hulp gevraagd met tarot

Gestart door Nathalie, oktober 16, 2015, 09:26:26 AM

Nathalie

Hey lieverds

Ik heb dit jaar in een zwarte put gezeten en uitgeblust in het verband mijzelf  1.wat voor werk zou bij mij passen 3.financieel aspect

Ik moet van helemaal onderaan op alle vlakken in mijn leven weer beginnen. Maar ik heb moed!
Willen jullie mij richting geven en legging voorstellen wat ik kan leggen voor deze puntjes hierboven?

En helpen jullie met mij mee naar de juiste antwoorden van de kaartjes te zoeken?  :-*

Geert

Ik heb het gevoel dat je er weer zin in hebt.
Maar... waar ligt het doel, waar naar toe?
Dat geef je al aan met de vraag: "willen jullie mij richting geven".

Ik denk dat ik een legpatroon heb gevonden voor je. Deze is van Evelin Bürger.

Het vinden van het doel.

7
     8         6
1                  5
    2         4
          3

1. Uw uitgangspunt, Uw persoonlijke aard.
2. Uw sterke kanten en gaven/vaardigheden.
3. Een oud probleem voor U
4. Uw zwakke punten/waarvoor U een zwak heeft.
5. Nieuw beginpunt/invloed van anderen/Uw andere kant.
6. Onontdekte talenten.
7. Nieuwe kansen.
8. Bewijs dat Uw hartstocht de moeite waard is.
9. Terug bij kaart 1. Dit zijn Uw nieuwe taken, dit is Uw nieuwe doel.

Bron: Tarot Training van Evelin Bürger en Johannes Fiebig.
Uitgeverij Schors.

Nathalie

Wat aardig van je en behulpzaam Geert :)

Ik begin er zo dadelijk met een kopje koffie erbij ermee.

Mijn dank alvast

Nathalie

1 Uw uitgangspunt, Uw persoonlijke aard.   =  gematigdheid
2. Uw sterke kanten en gaven/vaardigheden. =pentakels tien
3. Een oud probleem voor U  = de hogepriesteres
4. Uw zwakke punten/waarvoor U een zwak heeft.  = pentakels vijf
5. Nieuw beginpunt/invloed van anderen/Uw andere kant.  = staven koning
6. Onontdekte talenten.  = de dood
7. Nieuwe kansen.   = de keizerin
8. Bewijs dat Uw hartstocht de moeite waard is.  =staven negen
9. Terug bij kaart 1. Dit zijn Uw nieuwe taken, dit is Uw nieuwe doel.   = kelken koningin 

Geert

Ik heb de geest van de legging berekend. Dan heb je die alvast.
Het duiden van het geheel zal ik straks bekijken, in de hoop dat anderen meedoen.
Ook zelf duiden is een goede zaak.
Het idee dat je je eigen legging niet mag lezen is wat mij betreft achterhaald.
Ga de kaarten lezen zoals je dat zou doen voor een goede vriend of vriendin.
De helende energie die met het lezen van de kaarten meekomt, komt dan veel sterker binnen.
Ik adviseer iedereen zelf de kaarten te lezen en een soort van tweede opinie van anderen te vragen.

De geest van de legging is 56/11/2.

Ga uit van eigen kracht, vertrouw daarop. Je innerlijke stem zal daardoor duidelijker worden.
Piekeren doet het precies andersom, die haalt je weg bij je innerlijke stem en zal je uit je kracht halen.

Ik heb daar een kaartje bijgelegd met de vraag waar de kracht zit: V De Hogepriester.
Dat kan te maken hebben met inwijdingen. Leraar of leerling. Scholing in het algemeen.

(terzijde: ik reken 11 tot kracht, anders dan in het RW-deck waar kracht 8 is.)

Gabriëlla

Hier alvast een poging van mijn kant Orlana.

