “In een chaotische sfeer structuur aanbrengen in aardse zaken waarbij onbekende paden worden bewandeld”. De koningin duidt op een hoge positie, maar niet de hoogste. Met Pentakels vier komt er een boekhouder mee. Daar kun je nog last van krijgen. Aardse zaken omdat het overwegend Pentakels is. Ik houd er rekening mee dat karma een rol kan spelen vanwege de maan. De maan beschouw ik hier nog als een onbekend pad. De duiding kan ook zijn: “ In een chaotische sfeer, structuur aanbrengen in aardse zaken waarbij karmische zaken een rol kunnen spelen”.   

Dit zijn de richtingaanwijzers die behulpzaam kunnen zijn bij het lezen van de nog te leggen kaarten.

De  Keizer heeft hier de hoogste positie. Ik maak van het thema: Structuur.
De themakaart is, in dit voorbeeld, dus IV De Keizer.

De getrokken kaarten kunnen terug in het deck en vervolgens schud je de volgende vragen de kaarten in:

1. Is de berekende themakaart.
2. Welke les is in mijn vorige leven blijven liggen?
3. Waarom is deze les blijven liggen?
4. Hoe blijf ik bij deze les?
5. Hoe weet ik dat deze les is geleerd?
6. Wat moet ik NU weten over deze les? (Denk hierbij ook aan opgelopen trauma's en aan karma).
7. Wat/wie helpt mij om deze les alsnog te leren? (Denk hierbij ook aan vergeving en/of personen).
8. Welke obstakels heb ik te nemen? (Denk hierbij ook aan gedachtepatronen of overtuigingen).

In totaal dus 8 kaarten, waarvan kaart 1 je berekende thema-kaart is.
Je neemt 7 kaarten uit je deck en leg die als volgt neer:

2      3     4    5
                            1
                  6        7      8

Bepaal de geest van de legging. De thema-kaart telt mee. Ga dan aan de slag met het duiden.
Houd het thema en de geest van legging in gedachten bij het duiden van de kaarten. Kijk ook naar de berekende richtingaanwijzers.

Kijk welke elementen overheersen en welke elementen er niet zijn. Neem ook dat mee met het duiden der kaarten. 

Bij 6, 7 en 8 kun je kaarten bijleggen, (vandaar het patroon van deze legging), waarna je voor 6, 7 en 8 apart de geest zou kunnen bepalen.

Het heeft mij geholpen om te begrijpen waarom het woordje structuur steeds weer opduikt in mijn leven.

Succes.

Het zou mooi zijn als je een berichtje achterlaat als je deze legging hebt gedaan en wat je ervan vond.
Voorstellen voor verbeteringen / veranderingen zijn ook welkom.
Waarvoor mijn dank.