Gematigdheid duidt naar mijn gevoel op een hele evenwichtige aard. Ik krijg het gevoel dat je alles eerst goed bestudeert (waar het dan ook om gaat) en dan vaak probeert en wacht dan de reactie en/of het resultaat af! Je lijkt me ook iemand die sterke gevoelens heeft voor het ongezegde. Al praten mensen niet echt met je, dan nog communiceren ze nog naar jouw gevoel. Je bent heel gevoelig voor onderliggende motieven van anderen. Je prikt zo door iemands woorden heen. Stemgeluid en lichaamshouding zeggen vaan veel meer.

Pentakels 10 geeft mij het gevoel dat je je als het ware weer helemaal opnieuw moet gaan verbinden met de mensen maar ook met de wereld om je heen. Vandaar dat je het verlies van werk moest meemaken.

Een oud probleem van je, en dit heeft mogelijk met de verliezen te maken die je hebt geleden, is dat je nog steeds niet goed genoeg naar jezelf luistert en/of niet vertrouwt op je eigen kracht. Ook dat je je wat meer moet afsluiten voor de verwachtingen die anderen van je hebben en wat meer moet doen waar jij jezelf goed bij voelt. Iets in mij zegt me dat dit de geest van de legging is, dat jou dit als eerste te doen staat!! Luisteren naar jezelf! Doen wat je gevoel je ingeeft.

Pentakels 5 geeft mij de indruk dat je dat nou juist zo eng vindt om nieuwe dingen aan te gaan. Ik heb ook het idee dat het verlies van werk je gevoel van eigenwaarde nog eens extra afgebroken heeft. Naast goed naar jezelf luisteren, is ook het hervinden van je eigenwaarde van belang, in de eerste plaats alleen maar voor jezelf.

Staven Koning zegt mij dat je dan op een gegeven moment weer spirit krijgt! Ik heb ook het idee dat je leidinggevende kwaliteiten hebt, die tot op heden te weinig zijn aangeboord of op een manier zijn aangeboord  die misschien niet zo bij je past. Ik krijg ook het gevoel dat een leidersfiguur jou weleens een stap(je) op weg zou kunnen helpen naar nieuw werk.
Ik krijg nu als het ware contact met jouw in de put gevoel!! Dat jij ook een stuk van deze Staven Koning bent waarmee je het contact bent verloren. Kan het zijn dat De Hogepriesteres je daar op wil wijzen? Zeker als je daarbij ook nog je kwaliteiten van Matigheid in aanmerking neemt, krijg ik een gevoel van een in essentie sterk iemand bij jou. Je hoeft mij geen tekst en uitleg te geven als je dat niet wilt hoor maar ik vraag me af wat er allemaal is gebeurd! Ik heb het gevoel dat dit heel wat is.

De Dood geeft mij het gevoel dat jij jezelf veel meer moet laten zien dan je tot nu toe gedaan hebt! Ik voel dat er in jou een idealist verborgen zit die zelfs complexe problemen van anderen op je rug kunt dragen en zelfs niet bang is voor verandering. Kan het zijn dat jij goed bent in ontwikkelingswerk? Of verloskundige? Ik voel in ieder geval een medisch beroep.

Door De Keizerin wordt dat beeld bij mij nog eens versterkt!

De wond van te lang in een sleur te hebben gezeten zal genezen (Staven 9).

Kelken Koningin geeft aan dat jij weleens meer met je heldervoelendheid/ziendheid gaat doen dan je tot nu toe hebt gedaan.

Ik zie geen luchtkaarten. Misschien dat je iets meer afstand moet nemen zodat je de zaken wat luchtiger kan bekijken?

Groet,

GABRIELLA

Geert

Fijn dat je weer uit de zwarte put bent. Ik hoop dat het helemaal goed met je gaat. Misschien hier en daar nog wat pijn en verdriet. Je kunt weer gaan bouwen aan een nieuwe toekomst, die ook nieuwe kansen zal brengen. Ik wens je daar heel veel succes en wijsheid bij en alles wat goed en wenselijk is.

Het lezen der kaarten: (met dien verstande, ik ben geen psycholoog of beroepskeuzeadviseur).

1 Uw uitgangspunt, Uw persoonlijke aard. 14 gematigdheid
Een blij mens. Niet opdringerig maar wel bescheiden aanwezig. Een voorkeur voor harmonie en vrede. Ik denk dat je mensen snel doorhebt. Je observeert ze en ziet hun verborgen agenda's. Hun ware intentie. Maar je blijft bescheiden. Voor de lieve vrede.

2. Uw sterke kanten en gaven/vaardigheden. 10 pentakels tien
Levenswijsheid zie ik als jouw sterke kant. Mogelijk zitten daarin ook jouw onontdekte talenten die op positie 6 staan. (de Dood) Maar daarover verderop meer.

3. Een oud probleem voor U. 02 de hogepriesteres
Niet zo heel veel vertrouwen hebben in je intuïtie. In de reactie hiervoor heb ik dat al een weinig aangestipt. Wat weinig geduld ook?

4. Uw zwakke punten/waarvoor U een zwak heeft. 05 pentakels vijf
Vertrouwen in eigen kunnen. Misschien zelf wel wat faalangst. Kun jij, durf jij, nee te zeggen?

5. Nieuw beginpunt/invloed van anderen/Uw andere kant. 00 staven koning
Je kunt meer dan je denkt. "Een koning regeert over zijn koninkrijk". Dat zou ook je werk kunnen zijn. Ik bedoel hier iets in leidinggeven, of voor een groep staan. Je hebt er in elk geval weer zin in. Dat is hier te voelen.

6. Onontdekte talenten. 13 de dood
Jouw sterke kanten zie ik als levenswijsheid en levenservaring. Met die ervaring heb je in de put gezeten. Een zwarte bladzijde. Dat kun je nu inzetten als je kracht. Transformeren.

7. Nieuwe kansen. 03 de keizerin
De Keizerin. Topvrouw. Strek mens van grote klasse. Liefdevol en warm. Creatief. Jouw nieuwe kansen gaan met de stroom mee maar laat je er niet door meesleuren. Rustig kabbelend de oevers verkennen. Ik zie kansen bij je onontdekte talenten. Waarschijnlijk moet je als keizerin ook NEE leren zeggen.

8. Bewijs dat Uw hartstocht de moeite waard is. 09 staven negen
Staven Negen gaat ook over ervaringen uit je verleden. Met die ervaringen kun je kiezen voor een slachtofferrol of inzetten om te transformeren. Dat zal niet makkelijk gaan en het gaat ook niet van leien dakje. Transformeren is het proces waar je nu inzit. Ik zie dat als hartstochtelijk willen veranderen en er weer voor gaan.

9. Terug bij kaart 1. Dit zijn Uw nieuwe taken, dit is Uw nieuwe doel. 00 kelken koningin
Het leuke van deze legging is dat je dan weer terug bent bij gematigdheid. De eerste kaart. Het legpatroon zegt daarmee dat alle antwoorden in jezelf zitten.
We doen nog even de koningin met de beker.
Zegt de term HSP jou iets? Ik denk welhaast van wel. Dan hoef ik niks uit te leggen. Ontwikkel je gaven. Misschien moet je het zoeken in de wereld van het coachen, of voor de klas. Je hebt mensen door, maar laat het niet zo merken. Een kracht die je in kan zetten. 

Nathalie

Hallo Gabriëlla en Geert

Het was even schrikken toen ik jullie antwoorden las. Het klopt zowel van beiden en kan mij hierin hard vinden van mijn zware periode die ik onderging. Ik heb moed kunnen uit jullie antwoorden halen en dat bevestigd alleen nog maar meer wat ik al  NU weet en dat is een vreugde om nogmaals bevestigd te krijgen door wat ik las bij beiden!  Geert inderdaad  ik ga terug gaan studeren  volgend jaar en ja Gabriëlla geen medisch maar iets in de mens ontwikkelingssector;) Ik heb nog een opbouwende weg te gaan maar met een warme lach

:-* :D

Geert

Het doet me goed dit te horen.
Dank je wel Orlana voor je mooie warme woorden en feedback.

Dank en groet,
Geert.

Gabriëlla

Ik heb het gevoel dat de ontwikkelingssector goed bij je past en dat je het zeker weten gaat redden! Hou die warme lach hoor!!